PDA

View Full Version : FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf


Pages : [1] 2 3

Mark
15-03-2006, 23:43
Het eerste plezierige bericht:

Er zit nog meer in de pijplijn van het team. Gezien de 1000 kilometer van de Nürburgring twee weken voor de 24 uren van Spa plaatsvindt, kiest het team misschien voor een andere wagen tijdens de FIA-etmaalrace.

Lefort: “Wij dromen stiekem van een GT1 in Spa."

verslag presentatie Lefort-Lambert 2006, http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11091


Die GT1 zou dus weleens een C5R van PSI kunnen zijn. De link tussen Lefort-Lambert en PSI is die razendsnelle Fin die beide heren op snelheid hield in het LMES 2005 ;)

Hier mijn lijstje van de mogelijke GT1 wagens voor de 24 uren van Spa.
Diegene in rood zijn gissingen of geruchten dus kunnen nog wegvallen.
Wie meer weet post het hier en ik pas de lijst aan!

GT1
Aston Martin DBR9
BMS Scuderia Italia
#23 Fabrizio Gollin/Fabio Babini
#24 Christian Pescatori/Miguel Ramos/Matteo Malucelli
Race Alliance
#33 Karl Wendlinger/Philipp Peter/Robert Lechner
Phoenix Racing
#5 Jean-Denis Deletraz/Andrea Piccini/Marcel Fässler
Larbre Compétition
#. Gabriël Gardel/Pedro Lamy
Team Modena
#. David Brabham/Nelson Piquet/Nelson Piquet Junior/Antonio Garcia

Ferrari 550 Maranello
Larbre Compétition
#. Gabriel Balthazard/Jérôme Policand/Jean-Luc Blanchemain
Russian Age Racing (Cirtek)
#. Christian Vann/N. Smith

Maserati MC12
Vitaphone Racing
#1 Michael Bartels/Andrea Bertolini/Eric Vande Poelen
#2 Jamie Davies/Thomas Biagi/Vincent Vosse
JMB Racing
#15 Waaijenberg

Saleen S7-R
Zakspeed
#9 Sascha Bert/Jarek Janis/Uwe Alzen
Balfe Motorsport
#11 Shaun Balfe/Jamie Derbyshire
ORECA
#. Stephane Ortelli/Soheil Ayari/Bruno Hernandez
Konrad
#. Antonio Hermann

Corvette C5-R
SRT
#. David Hart/Jeroen Bleekemolen/Sebastiaan Bleekemolen
#. Cayrolle/Soave/Lebon
PSI Expèrience
#. Phillipe Alliot/David Hallyday

Corvette C6-R
GLPK Carsport
#4 Bert Longin/Anthony Kumpen/Mike Hezemans
PSI Experiènce
#. Markus Paltalla/Pertti Kuismanen/Jos Menten

Lamborghini Murcielago
B-Racing RS Line
#13 Peter Kox/Norbert Walchhofer

GT2
Porsche 996 GT3-RS
Vonka Racing
#54 Jan Vonka
Autoracing Club Bratislava
#77 Miro Konopka/Stefan Rosina
Renauer Motorsport
#52 Wolfgang Kaufmann/Luca Moro
Felbermayr-Proton
#69 Horst Felbermayr/Gerold Ried
1 x AB Motorsport

Porsche 996 GT3-RSR
Renauer Motorsport
#53 Hans Knauss/Manfred Jurasz
Felbermayr-Proton
#66 Christian Ried/Horst Felbermayr Junior
Ebimotors
#74 Luigi Moccia/Emanuele Busnelli
#75 Emmanuel Collard/Luca Riccitelli/Romain Dumas
Race Alliance
#99 Lukas Lichtner-Hoyer/Thomas Gruber
James Watt Automotive
#. Daniels/Cook/Simonsen

Porsche 997 GT3-RSR
Manthey
#. Luhr/Maassen
#. Bernhard/Tiemann

Ferrari 430 GT
JMB Racing
#55 Tim Sugden/Iradj Alexander
#56 Antoine Gosse/Peter Kutemann
AF Corse
#58 Mika Salo/Jaime Melo
#59 Matteo Bobbi/Rui Aguas
Scuderia Ecosse
#62 Nathan Kinch/Andrew Kirkaldy
#63 Chris Niarchos/Tim Mullen
RSV Motorsport
#. Peter Sundberg/Francisco Romero/Ronald Severin/Michel Ligonnet

Panoz Esperante
Team LNT
#57 Lawrence Tomlinson/Ricard Dean

Nissan 350Z
RJN Motorsport
#60 Darren Manning

Spyker C8 GT2R
Spyker Squadron
#. Donni Crevels/../..
#. ././

G2
Porsche 996 GT3-RS
Prospeed
#. Frans Lamot/Rudi Penders

Porsche 996 GT3-RSR
Ice Poll Gordon
#. Lambert/Lefort/...

Gillet Vertigo
Belgian Racing
#101 Bas Leinders/Renaud Kuppens/Jérôme D'ambrosio

Dodge Viper GT3
3 x Pouchelon Racing
Signa Motorsport
#. Laurent Neff/Patrick Chaillet

BMW Z4 GT
Duller Motorsport
#. Frédéric Bouvy/Hans Joachim Stuck/Dieter Quester/Dirk Werner

Aston Martin DBRS9
. x Barwell Motorsport

Ferrari 360 Modena
Team De Radiguès
#. Paul Belmondo/Didier De Radiguès/Charles De Pauw/Alain van den Hove

G3
Porsche 996 GT3 Cup
Prospeed
#. François Duval/Christophe Kerkhove/Pascal Nelissen/Christian
Kelders
1 x Daniel Droit Racing
1 or 2 x Mülhner Motorsport
1 x Alméras Frères

Bramzel
16-03-2006, 00:39
Die GT1 zou dus weleens een C5R van PSI kunnen zijn. De link tussen Lefort-Lambert en PSI is die razendsnelle Fin die beide heren op snelheid hield in het LMES 2005 ;)

Snelheid, snelheid, vond Palttala toch vies tegenvallen in't LMES. Had meer van hem verwacht, z'n optreden in't LMES reflecteerde zeker niet zijn puike prestaties in't Belcar.

PorscheGT
16-03-2006, 02:13
Ik dacht thans dat palttala (was dat nu donington?) op een begeven moment 6de algemeen reed in de regen .. Als je dat kan dan ben je redelijk goed bezig vind ik ;)

Yvonne
16-03-2006, 09:14
Ik dacht thans dat palttala (was dat nu donington?) op een begeven moment 6de algemeen reed in de regen .. Als je dat kan dan ben je redelijk goed bezig vind ik ;)

Klopt, al was dat op Silverstone. Als je de beelden daarvan terug ziet...dan heeft die jongen best wel lef. MotorsTV was ook verbaasd. Hun pitstop kwam daar zeer mooi in beeld!

@Bramzel:
En over Palttala...vergeleken met de rest van z'n team was ie toch een stukkie sneller. Kijk de gegevens maar na. Je kon aan de rondetijden zien wie er reed.

Ik ben benieuwd wat ie met die Corvette gaat doen. Tijdens een eerste test op Paul Richard kwam ie redelijk goed mee. Van Estoril heb ik helaas geen gegevens gezien.

Ook ben ik benieuwd of Ice Pol Racing / Gordon Team het resultaat van vorig jaar kan herhalen....ik ga ze zeker volgen vanaf de eerste race.

Bramzel
16-03-2006, 11:44
@Bramzel:
En over Palttala...vergeleken met de rest van z'n team was ie toch een stukkie sneller. Kijk de gegevens maar na. Je kon aan de rondetijden zien wie er reed.

Zeker weten, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar ik vond dat hij vergeleken met de andere GT2 deelnemers niet zo goed uit de verf kwam. Zo denderend was de bezetting ook weer niet in de GT2 klasse afgelopen jaar, en met name qua qualifies had ik meer van hem verwacht, had ik hem meer vooraan verwacht. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem hoog zitten, hij heeft zeer zeker talent en kwaliteiten. Heeft hij al vaak genoeg laten zien, zowel in Belcar als in de scandinavische Porsche cup. Maar juist vanwege zijn kunnen vond ik dus het LMES optreden wat slapjes.

Mbt die 6e plek algemeen; dat was idd in Silverstone, toen reed Xavier Pompidou op gegeven ogenblik nog aan de algemene leiding met een 996 GT3-R. Die race was niet echt representatief wat dat betreft.

Yvonne
16-03-2006, 12:08
Mbt die 6e plek algemeen; dat was idd in Silverstone, toen reed Xavier Pompidou op gegeven ogenblik nog aan de algemene leiding met een 996 GT3-R. Die race was niet echt representatief wat dat betreft.

Hmmm het weer op Spa en in Turkije was ook niet super ;) .

Als je het op jouw manier bekijkt, zit er een kern van waarheid in. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het Gordon Team zonder hem nooit zover was gekomen. Ik kijk daarom ook echt uit naar dit seizoen...waar het Gordon Team zonder hem mag strijden in GT2. En ik ken hun nieuwe 3e coureur (nog) niet...

joost
16-03-2006, 13:59
Markus Palttala heeft vorig jaar menigeen in de perszaal en de paddock van de LMES verrast. Hij was continu bij de snellere/snelste Porsche-piloten en reed snel, regelmatig en zonder stukken te maken. Wat betreft Silverstone, Markus is daar een van de weinige piloten geweest die en snèl ging en op de piste bleef, in tegenstelling tot Xavier Pompidou.
Deze mening komt natuurlijk maar van een journalist die aanwezig was op de wedstrijden, wat weinig representatief is,

Joost

Yvonne
16-03-2006, 14:27
Markus Palttala heeft vorig jaar menigeen in de perszaal en de paddock van de LMES verrast. Hij was continu bij de snellere/snelste Porsche-piloten en reed snel, regelmatig en zonder stukken te maken. Wat betreft Silverstone, Markus is daar een van de weinige piloten geweest die en snèl ging en op de piste bleef, in tegenstelling tot Xavier Pompidou.
Deze mening komt natuurlijk maar van een journalist die aanwezig was op de wedstrijden, wat weinig representatief is,

Joost

Ach...het kan...Ik was er ook soms! Maar wat mij opviel waren de beelden van MotorsTv. Bij de eerste races zag je die Gordon - Porsche af en toe. Toevallig op de achtergrond rijden. Maar gedurende het seizoen werd de aandacht voor díe wagen groter. (Meeste reclame/beeld vullend was dus de pitstop op Silverstone). In Monza, Silverstone, Nürburgring en Istanbul zag ik de wagen toch steeds beeld komen. Dat zegt toch wel iets...

Oh ja, als supporter van die rode wagen zal ik ook wel weinig representatief zijn ;)

Bramzel
16-03-2006, 16:53
Markus Palttala heeft vorig jaar menigeen in de perszaal en de paddock van de LMES verrast. Hij was continu bij de snellere/snelste Porsche-piloten en reed snel, regelmatig en zonder stukken te maken. Wat betreft Silverstone, Markus is daar een van de weinige piloten geweest die en snèl ging en op de piste bleef, in tegenstelling tot Xavier Pompidou.
Deze mening komt natuurlijk maar van een journalist die aanwezig was op de wedstrijden, wat weinig representatief is,

Joost

Da's jouw mening, niet de mijne. Ik heb het LMES ook nauwlettend gevolgd, en mijn mening blijft staan. Hoe sarcastisch je ook doet :rolleyes:

strepper
16-03-2006, 17:15
Zeker weten, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar ik vond dat hij vergeleken met de andere GT2 deelnemers niet zo goed uit de verf kwam. Zo denderend was de bezetting ook weer niet in de GT2 klasse afgelopen jaar, en met name qua qualifies had ik meer van hem verwacht, had ik hem meer vooraan verwacht. Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem hoog zitten, hij heeft zeer zeker talent en kwaliteiten. Heeft hij al vaak genoeg laten zien, zowel in Belcar als in de scandinavische Porsche cup. Maar juist vanwege zijn kunnen vond ik dus het LMES optreden wat slapjes.

Mbt die 6e plek algemeen; dat was idd in Silverstone, toen reed Xavier Pompidou op gegeven ogenblik nog aan de algemene leiding met een 996 GT3-R. Die race was niet echt representatief wat dat betreft.

Het niveau belcar vs. lmes(lms) is groot.
ik heb ook de beelden gezien van silverstone en moet zeggen wat ik daar heb gezien van markus doen er toch niet veel na. u moet weten dat er doen tijdens de race een spoedvergadering is geweest tussen de teammanagers om te zien of het wel mogelijk was in deze weersomstandigheden verder te blijven rijden.
U zegt ook er was afgelopen jaar weinig tegenstand, daar heb ik ook mijn vragen bij als u zoiets zegt.

gwyllion
16-03-2006, 17:38
U zegt ook er was afgelopen jaar weinig tegenstand, daar heb ik ook mijn vragen bij als u zoiets zegt.Het GT2 van LMES bestond vorig jaar toch grotendeels uit gentlemen drivers. Het niveau was zeker een stuk lager dan GT2 in ALMS (en natuurlijk GruppeM in FIA GT).

strepper
16-03-2006, 20:17
Het GT2 van LMES bestond vorig jaar toch grotendeels uit gentlemen drivers. Het niveau was zeker een stuk lager dan GT2 in ALMS (en natuurlijk GruppeM in FIA GT).

oke das waar maar geef mij drie teams in fia-gt, alms of lmes die zonder
gentleman drivers rijden.
ze zijn er gewoon niet.
GT racen valt samen met gentlemen drivers, laat ze weg en het is gedaan met fia-gt e.a.

Bramzel
16-03-2006, 20:35
oke das waar maar geef mij drie teams in fia-gt, alms of lmes die zonder
gentleman drivers rijden.
ze zijn er gewoon niet.
GT racen valt samen met gentlemen drivers, laat ze weg en het is gedaan met fia-gt e.a.

Tuurlijk. Maar in FIAGT en ALMS reden naar verhouding betere rijders dan in het LMES vorig jaar. Die kenden echte toppers in de vorm van GruppeM, Alex Job, Petersen White-Lightning. LMES kende geen toppers wat dat betreft, misschien Scuderia Ecosse daar gelaten.

Raceboy
22-03-2006, 21:10
testdag ook bekend:

The Royal Automobile Club of Belgium will hold a test day at Spa on Wednesday 5 July 2006 in preparation for the Spa 24 Hours event.

fia

Brecht
22-03-2006, 21:17
Over de datum van de testdag kunnen we blijven discussiëren. 5 juli is 3 dagen na de race in Oschersleben

Voordeel : Alle teams zitten redelijk dicht bij Spa

Nadeel : Als er stukken zijn in Oschersleben....

JPMontoya
22-03-2006, 21:44
Voordeel: hij is vroeger dit jaar...meer voorbereiding naar 24u toe.

Mark
23-03-2006, 14:59
De C6R van PSI zien we alvast terug:

Gedurende de winter hebben de onderhandelingen van Jos Menten Racing geleid tot een zeer ambitieus internationaal raceprogramma, Jos Menten start met een Chevrolet Corvette C6.R in de LMS. De Le Mans Series omvat een vijftal wedstrijden door geheel Europa. De ambitieuze Limburger heeft ook de FIA GT Proximus 24 Hours op het circuit van Spa-Francorchamps op het programma staan
persbericht Menten Racing

Yvonne
23-03-2006, 16:28
De C6R van PSI zien we alvast terug:

Uit berichten heb ik begrepen dat beiden Corvette's te zien zijn op de 24 uur van Spa. Hopelijk zijn die geruchten ook waar :rolleyes:


Jep, nuo ovat nyt varmistuneet ja siihen päälle tulee sitten FIA GT:stä ainakin Span kaksnelonen ja varmaan jotain muutakin vielä keksimme. Nyt koitetaan kuitenkin saada vehkeet kasaan ja radalle.

Als antwoord op de vraag of hij nog deelneemt met de Corvette in het FIA - GT kampioenschap. Vertaald (ongeveer) "Ja, beiden nemen (waarschijnlijk) deel aan de FIA - GT race in Spa"

Bart.Vandecavey
23-03-2006, 17:06
Als antwoord op de vraag of hij nog deelneemt met de Corvette in het FIA - GT kampioenschap. Vertaald (ongeveer) "Ja, beiden nemen (waarschijnlijk) deel aan de FIA - GT race in Spa"

Kon je de vraag niet in het engels gesteld hebben :rolleyes: :D

Yvonne
23-03-2006, 17:21
Kon je de vraag niet in het engels gesteld hebben :rolleyes: :D

Het was geen vraag van mij, maar van een Finse FIA - GT supporter...en daarom gaf hij in het Fins antwoord.

Indien interesse in het gehele stukje, zie dit bericht (http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=622900&postcount=299)

Grig-O
24-03-2006, 22:43
der wordt wel veel over Corvette gesproken, maar de grote winnaar van vorig jaar blijft Maserati; hoe zit et daar mee?
Ze spreken van Vitaphone, JMB, Racing Box, GPC,...

Bramzel
25-03-2006, 11:53
der wordt wel veel over Corvette gesproken, maar de grote winnaar van vorig jaar blijft Maserati; hoe zit et daar mee?
Ze spreken van Vitaphone, JMB, Racing Box, GPC,...

GPC gaat met 1 575 rijden, dus da's out of the question. Waaijenberg heeft vorig jaar al aangegeven met z'n eigen MC12 te gaan rijden, de laatste race(s) smaakten daar naar meer. Vitaphone kunnen we ivm Bartels sterke banden met Maserati ook weer verwachten met 2 MC12's, en de Racing Box gaan we zowiezo zien bij alle europese races.

JPMontoya
25-03-2006, 12:01
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.

Bramzel
25-03-2006, 13:50
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.

Serieus? Mag toch eigenlijk hopen van niet...

gwyllion
25-03-2006, 13:54
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.De Megane is een silhouette. Die hoort totaal niet thuis in een GT wedstrijd :no:

Mark
25-03-2006, 15:28
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.

Hoe gaan ze die dan toegelaten krijgen? Daarvoor zullen ze toch eerst moeten deelnemen aan een of ander nationaal GT-kampioenschap. Zie de BMW M3-GTR twee jaar terug. Kan op de site van de 24 uur ng geen reglement ontdekken.

smiley
25-03-2006, 18:27
der wordt wel veel over Corvette gesproken, maar de grote winnaar van vorig jaar blijft Maserati; hoe zit et daar mee?
Ze spreken van Vitaphone, JMB, Racing Box, GPC,...vandaag toevalig net een bericht over masarati op racing1.de
http://www.racing1.de/web/fia_gt/artikel.php?newsID=9788&sid=

Raceboy
25-03-2006, 20:52
Hoe gaan ze die dan toegelaten krijgen? Daarvoor zullen ze toch eerst moeten deelnemen aan een of ander nationaal GT-kampioenschap. Zie de BMW M3-GTR twee jaar terug. Kan op de site van de 24 uur ng geen reglement ontdekken.

Als BTCS een GT kampioenschap is, ga ik toch is hard lachen. :D

gwyllion
25-03-2006, 21:33
vandaag toevalig net een bericht over masarati op racing1.de
http://www.racing1.de/web/fia_gt/artikel.php?newsID=9788&sid=Vooral de laatste paragraaf bevat een belangrijk nieuws:
Zudem plant das japanische Goh-Team mit einem MC12 die Teilnahme an der American Le Mans Serie. Als Piloten stehen Jan Magnussen und Seiji Ara bereits fest.

Mark
25-03-2006, 22:26
Als BTCS een GT kampioenschap is, ga ik toch is hard lachen. :D

Dan gaan we toch eens een fijn spandoek aan de draad hangen met een bepaalde boodschap ;)

Grig-O
25-03-2006, 23:09
De Renault Mégane rijdt in een merkencup dus met wat gefoefel zou die kunnen deelnemen aan de 24 uren van Spa net zoals de Renault Spider in 2002

JPMontoya
25-03-2006, 23:25
Dan gaan we toch eens een fijn spandoek aan de draad hangen met een bepaalde boodschap ;)

verklaar u nader...

Mark
26-03-2006, 00:07
verklaar u nader...

Mocht die Megane via de BTCS worden toegelaten tot de "klasse nationaal" dan is dat natuurlijk koren op de molen voor de Belcar / BTouringCS watchers ;)

De optie Cups, zoals destijds die Spiders, was me even ontschoten. Benieuwd naar het specifieke reglement voor de 24 uur.

strepper
26-03-2006, 00:16
ik hoop dat we dit niet gaan meemaken een megane tussen al die gt's.
als je mee wil doen aan de 24 uur van spa huur dan ergens een gt hé.
nee bij mij kan zoiets niet, ik hoop dat Ratel die mening deelt.

FIRE
26-03-2006, 14:26
ik hoop dat Ratel die mening deelt.
Volgens mij wel. In het verleden is er een Clio V6 actief geweest in het Britse GT, sinds Ratel dat kampioenschap over heeft genomen werd de Clio volgens mij niet meer toegelaten.

Raceboy
26-03-2006, 15:07
Volgens mij wel. In het verleden is er een Clio V6 actief geweest in het Britse GT, sinds Ratel dat kampioenschap over heeft genomen werd de Clio volgens mij niet meer toegelaten.

de golf was leuker :D

Grig-O
26-03-2006, 19:44
Ik heb nog gelezen da Andrea Bertolini vertrekt naar Vitaphone en dat Uwe Alzen op (één van) de Zakspeed Saleens gaat rijden

Mr.Dallara
28-03-2006, 21:16
Ondertussen zijn ook al de ticket prijzen bekend voor de 24uren in Spa:


Practice (27 - 28 / 7 / 2006) 15,00 €

Week-end (27 - 30 / 7 / 2006) 25,00 € (45,00 € incl. paddock)

http://www.proximus24hours.com/htm/ticketing.asp

Viper GTS-R***
29-03-2006, 21:40
Nu Oreca zijn 2 Saleens heeft teruggetrokken uit de lijst voor 24u lemans kunnen ze zich volop concentreren op de 24uren van spa???????
laten we hopen van wel en dat deze keer de saleens uitrijden zonder problemen te hebben!

Thomas

Viper GTS-R***
29-03-2006, 23:27
In het intervieuw http://www.ffsa.org/detailArticle.php?id=11046 met Olivier Thévenin ( kampioen FFSA GT met de Viper van VBM) heb ik het volgende gevonden: Prévoyez-vous d’autres programmes en 2006 ?
Pour l’instant non, nous allons nous concentrer à 100% sur le FFSA GT. Cependant je pense qu’avec cette équipe cela fonctionnerait bien à Spa. Patrick est régulier il ne commet pas d’erreurs, pareil pour notre équipe qui est très performante. Donc j’aimerais vraiment faire Spa avec Patrick et l’équipe VBM. Maintenant Patrick n’est pas chaud à 100%, mais j’ai bon espoir de le convaincre. La rigueur dont fait preuve le team marcherait bien en endurance. Une ou deux autres courses exotiques, ça me plairait aussi… nous verrons bien !
HIeruit te lijden: voorlopig staat alleen het ffsa gt kampioenschap op de kalender voor VBM met hun VIper maar Olivier ziet 1 a 2 races buiten hun kampioenschap wel zitten. En hij denkt dan aan Spa, en vermeld Endurance. moeten we dan denken aan 24H spa?? of Belcar??

THomas

Mr.Dallara
05-04-2006, 21:21
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.

Blijkbaar is er al een piloten line-up voor de 24u:
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/2006-04-03-Megane/images/IMG_5676.jpg
foto: sportmoteur.be

Grig-O
10-04-2006, 21:11
Nu Oreca zijn 2 Saleens heeft teruggetrokken uit de lijst voor 24u lemans kunnen ze zich volop concentreren op de 24uren van spa???????
laten we hopen van wel en dat deze keer de saleens uitrijden zonder problemen te hebben!

Thomas

Oreca vs Prodrive vs Pratt & Miller vs ...:gas: :gas: :gas:

Viper GTS-R***
11-04-2006, 01:06
Oreca vs Prodrive vs Pratt & Miller vs ...:gas: :gas: :gas:
vs Maserati .... Vitaphone zal dit jaar maar al te graag terug winnen maar dit jaar zal de tegenstand wel véél zwaarder zijn.

Grig-O
11-04-2006, 19:22
en Lambo (?), Ze gingen toch voor de titel dacht ik.

Integra
11-04-2006, 19:45
en Lambo (?), Ze gingen toch voor de titel dacht ik.
Dat zal even een dagdroompje geweest zijn ...

Grig-O
11-04-2006, 20:45
Het wordt wel tijd dat die wagen eens resultaten gaat neerzetten.
Zeker met piloten als Bouchut enzo...

gwyllion
12-04-2006, 09:01
Het wordt wel tijd dat die wagen eens resultaten gaat neerzetten.
Zeker met piloten als Bouchut enzo...Bouchut gaat geen wonderen verrichten dit jaar, vooral met zijn betalende copiloten :rolleyes: Er hebben al wat meer grote namen met de Lamborghini gereden: Kox, Gavin (Reiter), Brabham (Krohn-Barbour), Deletraz, Piccini, Ortiz, Gabbiani (DAMS).

Er zijn gewoon fundamentele problemen met het Reiter project: het gebrek aan budget en knowhow (in vergelijking met Prodrive en Pratt & Miller), de versnellingsbak (Holinger), de aerodynamica, het foute rubber (Michelin voor front engine) en vooral de motor (Breuer). Audi Sport heeft een analyse gedaan van Lamborghini V12 en is tot de conclusie gekomen dat die nooit een competitief vermogen kan produceren met de (ACO) restrictoren; en daarom ondersteunt Audi het project niet langer. Bij B-Racing RS Line hebben er dit jaar al 3 motoren de geest gegeven. De aerodynamica is ook niet in orde aangezien de FIA Reiter de toelating geeft om met een grotere achtervleugel dan reglementair toegelaten te racen.

Ik vraag me echt af waar jij het idee haalt dat Lamborghini dit jaar voor de titel :confused:

GT2-R
12-04-2006, 11:59
Bij mijn weten heeft Lambo nog nooit aan alle wedstijden van het kampioenschap deelgenomen... Bovendien denk ik dat ze nog nooit aan de 24uren hebben meegedaan met de Murcielago R-GT...:rolleyes:

Dus: voor het kampioenschap gaan met Lambo....NET NIET:rolleyes: !

Greets, Dr. Jozz

Viper GTS-R***
12-04-2006, 13:10
Bovendien denk ik dat ze nog nooit aan de 24uren hebben meegedaan met de Murcielago R-GT...:rolleyes:

Greets, Dr. Jozz
Daar komt dit jaar verandering in, wel niet tijdens de 24uren van Spa maar tijdens 24Uren LeMans. JLOC heeft een Lambo Murcielago R-GT ingeschreven. Dit is als ik me niet vergis de wagen die ook af en toe in Super GT meerijd. Maar eerlijk gezegd... verwacht ik er weinig van. 2 van de 4 piloten zijn Japanners, niet dat zij ni kunne nrijdne maar ze hebben nog nooit op LeMans gereden. En natuurlijk de wagen... als hij 24uren kan uitrijden zal het al goed zijn:D

marcel
12-04-2006, 13:50
Le Mans is niet het moeilijkste circuit om te leren ze

Integra
12-04-2006, 16:48
Le Mans is niet het moeilijkste circuit om te leren ze
Le Mans is zoals Monza.
'Easy to learn, hard to master.' :)

smiley
12-04-2006, 21:07
een z4 voor de 24h ??

Dieter Quester und Red Bull BMW Z4 bei 24 Stunden von Spa
http://motorsportnews.net/index.php?topic=news/story&ID=4117&serie=mix

Viper GTS-R***
12-04-2006, 21:12
een z4 voor de 24h ??
http://motorsportnews.net/index.php?topic=news/story&ID=4117&serie=mix
Ziet er zéér intresant uit, Team Duller heeft namelijk pakke ervaring met 24uur races. Zo toonten ze van hun kunnen tijdens de 24uren van Dubaï met overwinneng. Laten we hopen dat ze komen, en zo te lezen:
Das Red Bull-Z4-Coupé würde dabei in die „Belcar-Klasse“
net zoals de 2 fabrieks BMW's M3 GTR's zoals in 2004. Zij reden eerst ook 2 courses mee in Belcar om daarna te mogen deelnemen aan 24Uren Spa.

Grig-O
12-04-2006, 23:00
Het blijft maar verrassingen regenen voor Spa (met die Mégane ook nog)
Op 4 maand van de race denk ik toch al dat er meer wagens dan vorig jaar zullen rijden ;)
Hoe snel zou die wagen gaan? 2'.30"-2'.35"?

Viper GTS-R***
12-04-2006, 23:03
Het blijft maar verrassingen regenen voor Spa (met die Mégane ook nog)
Op 4 maand van de race denk ik toch al dat er meer wagens dan vorig jaar zullen rijden ;)
Hoe snel zou die wagen gaan? 2'.30"-2'.35"?
IK hoop toch dat ie onder de 2.30 gaat, als een 996 cup al 2.30 haalt met hij er toch wel goed onder kunnen? 2.25 zo iets gok ik op:)

Grig-O
12-04-2006, 23:11
2'30" is even snel als de Vertigo

Astra-fan
13-04-2006, 13:03
De timing staat reeds op de officiële site: www.proximus24hours.com

Grig-O
13-04-2006, 22:25
De timing staat reeds op de officiële site: www.proximus24hours.com

Is er geen warm-up voor de FIAGT3 wagens??

Viper GTS-R***
13-04-2006, 22:46
De timing staat reeds op de officiële site: www.proximus24hours.com
Vind het persoonlijk een zéér mooi programma, zelfs zonder de WTCC:)

Viper GTS-R***
13-04-2006, 23:00
Red Racing is van plan hun Lister Storm in te schrijven voor de 24Uren van Spa, ze zijn echter wel nog op zoek naar piloten...
Red Racing is looking for
- LISTER driver for the 5 europeans FIA championship races.
- 3 drivers to engage the LISTER on SPA 24 Hours
Ze zullen eens moeten aanbellen bij de officiële piloten bij Lister die nu op die Lister LMP1 rijden?
Bron: http://www.redracinggt.com/index.php

Steve
13-04-2006, 23:22
Vind het persoonlijk een zéér mooi programma, zelfs zonder de WTCC:)

Ik heb deze thread niet gevolgd maar de WTCC komen niet naar Spa???
Doodzonde! :(

marcel
14-04-2006, 01:00
Ik heb deze thread niet gevolgd maar de WTCC komen niet naar Spa???
Doodzonde! :(


WTCC en FIA-GT rijden niet meer samen

GT2-R
14-04-2006, 11:39
WTCC en FIA-GT rijden niet meer samen

Gelukkig vind ik, al die dure, bloedmooie en supersnelle GT's enkel in het voorprogramma vond ik toch wel doodszonde :frusty:... Het zou omgekeerd moeten geweest zijn. Zo geweldig is het WTCC nu ook weer niet hé

Greets, Dr. Jozz

Scapa
14-04-2006, 12:11
Gelukkig vind ik, al die dure, bloedmooie en supersnelle GT's enkel in het voorprogramma vond ik toch wel doodszonde :frusty:... Het zou omgekeerd moeten geweest zijn. Zo geweldig is het WTCC nu ook weer niet hé
Greets, Dr. Jozz

Eh? WTCC staat imho toch iets hoger aangeschreven... Fabrieksteams & fabriekspiloten vs Privéstructuren (sommige met steun van de fabriek) & vooral paydrivers. ;-)

marcel
14-04-2006, 14:34
tja, voor fans van FIA-GT zou WTCC voorprogramma moeten zijn, en omgekeerd

Grig-O
14-04-2006, 19:26
Red Racing is van plan hun Lister Storm in te schrijven voor de 24Uren van Spa, ze zijn echter wel nog op zoek naar piloten...[/URL]

Creation Autosportif zou hun wagen ook willen inzetten in Spa!
"Il est possible que l'on retrouve aussi la Storm bleue au départ des 24 Heures de Spa."

bron: www.virages.net

Viper GTS-R***
14-04-2006, 19:52
Creation Autosportif zou hun wagen ook willen inzetten in Spa!
"Il est possible que l'on retrouve aussi la Storm bleue au départ des 24 Heures de Spa."

bron: www.virages.net
Zou tof zijn nog twee Lister Storm's (Red Racing & Creation Autosportif) mee in de 24Uren Spa hebben. Voor dat ze definitief naar nationaal kampioenschappen gaan. Er is ook kans dat er nog een Chrysler Viper GTS-R gaat meedoen heb ik gezien. Van VBM die vorig jaar met hun Viper kampioen werden in het FFSA GT.
Prévoyez-vous d’autres programmes en 2006 ?
Pour l’instant non, nous allons nous concentrer à 100% sur le FFSA GT. Cependant je pense qu’avec cette équipe cela fonctionnerait bien à Spa. Patrick est régulier il ne commet pas d’erreurs, pareil pour notre équipe qui est très performante. Donc j’aimerais vraiment faire Spa avec Patrick et l’équipe VBM. Maintenant Patrick n’est pas chaud à 100%, mais j’ai bon espoir de le convaincre. La rigueur dont fait preuve le team marcherait bien en endurance. Une ou deux autres courses exotiques, ça me plairait aussi… nous verrons bien !

Met de woorden Spa en Endurance zou je toch denken 24Uren SPa???
Bron: http://www.ffsa.org/detailArticle.php?titre_url=thevenin--le-niveau-du-plateau-augmente-d-annee-en-annee-&id=11046

insanity
14-04-2006, 20:03
Laat maar komen die dikke bakken :eek:

Ik val allicht in herhaling - maar wat een geweldige startgrid gaan we dit jaar hebben !! :drewl:

Om nog te zwijgen van FIA GT3 en de World Series als kers op de taart...

Grig-O
14-04-2006, 21:05
FIAGT3's kunnen ook deelnemen aan de 24 uren wat zeker voor heel wat diversiteit gaat zorgen.
Ik merk dat er heel wat meer interesse is voor de etmaalrace.
Weet er iemand de oorzaak hiervan?

Belle
14-04-2006, 21:31
Ik kan nu al niet meer wachten tot de 24 uren van Spa als ik dit allemaal lees! Prachtig gewoon dat de GT3's ook mogen deelnemen. Het zal echt watertanden worden met al die DBR9's... Dat het maar snel juli is!

Grig-O
14-04-2006, 23:47
Welke GT3's zouden er deelnemen in Spa?
- Barwell zou met één of twee Astons komen
- ...

Grig-O
14-04-2006, 23:59
GPC gaat met 1 575 rijden, dus da's out of the question.

Ik hoop da je bedoelt dat de 575 (of 550 volgens project LeMans)
gaat deelnemen aan de 24 uur want op de FIAGT deelnemerslijst zie ik hem niet;)

Viper GTS-R***
15-04-2006, 00:05
Ik hoop da je bedoelt dat de 575 (of 550 volgens project LeMans)
gaat deelnemen aan de 24 uur want op de FIAGT deelnemerslijst zie ik hem niet;)
Viel me ook op, nergens iets van die 575 te zien. @ Bramzel en wie zou er dan mee rijden?? VOlgens mij had er véél meer in gezeten in het 575 GPC project... spijtig dat ze het nu al opgeven

Bramzel
15-04-2006, 12:13
Racingworld.it maakte er een poos geleden melding van, maar da's idd van de baan. En Viper; nee, in die 575 zat niks meer. Die basis was té slecht om succes op op te bouwen. Er zitten fouten in de basis die meerijden vooraan gewoon onmogelijk maken.

Viper GTS-R***
15-04-2006, 12:41
Racingworld.it maakte er een poos geleden melding van, maar da's idd van de baan. En Viper; nee, in die 575 zat niks meer. Die basis was té slecht om succes op op te bouwen. Er zitten fouten in de basis die meerijden vooraan gewoon onmogelijk maken.
Vorig jaar in Istanbul haalde GPC met hun 575 de Pole en ze werden nog 4de in de wedstrijd. Als je dit kunt bekomen kun je toch niet spreken van geen goede basis? Ze hadden er meer tijd moeten insteken en dan had de 575 meer succesen kunnen boeken, dat is mijn mening... Kijk Prodrive en de 550 die hebben het 1ste jaar ook niet subliek gescoort hé.. maar na al die jaren ontwikkeling waren zij in 2004 gewoon weg de TOP wagen hé.. een raceauto vraagt veel geld tijd en geduld

Grig-O
15-04-2006, 13:29
Racingworld.it maakte er een poos geleden melding van, maar da's idd van de baan. En Viper; nee, in die 575 zat niks meer. Die basis was té slecht om succes op op te bouwen. Er zitten fouten in de basis die meerijden vooraan gewoon onmogelijk maken.

Bert Longin zei dat de basis niet echt verkeerd was, maar dat er teveel details te snel gebouwd waren omdat ze te vroeg met de wagen wouden gaan racen.
De nieuwe Ferrari zijn ze nu al aant testen; dus zal die wagen wel snel genoeg zijn volgend jaar.
Hopelijk komen er dit jaar nog enkele Ferrari's aan de start in Spa om dan volgend jaar de overgang te maken naar de 599GTC

Grig-O
15-04-2006, 22:05
GS mototrsport heeft ook een BMW Z4 M coupé aangekocht die waarschijnlijk deelneemt aan de 24 uren.
:)

Bramzel
15-04-2006, 23:02
Vorig jaar in Istanbul haalde GPC met hun 575 de Pole en ze werden nog 4de in de wedstrijd. Als je dit kunt bekomen kun je toch niet spreken van geen goede basis?

En waar waren ze de rest van het seizoen? Muv Imola telkens in het middenveld. De wagen is extreem lastig af te stellen, en de paar goede resulaten die er waren waren om dat op die momenten de setup precies goed viel. De wagen is echter nooit een serieuze bedreiging geweest voor de mannen vooraan, terwijl het een van de duurste wagens van de grid was (amper goedkoper dan de MC12).

Bert Longin zei dat de basis niet echt verkeerd was, maar dat er teveel details te snel gebouwd waren omdat ze te vroeg met de wagen wouden gaan racen.
De nieuwe Ferrari zijn ze nu al aant testen; dus zal die wagen wel snel genoeg zijn volgend jaar.

In Oschersleben vorig jaar heb ik met een collega een poosje staan babbelen met de engineer van KW die bij JMB in 2004 verantwoordelijk was voor de setup van de dempers. Hij vertelde ons dat de 575 een chronisch probleem had met roll van voor naar achter. Duiken bij remmen en hangen bij optrekken zeg maar. Dit maakte het afstellen van de wagen zeer gecompliceerd.

De 575 is inmiddels ook "opgegeven" door iedereen; het is uitkijken naar de 599, hopelijk wordt die door Michelotto ontwikkeld; we hebben gezien wat die met de 430 hebben gedaan. Eenzelfde idee voor de 599 zou een pittige concurrent voor de Prodrives/P&M's/Saleens opleveren.

Benny_B
15-04-2006, 23:45
het zal in ieder geval minder lang duren dan verwacht voor we de 599 GTC op de piste zullen zien, volgens www.lmsr.net (http://www.lmsr.net/) loopt de wagen voor op het schema en zullen de eerste testen met deze auto vroeger gebeuren dan geplant.Hopelijk kan deze wagen wel meer potten breken dan alleen zijn debutrace.

Zal SRT dit jaar weer de 24 uren met hun Corvette rijden???

Grig-O
15-04-2006, 23:51
SRT zal zeker één van de C5-R's inzetten.
Hun plan was om de twee wagens in te zetten al was dat nog niet zeker

Integra
16-04-2006, 09:26
En waar waren ze de rest van het seizoen? Muv Imola telkens in het middenveld. De wagen is extreem lastig af te stellen, en de paar goede resulaten die er waren waren om dat op die momenten de setup precies goed viel. De wagen is echter nooit een serieuze bedreiging geweest voor de mannen vooraan, terwijl het een van de duurste wagens van de grid was (amper goedkoper dan de MC12).

En als ze dan al een goede startplaats hadden, vielen ze in de race terug omdat de auto tekortschoot ...

Bramzel
16-04-2006, 13:05
En als ze dan al een goede startplaats hadden, vielen ze in de race terug omdat de auto tekortschoot ...

Mwoah, valt mee. In Imola hadden ze pech idd, maar in Istanbul was het vooral aan Piccini te danken die niet meer gewend was zo ver vooraan te staan en die onder druk van de MC12's en Hezemans bezweek.

Grig-O
16-04-2006, 13:52
Waarom waren ze dan zo succesvol in 2004?
Was de concurrentie minder sterk ofzo?

Bramzel
16-04-2006, 15:39
Waarom waren ze dan zo succesvol in 2004?
Was de concurrentie minder sterk ofzo?

Wat noem jij succesvol? 1 zege? Met de budgetten die JMB en GPC hadden? De wagen was betrouwbaar, maar deed qua snelheid continu onder voor de Saleens en de 550's. Ze haalden wel enkele podia, maar bij lange na niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Grig-O
16-04-2006, 22:28
3de in Monza
2de in Magny-Cours
2de in Brno
1ste in Donington
2de in Spa. Vanaf dat de MC12 begon te racen begonnen ze weg te deemsteren.

Bramzel
16-04-2006, 23:07
3de in Monza
2de in Magny-Cours
2de in Brno
1ste in Donington
2de in Spa. Vanaf dat de MC12 begon te racen begonnen ze weg te deemsteren.

Point taken, I stand corrected. Maar ik blijf bij m'n mening: maar bij lange na niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Viper GTS-R***
17-04-2006, 00:13
De 575 is inmiddels ook "opgegeven" door iedereen; het is uitkijken naar de 599, hopelijk wordt die door Michelotto ontwikkeld; we hebben gezien wat die met de 430 hebben gedaan. Eenzelfde idee voor de 599 zou een pittige concurrent voor de Prodrives/P&M's/Saleens opleveren.
Is er ergens een site waar we het project van de 599 kunden terugvinden? Foto's en gegevens van deze wagen (raceversie) al beschikbaar?? En gaat die dan terug onder G.P.C rijden...? Logische redenering denk ik want de andere (ex)-ferrari teams hebben al wagens genoeg...

Bramzel
17-04-2006, 02:14
Is er ergens een site waar we het project van de 599 kunden terugvinden? Foto's en gegevens van deze wagen (raceversie) al beschikbaar?? En gaat die dan terug onder G.P.C rijden...? Logische redenering denk ik want de andere (ex)-ferrari teams hebben al wagens genoeg...

Nope, nog niks geen info verder. En onder welk team ze gaan rijden zal de toekomst uitwijzen; GPC is natuurlijk een optie maar zeker geen vanzelfsprekendheid.

Grig-O
17-04-2006, 19:46
JMB misschien of Larbre aangezien ze met de Aston Martin in LMS rijden.
In mijn diepste fantasie denk ik aan Rafanelli...

Grig-O
21-04-2006, 19:27
Bestaat team Rafanelli eigenlijk nog?

Viper GTS-R***
23-04-2006, 00:56
Bestaat team Rafanelli eigenlijk nog?
Team Rafanelli?? Neen dat denk ik niet, hun website bestaat nog wel maar daar blijft het ook bij geloof ik. (http://www.teamrafanelli.com/)
2001: FIA GT: waarin zij de 1ste overwinning schonken aan de Ferrari 550!
2002: ALMS, dit onder de naam Olive Garden. (Groene Ferrari ipv rood van 2001) 4 van de 7 wedstrijden niet uitgereden, 2 x 3de GTS wagen.
2003: ALMS terug onder Olive Garden. 3 x de finish niet bereikt, geen podium's.

In die twee jaar ALMS hebben ze dus niet zo veel gepresteerd...
En denk dat ze daarom ook ermee gestopt zijn.. of ben ik verkeerd?

Integra
23-04-2006, 08:25
Even ter informatie, dit is een Italtechnica Ferrar 550, niet de Prodrive 550 dus. :)

gwyllion
24-04-2006, 13:49
Bouchut gaat geen wonderen verrichten dit jaar, vooral met zijn betalende copiloten :rolleyes: Er hebben al wat meer grote namen met de Lamborghini gereden: Kox, Gavin (Reiter), Brabham (Krohn-Barbour), Deletraz, Piccini, Ortiz, Gabbiani (DAMS).

Er zijn gewoon fundamentele problemen met het Reiter project: het gebrek aan budget en knowhow (in vergelijking met Prodrive en Pratt & Miller), de versnellingsbak (Holinger), de aerodynamica, het foute rubber (Michelin voor front engine) en vooral de motor (Breuer). Audi Sport heeft een analyse gedaan van Lamborghini V12 en is tot de conclusie gekomen dat die nooit een competitief vermogen kan produceren met de (ACO) restrictoren; en daarom ondersteunt Audi het project niet langer. Bij B-Racing RS Line hebben er dit jaar al 3 motoren de geest gegeven. De aerodynamica is ook niet in orde aangezien de FIA Reiter de toelating geeft om met een grotere achtervleugel dan reglementair toegelaten te racen.

Ik vraag me echt af waar jij het idee haalt dat Lamborghini dit jaar voor de titel :confused:Er wordt gewerkt aan een oplossing voor de motorproblemen.
B-Racing RS Lamborghini starts direct cooperation with Breuer Technical Development.

On the initiative of Reiter Engineering a meeting was held on April 19, 2006 at the premises of Breuer in Belgium. The evaluated data was analysed and combined efforts were agreed.

B-Racing RS will work very closely with the engine manufacturer in the future.
Btd-Breuer will provide new engines for Silverstone and will take on the personal support.bron: lmsr.net (http://www.lmsr.net/apr71.html)

Grig-O
29-04-2006, 21:52
Pouchelon racing gaat twee Vipers GT3 inzetten in de 24u Spa!

Viper GTS-R***
29-04-2006, 22:12
Pouchelon racing gaat twee Vipers GT3 inzetten in de 24u Spa!
Bron: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1971&&thold=0
Laatste zin onderaan.

GT2-R
03-05-2006, 15:12
Die C6-R van GLPK ziet er gewoonweg geweldig uit :drewl: . Die mooie geblokte strepen zoals op de C5-R hebben ze behouden :worship: :applaus: . Om de foto's te zien: het oude vertrouwde, racingworld.be

Greets, Dr. Jozz

marcel
03-05-2006, 15:48
als ze die nog gaan doortrekken, zal hij er idd geweldig uitzien
maar nu... t lijkt wel alsof ze de pot witte verf hebben omgestoten

JPMontoya
03-05-2006, 16:09
Livery C6R trekt in mijn ogen op ni veel...
T is te minimalistisch...

Integra
03-05-2006, 16:16
Schrale livery. Zo niet-origineel.

Brecht
03-05-2006, 17:21
Schrale livery. Zo niet-origineel.

Die mening deel ik volledig :)

gwyllion
03-05-2006, 17:36
Oei, oei. Dat wit gaat niet samen met het geel :frusty:

MichelRacing
03-05-2006, 17:44
Absoluut niet! Hij is te lelijk, pak de originele livery van P&M dan of die van vorig jaar.

Bramzel
03-05-2006, 17:53
Ben het met de 2 bovenstaande reacties eens, wat een hok van een livery. Wit en geel gaat al lastig samen, en dan gebeurt het ook nog eens zo amateuristisch. Vind het echt nergens op lijken, zou ze gratis een nieuwe ontwerpen als ze willen. Geef dat maar door Thomas ;)

Thomaske
03-05-2006, 18:22
Ben het met de 2 bovenstaande reacties eens, wat een hok van een livery. Wit en geel gaat al lastig samen, en dan gebeurt het ook nog eens zo amateuristisch. Vind het echt nergens op lijken, zou ze gratis een nieuwe ontwerpen als ze willen. Geef dat maar door Thomas ;)

Ik zal het ze doorgeven :D

Tijdens de test in Dijon had ik even de 'voorlopige' livery gezien. En het is die dus geworden.

Ik vind hem zelf ook niet zo :eek: maar misschien beslist de sponsor hierwel over é. Als deze zijn kleuren, dat wit dus) op de wagen wilt, en Corvettemarchandising wilt 't geel, wat ga je dan doen? Het zwart van vorig jaar vervangen door wit :D

Bramzel, ik hou u niet tegen om zelf een ontwerpje te maken. Als u me deze dan zend zal ik deze doorgeven aan GLPK Carsport. Zien wat ze dan gaan zeggen :)

Livery is "niet" belangrijk maar de snelheid wel :gas:

Mvg...

Integra
03-05-2006, 18:32
Als Bramzel een livery maakt, is het een klasselivery. ;)

Bramzel
03-05-2006, 20:59
Zal eens kijken naar een gaatje, moet op zich te doen zijn. Zal een ontwerpje doen op de GTR C5R dan.

FIRE
03-05-2006, 21:16
Die C6-R van GLPK ziet er gewoonweg geweldig uit :drewl: . Die mooie geblokte strepen zoals op de C5-R hebben ze behouden :worship: :applaus: . Om de foto's te zien: het oude vertrouwde, racingworld.be

Greets, Dr. Jozz
Is Siemens geen sponsor meer van Kumpen?

Weinig creativiteit bij GLPK. Die witte balk aan de voorkant is niet echt mooi. Ook de York sticker op de zijkant zou wat mooier verwerkt kunnen worden. Verder is het wel logisch dat ze voor geel als basiskleur hebben gekozen omdat ze enigzins door Corvette Europe gesteund worden.

Neo-242
03-05-2006, 21:32
Ik verbaas me er altijd over dat er teams zijn die met zo'n foeilelijke livery komen. Prachtige wagen en dan zo'n vreselijke combinatie (als je het zo kan noemen) aan kleuren. 't Is niet belangrijk voor de snelheid idd, maar qua uitstraling is de livery heel belangrijk vind ik!

marcel
03-05-2006, 22:37
Livery is "niet" belangrijk maar de snelheid wel :gas:



ja, die stelling blijkt heilig bij GLPK dit jaar.

Viper GTS-R***
03-05-2006, 22:59
In een intervieuw met Vincent Vosse werd volgende gezegd:
Je vernoemde zopas Maserati, dat de jongste editie van de 24 Uren van Francorchamps won. Kan je bevestigen dat je dit jaar in de Ardennen met de Italiaanse machine rijdt?
Ik heb nog altijd geen contract getekend met Vitaphone, maar het lijkt wel die richting uit te gaan. Larbre is nog niet zeker dat het zal deelnemen aan de 24 Uren, en zelfs dan komt er hoogstens één machine aan de start. Voor een grote partner houdt dat natuurlijk meer risico’s in.
http://www.pitstoptv.be/

Bramzel
04-05-2006, 00:20
Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.

http://img328.imageshack.us/img328/1774/glpk20065lq.th.jpg (http://img328.imageshack.us/my.php?image=glpk20065lq.jpg)

Belle
04-05-2006, 01:42
Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.



Now that's what I'm talking about! ;)

Veel mooier nu de witte plakkers over de voorste lampen heen lopen. Deze ziet er echt stukken beter uit. It's a job well done!

En nu hopen dat GLPK het ook zo ziet. :p

Thomaske
04-05-2006, 06:39
Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.

http://img328.imageshack.us/img328/1774/glpk20065lq.th.jpg (http://img328.imageshack.us/my.php?image=glpk20065lq.jpg)

Deze is mooi :applaus:

Ik probeer hem zo snel mogelijk te mailen naar Anthony, Bert, Mike en teammanagar Jorge.

Mvg...

Bramzel
04-05-2006, 11:44
Doe Jorge de groeten maar van me (Bram Knot). Die's redelijk (tot vervelens toe) bekend met het Simbin-volk ;)

Brecht
04-05-2006, 16:24
Mooi gedaan Bramzel

smiley
04-05-2006, 17:14
Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.

http://img328.imageshack.us/img328/1774/glpk20065lq.th.jpg (http://img328.imageshack.us/my.php?image=glpk20065lq.jpg)
:drewl: schoon werk Bramzel !!!
te hopen komt de versie van u rap terecht bij glpk.. zo ziet hij er super uit !!! :worship:

het design zoals het nu is is eigelijk redelijk saai.. vooral de achterkant.. gewoon geel..
de zwartwit geblokte vlag aan het einde van die witte lijn komt wel mooi uit..

FIRE
04-05-2006, 18:56
Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.

http://img328.imageshack.us/img328/1774/glpk20065lq.th.jpg (http://img328.imageshack.us/my.php?image=glpk20065lq.jpg)
Deze is al veel beter! :applaus:

Bramzel
11-05-2006, 16:48
Deze is mooi :applaus:

Ik probeer hem zo snel mogelijk te mailen naar Anthony, Bert, Mike en teammanagar Jorge.

Mvg...

Nog iets van ze gehoord Thomas? ;)

Thomaske
11-05-2006, 18:13
Nog iets van ze gehoord Thomas? ;)

Ik heb de mail verstuurd en heb er positieve reactie op gekregen. Anthony wist me wel te zeggen dat het 'niet meer' veranderd kon worden omdat de sponsor dit vastlegt.

Mvg...

vince
11-05-2006, 18:40
Kan bramzel geen livery-designer bij glpk-carsport worden??

marcel
11-05-2006, 19:06
volgens mij is Bramzel al livery-designer bij Simbin

Bramzel
11-05-2006, 19:13
Voor Simbin doe ik gewoon grafisch werk. Teken ik vooral echte wagens na. Liveries ontwerpen doe ik vooral voor GTR, voor leagues. Die 550 van Jietse bijvoorbeeld. Ook heb ik de Viper waarmee m'n baas (Roos) voor Zwaans reed in het FIAGT 2004 ontworpen;

http://www.racingsportscars.com/photo/2004/Magny-Cours-2004-05-02-010.jpg
(foto: RacingSportsCars.com)

Viper GTS-R***
20-05-2006, 11:30
GOED NIEUWS!!!

The 24h Dubai winner Duller engine haven plans at present the employment BMW of a Z4 Coupe in the G2 category in the context of the 24h Spa Francorchamps. For preparation for running one will already be present at the Spa Testtag around the driver crew Dieter Quester/Hans Joachim stuc to give Dirk Werner and Frederic Bouvy opportunity the “new” long-distance BMW on the requirements of the 24h Spa to adapt.
Dat ze van plan waren af te zakken naar Spa wisten we al, maar dat Frederic Bouvy ook mee mag deelnenem aan de test wisten we 'denk' ik nog niet.
http://www.project-lemans.de/

Pinzie
20-05-2006, 12:48
Ben benieuwd om die wagen te zien rijden, weer een reden meer om dan naar Spa af te zakken !

Viper GTS-R***
26-05-2006, 14:30
Nog wat Spa 24H nieuwtjes:

Daniel Droit Racing maakt plannen om met een Porsche 996 GT3 Cup af te zakken naar Spa om de klasse G3 te betwisten. Piloten zijn nog niet aangeduid en voor geintreseerden: Tel. +33 6 70 44 20 73 of e-mail: sonea@europe.com

Cirtek wilt ook deelnemen aan de 24Uren, dat is zeker.
Vond volgend stukje: Möglicherweise wird Christophe Bouchut nicht wie angekündigt im Cirtek Aston Martin DBR9 bei den 24h in Belgien sitzen. Stattdessen könnte sich ein formelerfahrenes Familienduo aus Brasilien das Aston Cockpit teilen.

Allemaal te lezen op: http://www.project-lemans.de/

Grig-O
26-05-2006, 20:53
Kan dat Duits gedeelte vertaald worden?
Ik ben een complete nul in Duits.

Komt die Cup-versie dan in de zelfde klasse als de GT3 wagens?

FIRE
26-05-2006, 20:59
Kan dat Duits gedeelte vertaald worden?
Ik ben een complete nul in Duits.

Komt die Cup-versie dan in de zelfde klasse als de GT3 wagens?

Mogelijk zal CB niet zoals aangekondigd in de Cirtek AM zitten tijdens de 24h in Belgie. Daarentegen zou het kunnen dat een Braziliaans familieduo de AM cockpit deelt.

EDIT: Wordt met formelerfahrenes formulecoureurs bedoelt? Vader en zoon Piquet hebben samen met Bouchut de Cirtek AM bestuurt in de Mil Milhas begin dit jaar.

Raceboy
26-05-2006, 21:05
Komt die Cup-versie dan in de zelfde klasse als de GT3 wagens?

De GT3 rijden niet in de 24 uren. Wie wil kan natuurlijk wel zijn wagen inschrijven in G2 klasse. De G3 klasse is voorbehouden voor cupwagens. Weet trouwens al iemand of dat afschuwelijke plan met de megane van TBR doorgaat?

Grig-O
26-05-2006, 21:18
Vraag eens: info@race.be

Ik ben echt blij dat CB niet rijdt voor Cirtek maar dan (waarschijnlijk) voor B-Racing.
Dan gaat die wagen toch snel!

AH! Ik dacht dat de GT3 wagens zich konden inschrijven in G3...
Hopelijk krijgen we dan geen enorme G2 en een kleine G3

GT2-R
27-05-2006, 10:52
Hopelijk krijgen we dan geen enorme G2 en een kleine G3

Hmmm, ik vrees een beetje van wel. De laatste twee jaren waren er bij de 24uren respectievelijk 3 en 2 deelnemers in G3, als ik me niet vergis. Ik denk dat het dit jaar niet anders zal zijn. Misschien moeten een aantal van die belcaristen met al hun Porsche supercupkes ns meedoen...

Greets, Dr. Jozz

Neo-242
27-05-2006, 12:25
Is er al geweten wanneer er een testdag voor de 24h wordt gehouden op Spa? En heb je dan wel toegang tot de tribunes zonder meerkost?:eek:

TOM
27-05-2006, 13:16
Is er al geweten wanneer er een testdag voor de 24h wordt gehouden op Spa? En heb je dan wel toegang tot de tribunes zonder meerkost?:eek:

5 juli van 9.00 tot 12.00 en van 14.30 tot 18.00
Normaal gezien is een testdag gratis.

Belle
27-05-2006, 13:17
Is er al geweten wanneer er een testdag voor de 24h wordt gehouden op Spa? En heb je dan wel toegang tot de tribunes zonder meerkost?:eek:

De testdag gaat volgens mijn weten door op 5 juli dit jaar. De voorgaande jaren kon je overal zitten en staan zonder daarvoor een meerprijs te betalen. Ik zou het ook straf vinden moest je voor een testdag tribunes moeten betalen. :)

Neo-242
27-05-2006, 19:51
Dank je wel voor de informatie! Ik ga van de partij zijn dan!

Viper GTS-R***
27-05-2006, 20:18
Ik ben echt blij dat CB niet rijdt voor Cirtek maar dan (waarschijnlijk) voor B-Racing.
Daar ben ik niet zo blij om, had hem liever zien rijden in de Cirtek AM dan voor B-Racing hun Lambo. Vraag me wel af of B-Racing wel deelneemt aan de 24Uren van Spa? Als ze al zo'n moeite hebben om kortere races uit te rijden... wat gaat dat dan zijn met de zware 24Uren van Spa...
Ik denkt niet dat tegen dan de Lambo zo geëvolueerd zal zijn dat deze er een rol van betekenenis zal kunnen spelen. Was ik CB dan zou ik tijdens dat race weekend toch een ander zitje zoeken bij Phoenix of Cirtek;)

Grig-O
27-05-2006, 21:24
Hopelijk nemen ze wel deel wel anders is er weer geen Lambo in Spa...
Ik vind de Murciélago één van de mooiste wagens in het veld,
als Bouchut voor B-Racing rijdt zal er toch nog wat snelheid inzitten.
Zonder Bouchut of Kox zien we die wagen terug midden in de GT2 wagens en dat is volgens mij echt niet de bedoeling van gt-racerij.
Als de Reiter Lambo dan ook zou komen is mijn feestje compleet!!

Viper GTS-R***
31-05-2006, 15:45
Nu het bekend is dat Duller Motorsport naar de 24uren afzakt met de BMW Z4 M GTR vraag ik me af welke race in welk nationaal kampioenschap ze gaan meerijden om toegelaten te worden in klasse G3.

Een uitstapje naar Belcar week-end zou een niet onbegrijpelijk keuze geweest zijn...
Ze konden logiserwijze voor Spa kiezen als voorbereiding en/of de race op de Lausitsring die (denk ik) wat dichter voor hen is...maar na het bekijken van de kalenders zie ik dat er geen race meer is van de Belcar op Spa voor de 24uren en de race op de Lausitsring is maar een 3tal dagen voor de 24uren dus gaat ook niet. Kan nog wel dat ze op 29juni mee racen op Zolder in Belcar zodat ze een toelating krijgen in G3 of is dit niet meer nodig?

Raceboy
31-05-2006, 16:01
Nu het bekend is dat Duller Motorsport naar de 24uren afzakt met de BMW Z4 M GTR vraag ik me af welke race in welk nationaal kampioenschap ze gaan meerijden om toegelaten te worden in klasse G3.



G2 is de nationale klasse G3 is de cupklasse

Viper GTS-R***
31-05-2006, 16:09
G2 is de nationale klasse G3 is de cupklasse
thx;) bedoelde dus G2, een idee of dat nog steeds verplicht is om minstents 1 of 2 races mee te rijden in een nationaal kampioenschap voor alleer ze je toelaten mee te rijden in klasse G2?

smiley
31-05-2006, 16:19
met was is die bmw z4 nu eigelijk te vergelijken gt2,gt3 ?

Benny_B
31-05-2006, 17:08
De BMW Z4 M-Coupé zal zijn eerste wedstrijd rijden tijdens de 24 uren van de Nurburgring, het VLN kampioenschap dus, zo werkt hij zijn race af voor zich te kwalificeren als G2. Spijtig genoeg dus geen Belcar.

Ik dacht dat je de Z4 kon vergelijken met een GT2, het PTG-BMW team wil later dit jaar ook een Z4 inzetten in het ALMS kampioenschap ter vervanging van hun BMW's M3 GTR.

Bramzel
31-05-2006, 17:12
Denk dat hij te zwak gaat zijn voor GT2, de pressrelease sprak van 420pk toch? Da's aan de lichte kant toch, vergeleken met de Porsches en Ferrari's?

Viper GTS-R***
31-05-2006, 18:23
het PTG-BMW team wil later dit jaar ook een Z4 inzetten in het ALMS kampioenschap ter vervanging van hun BMW's M3 GTR.
De BMW M3's die PTG nu nog inzet zijn geen GTR's;)
GTR is de M3 met opgeboord 5liter V8 blok en die van PTG zijn voorzien van 3.2L V6

@Bramzel: Denk het ook, maar dat zullen we wel zien na 24H Nurburgring hé
Maar kijk naar 2004, schintzer met de BMW M3 GTR's, ze waren ook trager tijdens de kwalificatie dan de GT1's maar reden in de race wel ongeveer dezelfde crono's...

Integra
01-06-2006, 16:49
Denk dat hij te zwak gaat zijn voor GT2, de pressrelease sprak van 420pk toch? Da's aan de lichte kant toch, vergeleken met de Porsches en Ferrari's?
Bwah, 420 pk is niet echt licht, maar waarschijnlijk ook niet genoeg om te kunnen volgen vooraan in GT2. Porsche GT3 RSR & Ferrari 430 GT hebben ongeveer zo'n 450 pk schat ik.

Viper GTS-R***
01-06-2006, 18:06
Bwah, 420 pk is niet echt licht, maar waarschijnlijk ook niet genoeg om te kunnen volgen vooraan in GT2. Porsche GT3 RSR & Ferrari 430 GT hebben ongeveer zo'n 450 pk schat ik.
De Porsche 996 GT3 RSR van Renauer Motorsport heeft er zo'n 470pk's.
(http://www.renauer-motorsport.at/)
Die van Race Alliance heeft er daarentegen maar 445pk, http://www.racealliance.at/cars.php
De RS van Vonka stelt het met zo'n 435pk, http://www.vonka.cz/en/index.php?category=cars
Ebimotors z'n vermogen van de Porsche vond ik niet terug maar denk dat het dicht zal aanleunen bij die van Race Alliance omdat Ebimotors op het moment met de snelste Porsche rondrijden in FIA GT. En natuurlijk ook de snelste Porsche piloten heeft;)

Integra
01-06-2006, 19:36
De Porsche 996 GT3 RSR van Renauer Motorsport heeft er zo'n 470pk's.
(http://www.renauer-motorsport.at/)
Die van Race Alliance heeft er daarentegen maar 445pk, http://www.racealliance.at/cars.php
De RS van Vonka stelt het met zo'n 435pk, http://www.vonka.cz/en/index.php?category=cars
Ebimotors z'n vermogen van de Porsche vond ik niet terug maar denk dat het dicht zal aanleunen bij die van Race Alliance omdat Ebimotors op het moment met de snelste Porsche rondrijden in FIA GT. En natuurlijk ook de snelste Porsche piloten heeft;)
Met andere woorden, ik heb ongeveer gelijk qua vermogenschatting. ;):p

FIRE
01-06-2006, 19:43
Mogen ze de motor uit de Z4 niet wat opboren?

Viper GTS-R***
01-06-2006, 19:50
Met andere woorden, ik heb ongeveer gelijk qua vermogenschatting. ;):p
jep ;) wou gewoon wat voorbeeldjes tonen

@ FIRE: ik denk dat als ze zien dat ze tijdens de 24H Nurburgring
niet snel genoeg uit de hoek komen tegen de Porsche GT3 RS(R)'s van nationale teams dat ze hem voor Spa wel eens zouden kunnen opboren.
En bekijk de BMW M3 GTR van in 2004. Tijdens zijn race in Belcar reed hij een 2.25 als kwalificatietijd, tijdens FIA GT reed ie een 2.19a2.20. Dus na 24H Nurb-Ring zal er wel wat aan veranderd worden voor de FIA race.

Grig-O
05-06-2006, 20:50
Dat denk ik niet. Er is genoeg belangstelling voor de 24 uren dit jaar en we zijn nog maar mei dus er kunnen zich nog veel wagens inschrijven.
Ik verwacht (hoop) toch tegen de 60 auto's dit jaar.
Trouwens of alle teams nu drie wagens inzetten die elk om beurt rijden of alle teams één wagen inzetten komt op het zelfde neer.

Mark
05-06-2006, 21:08
Dat denk ik niet. Er is genoeg belangstelling voor de 24 uren dit jaar en we zijn nog maar mei dus er kunnen zich nog veel wagens inschrijven.
Ik verwacht (hoop) toch tegen de 60 auto's dit jaar.

Op grond van welke signalen denk jij dat er 60 wagens komen opdraven voor de 24 uur? Het concept van de 24 uur is niet veranderd.......en dan een stijging van 36 naar 60 wagens. Dat is een verdubbeling, zeer onrealistisch dus ;)

De FIA GT3 wagens (met 3 wagens voor 1 nummertje) zijn dus een supplement zijn voor deelnemersaantallen. E.e.a. zou voor 2007 zijn en niet 2006.

Viper GTS-R***
05-06-2006, 21:38
60 wagens denk ik net ook iets té hoog, maar dat er belangstelling is van teams buiten de FIA GT entry's is toch wel duidelijk. Zie threath 24H Spa daar komen verscheidene teams aan bod die eraan denken mee te doen. Natuurlijk zullen deze (jammer) genoeg niet allemaal mee doen.
Ik verwacht toch wel een grid van circa 45 wagens. Zo 1tje als 2003 dus.
Vorig jaar stond kwaliteit duidelijk boven kwantiteit. Maar met die GT3's en extra entry's zouden we toch aan een mooie startgrid moeten komen...

Extra GT1's...
PSI met C6-R en/of C5-R
SRT met C5-R
Red Racing en Creation elk met een Lister Storm. (als ze piloten vinden en geld??)
Larbre? (vincent vosse sprak dat het kon dat larbre kwam maar ze er nog helemaal niet zeker van waren, en als ze komen is het maar met 1 wagen, AM DBR9 of F550??)
Gordon sprak dat ze wouden met een GT1 komen.. 2de SRT C5-R is nog vrij dacht ik?? ofwel zoals eerder aangehaald link met PSI - Paltalla - C5-R

Ik hoop alvast op een prachtige startgrid...

smiley
05-06-2006, 22:16
Ik hoop alvast op een prachtige startgrid..... met goenoeg corvettes wat voor de zege kunnen gaan :cool:
al hoop ik het meeste voor de glpk c6r (voor punten in fia gt kampioenschap)
maar om daar ocer te praten zitten we in de verkeerde thread denk ik ;)

marcel
05-06-2006, 22:46
zou kermit niet aan de start kunnen komen?

Viper GTS-R***
05-06-2006, 23:06
zou kermit niet aan de start kunnen komen?
Wie zou deze dan besturen??
Hezemans - Kumpen - Longin - (Hart??) de C6-R
Ik dacht ook even dat die Brazilianen die met de C5-R die race in Interlagos reden in Brazilie de C5-R zouden kunne besturen in 24H SPa. Maar er was sprake dat een paar van die Brazilianen een GT3 corvette zou besturen tijdens 24 uren. Een tijd terug werd er eens vermeld op het forum dat Olivier Gavin interesse had om eens met een C6-R te rijden in 24 H Spa... iemand hier nog niets over gehoord??

Brecht
06-06-2006, 17:52
Hoogstwaarschijnlijk Gavin bij GLPK op de C6-R

MichelRacing
06-06-2006, 18:05
Daniel Droit Racing zoekt rijden voor Porsche Supercup in klasse G3.
http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=37330&cat=0

marcel
06-06-2006, 18:49
Wie zou deze dan besturen??

genoeg piloten met geld die eens met een C5 willen rijden, zeker?

Viper GTS-R***
06-06-2006, 19:43
Hoogstwaarschijnlijk Gavin bij GLPK op de C6-R
En wij dachten dat David Hart de 4de piloot ging zijn door die sticker op de vleugel van de C6-R...
@ Marcel: Jep maar wie zou dat dan kunnen zijn? suggesties?

Grig-O
06-06-2006, 21:09
JMB komt nog met de MC12 samen met hopelijk een Italiaans team...
Er komen hopelijk nog wat Ferrari's en hopelijk komen de Oreca Saleens aangezien ze Le Mans laten vallen hebben.

Bramzel
06-06-2006, 21:11
Hoogstwaarschijnlijk Gavin bij GLPK op de C6-R

Bron?

Viper GTS-R***
06-06-2006, 21:15
JMB komt nog met de MC12 samen met hopelijk een Italiaans team...
Er komen hopelijk nog wat Ferrari's en hopelijk komen de Oreca Saleens aangezien ze Le Mans laten vallen hebben.
Welke piloten rijden dan met de MC12 van JMB? En bedoel je met italiaans team Racing Box? Ging GPC geen 575 inzetten voor 24H SPa? Dat werd in het begin van deze threath geloof ik door Bramzel eens gezegd...

Bramzel
06-06-2006, 21:19
Welke piloten rijden dan met de MC12 van JMB? En bedoel je met italiaans team Racing Box? Ging GPC geen 575 inzetten voor 24H SPa? Dat werd in het begin van deze threath geloof ik door Bramzel eens gezegd...

JMB MC12 zal geen toplineup worden denk ik. Denk dat je daarbij moet denken aan Waaijenberg en Kutemann met nog een paydriver of zo. GPC's 575 verhaal is al redelijk achterhaald denk ik, mochten we die nog in Spa zien dan zal dat met hun 430 zijn.

Viper GTS-R***
06-06-2006, 22:40
De Cirtek AM DBR9 zou ook aan de start kunnen komen.
Heeft Cirtek zelf gezegd. Piloten? Bouchut - Garcia - Babrahm?
Zou ook wel een echte outsider kunnen worden!

Brecht
09-06-2006, 18:59
Had deze mail vandaag in de bus van onze voorzitter van onze Corvetteclub

Op Donderdag 22/6 zal GLPK de C6R uitvoerig gaan testen op het circuit van Zolder
Heel waarschijnlijk zal ook Oliver Gavin (fabrieks piloot bij Corvette Racing USA)
Aanwezig zijn en er met de C6R rijden

Pegasus
11-06-2006, 18:13
Komt Aston Martin ook dit jaar als fabrieksteam aan de start (met Prodrive dus) of enkel de privé teams?

JPMontoya
15-06-2006, 22:26
zitten jullie niet in de verkeerde thread?

Belle
15-06-2006, 22:27
zitten jullie niet in de verkeerde thread?

Was thinking the same thing. Dit is de Fia GT thread mannen! :+

Integra
16-06-2006, 15:59
Zakspeed krijgt een kleinere achtervleugel. :(
www.fiagt.com

Thomaske
16-06-2006, 16:28
Gaan ze weer die weg op enzo het kampioenschap weer verkl*ten voor de Saleen?

Mvg...

Integra
16-06-2006, 16:47
Ik vind het ook een spijtige zaak, maar ja ...

Belle
16-06-2006, 19:07
Ik vind het eigenlijk een beetje vroeg in het kampioenschap om nu al die beslissing te maken. En bovendien kwamen nog auto's in de buurt van de Saleen qua tijden (GLPK had de pole te pakken in Silverstone bijv.). Zo overdreven dominant is Zakspeed toch niet (niet zoals we bijv. in de Belcar zien bij de top ;)).

Mark
16-06-2006, 20:06
Porsche 997GT3 RSR maakt debuut op Spa
De 997 GT3 RSR maakt tijdens de 24 Uren van Spa zijn debuut.De afgelopen weken heeft men bij Porsche uitgebreid met een nieuwe versie van de 997GT3 RSR op Vallelunga getest. Er zijn veel veranderingen aan de wielophanging aangebracht, terwijl de diffussors de nodige modificaties werden aangebracht.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&bericht=3177&rubriek=28


Leuk :) Kunnen we later altijd zeggen: ik was erbij ;)

Integra
17-06-2006, 14:12
Leuk :) Kunnen we later altijd zeggen: ik was erbij ;)
Dat vind ik heerlijk nieuws. :)

Belle
17-06-2006, 15:55
En zoals eerder gevraagd, zullen de fabrieksastons erbij zijn? Heb er precies nog niks over gelezen. Ik hoop echt van wel want de testdag komt al dichterbij.

Integra
17-06-2006, 20:18
Is er al nieuws of Oreca met een Saleen gaat meedoen?
@ Belle, geen idee, ik denk eigenlijk van niet, omdat BMS grotendeels de FIA GT taak van AMR heeft overgenomen.

Grig-O
17-06-2006, 22:36
Komt Ebimotors dan met twee Porsches?
Er is denk ik wel dat er kans is dat Oreca komt aangezien ze nog geen 24 uren race gereden ebben wordt het nu tijd en 'k denk wel dat Oreca zich eens zou moeten meten met de wereldtop...

Viper GTS-R***
18-06-2006, 20:38
Ebimotors rijd volledige FIA GT seizoen met 2 Porsches dus wss in Spa ook.
Nu Aston Martin niet heeft gewonnen in LeMans bestaat er kans dat ze komen naar Spa. Want of BMS nu rijd als 'half officeel team' maakt niets uit denk ik. De BMS Aston's zijn naar mijn mening geen potentiele kandidaat winnaars voor Spa, dus hoop ik dat Aston Martin ook met hun beide exemplaren komen om wraak te nemen op LeMans. En ivm ORECA... zijn ze nog wel van plan om 24uurs races te rijden? Dat was hun begindoel maar nu ze zo goed op weg zijn tijdens de 'kortere' races kan het zijn dat ze niet meer van plan zijn om hun Saleen endurance gericht te maken...
Daarvoor zullen we nog enkele weekjes moeten wachten en dan zal er wat meer duidelijk worden.
Die ACEMCO Saleen die zou ik wel graag in SPa zien rijden maar daar is nog minder kans op:D

Porsche 997GT3 RSR maakt debuut op Spa
Met welk team gaat dit dan zijn?

Belle
18-06-2006, 21:03
Nu Aston Martin niet heeft gewonnen in LeMans bestaat er kans dat ze komen naar Spa. Want of BMS nu rijd als 'half officeel team' maakt niets uit denk ik. De BMS Aston's zijn naar mijn mening geen potentiele kandidaat winnaars voor Spa, dus hoop ik dat Aston Martin ook met hun beide exemplaren komen om wraak te nemen op LeMans.

Laten we hopen :)

En ivm ORECA... zijn ze nog wel van plan om 24uurs races te rijden? Dat was hun begindoel maar nu ze zo goed op weg zijn tijdens de 'kortere' races kan het zijn dat ze niet meer van plan zijn om hun Saleen endurance gericht te maken...


Wel, de Acemco Saleen heeft dit weekend toch bewezen 24 uren te kunnen uitrijden. ;) De Oreca Saleen zou misschien wel een mogelijkheid kunnen zijn. Met misschien Ortelli achter het stuur aangezien hij sinds eind februari het testwerk verricht voor de wagen...en op het moment heeft hij nog geen zitje. Maar het is misschien nog een beetje vroeg om deze wagen al een 24 urenrace te laten rijden denk ik...al zou het wel een aanwinst zijn voor het veld.

AlainH
18-06-2006, 23:53
Met welk team gaat dit dan zijn?

Manthaey met 2 RSR's.

Viper GTS-R***
19-06-2006, 08:46
Manthaey met 2 RSR's.
Van welke bron weet je dat?
En gaan het dan de vertrouwde Manthaey piloten zijn die erop gaan rijden?
Is toch ook wel raar dat Manthaey ze krijgt die nieuwe 997's.
Oké ze zijn zeer close bij Porsche betrokken maar Ebimotors is toch niet voor niets dit jaar het 'officiele' gesteunde Porsche team??

vince
19-06-2006, 12:48
Ik vind het wel raar dat ze al meteen met een rsr komen en niet eerst met een rs(raceversie) of een gt3-r.

gwyllion
19-06-2006, 14:08
Van de nieuwe Porsche 911 (997) bestaan reeds 2 productieversie: 911 GT3 (http://www.porsche.com/all/originmotorsport/international.aspx) en 911 GT3 RS (http://www.porsche.com/all/911gt3rs/international/page1.htm).

Misschien wordt de naam RSR gekozen omdat er reeds een straat van de RS bestaat.

Bramzel
19-06-2006, 15:14
Hmm, geloof dat 997 verhaal pas 100% als ik het ook op andere pagina's zie. Want heb het nog niet op de grote pagina's gezien als DSC en Endurance-Info.com

smiley
19-06-2006, 16:03
Fässler rijdt dit jaar ook mee bij phoenix (waar ook anders..)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=980

vince
19-06-2006, 20:44
Misschien wordt de naam RSR gekozen omdat er reeds een straat van de RS bestaat.

Jah, maar dat was van de vorige versie ook (race en straat RS)

Bramzel
19-06-2006, 23:35
Jah, maar dat was van de vorige versie ook (race en straat RS)

De vorige straat-RS kwam pas toen de race-RS al bestond. Da's nu niet het geval, de straat-RS bestaat al.

Stranger
21-06-2006, 14:07
Voor zover bekend doen de beide fabrieks Aston Martins mee aan de resterende races van de American Le Mans Series. De ALMS heeft in juli 3 races staan (1 juli, 15 juli, 22 juli).
Financieel lijkt het mij voor zo'n team niet aantrekkelijk om binnen een paar dagen na de ALMS race alles vanuit de VS naar Spa te laten vervoeren om vervolgens 2 weken later weer alles in Amerika te moeten hebben.

Belle
21-06-2006, 16:18
Voor zover bekend doen de beide fabrieks Aston Martins mee aan de resterende races van de American Le Mans Series. De ALMS heeft in juli 3 races staan (1 juli, 15 juli, 22 juli).
Financieel lijkt het mij voor zo'n team niet aantrekkelijk om binnen een paar dagen na de ALMS race alles vanuit de VS naar Spa te laten vervoeren om vervolgens 2 weken later weer alles in Amerika te moeten hebben.

Inderdaad...volgende race gaat al door op 20 augustus dus dat wordt een beetje zottewerk op logistiek vlak.

Daarbij, als ze een race hebben op 1 juli, wordt het haast onmogelijk om de wagens in Spa te krijgen voor de testdag op 5 juli vrees ik.

Brecht
21-06-2006, 17:28
Denk dat Prodrive in het atelier er wel nog astons heeft staan.

Benny_B
21-06-2006, 17:47
Volgens het krantje motorsportaktuell zullen er tijdens de 24 uren 2 Porsche 997 GT3-RS aantreden
Piloten : Maassen / Luhr / Bernhard / Dumas / Tiemann / Lamy

Mark
21-06-2006, 19:04
FIA GT: François Duval met ProSpeed-Porsche in 24U van Francorchamps.

De Waal wil dit jaar van een minder druk WRC-programma gebruik maken om ook in andere disciplines en meer voor eigen volk aan te treden. Een dubbele wens die op 29 en 30 juli e.k. bewaarheid wordt met diens deelname aan de 24U van Francorchamps, wedstrijd tellend voor het FIA GT-kampioenschap.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=7264


En:

24 Heures de Spa : Voici la Viper Signa Motorsport

Le bolide sera aligné en guise d'entraînement lors de la manche Belcar du jeudi 29 juin (Zolder), et elle devrait aussi être de la partie lors du Test-Day des 24 Heures de Spa, le 5 juillet

http://www.turbomagazine.be/des_info...id=5062&back=1

Leuk nieuws :)

Grig-O
21-06-2006, 20:15
Duez zou ook wel eens in de plaats van Lamy kunnen komen zodat die miss op Larbre kan rijden?...

Bramzel
21-06-2006, 20:25
Ben alleen benieuwd met wát voor Viper Signa aantreed, gezien de vermelding "S RT10" op hun website. En da's toch echt die nieuwe waar nog geen raceversie van is. Dus zou het de GT3 Competition Coupe zijn of een GTS-R?

http://www.signa.be/motorsport/Racecalfr05.html

PorscheGT
21-06-2006, 20:31
Hier staat ie op :) Dus ik denk zo een competition coupe ?

http://www.signa.be/motorsport/Projetfr.html

Dries DS
21-06-2006, 20:33
@ Bram: het is een 'coupé', maar onder handen genomen door Oreca. De 'R-versie' van de nieuwe Viper laat nog wel een tijdje op zich wachten. Mits genoeg klanten kan deze tijd natuurlijk behoorlijk ingekort worden...

Mvg,
Dries DS

Belle
21-06-2006, 21:43
Duez zou ook wel eens in de plaats van Lamy kunnen komen zodat die miss op Larbre kan rijden?...

Zal Larbre dit jaar aantreden voor de 24 uren dan? Want zo'n maand geleden waren ze daar nog niet zeker over.

Vorig jaar heeft Lamy toen ook op de Aston #29 gereden ipv met Larbre, dus dat is op zich geen probleem. Al zou ik in zijn plaats voor de DBR9 opteren. :)

Raceboy
21-06-2006, 22:52
Van welke bron weet je dat?
En gaan het dan de vertrouwde Manthaey piloten zijn die erop gaan rijden?


globecast 0157 meld dat de piloten "the usual Lucas luhrs and maasens zouden zijn"

gwyllion
21-06-2006, 23:42
Volgens het krantje motorsportaktuell zullen er tijdens de 24 uren 2 Porsche 997 GT3-RS aantreden
Piloten : Maassen / Luhr / Bernhard / Dumas / Tiemann / LamyFabrieksteams zijn verboden in GT2 :rolleyes: Er klopt dus iets niet met die piloten...

marcel
21-06-2006, 23:44
fabrieksteams zijn verboden, maar die piloten mogen wel aantreden in privéteams he

gwyllion
22-06-2006, 00:37
Ja, maar er is een regel die zegt dat tijdens gewone FIA GT een GT2 wagen bestuurd mag worden door 1 fabriekspiloot (hier zijn criteria voor) en 1 gentleman driver. Om zo de verkapte fabrieksteams van het verleden (zoals Gruppe M, Freisinger) te voorkomen.

Wie zou de 997 wagens trouwens runnen tijdens de 24 uur van Spa?

Integra
22-06-2006, 08:25
Wie zou de 997 wagens trouwens runnen tijdens de 24 uur van Spa?
Zoals hierboven staat, Manthey.

Bramzel
22-06-2006, 11:01
Op 10/10's word het artikel van Motosportaktuell redelijk onderuit gehaald, de 997 zou bijvoorbeeld nog niet gehomologeerd zijn en dat Lamy er als Prodrive-fabrieksrijder zou rijden zou ook onzin zijn.

Neo-242
22-06-2006, 18:26
Ik heb verlof op 5 juli genomen:+

Viper GTS-R***
22-06-2006, 18:35
Mooi van Prosspeed om een 996 Cup in te zetten voor Duvel en CO.
Zouden ze net zoals vorig jaar ook hun 996 GT3-RS inschrijven met Penders/Lamot?

brr01
22-06-2006, 18:44
Zijn er al teams en piloten bekend die er op 5 juli zullen bij zijn ? Was vandaag in Zolder en daar was het GLPK team met Kumpen , Longin en Hezemans uitvoerig de Corvette aan het testen...

MichelRacing
22-06-2006, 19:01
Geen Oliver Gavin aan 't testen?

brr01
22-06-2006, 19:10
Deze voormiddag niet....

Integra
22-06-2006, 20:38
Deze voormiddag niet....
En in de namiddag spijtig genoeg ook niet. Ben dus een beetje voor niks naar Zolder gegaan.

smiley
22-06-2006, 20:43
Zijn er al teams en piloten bekend die er op 5 juli zullen bij zijn ? Was vandaag in Zolder en daar was het GLPK team met Kumpen , Longin en Hezemans uitvoerig de Corvette aan het testen...ik zou goossens wel als 4de wille zien.. maar Oliver Gavin zou natuurlijk ook geweldig zijn !!

Pegasus
22-06-2006, 22:26
Goossens ipv Longin zou nog beter zijn :p

TT Racing
22-06-2006, 22:41
Mooi van Prosspeed om een 996 Cup in te zetten voor Duvel en CO.
Zouden ze net zoals vorig jaar ook hun 996 GT3-RS inschrijven met Penders/Lamot?

Inderdaad, en wij zullen ook aanwezig zijn op de testdag.

vince
22-06-2006, 22:45
Mooi van Prosspeed om een 996 Cup in te zetten voor Duvel en CO.
Zouden ze net zoals vorig jaar ook hun 996 GT3-RS inschrijven met Penders/Lamot?
:Offtopic: Gratis bier??:P

Bramzel
22-06-2006, 22:48
Aargh :( Ik had naar de testdag gewild maar hij blijkt samen te vallen met m'n diploma uitreiking :( Dus helaas moet ik hem gaan missen dit jaar...

Belle
22-06-2006, 22:50
En die testdag is nochtans echt de moeite. Niet teveel volk en je kunt rustig alle wagens zien in de pitlane. Ik vind het altijd zo'n zalig dagje uit. :)

Brecht
23-06-2006, 13:52
Ieder jaar ontdekt meer en meer volk die testdag. Resultaat : meer volk ieder jaar. Het gaat nog zo ver komen dat er in de pits geen publiek meer zal toegelaten worden

Belle
23-06-2006, 13:56
Ieder jaar ontdekt meer en meer volk die testdag. Resultaat : meer volk ieder jaar. Het gaat nog zo ver komen dat er in de pits geen publiek meer zal toegelaten worden

Bwa, ik denk niet dat het zo'n stormloop gaat worden hoor. En vorig jaar merkte ik geen verschil met het jaar daarvoor. Daarbij, voor velen is het een werkdagje, dus moet men al congé gaan nemen...

The Interceptor
23-06-2006, 14:02
Ja voila, 't is echt wel de moeite moet ik zeggen (liep er vorig jaar ook rond).
Maar dees jaar zal ik het toch moeten laten passeren, kzit al volgeboekt de eerste weken van juli :)

Wel jammer, want met de race zelf vrees ik ook er niet bij te zijn.

Integra
23-06-2006, 17:25
Ieder jaar ontdekt meer en meer volk die testdag. Resultaat : meer volk ieder jaar. Het gaat nog zo ver komen dat er in de pits geen publiek meer zal toegelaten worden
Gelukkig voor ons is FIA GT toch niet zo bekend, dus het zal nog wel enkele jaren rustig blijven.

Viper GTS-R***
23-06-2006, 19:13
Gelukkig voor ons is FIA GT toch niet zo bekend, dus het zal nog wel enkele jaren rustig blijven.
FIA GT voor ons toch niet zo bekend?? Dat begrijp ik niet goed hoor...

Belle
23-06-2006, 19:21
FIA GT voor ons toch niet zo bekend?? Dat begrijp ik niet goed hoor...

Je verdraait z'n woorden. ;)
'Gelukkig voor ons is Fia GT niet zo bekend'...wat hij dus wil zeggen is dat de Fia GT nog niet zo ingeburgerd is in ons landje zodat er nog geen massa volk op afstormt (op de testdag dan). Dat is toch hetgeen ik eruit afleid. :)

FIRE
23-06-2006, 19:32
Aargh :( Ik had naar de testdag gewild maar hij blijkt samen te vallen met m'n diploma uitreiking :( Dus helaas moet ik hem gaan missen dit jaar...
Proficiat

Viper GTS-R***
23-06-2006, 19:32
Je verdraait z'n woorden. ;)
'Gelukkig voor ons is Fia GT niet zo bekend'...wat hij dus wil zeggen is dat de Fia GT nog niet zo ingeburgerd is in ons landje zodat er nog geen massa volk op afstormt (op de testdag dan). Dat is toch hetgeen ik eruit afleid. :)
Haazoo owkey:D moet eerlijk toegeven dit jaar word ook mijn eerste 24uren van spa die ik live ga volgen op het circuit. Zal wat worden:)

Belle
23-06-2006, 19:34
Haazoo owkey:D moet eerlijk toegeven dit jaar word ook mijn eerste 24uren van spa die ik live ga volgen op het circuit. Zal wat worden:)

Ik kan u al één ding meegeven...het zal niet uw laatste zijn. :p

Viper GTS-R***
23-06-2006, 19:38
Ik kan u al één ding meegeven...het zal niet uw laatste zijn. :p
Daar ben ik ook al van overtuigd, of ga ik toch van uit:D
De reden waarom ik nu nog maarpas ga kijken en niet vroeger is omdat ik tegen dan mijn rijbewijs heb en er dus geen probleem is inzake vervoer;)

Even iets anders, buiten Prosspeed zijn er nog teams uit Belcar of dergelijke nationale kampioenschappen die zouden meedoen? (VBM viper uit ffsa gt hier even buiten te laten want zij zijn alles behalva van zeker dat ze meedoen)

Belle
23-06-2006, 19:40
Even iets anders, buiten Prosspeed zijn er nog teams uit Belcar of dergelijke nationale kampioenschappen die zouden meedoen? (VBM viper uit ffsa gt hier even buiten te laten want zij zijn alles behalva van zeker dat ze meedoen)

Ik vraag mij ook af of PSI haar Corvette(s) zou inzetten. Want daar was toch sprake van in het begin van het seizoen...

Viper GTS-R***
23-06-2006, 19:49
Een persoon op 10/10's vermelde dat RSV Motorsport zich zou inschrijven met een Ferrari 430 GT en als piloten 'Peter Sundberg, Francisco Romero, Ronald Severin en Michel Ligonnet'
Iemand enige info over dit team en piloten? Heb er zelf nog nooit iets over gehoord...

FIRE
23-06-2006, 20:22
www.rsv-motorsport.com

GT2-R
23-06-2006, 20:25
Ik vraag mij ook af of PSI haar Corvette(s) zou inzetten. Want daar was toch sprake van in het begin van het seizoen...

De calender op psi-motorsport.com is alleszins niet zo up to date. Halfweg 2006 staat de kalender van vorig jaar er nog op...:cool: . Hopelijk zijn ze iets sneller op de baan dan :D

Greets, Dr. Jozz

Mark
23-06-2006, 21:02
Hmm, geloof dat 997 verhaal pas 100% als ik het ook op andere pagina's zie. Want heb het nog niet op de grote pagina's gezien als DSC en Endurance-Info.com.

Staat deze week in de Autosport. Luhr/ Dumas / Maassen / Bernhard / Lamy & Tiemann zijn de namen. Spa moet het visitekaartje worden voor de verkoop van 25 997 RSR'en voor 2007. Kostprijs is € 335.000 ...........maar dat is een detail :) 9 stuks zijn bestemd voor de States.

Belle
23-06-2006, 21:07
.

Staat deze week in de Autosport. Luhr/ Dumas / Maassen / Bernhard / Lamy & Tiemann zijn de namen. Spa moet het visitekaartje worden voor de verkoop van 25 997 RSR'en voor 2007. Kostprijs is € 335.000 ...........maar dat is een detail :) 9 stuks zijn bestemd voor de States.

Dan toch een RSR? Want in het stukje van Motorsportaktuell stond dat het over een GT3-RS ging.

Integra
23-06-2006, 21:16
.

Staat deze week in de Autosport. Luhr/ Dumas / Maassen / Bernhard / Lamy & Tiemann zijn de namen. Spa moet het visitekaartje worden voor de verkoop van 25 997 RSR'en voor 2007. Kostprijs is € 335.000 ...........maar dat is een detail :) 9 stuks zijn bestemd voor de States.
Is het nu de 997 RS of RSR? Wat is nu exact de naam?
Zijn er voor de rest al details beschikbaar? Welke motor?

Grig-O
23-06-2006, 21:57
Een persoon op 10/10's vermelde dat RSV Motorsport zich zou inschrijven met een Ferrari 430 GT en als piloten 'Peter Sundberg, Francisco Romero, Ronald Severin en Michel Ligonnet'
Iemand enige info over dit team en piloten? Heb er zelf nog nooit iets over gehoord...

Kijk eens op hun site bij FIAGT staat er een kalender waar er enkel 24 u Spa en Paul Ricard op staat...
---
Op de oficiële site van de 24 uren staat er op de nieuwspagina 'error'.
Is da bij iedereen?

Belle
24-06-2006, 00:15
Op de officiële site van Ortelli:

Je suis aussi très content de m’être montré digne, comme à Sebring l’an dernier, de la confiance de David Richards, le patron de Prodrive. Et j’espère qu’il me confiera à nouveau, très bientôt, le volant de cette fabuleuse DBR9 aux couleurs de l’Angleterre… et de PlayStation. J’en ai déjà parlé avec Stéphane Sarrazin, et on ne peut pas rester sur une telle déception, il faut qu’on trouve une autre course à gagner très bientôt, une course
où je ne serai pas engagé sur la Saleen-Oreca, bien sûr !

Het verlies in LeMans blijft blijkbaar aan beide Stéphanes vreten... Hopelijk wordt die 'autre course' de 24 uren van Spa. :)

Maar de Saleen lijkt mij ook nog steeds een mogelijk kandidaat.

Meer wilde hij er alleszins niet over kwijt:

D’ici là, je vous aurai probablement annoncé sur quelle voiture je participerai aux 24 Heures de Spa, fin juillet. Mais chut, pour l’instant c’est un secret !

We'll have to wait and see...

Integra
24-06-2006, 07:16
Oreca rijdt normaal de 24 u van Spa met de Saleen. :)

Grig-O
24-06-2006, 13:21
Ortelli wil dus zeggen dat hij wint met Saleen maar niet met Aston...

:eek: Oreca in 24 u Spa???
Het wordt echt een droomeditie (waar ik zal bij zijn)
Bron Integra?

kwil nu niet muggeziften, maar Oreca had toch twee Saleens?:gas:

Grig-O
24-06-2006, 13:43
Nog een nieuwtje:
Het is nu zeker dat Vosse bij Vitaphone rijdt.
DUS: van de Poele-Bartels-Bertolini en Davies-Vosse-Biagi.

Maserati in de kleuren van Galeria Inno en Total?

Brecht
24-06-2006, 14:05
Erg sterke line up toch bij Vitaphone.

Bramzel
24-06-2006, 15:25
Maserati in de kleuren van Galeria Inno en Total?

Geen Inno, maar wel Total. Stond een advertentie in het programmaboekje van LeMans, en de Vitaphone is idd de "officiele spa auto". Wat mij eigenlijk ook zegt dat Larbre niet meedoet, aangezien dat normaalgesproken het team is.

Brecht
24-06-2006, 15:47
Artikel van endurance-info over Vitaphone

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2245&thold=0

Belle
24-06-2006, 15:59
Geen Inno, maar wel Total. Stond een advertentie in het programmaboekje van LeMans, en de Vitaphone is idd de "officiele spa auto". Wat mij eigenlijk ook zegt dat Larbre niet meedoet, aangezien dat normaalgesproken het team is.

Als Vosse al bij Vitaphone rijdt en Lamy op de RSR Porsche, dan denk ik ook niet dat Larbre zal meedoen.

Ortelli wil dus zeggen dat hij wint met Saleen maar niet met Aston...

Nee, hij zegt dat hij z'n wraak wil nemen in één of andere (etmaal)race met de Aston Martin, tenzij hij verplichtingen heeft voor de Oreca Saleen.

Oreca rijdt normaal de 24 u van Spa met de Saleen.

Waar heb je dit gelezen, Integra?

Integra
24-06-2006, 16:14
Als Vosse al bij Vitaphone rijdt en Lamy op de RSR Porsche, dan denk ik ook niet dat Larbre zal meedoen.



Nee, hij zegt dat hij z'n wraak wil nemen in één of andere (etmaal)race met de Aston Martin, tenzij hij verplichtingen heeft voor de Oreca Saleen.



Waar heb je dit gelezen, Integra?
Stond ergens een week of 2 weken geleden op FFSA website in 1 of andere press release van Oreca.

Grig-O
24-06-2006, 18:16
Geen Inno, maar wel Total. Stond een advertentie in het programmaboekje van LeMans, en de Vitaphone is idd de "officiele spa auto". Wat mij eigenlijk ook zegt dat Larbre niet meedoet, aangezien dat normaalgesproken het team is.

Leuke mengselbrei, Total en Vitaphone :confused:
Tis ne keer iets anders e
Is die Maserati al te zien op de affiche? (en is die er al?)

Bramzel
24-06-2006, 18:48
Heb met m'n telefoon een foto van de advertentie gemaakt, is dus geen topkwaliteit maar 't is goed te zien. Total op de Vitaphone en een gelikt nieuw jasje voor de GLPK als we dit zo mogen geloven.

http://img201.imageshack.us/img201/7141/image001364bv.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=image001364bv.jpg)

Integra
24-06-2006, 19:06
Heb met m'n telefoon een foto van de advertentie gemaakt, is dus geen topkwaliteit maar 't is goed te zien. Total op de Vitaphone en een gelikt nieuw jasje voor de GLPK als we dit zo mogen geloven.

http://img201.imageshack.us/img201/7141/image001364bv.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=image001364bv.jpg)
In die livery staat de C6-R al. (was donderdag al zo op test in Zolder)

PorscheGT
24-06-2006, 20:03
Die Aston daar achter lijkt wel op de officiële, want heeft BMS geen witte streep over de motorkap? En weet iemand misschien welke die rode wagen achter de Maserati is? Misschien die 997 al? Die wagen lijkt me niet echt de 430 dus ..

Stranger
24-06-2006, 20:29
Programma boek van Le Mans er maar bij gepakt voor de juiste grootte en kleuren.

De Aston Martin is grijs en de rode wagen lijkt meer op een 'gewone' Ferrari 550 Maranello.

Nou klopt er wel meer niet want ook de Belgische vlag op de foto (FIA GT logo) is meer donkergroen/rood

Grig-O
24-06-2006, 22:00
Dat is door de iets mindere beeldkwaliteit.
Er komt dus al zeker een Ferrari aan de start...
MISSCHIEN DIE VAN LARBRE!!!

Over Corvette: Er was toch gezegd dat de twee vettes die Le MAns reden naar België zouden komen?
Of het voor Spa was is niet gezegd maar toch...Misschien een extra privéteam voor corvette?

Stranger
24-06-2006, 22:12
Nee, die van Cirtek (Russian Age). Dat team is van plan Spa, Boekarest, Road Atlanta en Laguna Seca met de Ferrari te gaan rijden.

Grig-O
24-06-2006, 22:25
@stranger: Dus beide wagens achteraan zijn van Cirtek in zekere zin

Stranger
24-06-2006, 22:32
De grijze Aston Martin(s) is/zijn tegenwoordig 100% Team Modena, die runnen ze nu zelf. Cirtek zal daarom met de Ferrari 550 rijden onder de Russian Age vlag.