PDA

View Full Version : Sporza beleid m.b.t. US GP


Eygmar
20-06-2004, 21:19
Zeker de moeite waard dus om af te stemmen op Sporza.

deze zender kan men beter afvoeren ,het word met autosport altijd maar slechter en slechter op de vlaamse zenders ,geef mij maar kanaal 2 terug,algoed dat de waalse zender er nog is die wachten tenminste nog tot de race is uitgereden voor men naar die andere sport overgaat,dat moest eens van mijn lever

Eygmar
20-06-2004, 21:19
:)

Mistery
20-06-2004, 21:30
Tja, als er in het voetbal verlengingen zijn, dan moet natuurlijk alles wijken daarvoor. Als een autsportwedstrijd langer duurt dan voorzien, dan lossen ze het in Brussel anders op: ze stoppen gewoon de uitzending van de autosportwedstrijd, om doodleuk nog 25 minuten vooruitblik naar een voetbalwedstrijd te doen. Het stoppen van de F1 uitzending gebeurde dan nog quasi onaangekondigd en zeer bruusk. Kan me niet voorstellen dat de mensen van VRT/Canvas/Sporza die tot de cel autosport behoren, hiermee tevreden kunnen zijn... Ik vrees dat Eric zich zowat de haren uit het hoofd getrokken heeft...

Nicki_Mks
20-06-2004, 21:31
Originally posted by Eygmar
Zeker de moeite waard dus om af te stemmen op Sporza.

deze zender kan men beter afvoeren ,het word met autosport altijd maar slechter en slechter op de vlaamse zenders ,geef mij maar kanaal 2 terug,algoed dat de waalse zender er nog is die wachten tenminste nog tot de race is uitgereden voor men naar die andere sport overgaat,dat moest eens van mijn lever

:applaus:

Ferrari Forever
20-06-2004, 21:57
in één woord : schandalig.......
en moderator , zet de klok eindelijk eens juist aub.

Scapa
20-06-2004, 22:08
Originally posted by Ferrari Forever
en moderator , zet de klok eindelijk eens juist aub.

:confused:

Oneliner
20-06-2004, 22:15
En de arrogantie van onze goeie vriend Huybrechts...
Manman...
"Toch spannend die formule 1... => maar nu EINDELIJK terug voetbal". Potverdikke, tis al twee weken ni anders dan voetbal.
Op Ladeux konden ze blijkbaar wel verder f1 kijken ,terwijl die volgens mij ook een "voorbeschouwingsprogramma" hebben...

Nicki_Mks
20-06-2004, 22:19
Er zijn hier toch studenten in de rechten genoeg. Kunnen jullie eens een petitietje of twee opstellen, eentje voor de VRT, en eentje voor Kanaal 2...

Wimanna
20-06-2004, 22:36
Auto- en motorsport MOET voor ALLES wijken op Sporza :rolleyes: Schandalig gewoon.

Ik herinner me dat ik vorig jaar ook een klachtmail had gestuurd waarom ze een GP in uitgesteld relais had uitgezonden. Toen kreeg ik als antwoord dat ze anders de LIVE race hadden moeten onderbreken en dat ze dat contractueel niet mogen van de FIA....blijkbaar mogen ze dat wel :rolleyes:

Guido
20-06-2004, 22:50
diegene die mij kennen, weten dat ik een trouwe LaDeux fan ben. Hoe het kwam weet ik niet, maar ik heb vandaag dus op Sporza gekeken. En blij dat ik ben. Nu weet ik tenminste terug opnieuw de reden waarom ik al die jaren naar LaDeux heb gekeken. :D
Er werd op 3 à 4 ronden nog overlegd met Bruxelles om zeker te zijn dat ze konden de finish meegeven. "Allez, ça fait combien du temps 4 tours?" "eh bien, ça fait 4 min et 44 sec." "Alors on va vous essayez de vous presenter l'arrivé avant d'aller au football" "eh oui, c'est l'en direct." Mooi is dat. :D

En ik weet ook wel dat Eric er niets aan kan doen, maar toch is het:
"VRT, thank you and have a nice day, the exit is this way"

Dragonfly
20-06-2004, 22:58
Vind het gewoon weg schandalig, Sporza was bedoeld om meer sport op tv te brengen. yeah right :confused: da ze dan gewoon op voorhand zegge da het alleen om voetbal draait en dat al de rest daar voor moet wijken. Ik snap niet waar ze het halen om een race die volop aan de gang is zomaar te onderbreken omdan zone rare krollenbol leuk te horen zeggen van leuk die F1 , nu eindelijk voetbal. op die moment had ik zin om mijn tv door de muur te slagen :fight: :frusty: ( bij wijze van spreke natuurlijk;))
Terwijl bij Ladeux hetgeen enkel prob was om de race helemaal uit te zenden en waren nog op tijd voor de voetbal.

Hebben die manne van sporza nergens een forum waar we iets kunnen bombarderen :D en onze mening eens kunnen laten horen :cool:

Vind het vooral spijtig dat alles voor voetbal moet wijken. Om een andere vb te geven neem de wereldbeker MTB in belgie waar 2 belgen mee rijden voor de overwinning en ene dit heeft gewonnen, lieten ze dit op tv zien. NEE een of andere derderangssjotterploegske moest e matchke spele da was veel belangrjker :rolleyes: . Ik snap niet waarom altijd alles moet gaan om voetbal voetbal en voetbal. wordt er soms echt moedeloos van

Speesman
20-06-2004, 22:59
Originally posted by Huudo
diegene die mij kennen, weten dat ik een trouwe LaDeux fan ben. Hoe het kwam weet ik niet, maar ik heb vandaag dus op Sporza gekeken. En blij dat ik ben. Nu weet ik tenminste terug opnieuw de reden waarom ik al die jaren naar LaDeux heb gekeken. :D
Er werd op 3 à 4 ronden nog overlegd met Bruxelles om zeker te zijn dat ze konden de finish meegeven. "Allez, ça fait combien du temps 4 tours?" "eh bien, ça fait 4 min et 44 sec." "Alors on va vous essayez de vous presenter l'arrivé avant d'aller au football" "eh oui, c'est l'en direct." Mooi is dat. :D

En ik weet ook wel dat Eric er niets aan kan doen, maar toch is het:
"VRT, thank you and have a nice day, the exit is this way"

Volledig mee eens!! Ge kunt niet voorstellen hoe kwaad ik was op Sporza. Al een geluk dat er nog La Deux was. Ik denk dat ze een kijker (lees mij) voor de rest van het seizoen kwijt zijn!!! :fight: :fight: :fight:

buruno
20-06-2004, 23:26
Ik stel voor dat we met De Paddock pot leggen en die rechten van de VRT afkopen. Wat moet dat kosten die rechten? Blijkbaar niet genoeg als je ziet hoe de VRT ermee omspringt.

The Interceptor
20-06-2004, 23:27
Ja ik heb de uitzendingen op La 2 ook altijd beter gevonden, de commetaren, en zeker de voorbeschouwing!
Ik had thuis de GP laten opnemen, maar die doen dat dan op Sporza .. dus ik vrees dat ik niet de hele race zal kunne zien volgende week :fight:

In't vervolg La2 (tenzij Marc (Goossens)) commentaar geeft :D

Oneliner
20-06-2004, 23:33
Het antwoord waarom alles moet wijken voor voetbal is eenvoudig. Voetbal levert Sporza meer op (qua kijkers dan etc)
Bon, ik ben er ook niet mee akkoord hoor, ik heb ook op ladeux verder gekeken. Maar zo abrupt stoppen, trekt toch op ni veel vind ik hoor, zo zonder enige vermelding.

Tot nu toe heeft sporza me steeds kunnen bekoren, maar idd alles draait om voetbal terwijl er nog zoveel sporten zijn waarin België uitblinkt. Zo begreep ik eerder deze week al niet waarom ze na de ronde van zwitserland die zo eens vroeg gedaan was overschakelden naar de ronde van catalunya ipv de rond van nederland waar België aan de top stond. Dit zal nu wel te maken hebben met uitzendrechten te maken hebben denkek...

joachim
20-06-2004, 23:33
Tja, ronduit schandalig...

Nu hebben ze drie zenders en is het nog niet voldoende.

Om doodleuk als de race al een half uur gedaan (exact weet ik het) eens terug te komen op de F1 uitslag.

As if anyone still cares *sigh*

Wat mij betreft mogen ze sportza eraf gooien en Eurosport er terug op maar ja ...

DamonHill
20-06-2004, 23:47
Soms denk ik toch echt dat de VRT het Formule 1 contract op zak heeft gestoken, niet omdat ze het zelf wilden, maar om ervoor te zorgen dat de andere zenders er niet mee aan de haal gingen.

"Contractje van ons, ok leg maar in de kast ..."


Ipv de race dan volledig uit te zenden zoals op de RTBF, nee de F1 mocht weer mooi wijken voor een halfuurtje lul-er-maar-lekker-op-los dat dan voorbeschouwing moet heten.

joachim
21-06-2004, 00:07
Heb ik ook maar ineens een mailtje richting sportza verstuurd.

Misschien moeten jullie er ook maar eens op wijzen
dat de F1 wagen in het logo op hun site echt wel niet veel voorsteld.


Joachim

Belle
21-06-2004, 00:58
Er werd op 3 à 4 ronden nog overlegd met Bruxelles om zeker te zijn dat ze konden de finish meegeven. "Allez, ça fait combien du temps 4 tours?" "eh bien, ça fait 4 min et 44 sec." "Alors on va vous essayez de vous presenter l'arrivé avant d'aller au football" "eh oui, c'est l'en direct." Mooi is dat.

Ik kon die commentator wel kussen toen ie dat zei! :D

Zit je net een mooi duel tussen Schumi en Barri te bekijken en begint die stomme voorbeschouwing!! Ik vond het ronduit schandalig! Voetbal vind je potverdorie op 20 zenders terug, maar naar F-1 races moet je echt lopen zoeken...

Hoe sneller Ka2 dat contract weer op zak heeft, hoe beter! En dan neem ik daar graag wat reclame bij... Bovendien zien we tenminste ook weer wat kwalificaties.

Waarom moesten ze trouwens ook Eurosport van de kabel halen in Oost-Vlaanderen... Daar loop ik ook nog om te vloeken...

flugel
21-06-2004, 07:40
Voetbal is nu eenmaal populairder dan autosport, als zelfs de voorbeschouwingen meer kijkers halen dan een modale F1 wedstrijd is die beslissing niet zo abnormaal te noemen (wat niet wil zeggen dat ik ze goed vond)

Toch ff zeggen dat die voetbalwedstrijd achteraf 20 keer spannender was dan heel de F1 wedstrijd...

marcel
21-06-2004, 08:13
Originally posted by flugel
Voetbal is nu eenmaal populairder dan autosport, als zelfs de voorbeschouwingen meer kijkers halen dan een modale F1 wedstrijd is die beslissing niet zo abnormaal te noemen (wat niet wil zeggen dat ik ze goed vond)

de voetbalfan vindt de Carl-Huybrechts-show rond elke match ook maar dikke zever. technisch gezien moest de F1 dus wijken voor dikke zever.

Mistery
21-06-2004, 08:31
Het valt inderdaad niet goed te keuren, maar in feite hadden we het allemaal al vooraf kunnen weten. F1 stond geprogrammeerd tot 20u20, zoals ook al eerder werd gemeld hier op dit forum. Zelfs in de meest ideale omstandigheden (73 ronden à 1.12.0, geen SC, twee pitstops die met in-en uitrijden 23 sec. in beslag nemen...), dan nog had men moeten onderbreken om het programmaschema te kunnen behouden, want de F1 wedstrijd kon ten vroegste om 20u29 ten einde zijn. Nu weet zowat iedereen dat deze "meest ideale omstandigheden" niet haalbaar zijn, zeker niet wat betreft de constante rondetijden.

Misschien had VRT/Sporza in die situatie wel een uitzondering gemaakt voor die tien extra minuten, die in geen enkel programmaschema opgenomen waren, en toen hadden we misschien hun houding toegejuicht..., niet?
Natuurlijk, nu kan zowat de hele Reyerslaan komen vertellen dat ze dit zouden hebben gedaan, na het debâcle van gisterenavond zal geen enkele autosportliefhebber dit nog geloven... Het moet hard zijn op de VRT voor de mensen van de cel autosport. Niettegenstaande hun goede wil, worden zij, ook autosportliefhebbers, dus ook "gepakt" door het algemene beleid, net als wij...

marcel
21-06-2004, 08:35
Originally posted by Mistery
Het moet hard zijn op de VRT voor de mensen van de cel autosport. Niettegenstaande hun goede wil, worden zij, ook autosportliefhebbers, dus ook "gepakt" door het algemene beleid, net als wij...

daar ben ik het volkomen mee eens. het is heel spijtig dat er bij de Vlaamse televisie-zenders slechts een handjevol mensen zijn die autosport op tv willen krijgen, en dat die dan nog eens alle wind van voren krijgen...

Maarten
21-06-2004, 09:18
kunt ge geloven dat ik nog altijd niet weet wie gewonnen heeft?zit op smallband en hier op de paddock geraak ik nog rap dankzij mijn cookies maar op de officiele site geraak ik dus niet binnen, sorry voor de offtopic maar wat is de uitslag?

spijtig van alles maar ik denk dat mistery het wel juist heeft, en euro2004 is momenteel gewoon het hoofddoel zoals dat binnenkort de tour en de olympische spelen zullen zijn

marcel
21-06-2004, 09:33
Originally posted by Maarten
kunt ge geloven dat ik nog altijd niet weet wie gewonnen heeft?zit op smallband en hier op de paddock geraak ik nog rap dankzij mijn cookies maar op de officiele site geraak ik dus niet binnen, sorry voor de offtopic maar wat is de uitslag?


1 M Schumacher
2 R Barrichello
3 T Sato

slechts 9 wagens aan de finish, Minardi scoort een eerste punt.

FormulaV-JH495
21-06-2004, 10:06
And that's the reason I watch F1 on ITV :D

A.J.
21-06-2004, 10:25
Hier idem
aan ITV kan niemand tippen.
1 uur voor de start zien we een massa intervieuws, zelfs 10 minuten voor de start presteerd Martin Brundle het om Button enz... te interviewen.
wat ze op de VRT doen met F1 zal mij dan ook worst wezen.

Béné
21-06-2004, 11:28
Jamaar niet iedereen heeft het geluk om ITV te kunnen ontvangen hé. Ben dus ook een van de ongelukkigen die F1
opgenomen heeft op Sporza en gisterenavond woedend was toen ik zag dat het plotseling onderbroken was.

Pedro
21-06-2004, 11:51
Ik was ook niet content toen de race plotseling onderbroken werd. En dit dan nog voor een voorbeschouwing voor Euro 2004.

Ok als dit nu een wedstrijd van de Rode Duivels zou zijn. Dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Mja die zijn zelfs niet gekwalificeerd.

Wanneer een wielerwedstrijd uitloopt kan het blijkbaar wel dat de volgende programma's worden uitgesteld of zelfs worden geschrapt.

Dan maar direct overgeschakeld op RTBF. Daar hield men wel rekening met de Autosport fan.

flugel
21-06-2004, 12:39
Originally posted by marcel
de voetbalfan vindt de Carl-Huybrechts-show rond elke match ook maar dikke zever. technisch gezien moest de F1 dus wijken voor dikke zever.

Ik denk niet dat wat men vindt van Carl Huybrechts echt ter zake doet ;)

En er zullen zeker 3a400.000 kijkers gekeken hebben naar dienen dikke zever... nog altijd 3 tot 4 maal meer dan een F1 koers.

Soit, 't is voorbij eh manne :D

TiBo
21-06-2004, 12:46
Ik kijk al jaren niet meer naar de vlaamse zenders voor de verslaggeving van de Formule 1. Waarom zou ik ook? Geef me één goede reden waarover ik zou kunnen zeggen: "Dat was echt wel super van de VRT."

OK, ... ik geef er zelf één: ze zenden (af en toe) de persconferentie uit na de race.

Mocht RTBF dit nog doen, dan zou hun uitzending perfect zijn!


Tip:

Het is dan ook mijn overtuiging dat we als De Paddock geen klaagbrief dienen te schrijven naar de VRT/Sporza, ... maar dat we de ploeg van de RTBF een bedankbrief moeten sturen voor het schitterende werk dat ze leveren.

Mistery
21-06-2004, 12:47
Euhm Flugel, F1 op VRT haalt gemiddeld tussen de 200.000 en de 250.000 kijkers... ;)

Nicki_Mks
21-06-2004, 15:39
Originally posted by TiBo
Het is dan ook mijn overtuiging dat we als De Paddock geen klaagbrief dienen te schrijven naar de VRT/Sporza, ... maar dat we de ploeg van de RTBF een bedankbrief moeten sturen voor het schitterende werk dat ze leveren.

Goed idee, maar het ene sluit het andere niet uit...

flugel
21-06-2004, 16:44
Originally posted by Mistery
Euhm Flugel, F1 op VRT haalt gemiddeld tussen de 200.000 en de 250.000 kijkers... ;)

En dat ondanks de vele kritiek... ik dacht dat men op kanaal 2 gemiddeld 120.000 kijkers haalde...

raar.

A.J.
21-06-2004, 16:57
Als het WK niet zo saai was zoudn er waarschijnlijk nog wel wat meer kijkers zijn denk ik.
Ik ben er trouwens heel zeker van dat indien ze een leuk programma maakten van de F1 uitzendingen maar voor en na beschouwingen, interviews en zelf gemaakte specials, er meer kijkers zouden op afstemmen.

Sennake
21-06-2004, 16:58
Originally posted by Pedro
Dan maar direct overgeschakeld op RTBF. Daar hield men wel rekening met de Autosport fan.

De eerlijkheid gebiedt ons wel om toe te geven dat ook die mannen overgeschakeld zouden hebben naar de aftrap van de voetbalmatch moest de race enkele ronden langer geduurd hebben.

Maar alleen al voor de commentaar zou een mens naar de RTB kijken (toch als de Marc niet in de studio zit bij de VRT) : die 2 jonge snaken (die misschien nog wel wat krediet verdienen) wisten zelfs te vertellen dat Michael Andretti de vader was van Mario. Dat je dat niet weet of er niet meer zeker van bent wil ik nog wel onder de noemer "leergeld" catalogeren, maar zwijg er dan ook over op TV eh. En dat was niet het enige voorbeeld van de dag (kan niet zo direct een ander voor de geest halen)...

Alain
21-06-2004, 17:11
...dat Michael Andretti de vader was van Mario

:applaus:

Héél sterk van de mannen! Hahahahaha. Dat internet is toch handig, mits de juiste bronnen ;)

Dat is zoals "éminence petite" van de voetbal bij de VRT, Ben Crabbé, mij eens wist te vertellen dat Jacques de overleden vader was van Gilles...

Peter Baert
21-06-2004, 17:27
Wie F1 op TV echt goed wil beleven, moet inderdaad terecht bij de grote zenders als ITV of RTL.
Wij, Vlaamse kleintjes, moeten dan natuurlijk passen.

ITV mag dan een uur op voorhand met de uitzending beginnen, ook het Duitse RTL is niet mis. Ook zij gaan ruim voor de start van de race op antenne.

In de aanloop naar de GP een gesprekje met Briatore, met Ecclestone, ... Op de grid even babbelen met Schumacher, met Todt, met Montoya, ... Tijdens de race snelle updates over de toestand van Ralf met reactie in beeld van Theissen ... enzovoort, enzovoort.

ITV of RTL, geen slechte keuze!

:)

Speesman
21-06-2004, 18:14
Iedereen dus een schotelantenne aanschaffen :)

A.J.
21-06-2004, 20:32
Originally posted by speesman
Iedereen dus een schotelantenne aanschaffen :)

of bij mij komen kijken :D zoals een 35-tal andere mensen voorbje zondag

Belle
21-06-2004, 20:35
Awel Andy, ik denk dat ik dat maar eens ga doen. Maar tijdens Magny Cours zit ik wel in Duitsland dus het zal voor later zijn... Al zie ik dat wel fel zitten. Tijdens World Series had ik toen ook meegekeken op de grote schermen in de Wheels en ik vond dat best gezellig! ;)

AlesiRed27
21-06-2004, 21:22
Indertijd op het Alesi forum waren er mensen die totaal de F1 niet konden volgen (mensen uit Oost-europa) - iemand had er niet beter op gevonden dan heel de boel live over internet te streamen naar 3 anderen... dat zijn pas supporters!

Legaal is het natuurlijk niet maar als je geen keuze hebt...

The Interceptor
22-06-2004, 11:57
het geklaag is aanhoord bij de VRT:

de volgende drie grote prijzen zullen uitgezonden worden op Canvas ipv op Sporza om zulke problemen van afgelopen zondag te vermijden.

volledig artikel op pitstop.tv (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=13748)

JPMontoya
22-06-2004, 12:28
Pff, ik lig van de F1 op Vlaamse TV al lang niet meer wakker. ik heb in t verleden in meerdere topics m'n ongenoegen geuit. Zolang RTBF er is, en ik denk nog voor 2 seizoenen achter dit zit ik goed. Kan eigenlijk niet iedereen in belgie RTBF nemen ?
Btw: Sporza, die kwaliteit van uitzenden is armzalig als je op Telenet bent aangesloten. En ze doen er dan nog niks aan. Vooral als je een iets nieuwer model van TV hebt (100herz) of meer is die kwaliteit bedroevend.. leve Jack van Gelder op NOS !

Raceboy
22-06-2004, 14:52
Originally posted by JPMontoya

Btw: Sporza, die kwaliteit van uitzenden is armzalig als je op Telenet bent aangesloten. En ze doen er dan nog niks aan. Vooral als je een iets nieuwer model van TV hebt (100herz) of meer is die kwaliteit bedroevend.. leve Jack van Gelder op NOS !

Dat ligt aan telenet die er niks aan doen he, niet aan sporza. MEt telenet als kabelmaatschappij is het her trouwens altijd al plezier geweest, hogere prijzen , maar nog steeds geen eurosport. terwijl iemand die een dorp verder woont, ook bij telenet zit, evenveel betaald, wel eurosport krijgt.

ICEMAN
22-06-2004, 18:02
Ik heb daar gene last van. Ik kijk op SBS6. Is soms wel lachen met die commentaar. Op een gegeven moment zeiden ze dat Fisichella met snelheid 0 aankwam op het rechte stuk. :D

Superdiesel
22-06-2004, 21:46
Pff, de volgende 3 races op Canvas?
Dat was al lang zo gepland. Dat heeft niets te maken met de vele klachten die ze gekregen hebben. De volgende GP's botsen met de ronde van Frankrijk, daarom word de F1 op Canvas uitgezonden. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Dat ze het nu laten uitschijnen dat ze het doen omdat ze de F1-fan niet in de kou laten staan, dat ze hun lesje geleerd hebben is flauwe zever.

Autofan
01-07-2004, 19:00
Sporza=totaal onbetrouwbaar

En waarom de documentaire van Jacky Stewart pas over een 4-tal weken uitzenden? Dan zal er wel weer iets anders tussenkomen of het meest waarschijnlijke is dat het dan niet wordt uitgezonden.

Vriendelijke groeten van een RTBF (sinds de GP van Amerika) en pitstop.tv fan.