View Full Version : Camping 24u Franchorchamps?
Kan je langs het circuit zelf camperen? Of moet je naar een buiten het circuit? Ik heb gehoord Les combes. Kunnen jullie wat meer vertellen en mss ook eventueel wat het kost?
Ik heb in 1999, 2000 en 2001 met men tentje vlak langs het circuit gestaan. Maar ik ga nu ook een camping opzoeken waarschijnlijk, voor wat meer comfort. Er is een camping in Combes (de rustigste naar verluid), en ook in de bocht aan het Hotel, van waar een zandweg naar de bus-stop loopt...
Goeie vraag. Ben benieuwd naar de mogelijkheden :)
Naar wat ik hoor is de camping aan Les Combes het beste?
Die camping in combes hoeveel zou die ongeveer kosten? zijn daar nutsvoorzieningen? douches? Electriciteit? Iemand mss nog een andere camping?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Op het pitforum heb ik mij laten vertellen dat op de campings toiletten en douches voorzien zijn. Electriciteit weet ik niet. Het zal voor mij ook de eerste keer zijn dat ik op een caming ga in Spa...
De '' camping '' aan les combes ( en die aan bruxelles ) is een wei waar normaal koeien instaan.
Er is geen electriciteit, geen douches. Wel wc boxen.
Per auto is dat 8 euro denk en dan per tent een 15 tal euro.
We are camping at Les Combes like on all events at Spa.
Typically we are there so early that there is no camping officer and we come in for free. If we are late we pay normally 8€ per Car.
En weet er mss iemand een camping net buiten het circuit?
Camping Eau Rouge aan het oude circuit richting de ingang aan Stavelot. 20 min doorstappen naar het circuit maar dan heb je wel een nette camping met goede voorzieningen.
Mr.Dallara
09-07-2006, 22:11
Voor de mensen die nog nooit gecampeerd hebben op Spa, op onderstaande foto zijn de camping's van Les Combes en Brussel onderaan de luchtfoto gesitueerd.
http://www.ecurie-aix.rwth-aachen.de/images/shops/spa.jpg
Camping Eau Rouge aan het oude circuit richting de ingang aan Stavelot. 20 min doorstappen naar het circuit maar dan heb je wel een nette camping met goede voorzieningen.
Waar is deze camping ergens? Ik wist niet dat er een camping was in de buurt van de karting/truck acces (dat is toch wat jij met het oude circuit richting de ingang aan Stavelot bedoelt?)
Is dat ergens een weide op die toegans(steen)weg richting de tunnel voor de trailers?
Kan je via deze link > http://www.spa-francorchamps.be/gfx/visite/index.htm op een luchtfoto de campings eens situeren aub?
Astra-fan
09-07-2006, 22:25
Weet er misschien ook iemand een parkeerplaats dicht bij het circuit waar ook 's avonds nog voldoende plaats is? Probleem is namelijk dat ik pas rond 18 uur ter plaatse kan zijn.
Andere jaren ben ik altijd rond 8 uur op het circuit en parkeer ik mijn wagen aan Les Combes vlak aan de poort. Is daar later op de dag ook nog voldoende plaats om te parkeren?
:Offtopic: vraagje: van wanneer is die foto? want op deze foto lijkt het mij dat die nieuwe (kortere) circuit-voorstellen bijna afgewerkt zijn...
enig idee welke reeksen die dan gaan gebruiken
http://www.ecurie-aix.rwth-aachen.de/images/shops/spa.jpg
Waar is deze camping ergens? Ik wist niet dat er een camping was in de buurt van de karting/truck acces (dat is toch wat jij met het oude circuit richting de ingang aan Stavelot bedoelt?
Die is er ook niet ;) Meer info => http://www.eaurouge.nl/ de camping ligt aan het echte oude gedeelte van Spa. Vlakbij Stavelot de plaats.
In Beverce, achter Malmedy, liggen ook enkele prima campings. Dat klinkt ver weg maar als je de juiste sluiproute neemt vanaf Les Combes is het vlakbij. Route via het "skigebied".
Wat betreft die foto, dat lijkt wel een fotosoep-experiment. Als basis hebben ze er eentje genomen van een F1-weekend.
Mr.Dallara
10-07-2006, 15:25
Die is er ook niet ;) Meer info => http://www.eaurouge.nl/ de camping ligt aan het echte oude gedeelte van Spa. Vlakbij Stavelot de plaats.
In Beverce, achter Malmedy, liggen ook enkele prima campings. Dat klinkt ver weg maar als je de juiste sluiproute neemt vanaf Les Combes is het vlakbij. Route via het "skigebied".
Ziet er zeker een deftige camping uit voor gelijkaardige prijs dan de "circuit campings" plus dat je hier (propere) douches hebt die je (bijna) niet vind in de buurt van het circuit.
Daarentegen is het sfeertje op de campings kortbij de track altijd heel tof én kan je tevoet gaat naar het circuit wat steeds een voordeel is denk ik...
Wat betreft die foto, dat lijkt wel een fotosoep-experiment. Als basis hebben ze er eentje genomen van een F1-weekend.
Idd, aan die foto is goed gefotoshopt!
Ik lees hier dat camping Eau Rouge een goede camping is met allerlei nutsvoorzieningen, vervolgens heb ik op de site even de prijs berekent, zo kwam ik op : woensdag avond aankomen tot zondag avond vertrekken
Kampeer plaats 1/4 Pers. in Tent
4 nachten (5 dagen) | 26/08/2006 -> 30/08/2006 = € 48
prijs valt goed. weet iemand wat de camping binnen het circuit juist kost?
weet iemand wat de camping binnen het circuit juist kost?
Binnen het circuit is geen camping. De caravans en tenten die je ziet staan in tussen Les Combes en Rivages is de plek voor de baanposten.
Over illegale kampeerplaatsen binnen het circuit doe ik geen uitspraken :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.