PDA

View Full Version : Zijn er nog echte raceshows? Essen was er eentje!


Mark
01-12-2008, 22:36
De Essen Motor Show is aan de gang! Geen gezamelijke trip dit jaar naar Essen. Kunnen we ook niet gezamelijk genieten van de hilarische verhalen over de weg terug naar huis ;) :)

Wat betreft Essen:
De inbreng vanuit de racerij is de laatste jaren al geminimaliseerd. Fabrikanten en teams hadden vaak geen behoefte meer aan een dergelijke eindejaarsbijeenkomst omdat het budgettair niet meer in het programma past. Ook liepen de productpresentaties en handtekeningensessies de laatste jaren hard achteruit, waardoor de “ Street-tuning” branche dit soort beurzen in zijn greep kreeg en zichzelf respecterende fabrikanten wilden zich vaak hier niet mee associëren.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9163&page=1&rubriek=int




En deze:

Economische invloeden droegen er in Essen toe bij dat er zich in tegenstelling tot 2007 100 exposanten minder manifesteerden.


Ja, wat heeft een raceshow ons nog te bieden? Niks toch? Je loopt zo door elke paddock en het nieuws lees je toch wel. Raceshows zijn mijn inziens een achterhaald concept

Fonne
01-12-2008, 22:40
Ik ga Woensdag naar Essen. Met nog enkele race en De Paddock liefhebbers

guntha
02-12-2008, 00:05
ben vorigjaar daargeweest. Veel race was daar niet te zien, en als er iets was meestal niet echt. PLastieke f1, audi r10. Op de kaart stond ook 1 hal toegewijd aan racing. Daar stonden wel een paar pronkstukken.
Achteraf kijk ik op internet naar foto's van anderen. Die hadden blijkbaar wel nog veel racewagens gevonden. HAd blijkbaar beter moeten zoeken tussen al die tuning spullen.

Baron
02-12-2008, 12:55
Ik denk dat ik alle edities van de vroegere Grensland Racing Show bezocht heb, en ook Essen en Luik heb ik verschillende keren meegepikt.
De laatste jaren laat ik die shows links liggen. Als raceliefhebber vind ik er mijn gading niet meer. Het is allemaal te veel tuning geworden, en die tuningtoestanden richten zich toch op een heel ander publiek.
En eerlijk gezegd, met die Tuning-Johnny's wil ik als racefanaat liever niet geassocieerd worden.

Guy
02-12-2008, 20:06
Net terug van Essen. Zeer weinig volk en zeer weinig racewagens. Er stond zelfs maar één (1!) Formule één wagen. Ook waren vele plaatsen ingenomen door geimproviseerde taverne's. Spijtig.:mad:

Gèrre
02-12-2008, 21:18
Ben een spaar keer naar de euro racing show geweest toen nog in Brussel, maar die is nu verhuisd naar ergens anders, ik weet niet echt meer waar. Maar het is alle sinds wat te ver rijden. Ben 1 keer naar Essen geweest in 2006, toen stonden er toch nog wat racewagens te bewonderen en ik was toen niet eens op de juiste verdieping geraakt. Ze staan inderdaad wel her en der verspreid over de verschillende zalen. Maar de tuning had toch de bovenhand en daar ben ik niet zo voor te vinden.