PDA

View Full Version : Tamiya 1/20 F1's voor niet-modelbouwers!!!


Sennake
21-11-2003, 11:43
Tamiya start met een nieuwe reeks, de zogenaamde "Masterwork Collection". Iets in de aard van de vroeger uitgebrachte diecast F1's in 1/20, maar dan wel in plastic deze keer en met afneembare motorkap waaronder een heuse gedetailleerde motor zit. Je zou het kunnen vergelijken met een proper gebouwd "straith from the box" model, zonder extra's, maar wel van een hoog niveau afwerking.

Het eerste model dat in deze reeks uitgebracht wordt is de BMW-Williams FW24 :

http://www.depaddock.eu/sennake/tam21005.jpg

Kostprijs : rond de 125 euro.

Guido
21-11-2003, 14:06
Dus echt iets voor de niet-plekkers. Ook de prijs is interessant, zeker voor de plekkers die een "full-detail" maken op aanvraag. Opent perspectieven ;)

Señor Bigfrit
21-11-2003, 21:40
Is dus alles qua "ejector markings, en sink holes" weg?

T is wel mooi anders, misschien een beetje te kaal, naar eigen normen, maar toch een volledig ander product dat ze op de markt brengen.

Olivier

Sennake
23-11-2003, 21:08
Originally posted by Señor Bigfrit
Is dus alles qua "ejector markings, en sink holes" weg?

Het enige wat ik er tot nu toe van gezien heb is deze foto... Wait and see zou ik zeggen...

kevjef
29-11-2003, 23:10
Masterwork voor de mannen die toch willen stoeven met hun gerief maar er zelf niet aan willen werken. Wat is trouwens het verschil met die-cast auto's hier? Het begint trouwens een algemene tendens te worden want bv. Revell begint ook al met voorgespoten bodies en dat is volgens mij juist één van de grootste uitdagingen bij het modelbouwen. Ik werk zelf zo goed als nooit van nr. 1 tot einde maar begin bijna altijd eerst met de body, is die goed dan volgt de rest vanzelf ...

Sennake
30-11-2003, 02:57
De diecasts van Tamiya hadden totaal geen motor, terwijl hier de volledige motor (dan wel straith from the box) achterin zit...

Guido
01-12-2003, 00:21
Maar als ik het goed heb, zijn dat soort "kant en klare modellen" zoals ze bij Tamiya of voorgespoten modellen bij Revell steeds gebaseerd op een bouwdoos.
Mij lijkt het dus dat ze gewoon hun investering in de mallen over een zo breed mogelijke markt willen doen renderen. De kits voor de echte plekkers en de andere voor de minder gefortuneerde - lees less skilled ofte minder handige- verzamelaars. Als dit hun manier is om er zeker van te zijn dat er voldoende geld in het laatje komt en dat ze zo in een steeds krimpende markt kunnen overleven, vind ik dat meer dan prima. Zo zijn ook wij, de echte plekkers, er zeker van dat ze zullen blijven investeren in nieuwe producten.