View Full Version : [Round 9] 2006 Grand Prix of Canada
Spannende kwalificatie, verschillende rijders die zich in de laatste ronde van de sessie nog verzekeren van deelname aan de volgende sessie. Ook geen enkel ongeval aan de beruchte muur, hopen dat het morgen ook zo zal zijn.
Er werd veel verwacht van de Ferrari's op het Canadese asfalt, maar met een 5e en een 10e startplaats kunnen ze niet tevreden zijn.
De Renaults zijn gewoon te snel, dat was al snel duidelijk met de supertijd die Alonso in de eerste sessie had neergezet.
Raikkonen was verrast dat hij de 3e startplaats had. Zijn McLaren had een slechte balans.
Trulli die verrassend op P4 start, zou hij dit kunnen omzetten in een puntenfinish voor Toyota? R. Schumacher heeft tot nu toe alle punten voor Toyota gescoord, hoog tijd voor Trulli om ook eens zijn duit in het zakje te doen.
Verder nog een knappe prestatie van Rosberg, die zijn teamgenoot Webber overklast op een circuit dat voor hem tot aan dit weekend ongekend terrein was.
Meer zullen we morgen zien, ik hoop alvast dat de race spannend zal worden ;)
JPMontoya
24-06-2006, 23:05
Mooie quali alleen spijtig voor de spanning in de race
ik denk dat Ferrari op een andere strategie zit. Schumacher reed in de tweede sessie een 1m15.1, dus maar een kleine 2 tienden boven de pole.
Allé, ik hoop dat ze op een andere strategie rijden, anders is nu al zeker wie 1 en 2 is :)
Tzal toch niet zijn dat de regels die flexi-wings tegengaan vanaf dit weekend in hun nadeel spelen? ;)
dat moet je eens aan BMW vragen, die schijnen dik in de problemen te zitten. Als een van beide BMW's voor een Honda eindigt, dan legt Honda klacht neer tegen BMW. Er zouden bewijzen zijn...
wordt vervolgd :)
The Interceptor
25-06-2006, 15:58
In alle geval wel opvallend hoe snel de BMW's het hele weekend al waren, en dan hun startposities ...
dat moet je eens aan BMW vragen, die schijnen dik in de problemen te zitten. Als een van beide BMW's voor een Honda eindigt, dan legt Honda klacht neer tegen BMW. Er zouden bewijzen zijn.
Fijn wereldje, de F1...:rolleyes:
Greets, Dr. Jozz
Wat een namiddag !
Een BK wielrennen zonder beelden, de saaiste match van het WK voetbal en
vervolgens F"treintje rijden" ...
Hoe dat hier nog mensen met enthousiasme kunnen naar kijken, weet ik niet.
Wat een namiddag !
Een BK wielrennen zonder beelden, de saaiste match van het WK voetbal en
vervolgens F"treintje rijden" ...
Hoe dat hier nog mensen met enthousiasme kunnen naar kijken, weet ik niet.
Ik heb er toch zien inhalen anders.
The Interceptor
25-06-2006, 20:53
dat moet je eens aan BMW vragen, die schijnen dik in de problemen te zitten. Als een van beide BMW's voor een Honda eindigt, dan legt Honda klacht neer tegen BMW. Er zouden bewijzen zijn...
wordt vervolgd :)
Heidfeld is voor Button gefinisht, laat die klachten maar komen ... :)
Ik zit nu op kot, en heb dus geen bewegende beelden gezien, enkel af en toe eens de live-timing een blik gegund.
Wat is de reden van de terugval van zowel Kimi als Jenson in de laatste rondes? Puur rijdersfouten, of ineens geen grip meer ofzo?
. Er zouden bewijzen zijn...
wordt vervolgd :)
Foto's zijn te zien op autosport.com We kunnen met zekerheid zeggen dat de BMW achtervleugel ietwat flexibel is. Dat wil niet zeggen dat de foto's van de andere teams daarmee hun onschuld bewijzen ;)
Wat is de reden van de terugval van zowel (1)Jenson als (2)Kimi in de laatste rondes? Puur rijdersfouten, of ineens geen grip meer ofzo?villeneuve crashed => sc => iedereen terug op een =>(1) DC zit juist achter JB en haalt hem in.. =>(2) kimi heeft een seconde voorsprong op schumi maar maakt (weer) een fout in de haarspeld waardoor schumi voor bij glipt..
ik vond de eerst 10 en de laatste 10 ronde wel mooi :gas:
Heidfeld is voor Button gefinisht, laat die klachten maar komen ... :)
Ik zit nu op kot, en heb dus geen bewegende beelden gezien, enkel af en toe eens de live-timing een blik gegund.
Wat is de reden van de terugval van zowel Kimi als Jenson in de laatste rondes? Puur rijdersfouten, of ineens geen grip meer ofzo?
In Button zijn geval: pure traagheid (van de wagen)
The Interceptor
25-06-2006, 21:27
In Button zijn geval: pure traagheid (van de wagen)
Daar kan ik inkomen :)
't Gaat echt maar slechter en slechter met die Honda's :mad:
't Seizoen zag er zo véélbelovend uit, die 1e overwinning lijkt momenteel verder weg dan ooit tevoren :mad:
Als zelfs een Toro Rosso al vlak achter je kan finishen, dan moogt ge u wel eens serieus vragen stellen!
villeneuve crashed => sc => iedereen terug op een =>(1) DC zit juist achter JB en haalt hem in.. =>(2) kimi heeft een seconde voorsprong op schumi maar maakt (weer) een fout in de haarspeld waardoor schumi voor bij glipt..
ik vond de eerst 10 en de laatste 10 ronde wel mooi :gas:
Villeneuve heeft zijn orders via de radio leterlijk opgevolgd.
"Keep pushing".....tegen de muur :frusty: :D
incident met Villeneuve was Ralph's fout. vertraagde op de lijn, en verrastte JV. zeer spijtig, want de zanger was aan een sterke race bezig. ach, hij zal binnenkort weer bezoekjes aan het podium kunnen brengen :D
Rosberg en Montoya, verdiende bijna een :worship: , maar Rosberg toont in de verdediging dat hij nog een Rookie is. hij gooit de deur niet toe, maar hij laat ook zeker geen ruimte voor Montoya. bijna met het gedacht van "ik ben er voorbij, nu de volgende inhalen".
ik vond het ook zeer vreemd dat bij Montoya na het contact met de Wall of Champions de motor stuk ging?
Hij zal ook wel blij zijn dat hij niet moest pitten vandaag, zo slecht dat die gingen voor Mclaren vandaag.
Ralphke had totaal geen balans op zijn wagen. wie die afstelling verzorgd heeft, kan beter wat lessen volgen. dat was een ramp.
de Red Bull familie had er duidelijk plezier in, vandaag. bij het begin al het stukje radio-toneel opvoeren (heads are gonne rooolll), en dan wat lachen met Button (SC is going to come in, you know Jenson's gonna be slow). Het is een frisse wind die door de F1 waait :applaus:
al bij al nog een leuke race gezien, al was het na de eerste stops wachten op de SC voor weer wat spanning
Rosberg en Montoya, verdiende bijna een :worship: , maar Rosberg toont in de verdediging dat hij nog een Rookie is. hij gooit de deur niet toe, maar hij laat ook zeker geen ruimte voor Montoya. bijna met het gedacht van "ik ben er voorbij, nu de volgende inhalen".
ik vond het ook zeer vreemd dat bij Montoya na het contact met de Wall of Champions de motor stuk ging?
Hij zal ook wel blij zijn dat hij niet moest pitten vandaag, zo slecht dat die gingen voor Mclaren vandaag.
Montoya z'n inhaalacties liggen vaak onder vuur, maar hier was het vooral Rosberg die uitblonk in knulligheid ja...
Waarschijnlijk heeft de aandrijfas van Montoya zijn versnellingsbak stuk gedaan bij het muur-contact...
half slaapverzonken de herhaling bekeken op Sporza. Wat me opviel:
Alonso (dus ZO voelt het als altijd die kerel wint die niet jouw favoriet is), weeral start finish race. Weeral 'beperkt' Schumacher de schade, weeral knoeit McLaren (ik kan het niet helpen maar ik denk toch dat de McLaren af en toe in staat zou moeten zijn de Renaults een deukje toe te dienen), deze keer gelukkig een race waar toch iets in gebeurde.
TOP:
-Alonso.
-Schumacher: 'schade beperken'. elke race weer wordt dit gebruikt. Als je het mij vraagt was z'n kampioenschap over in Monaco toen hij parkeerplaats zocht. 1 keertje uitvallen van Alonso kan natuurlijk 'hoop' brengen.
-Trulli: de hele race erbij, puik werk. en ook wel: EINDELIJK
-Coulthard: een hard verdiend puntje.
FLOP:
-BMW en Williams: Rosberg in een nogal knullig duel met Montoya, Webber onzichtbaar, Villeneuve pech met Ralf en Heidfeld die de meubels redt.
-Honda: Barrichello DNF, Button 'slow at restarts'; aanpappen maar, Nick Fry !
-McLaren: Montoya kende een actievolle 10 ronden, maar gaf er dan opnieuw de brui aan. Raikkonen verspeelt een P2.
-SuperAguri: finishen zou leuk zijn voor een team dat te traag is.
-MidlandF1: Monteiro vond z'n remmen even niet en hup holland hup werd hier ook geen wereldkampioen.
Volgende week Indianapolis. Hoeveel wagens gaan er starten, en heeft Michelin een goede compound gevonden om mee te racen ? En doet Ralf Schumacher een hat-trick door nog eens in de banking te knallen ? Volgende week weten we meer !
Finish
Alonso (dus ZO voelt het als altijd die kerel wint die niet jouw favoriet is), weeral start finish race.
Ja, maar dat dan maal 7 eh ;)
Ik vond de race wel goed, er werd tenminste ingehaald. Maar toch zag ik vaak dat Schumacher en Alonso 1 bepaalde chicane afsneden, allemaal stuurfoutjes. Het circuit zag er ook wel zeer vuil uit met al die steentjes enz. Regelmatig was er wel een auto die daardoor grip verloor en begon te schuiven en zo voorbij gestoken werd zoals Kimi in de laatste ronde.
Ik heb een groot stuk van de race gezien, maar wel maar met een half oog kunnen volgen (vanuit de zetel deze keer, niet vanachter de strijkplank). Ik lees hier dat het ongeval van Villeneuve door Ralf Schumacher werd veroorzaakt. Wat bezielde hem eigenlijk om toch maar te blijven rijden, terwijl hij ettelijke keren bij de haarspeldbocht in het rond is gegaan en vrij traag rondreed ?
senna's kingdom
26-06-2006, 18:31
Ik heb een groot stuk van de race gezien, maar wel maar met een half oog kunnen volgen (vanuit de zetel deze keer, niet vanachter de strijkplank). Ik lees hier dat het ongeval van Villeneuve door Ralf Schumacher werd veroorzaakt. Wat bezielde hem eigenlijk om toch maar te blijven rijden, terwijl hij ettelijke keren bij de haarspeldbocht in het rond is gegaan en vrij traag rondreed ?
Met dat laatste zat ik ook in mijn kop.
Eerder had die monteiro al eens in de hairpin mee genomen.
Toen stond ralf aan de buitenkant en je ziet net monteiro weg rijden van de buitenkant.
Ik hoopte echt dat villeneuve de wedstrijd zou uitrijden in de punten.
Villeneuve had eerder al pech dat hij vast zat achter massa en zo de voorsprong kwijt was op heidfeld.
Heidfeld kwam eerder binnen en op frisse banden reageerde de wagens beter dan op auto en kwam meteen voor jacques die de volgende ronde pitte.
Ik vond het maneuver van rosberg-montoya geniaal.
Alleen liep het jammer genoeg verkeerd af.
Montoya reed heel sportief vond ik.En als hij niet over de curbs had moeten gaan had er niets gebeurd geweest.
Ik vermoed dat rosberg wel aan het langste eind had getrokken omdat de komende bocht links is en de bocht nadien ook links.
Iemand het maneuver gezien van raikkonen op rosberg?
Nadien kon raikkonen niet echt meer een vuist maken.
Als de banden wat meer versleten waren kreeg die meer problemen.
Naar het einde toe leek het mij vrij onmogelijk om nog in te halen.
Met al die stukjes rubber.Zo veel heb ik toch nog niet gezien.
gwyllion
28-06-2006, 14:29
Villeneuve geeft R. Schumacher de schuld, die de schuld terugstuurt naar Villeneuve.
Villeneuve zei na de race: "Ralf leek een probleem met zijn auto te hebben en reed al een paar ronden lang erg langzaam. Toen hij me wilde laten passeren, deed hij dat in een bocht. Hij ging van zijn gas af en om hem te ontwijken, moest ik wijd gaan en naast de ideale lijn rijden. Daar was het door alle marbles alsof ik op ijs reed."
Schumacher reageerde tegenover SpeedTV: "Ik had niets te maken met dat incident. Hij verloor volgens mij gewoon de controle over zijn auto en dat is niet mijn probleem."Ik ben geneigd Villeneuve gelijk te geven. Heel spijtig dat hij geen punten kon scoren in zijn thuisrace. Hij was zeer sterk onderweg en had dikke pech dat Heidfeld hem in de pits voorbij geraakt is :(
senna's kingdom
28-06-2006, 18:42
Ralf reed die ronde 1.25.0 wat een goei 9 seconden trager is dan de snelste tijd van de race.
Hij draaide heel trage tijden.
Hij betrok monteiro al een keer met een schuiver en nog enkele keren dat die van de baan gaat.
Ralf had problemen met de wagen.
De tijden dat hij reed waren ook allemaal boven de 1.20ers.
De midland van monteiro ging zelfs een stuk sneller.
Ik kan aannemen dat het team beslist om dit als een test te beschouwen,maar als je andere rijders betrekt bij een ongeval en dan nog enkele keren van de baan gaat hoor je niet meer op het circuit te rijden.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.