View Full Version : Korea - Portugal
Voor de voetbalkenners ...
Ga voor uw TV zitten want Korea - Portugal is een zalige match aan het worden ...
De Koreanen met superveel inzet en klasse ...
De match is nu 30 minuten bezig en figo is nog niet eenmaal voorbij zijn man geraakt (zegt meer over de kwaliteit van de koreanen, dan over figo)
Geloof me, Dit Korea als ze voort doen komt nog heel ver in het tornooi. Als je wereldsterren als Figo en Juoa Pinto aankan, dan maak je ook tegen engeland en Brazilie kans.
Juoa Pinto heeft ondertussen al rood gekregen wegens een bijzonder vuile tackle (puur frustratie van voetballes te krijgen).
airco
Wel ... Dit was wat mij betreft de beste match van het WK tot nu toe. Zelden zo een spanning, sfeer, inzet, suspens, ... alles gewoon.
Het spijtige van de zaak is dat nu ook Portugal naar huis moet. Ondanks het feit dat Korea beter was, is het spijtig dat toch een smaakmaker als Portugal van het toneel moet verdwijnen ....
Wel hetgeen de Koreanen hier laten zien hebben is topsport. Ze zijn fysiek 80% beter dan alle andere ploegen op het WK. Combineer dat met een beetje technische vaardigheid, en je hebt een ongeloofelijke sterkte. Iemand als Figo (op Zidane na toch de beste voetballer ter wereld) is in heel de match hoop en al 2 duels gewonnen ... Niet door de zwakte van Figo, wel de sterkte dan de Koreanen.
Als de Italianen de match gezien hebben, zullen ze gehoopt hebben dat ze tegen Portugezen mochten ...
Niks is minder waar... De Koreanen zijn groepswinnaar (in een toch alles behalve makkelijke groep) en hoeven geen complexen te hebben ten opzichte van de italianen.
De Italianen zijn gewaarschuwd ....
Pure promotie voor het voetbal.
airco
Ik geef u deels gelijk ma kvin ook dat ze verdedigend erg zwak zijn als ze dichter bij de eigen goal komen te staan! Ze jagen de man met bal echter heel vroeg op, waardoor ze bijna niet voor eigen goal moeten verdedigen en dat is de verdienste van Hiddinks. Maar als ge tegen 9 man nog zo een grote kansen moet weggeven omdat ge met de schrik zit dan zullen ze het in een alles of niets match op moeilijkere momenten nog veel zwaarder hebben. Dat de Koreanen het niet konden afmaken von ik ook zwak en illustreert dat ze het daardoor knap lastig kunnen krijgen! Desalniettemin een heel sterke prestatie van hen en ze hebben hun zwakke punten kunnen verdoezelen, maar ze zullen toch te kort komen in alles of niets momenten!
Ma das allemaal ma mijn visie hé!:-)
mja je hebt gelijk ...
maar waar ik op aan wil sturen is dat je met een beperkte ploeg ook tot grootse prestaties kan komen. Ze hebben geen voetbalgeschiedenis, geen gestalte, geen ervaring, ...
ze spelen met hun mogelijkheden perfect.
We zullen wel zien hoe het verder met Korea loopt, maar een ploeg met beperkte middelen met TOP-prestatie's. Het grootste bewijs dat volledige overgave nog steeds een van de belangrijkste factoren is tot succes. Laat die ploeg nog 4 jaar rijpen, en op het volgende WK hebben ze een GROOT team (qua prestatie)
Ik denk dat de grote voetbal-landen in de nabije toekomst in gevaar zijn.
ik heb het afgezet na die tweede rode kaart
te veel voor mij
hehe
ik vind portugal nl één van de graafste ploegen samen met argentinië
spijtig dat ze dat niet in daden hebben kunnen omzetten
met al die strontploegen (!) die doorstoten en favorieten die naar huis vliegen, vind ik het allemaal wel een pak minder aantrekkelijk om te zien
EXCUSEER
maar dan ken je geen kloten van voetbal als je Korea een strontploeg noemt. Korea brengt al heel het WK mooi modern voetbal gecombineerd met inzet. Dit is tot nu toe een van de smaakmakers van het WK, en brachten ook tegen Portugal een prachtige prestatie.
Portugal hoeft er voor mij part ook niet uit, want ook zij hebben mooi voetbal gebracht. Toch zoeken ze een groot deel van hun problemen zelf. juao Pinto pleegt een moordaanslag op een koreaan ==> verdient rood.
En als Bento al geel heeft is hij nog zo lomp om nog een zware fout te maken. Dan weet je dat je je 2e maal geel zal trekken.
En ja met 9 is het moeilijk, maar dat ligt niet aan Korea he.
Portugal, Frankrijk en Argentinië zijn allemaal grote namen, maar stuk voor stuk ligt hun uitschakeling grotendeels aan zichzelf. Apprecieer dan ook de prestatie van een kleiner voetballand.
Als ik een ranglijst moet maken van de aantrekkelijkste ploegen tot nu toe staat Korea zeker in de top 5. Misschien zelfs in de Top 3.
Knappe goal trouwes. Eerst mooi controlere, dan ff van voet verandere (en dan nog is de verdediger int zak zette) en dan knal binne. Wel door de bene van Baia, maar toch ne knappe goal.
Originally posted by yvdp
Wel door de bene van Baia, maar toch ne knappe goal.
Da maakt hem nog knapper ... allé als het ervoor gedaan is toch ;)
da zou wel is goe kunne dat da expres was. Kvon da al verdacht trouwes.
EXCUSEER
maar dan ken je geen kloten van voetbal
lol, onzen airco is nen beleefde zunne ! :D De post beginnen met een excuseer :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.