PDA

View Full Version : Startlijst Belcar 2005, de overige berichten


Pages : [1] 2

Bart.Vandecavey
28-09-2004, 16:22
Originally posted by moore
ook moore international motorsport zal der zijn met hun BMW E36 als vertrouwde piloten Willie moore en Dave Cox

Zal dan wel hun laatste jaar zijn met de E36...

laurent
28-09-2004, 17:16
Nee, ma derna is t gedaan met de homologatie van de E36.
Ik dacht eigenlijk dat dit jaar het laatste jaar was...

R@ce@holiC
28-09-2004, 17:20
Originally posted by laurent
Nee, ma derna is t gedaan met de homologatie van de E36.
Ik dacht eigenlijk dat dit jaar het laatste jaar was... Ik geloof dat de 2-deurs E36 nog mag rijden volgend jaar , de vierdeurs (zoals die van ons o.a.) niemeer.

kulgan
29-09-2004, 08:34
Originally posted by laurent
Nee, ma derna is t gedaan met de homologatie van de E36.
Ik dacht eigenlijk dat dit jaar het laatste jaar was...


Werd de homologatie dan niet verlengd voor een paar jaar?

moore
29-09-2004, 08:52
Originally posted by Bart.Vandecavey
Zal dan wel hun laatste jaar zijn met de E36...


ja dat klopt weet ook al wat ze hun verdere plannen zijn maar mag nog niks zeggen ook aan de E36 zal het één en ander veranderen zijn bij het nieuwe seizoen ;)

ICEMAN
29-09-2004, 12:09
Gaat hij nog steeds in TB rijden of word hij krachtiger?

moore
29-09-2004, 12:34
normaal gezien nog TB volgend seizoen

R@ce@holiC
29-09-2004, 14:05
Ik vond moore deze keer al snel (sneller als anders) , 2 34 is echt een goede tijd in ne TB. Er zijn toch precies reeds wat veranderingen aan , grotere spoiler o.a.

ICEMAN
29-09-2004, 14:22
Te snel voor TB als je het my vraagt. :s

Scapa
29-09-2004, 19:58
Bwah, Guino is er zeker van dat er in die van ons een 2.33 inzit...

Thomaske
01-10-2004, 17:33
Lees juist dat de Volvo van BRI te koop staat en de reden die ze opgeven is dat ze een andere racewagen gaan aanschaffen. Weet iemand hier iets meer van.

@ Marshall: ik heb het hier maar bijgezet omdat het me de meest geschikte plaats leek

FIRE
01-10-2004, 17:40
Originally posted by Thomaske_GLPK
Lees juist dat de Volvo van BRI te koop staat en de reden die ze opgeven is dat ze een andere racewagen gaan aanschaffen. Weet iemand hier iets meer van.

@ Marshall: ik heb het hier maar bijgezet omdat het me de meest geschikte plaats leek
Da's toch al oud nieuws?

Mr.Dallara
02-10-2004, 15:31
Originally posted by Thomaske_GLPK
Lees juist dat de Volvo van BRI te koop staat en de reden die ze opgeven is dat ze een andere racewagen gaan aanschaffen. Weet iemand hier iets meer van.

@ Marshall: ik heb het hier maar bijgezet omdat het me de meest geschikte plaats leek


Originally posted by FIRE
Da's toch al oud nieuws?

Al heeeeeeeeel oud nieuws denk ik... :p Wakker worden :bye: :)

Baron
02-10-2004, 17:14
Originally posted by Mr.Dallara
Al heeeeeeeeel oud nieuws denk ik... :p Wakker worden :bye: :)

Hallo, Aarde aan Thomaske GLPK..Hallo...Hallo...Is daar iemand...Hallo...?
;)

Driesco
02-10-2004, 18:15
We houden jullie wel op de hoogte wees gerust. ;)

Thomaske
04-10-2004, 15:22
Weet dat het oud nieuws was maar ebn benieuwd naar de nieuwe wagen daarom deze post

marcel
06-10-2004, 21:45
hmm, Gunk tv en een bekende Vlaming... Toch ni Frank Molnar?

Raceboy
06-10-2004, 21:50
als het gunk Tv is kan het ni anders :(
games en autosport de twee dinges waar hij niks vanaf weet en toch combineert hij ze weer

marcel
06-10-2004, 21:54
als hij racen in de Belcar op dezelfde manier aanpakt als zijn programma over games, zie ik hem veel show verkopen in de pitstraat, maar elke ronde der 3 verliezen...

ICEMAN
07-10-2004, 01:39
Als Frank Molnar zo gaat rijden zoals dit jaar in de Mini Challenge dan houd ik men hart al vast.

laurent
07-10-2004, 14:40
van waar komt hier ineens Gunk e frank den blijter?

marcel
07-10-2004, 14:55
van in die andere topic. Ostend racing komt terug met een BMW, Gunk TV als sponsor en een BV...

laurent
07-10-2004, 15:13
Op die manier :-)
Mja, bij Gunk weten ze van niks...

Pascal
07-10-2004, 16:26
Even opmerken dat GUNK TV dit jaar al sponsorde op de BMW van MVC Racing tijdens de 24 uur van Zolder. Pieter Verpoort was daar toen één van de piloten...

C U

laurent
07-10-2004, 18:50
mja, zitten rare links tss Gunk & Gunk TV blijkbaar :-)

Mark
09-10-2004, 14:02
In de Start84 van deze week staat een klein stukje over het Belcar reglement 2005. We hoeven geen schokkende wijzigingen te verwachten. Alleen op het punt van de safety-car situaties zijn er enkele veranderingen mogelijk op komst. E.e.a. volgens de woorden van M. Martens in dat stukje.

Mark
09-10-2004, 18:55
BTS Racing neemt in 2005 deel aan alle wedstrijden van het Mediagroep Van Dijck Belcar-kampioenschap met een 450pk sterke Audi TT,www.dealsforwheels.org

Is BTS Racing hetzelfde als TT Racing? Foto's op de achtergrond.......zou leuk zijn als we die daadwerkelijk te zien krijgen.

TT Racing
09-10-2004, 19:17
Originally posted by Marshal
Is BTS Racing hetzelfde als TT Racing? Foto's op de achtergrond.......zou leuk zijn als we die daadwerkelijk te zien krijgen.

Heeft totaal niets met TT racing te maken.

Mark
09-10-2004, 22:25
Originally posted by joske2
Heeft totaal niets met TT racing te maken.

Dank u. M.a.w. twee TT's op de grid :cool:

He bah, krijgen we alweer een Viper erbij? :D

Ik heb dus vooruitgang geboekt in het besturen van een dikke GT-auto en ben helemaal klaar voor een nieuwe uitdaging in 2005... Waarom niet met een Chrysler Viper in een nationaal kampioenschap? Daar kan die wagen best nog wedstrijden winnen!" Stéphane Lémeret op www.autosport.be

TT Racing
09-10-2004, 22:58
Originally posted by Marshal
Dank u. M.a.w. twee TT's op de grid

Zou blijkbaar om een project voor de touring cup zijn.

Thomaske
12-10-2004, 19:06
Je kan mss net zoals vorig jaar als ik me niet vergis zo een aparte klasse maken "nog niet zeker" ofzo en dan kan daar de Pagani voor GLPK al inkomen als we www.pitstop.tv mogen geloven maar ze zeggen zelf dat 't nog niet zeker is

Mark
12-10-2004, 22:01
Originally posted by Thomaske_GLPK
Je kan mss net zoals vorig jaar als ik me niet vergis zo een aparte klasse maken "nog niet zeker" ofzo en dan kan daar de Pagani voor GLPK al inkomen als we www.pitstop.tv mogen geloven maar ze zeggen zelf dat 't nog niet zeker is

Nee, neigt teveel naar gespeculeer ;) Anders kunnen de andere sites die thread niet meer als bron gebruiken :D

M.b.t. de Pagani...........staat gewoon in de officiële voorbeschouwing van de Belcar-organisatie. Deze is op diverse sites te lezen, inclusief de fouten. Volgens die press release staat Kuismanen fier op kop :D

Autofan
15-10-2004, 13:01
Originally posted by Bart.Vandecavey
Die GT3 van de 24 uur van zolder?

Dat is al oud nieuws :)

Mr.Dallara
15-10-2004, 15:04
Gisteren tijdens de donderdag training hebben Jean Pierre Verhoeven en Jonathan Tonet een Porsche gestest van AD sport! Vanieschot was bijna constant in gesprek met Jean Pierre Verhoeven de chef van het Speed lover team...

...mss word dit een mogelijke deelnemer voor de Belcar 2005 ??? :confused:

Mark
15-10-2004, 16:06
@Autofan & Mr.Dallara

Gelieve de spelregels te volgen voor de Belcar-thread "mogelijke deelnemers"! Vandaar dat de berichten verplaatst zijn.

Hmmmmmm, dacht nog altijd dat Andre van Hoof de chef van het Speedlover team is ;)

yannick88
15-10-2004, 17:20
Originally posted by Mr.Dallara
Gisteren tijdens de donderdag training hebben Jean Pierre Verhoeven en Jonathan Tonet een Porsche gestest van AD sport! Vanieschot was bijna constant in gesprek met Jean Pierre Verhoeven de chef van het Speed lover team...

...mss word dit een mogelijke deelnemer voor de Belcar 2005 ??? :confused:


Jean Pierre Verhoeven en Jonathan Tonet zijn twee piloten van het Speedlover team ( Andre Van Hoof ) en hebben onlangs gereden met een wagen va

yannick88
15-10-2004, 17:23
Originally posted by yannick88
Jean Pierre Verhoeven en Jonathan Tonet zijn twee piloten van het Speedlover team ( Andre Van Hoof ) en hebben onlangs gereden met een wagen va

Van AD omwille dat Andre deze had afgehuurd .
Dit gebeurde tijdens de wedstrijdt van TC op Francorchamp.

Met sportieve groeten

R@ce@holiC
15-10-2004, 17:55
Originally posted by Mr.Dallara
Gisteren tijdens de donderdag training hebben Jean Pierre Verhoeven en Jonathan Tonet een Porsche gestest van AD sport! Vanieschot was bijna constant in gesprek met Jean Pierre Verhoeven de chef van het Speed lover team...

...mss word dit een mogelijke deelnemer voor de Belcar 2005 ??? :confused: :rolleyes:
"André Van Hoof van Speedlover heeft voor de laatste wedstrijd een Porsche 996 GT3 RS gehuurd bij Albert Vanierschot om zijn kansen op de derde eindplaats nog te vergroten. Naast Verhoeven doet hij ook terug beroep op de snelle Jonathan Tonet. "

Bron : Belcar press release

ICEMAN
17-10-2004, 23:25
Nice nice Kelly. Ik kijk er al naar uit.

***Edit: Icemen gelieve de "spelregels" te volgen voor de beide Belcar 2005 threads***

Mr.Dallara
15-11-2004, 12:58
TA
BMW M3 V8 E46 Georg Severich/Arvid Steinberg

TB
BMW M3 E36 Robin Haschke/ ?

Bron : www.gs-motorsport.com



In 2005 geen Kenis naast Severich!??? :confused:

Wil dit zeggen dat G&A en GS dan zullen splitten??? of toch niet??? :confused:

Wat heeft G&A dan nog in petto??? Hun BMW E46 met DTM-look??? of nog meer??? Zal Kenis dan op z'n eigen BMW E46 met DTM-look gaan rijden samen met Michael De Keersmaecker??? wat dan met Patrick Smets???

Mark
15-11-2004, 13:48
Originally posted by Mr.Dallara
In 2005 geen Kenis naast Severich!??? :confused:

Wil dit zeggen dat G&A en GS dan zullen splitten??? of toch niet??? :confused:

Wat heeft G&A dan nog in petto??? Hun BMW E46 met DTM-look??? of nog meer??? Zal Kenis dan op z'n eigen BMW E46 met DTM-look gaan rijden samen met Michael De Keersmaecker??? wat dan met Patrick Smets???


Hmmmmmmm, de press release (Belcar Masters) van G&A eens goed doorlezen ;) Daarin staat op alle vragen een antwoord.

Mr.Dallara
16-11-2004, 11:19
Originally posted by Mark
Hmmmmmmm, de press release (Belcar Masters) van G&A eens goed doorlezen ;) Daarin staat op alle vragen een antwoord.

Bedankt al vast voor de tip van deze interessante press release!
Dus, als ik het goed voorheb, word dit de G&A line-up voor 2005

- BMW 1-serie (TB)
- BMW M3 Groep A (TB)
- BMW E46 V8 (TA)

:) Dat zit er mooi uit! Hopelijk doen nog wat Toerisme teams mee aan het uitbreiden van hun team, zodat het toerisme veld weer wat groter word t.o.v. het GT veld in de Belcar.

Scapa
16-11-2004, 12:27
Dat is het op dit moment ja. Guino weet nog niet wat hij volgend jaar gaat doen. Patrick en Michaël staan reeds vast op de V8 dus die mogelijkheid kan je al laten vallen. Misschien rijdt hij volgend jaar zelf niet... Time will tell.

Mark
02-12-2004, 21:08
Tja je hebt zo van die advertenties waar je een een glimlach van op je gezicht krijgt. Zie deze op De Paddock (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=9569)

Nou maar hopen dat e.e.a. gerealiseerd gaat worden.

RX-7 freakske
02-12-2004, 21:55
Laten we hopen dat dit project werkelijkheid gaat worden.
Was het almaar zover.

Scalle
03-12-2004, 11:18
Iemand enig idee met welke type dit zou kunnen zijn ?

laurent
03-12-2004, 11:46
Op racingworld.be staat er een berichtje dat Speedworx hun Stealth B6 zouden willen inzetten voor belcar 2005...

http://www.racingworld.be/nieuws/1501/

Driesco
03-12-2004, 12:42
Originally posted by Scalle
Iemand enig idee met welke type dit zou kunnen zijn ?

Ferrari 550. :) We gaan ons best doen.

christophe
03-12-2004, 12:48
Beste autofanaten,

om all speculaties uit de wereld te helpen, het gaat hier om een 550 maranello ex fabrieks.
Als het budget rondkomt, deadline 30 januarie, gaat dit project door voor 2005 zoniet, zal het voor 2006 zijn.

greetz
www.euroracing.be

pipo
03-12-2004, 13:31
Originally posted by christophe
Beste autofanaten,

om all speculaties uit de wereld te helpen, het gaat hier om een 550 maranello ex fabrieks.


Bedoel je een Prodrive? Dit is namelijk geen fabriekswagen.

ICEMAN
03-12-2004, 14:17
GTA

Stealth B6 Sport - Terry Pudwell en Nigel Greensall

BRON (http://www.racingworld.be/nieuws/1501/)

ICEMAN
03-12-2004, 14:27
Hopelijk komt alles in orde voor Euroracing. Kijk er naar uit.

Baron
04-12-2004, 01:32
Originally posted by laurent
Op racingworld.be staat er een berichtje dat Speedworx hun Stealth B6 zouden willen inzetten voor belcar 2005...

http://www.racingworld.be/nieuws/1501/

Ben even gaan kijken op de sites van Stealth en Speedworx. Voor 2005 maakt men gewag van een 'factory based car' voor ELMS. Over een eventuele Belcar-deelname wordt niets vermeld. :confused:

laurent
04-12-2004, 12:08
The Stealth B6 will be competing on the race tracks of Europe during 2004, and we hope to have a factory entered car running in the 2005 European Le Mans Series.

quote van de site, blijkbaar van voor 2004 nog, 2004 is nog toekomst.
ondertussen kan er wel iets veranderen he

Raceboy
04-12-2004, 15:32
ELMS is dat al niet van 2001 geleden? :D Het is dus wel LMES he.

Mark
04-12-2004, 16:51
Originally posted by christophe

om all speculaties uit de wereld te helpen, het gaat hier om een 550 maranello ex fabrieks.


Dank u voor deze uitleg. Echte "550's fabrieks" hebben er naar mijn weten nooit bestaan wel zijn er twee 550 varianten waarbij de fabriek c.q. Ferrari haar goedkering voor gaf. Zijnde Prodrive en de door Rafanelli ingezette Italtecnica's 550.

Neemt niet weg dat het een prachtige aanwinst zou zijn voor de Belcar. We duimen met jullie mee;)

M.b.t. Stealth.........volgens dat desbetreffende stukje is Belcar een van de (vele?) opties. Ik lees nergens dat ze 100% zeker van start gaan........dus "overige berichten" en niet "mogelijke deelnemers"

edit: leuke historie gevonden over al de verschillende 550's

http://www.qv500.com/ferrari550p7.htm
t/m
http://www.qv500.com/ferrari550p14.htm

Getal p7 steeds veranderen tot men uitkomt bij p14

Bramzel
04-12-2004, 18:06
Originally posted by Mark
Dank u voor deze uitleg. Echte "550's fabrieks" hebben er naar mijn weten nooit bestaan wel zijn er twee 550 varianten waarbij de fabriek c.q. Ferrari haar goedkering voor gaf. Zijnde Prodrive en de door Rafanelli ingezette Italtecnica's 550.


Volgens mij zijn er 5 verschillende 550 chassis', al dan niet geaccepteerd door de fabriek, in ieder geval geen van allen officieel Ferrari. Da's alleen de 575.

- Prodrive (Prodrive, Luc Alphand, BMS Scuderia)
http://www.racingsportscars.com/photo/2004/Dubai-2004-10-08-002.jpg

- Italtechnica (Rafanelli, Force One, DART, JMB Racing)
http://www.racingsportscars.com/photo/2003/Brno-2003-05-25-010.jpg

- Rafanelli (Rafanelli, Australisch Coors team in Bahrein)
http://www.racingsportscars.com/photo/2002/Washington-2002-07-21-000.jpg

- Wieth (Wieth Racing)
http://www.racingsportscars.com/photo/2003/Anderstorp-2003-09-07-016.jpg

- XL Racing (XL Racing)
http://www.racingsportscars.com/photo/2003/Le_Mans-2003-05-04-099.jpg

Autofan
08-12-2004, 20:18
Ik heb daarjuist deze e-mail ontvangen van Markus Palttala:

Thanks a lot for your nice words and support! I'm currently working to sort out my race program next year and I really would like to be back in Belcar too. I still need to take that first win there...

See you next year!

Best regards,

Markus

Goed nieuws voor de Belcar dus :)

marcel
08-12-2004, 22:12
Originally posted by Bramzel

- Rafanelli (Rafanelli, Australisch Coors team in Bahrein)
http://www.racingsportscars.com/photo/2002/Washington-2002-07-21-000.jpg


deze is toch een wagen uit de ALMS?
die reed in 2003 in die kleuren voor Team Olive Garden, met Naspetti en Schiattarella

Bramzel
09-12-2004, 13:53
Yup, da's de Rafanelli ALMS wagen. Die is gekocht door die Australiers die hem met Coors reclame reden op het Bahrein festival. Ze zijn echter nog aan het kijken naar andere wagens voor volgend jaar.

Integra
09-12-2004, 17:43
Originally posted by Bramzel
Yup, da's de Rafanelli ALMS wagen. Die is gekocht door die Australiers die hem met Coors reclame reden op het Bahrein festival. Ze zijn echter nog aan het kijken naar andere wagens voor volgend jaar.
Cooper racing is de teamnaam geloof ik.

Mark
09-12-2004, 19:36
Kunnen we weer terug richting Belcar? Dank u.

Bramzel
10-12-2004, 00:45
Originally posted by Mark
Kunnen we weer terug richting Belcar? Dank u.

Idd, ben nu toch wel benieuwd op welke versie Driesco z'n oog heeft laten vallen ;)

Mark
10-12-2004, 01:05
Originally posted by Bramzel
Idd, ben nu toch wel benieuwd op welke versie Driesco z'n oog heeft laten vallen ;)

Volgens mij Christophe van Euroracing ;) Hoe dan ook, een 550 is en blijft leuk nieuws.

Driesco
10-12-2004, 01:35
Originally posted by Bramzel
Idd, ben nu toch wel benieuwd op welke versie Driesco z'n oog heeft laten vallen ;)

Hallo??? Driesco heeft zijn oog nergens laten op vallen voor alle duidelijkheid. BRI tracht Euroracing te helpen waar mogelijk om deze wagen aan de start te krijgen, niks minder, niks meer. Wij kennen een paar mensen in Dubai, das alles ;)

Thomaske
10-12-2004, 14:14
Racingworld (www.racingworld.be) meldt dat Davind Hart mss Marc Goossens gaat vergezelen op de SRT Corvette

marcel
10-12-2004, 15:57
dan komt hij niet met zijn viper?

Raceboy
10-12-2004, 16:01
Die staat te koop.

Thomaske
10-12-2004, 16:08
Eerst werd er nog gezegt dat hij met een Italiaans monster zou komen. Waaronder ik aan een Ferrari zou denken maar het staat al bijna 100% vast dat hij met de Corvette rijdt.

Mvg

Baron
10-12-2004, 16:19
Originally posted by Thomaske_GLPK
Eerst werd er nog gezegt dat hij met een Italiaans monster zou komen. Waaronder ik aan een Ferrari zou denken maar het staat al bijna 100% vast dat hij met de Corvette rijdt.

Mvg

Enerzijds jammer dat er zo een topwagen uit de Belcar verdwijnt, maar anderzijds zou de combinatie Goossens-Hart eindelijk overwinningen kunnen opleveren voor de SRT-Corvette.
Nu Hezemans-Kumpen nog warm maken voor één of meerdere gastoptredens met hun FIA-Corvette! Vuurwerk verzekerd! ;)

Scapa
10-12-2004, 16:34
Trendy Fashion (Franz Lamot) is sinds een maand cosponsor van Verbroedering Geel... Tijd voor iets anders misschien?

Thomaske
10-12-2004, 16:51
Franz op het voetbalveld :D

Baron
10-12-2004, 22:59
Originally posted by Driesco
Wij kennen een paar mensen in Dubai, das alles ;)

Kom, kom Driesco. Niet zo bescheiden!
Iemand met zulke kapitaalkrachtige vrienden moet toch een budget vinden om een paar Ferrarietjes te laten rijden in de Belcar. :D

The Interceptor
10-12-2004, 23:36
Super nieuws gewoon dat Hart samen met Goossens bij SRT gaat rijden, David Hart kan het nodige budget aanbrengen, maar heeft al genoeg bewezen om ook nog een snel te zijn in zo'n pk-monsters. Nu moet de eerste overwinning voor de Corvette er eindelijk aankomen!

Mr.Dallara
11-12-2004, 11:49
Dit is inderdaad schitterend nieuws! :cool:

Twee absoluute top GT piloten, die zonder twijfel Belcar racen kunnen winnen, ze hebben dan nog eens een dik budget.

Morgen reizen de mensen van SRT af naar de states om bij Pratt & Miller nog degelijker (fabrieks ??) materiaal te krijgen voor 2005.

Dit lijkt wel een sprookje :p ...

Ik denk dat het zeeeeeer moeilijk zal zijn om in 2005 in de Belcar een betere combinatie te hebben...

Baron
11-12-2004, 13:59
Originally posted by Mr.Dallara
Ik denk dat het zeeeeeer moeilijk zal zijn om in 2005 in de Belcar een betere combinatie te hebben...

Inderdaad. Ik vraag mij af of GLPK een gepast antwoord klaar heeft. Weet er iemand wat die gaan doen? Opnieuw met de Viper of wordt dan toch de Pagani ingezet?

Integra
11-12-2004, 16:10
Originally posted by Baron
Inderdaad. Ik vraag mij af of GLPK een gepast antwoord klaar heeft. Weet er iemand wat die gaan doen? Opnieuw met de Viper of wordt dan toch de Pagani ingezet?
Of een 575?

Raceboy
11-12-2004, 16:26
Het ging hier over een gepast antwoord ;)

Mistery
11-12-2004, 17:16
Het gepaste antwoord zal door de betrokken personen in de nabije toekomst worden gegeven. Dat er "mogelijkheden" allerhande zijn, dat is zo, maar zekerheden zijn er tot op heden niet. En wie weet, kunnen er zelfs nog andere paden bewandeld worden dan deze die nu op de kaart staan. Ik kan hier enkel moderator Stijn bijtreden, die het heeft over "gepaste antwoorden".

Mark
12-12-2004, 14:18
Volgens de woorden van Longin in het Belcarboek 2004:

Welke wagens komen in aanmerking volgens Longin? Nog een jaartje Viper, voorzien van de nodige extra's. Andere beoogde doelen kunnen zijn Lister, Saleen of Pagani. Een 550 of 575 staat zo te zien niet op het lijstje.

Mistery
12-12-2004, 15:25
Begin maar te schrappen Mark, sommige namen in dat lijstje komen niet meer voor bij de actuele zaken. No hard feelings, het interview met Bert was dan ook al een tijdje geleden afgenomen...

Integra
12-12-2004, 16:26
Originally posted by Mark
Volgens de woorden van Longin in het Belcarboek 2004:

Welke wagens komen in aanmerking volgens Longin? Nog een jaartje Viper, voorzien van de nodige extra's. Andere beoogde doelen kunnen zijn Lister, Saleen of Pagani. Een 550 of 575 staat zo te zien niet op het lijstje.
Een 550 (prodrive) lijkt mij sowieso uitgesloten aangezien het verschrikkelijk moeilijk is om aan deze bakken te geraken. Er heeft in de krant gestaan dat ze in de eerste plaats een 575 wilden, als 2e keus de Pagani en als 3e keus de Viper. Natuurlijk, in hoeverre dit klopt kan ik niet weten. :)

FIRE
12-12-2004, 18:19
DAMS heeft nog 2 Lambo's staan die ze waarschijnlijk niet gaan gebruiken in 2005. ;)

Thomaske
12-12-2004, 18:32
Gewoon afwachten jongens.

Mvg

Mark
12-12-2004, 18:51
Originally posted by Thomaske_GLPK
Gewoon afwachten jongens.


Nee, niet afwachten. Het werkt allemaal heel erg simpel.........als mensen (in dit geval piloten in een jaaroverzicht of een ander teamlid iets zegt in de krant) een tipje van de sluier oplichten m.b.t. het komende seizoen dan is het een zeer logisch gevolg dat andere mensen daar over gaan speculeren. Dan moet er achteraf niet gezeurd worden dat "het team" weer eens het onderwerp van het gesprek is.

Simpel toch!

Stefan
12-12-2004, 19:02
ik zou heel simpel denken aan een 575, Barron Connor heeft er 2 te koop staan, Hezemans heeft daar zijn contacten doordat hij er LMES mee heeft gereden en Hezemans heeft ook zijn contacten met GLPK.

FIRE
12-12-2004, 19:14
Gaan die 575's niet naar respectievelijk Chip Conner's en John Bosch's "prive musea"?

Mark
12-12-2004, 19:48
Originally posted by FIRE
Gaan die 575's niet naar respectievelijk Chip Conner's en John Bosch's "prive musea"?

Correct, althans zover de berichten kloppen op de diverse sites. Trouwens een 575 is nou niet bepaald een wagen waarmee je prijzen gaat binnenhalen ;)

ICEMAN
12-12-2004, 21:46
Dat kan je nooit weten.

Integra
13-12-2004, 17:34
Originally posted by Mark
Trouwens een 575 is nou niet bepaald een wagen waarmee je prijzen gaat binnenhalen ;)
Wat is dat nu voor een zever?

Raceboy
13-12-2004, 17:37
Zeg mij een hoeveel koersen de 575 heeft gewonnen? Dat is dus wel een fabrieksmachine he.

Integra
13-12-2004, 17:39
2 FIA GT wedstrijden, ok, niet te vergelijken met de tientallen overwinningen van de 550, maar al bij al heeft de Saleen wel niet veel meer overwinningen hoor. :)

Bramzel
13-12-2004, 18:55
De Saleen heeft echter de pure snelheid, de 575's hadden hun goede resultaten vooral te danken aan het feit dat anderen uitvielen. 1e zege in Estoril 2003 was er een met een raar bijsmaakje omdat ze niet de normale beperkingen hoefden te voeren die anderen wel moesten voeren. Dus dat beschouw ik niet als een al te realistisch beeld van de kwaliteiten van de wagen.

Dat is vooral op het FIAGT vlak echter, ik denk dat een 575 in het BELCAR nog mooie prestaties zou kunnen neerzetten. Maar ja, het ding is gruwelijk duur, niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud.

Mark
13-12-2004, 19:50
Originally posted by Integra
Wat is dat nu voor een zever?

Mag ik in dat geval jouw slabbertje even lenen?

Waarom zeg ik dat een 575, in 2004 specificatie, geen materiaal is om kampioen te worden in het FIA GT of eventueel Belcar.

De 575 heeft geen klinkende resultaten behaald in het LMES of FIA GT in 2004. Terwijl het toch echt 100% fabriekmateriaal is.......de prijs van een 575 is trouwens ook naar. Toch pijnlijke als je steeds om de oren wordt gereden door de particulier ontwikkelde wagens van Prodrive / Care. De fabriek die het niet kan winnen van een privateer concept, ai...... it hurts.

Die overwinning in 2003 mag je niet eens meetellen. Dat lag er duimendik bovenop dat er "iets" niet klopte. Op pure snelheid hebben ze geen platte prijs gepakt.

Nu is er wel een "oppep kitje" getest voor de 575 op Spa tijdens de traingen voor de 24 uur van Spa. Dat bood enig soelaas......maar in hoeverre dat is toegepast is op de bestaande 575's weet ik niet.

Mocht de 575 zo'n succes zijn, waarom zet John Bosch dan zijn wagen na reeds één seizoen deze niet al te goedkope aanschaf aan de kant? Wordt helemaal mooi als hij een 550 gaat huren bij Prodrive / Care ;)

Tja jouw opmerking over de Saleen. Inderdaad, niet super betrouwbaar maar wel zeer snel. En dat voor de fractie van prijs van een 575 ;)

Controleer de feiten en concludeer dat Ferrari met de 575 een behoorlijke misser is van de fabriek.

pipo
13-12-2004, 20:13
Originally posted by Mark
Mag ik in dat geval jouw slabbertje even lenen?

Waarom zeg ik dat een 575, in 2004 specificatie, geen materiaal is om kampioen te worden in het FIA GT of eventueel Belcar.

De 575 heeft geen klinkende resultaten behaald in het LMES of FIA GT in 2004. Terwijl het toch echt 100% fabriekmateriaal is.......de prijs van een 575 is trouwens ook naar. Toch pijnlijke als je steeds om de oren wordt gereden door de particulier ontwikkelde wagens van Prodrive / Care. De fabriek die het niet kan winnen van een privateer concept, ai...... it hurts.

Die overwinning in 2003 mag je niet eens meetellen. Dat lag er duimendik bovenop dat er "iets" niet klopte. Op pure snelheid hebben ze geen platte prijs gepakt.

Nu is er wel een "oppep kitje" getest voor de 575 op Spa tijdens de traingen voor de 24 uur van Spa. Dat bood enig soelaas......maar in hoeverre dat is toegepast is op de bestaande 575's weet ik niet.

Mocht de 575 zo'n succes zijn, waarom zet John Bosch dan zijn wagen na reeds één seizoen deze niet al te goedkope aanschaf aan de kant? Wordt helemaal mooi als hij een 550 gaat huren bij Prodrive / Care ;)

Tja jouw opmerking over de Saleen. Inderdaad, niet super betrouwbaar maar wel zeer snel. En dat voor de fractie van prijs van een 575 ;)

Controleer de feiten en concludeer dat Ferrari met de 575 een behoorlijke misser is van de fabriek.

:worship: eindelijk is iemand die nagels met koppen slaat.

FIRE
13-12-2004, 20:21
De 575 is inderdaad een mislukking, maar zou volgens mij toch aardig mee moeten kunnen draaien in Belcar.

Raceboy
13-12-2004, 20:33
Mja je betaald je dan wel blauw aan iets waar je wel mee kan winnen maar dat dan ook weer niet dat is wat je vor die prijs mag verwachten.

Integra
13-12-2004, 20:46
Originally posted by Mark
Mag ik in dat geval jouw slabbertje even lenen?

Waarom zeg ik dat een 575, in 2004 specificatie, geen materiaal is om kampioen te worden in het FIA GT of eventueel Belcar.

De 575 heeft geen klinkende resultaten behaald in het LMES of FIA GT in 2004. Terwijl het toch echt 100% fabriekmateriaal is.......de prijs van een 575 is trouwens ook naar. Toch pijnlijke als je steeds om de oren wordt gereden door de particulier ontwikkelde wagens van Prodrive / Care. De fabriek die het niet kan winnen van een privateer concept, ai...... it hurts.

Die overwinning in 2003 mag je niet eens meetellen. Dat lag er duimendik bovenop dat er "iets" niet klopte. Op pure snelheid hebben ze geen platte prijs gepakt.

Nu is er wel een "oppep kitje" getest voor de 575 op Spa tijdens de traingen voor de 24 uur van Spa. Dat bood enig soelaas......maar in hoeverre dat is toegepast is op de bestaande 575's weet ik niet.

Mocht de 575 zo'n succes zijn, waarom zet John Bosch dan zijn wagen na reeds één seizoen deze niet al te goedkope aanschaf aan de kant? Wordt helemaal mooi als hij een 550 gaat huren bij Prodrive / Care ;)

Tja jouw opmerking over de Saleen. Inderdaad, niet super betrouwbaar maar wel zeer snel. En dat voor de fractie van prijs van een 575 ;)

Controleer de feiten en concludeer dat Ferrari met de 575 een behoorlijke misser is van de fabriek.
Dat de 575 een complete miskleum is, weet ik ook wel, maar ik denk nog altijd dat een wagen zoals een 575 het kan halen van een Corvette C5R. (2002 spec) De prijs voor wat het waard is, is inderdaad hoog, (800 000 euro?) maar op een 550 mag helemaal niet gerekend worden. Wat blijft er dan nog als mogelijkheid over? Saleen, Lambo, Lister, Pagani, Viper? (nog wat onderzoeken en upgraden)

Baron
13-12-2004, 20:47
Zo een Ferrari 575 voor de Belcar lijkt me absoluut niet realistisch.
Dat ding is ten eerste peperduur in aanschaf. Welk team, buiten GLPK misschien, heeft er het budget om een 575 te kopen en een gans seizoen draaiende te houden?
Ik vraag me daarenboven af wat een privateer zonder fabrieksondersteuning in een nationaal kampioenschap met zo een wagen kan bereiken. Lijkt me op voorhand een verloren zaak.
Een tweedehands 550 daarentegen lijkt me wel een haalbare kaart.

Integra
13-12-2004, 20:48
Originally posted by Baron
Zo een Ferrari 575 voor de Belcar lijkt me absoluut niet realistisch.
Dat ding is ten eerste peperduur in aanschaf. Welk team, buiten GLPK misschien, heeft er het budget om een 575 te kopen en een gans seizoen draaiende te houden?
Ik vraag me daarenboven af wat een privateer zonder fabrieksondersteuning in een nationaal kampioenschap met zo een wagen kan bereiken. Lijkt me op voorhand een verloren zaak.
Een tweedehands 550 daarentegen lijkt me wel een haalbare kaart.
Naar het schijnt is het zeer moeilijk om een Prodrive 550 vast te krijgen. :)

Scapa
13-12-2004, 21:16
Originally posted by Integra
Naar het schijnt is het zeer moeilijk om een Prodrive 550 vast te krijgen. :)

In Japan rijdt er één mee dit owv het reglement niet echt competitief is. Zou een mogelijkheid kunnen zijn maar weet niet of die te koop is.

pipo
13-12-2004, 21:50
Originally posted by Baron
Zo een Ferrari 575 voor de Belcar lijkt me absoluut niet realistisch.
Dat ding is ten eerste peperduur in aanschaf. Welk team, buiten GLPK misschien, heeft er het budget om een 575 te kopen en een gans seizoen draaiende te houden?
Ik vraag me daarenboven af wat een privateer zonder fabrieksondersteuning in een nationaal kampioenschap met zo een wagen kan bereiken. Lijkt me op voorhand een verloren zaak.
Een tweedehands 550 daarentegen lijkt me wel een haalbare kaart.

Geloof me vrij dat GLPK zeker niet het meeste budget heeft in de Belcar. Dit is een misvatting die al langer leeft :Offtopic:

marcel
13-12-2004, 21:59
wie heeft er dan meer budget?

Integra
13-12-2004, 22:03
Originally posted by marcel
wie heeft er dan meer budget?
Die vraag stel ik mij ook?

Mark
13-12-2004, 22:08
Integra & Marcel,

Op die vraag zullen jullie nooit een antwoord krijgen. Kijk een staatsgeheim ontrafelen is moeilijk..........maar autosport en werkelijke budgetten is een nog veel beter bewaard geheim.

S.v.p. de discussie bij de wagentjes te houden ;)

Autofan
13-12-2004, 22:45
Originally posted by marcel
wie heeft er dan meer budget?

Als je logisch nadenkt, ken je wel een paar teams die een groter budget hebben ;)

Bramzel
13-12-2004, 23:04
Originally posted by Integra
Naar het schijnt is het zeer moeilijk om een Prodrive 550 vast te krijgen. :)

Naar het schijnt valt dat tegenwoordig wel mee. Je zit dan echter wel vast aan een 3-jarige deal waarbij de 550 in jaar 2 vervangen wordt door een Aston Martin. Maar de angel is er in ieder geval uit, nu Prodrive aan de Astons werkt ziet het er naar uit dat de 550's stukje bij beetje op de markt gaan komen.

wiljo
14-12-2004, 21:26
Volgens Duitse persbronnen is Toon van de Haterd gesignaleerd bij Zytec. Zij brengen dat in verband met de intrede van Rover in de DTM in komend seizoen. (dat is weliswaar nog niet bevestigd, maar als ik goed geinformeerd ben zal de komende dagen wel gebeuren)

Van de Haterd behaalde diverse kampioenschappen voor het Rover fabrieksteam en reed in die tijd ook op Le Mans met de Marcos. Maar gezien het feit dat Zytec ook een GT gaat bouwen voor het britse kampioenschap is een rentree met Rover (of misschien de MG GT?) in het Belcar ook niet ondenkbeeldig. We hebben in elk geval wel een mooie conceptcar gezien die een aanwinst voor Belcar zou zijn!

Over Engelse autopracht gesproken: Hoe zou het trouwens met die prachtig grommende zwartgele Marcos zijn?

FIRE
14-12-2004, 22:21
Originally posted by wiljo
Volgens Duitse persbronnen is Toon van de Haterd gesignaleerd bij Zytec. Zij brengen dat in verband met de intrede van Rover in de DTM in komend seizoen. (dat is weliswaar nog niet bevestigd, maar als ik goed geinformeerd ben zal de komende dagen wel gebeuren)
Maar hij heeft toch niet de invloed om zoiets op te zetten laat staan de middelen om zoiets te financieren. Als ik me niet vergis is hij toendertijd met DTCC gestopt omdat het financieel niet op te brengen was.

Originally posted by wiljo
Van de Haterd behaalde diverse kampioenschappen voor het Rover fabrieksteam en reed in die tijd ook op Le Mans met de Marcos.
Was hij niet gewoon coureur voor het Nederlandse Rover Dealerteam (gerund door streekgenoot Cor Euser) dat met succes enkele Rovers inzette in het kampioeschap tot 1400 cc?


Originally posted by wiljo
Maar gezien het feit dat Zytec ook een GT gaat bouwen voor het britse kampioenschap is een rentree met Rover (of misschien de MG GT?) in het Belcar ook niet ondenkbeeldig. We hebben in elk geval wel een mooie conceptcar gezien die een aanwinst voor Belcar zou zijn!
Is Zytek een raceversie aan het ontwikkelen van de MG XPower SV (http://www3.mg-rover.com/mg_GB_en/static/node3903.html) of de nieuwe MG GT Concept (http://www3.mg-rover.com/mg_GB_en/static/node14888.html)?

Over het DTM verhaal ben ik nogal sceptisch, kan me eerder voorstellen dat v/d Haterd interesse heeft voor de MG GT.

Overigens:
Wiljo, ik zie dat je een car-toon liefhebber bent en uit Vinkel komt. Heb je banden met Toon v/d Haterd uit het nabijgelegen Geffen?

Scapa
14-12-2004, 22:25
Originally posted by wiljo
Volgens Duitse persbronnen is Toon van de Haterd gesignaleerd bij Zytec. Zij brengen dat in verband met de intrede van Rover in de DTM in komend seizoen. (dat is weliswaar nog niet bevestigd, maar als ik goed geinformeerd ben zal de komende dagen wel gebeuren)

Van de Haterd behaalde diverse kampioenschappen voor het Rover fabrieksteam en reed in die tijd ook op Le Mans met de Marcos. Maar gezien het feit dat Zytec ook een GT gaat bouwen voor het britse kampioenschap is een rentree met Rover (of misschien de MG GT?) in het Belcar ook niet ondenkbeeldig. We hebben in elk geval wel een mooie conceptcar gezien die een aanwinst voor Belcar zou zijn!

Over Engelse autopracht gesproken: Hoe zou het trouwens met die prachtig grommende zwartgele Marcos zijn?

Eerste alinea is gewoon :D ze

wiljo
15-12-2004, 10:11
Originally posted by Scapa
Eerste alinea is gewoon :D ze

Dat vond ik ook ja, daarom wilde ik het melden. Die Duitse collega's bekijken een palmares zien daar Rover, kampioenschap en Le Mans opstaan en slaan aan het fantaseren. Duitse humor.

Ga er maar vanuit dat Toon vooral geinteresseerd is in Belcar danwel DSC. Volgens mij zijn de mensen om hem heen gewoon de mogelijkheden aan het verkennen. Vorig jaar waren er ook opties bij onder meer een top toerismeteam, een silhouette, bij GLPK en RTM. Laten we zeggen dat de keuze toen wat ongelukkig is geweest. Ik kan me voorstellen dat hij een afgewogen keuze wil maken.

wiljo
15-12-2004, 10:17
Was hij niet gewoon coureur voor het Nederlandse Rover Dealerteam (gerund door streekgenoot Cor Euser) dat met succes enkele Rovers inzette in het kampioeschap tot 1400 cc?

Toon van de Haterd werd drie jaar op rij Nederlands kampioen met de Rover van het team van zijn ontdekker Cor Euser.

Daarnaast zorgde hij voor een onwaarschijnlijk prestatie door in zijn eerste outing de Marcos van Cor Euser op LeMans te kwalificeren.

wiljo
15-12-2004, 10:21
Originally posted by FIRE
Is Zytek een raceversie aan het ontwikkelen van de MG XPower SV (http://www3.mg-rover.com/mg_GB_en/static/node3903.html) of de nieuwe MG GT Concept (http://www3.mg-rover.com/mg_GB_en/static/node14888.html)?

Volgens mij is Zytec bezig met het ontwikkelen van een DTMauto op basis van de 75....

wiljo
15-12-2004, 10:25
Originally posted by wiljo
Volgens Duitse persbronnen is Toon van de Haterd gesignaleerd bij Zytec. Zij brengen dat in verband met de intrede van Rover in de DTM in komend seizoen. (dat is weliswaar nog niet bevestigd, maar als ik goed geinformeerd ben zal de komende dagen wel gebeuren)

Voor alle duidelijkheid (en de belgen onder ons): ik bedoel dat de intrede van Rover/Zytec de komende dagen wel bevestigd zal worden

wiljo
15-12-2004, 10:32
Gelezen in persbericht:

"Cadillac & Corvette Europe opent een nieuw Europees onderdelenmagazijn in de Belgische plaats Puurs. Hiervoor is onlangs een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse Caterpillar Logistics Services dat in Puurs al een magazijn exploiteert."

Naar het schijnt is voor Belgie gekozen omdat de grootste afnemer, een niet nader genoemd raceteam, in Belgie is gevestigd. :D

Bramzel
15-12-2004, 14:55
Volgende keer even de "edit" knop gebruiken aub, 5 posts op een rij is een beetje overdreven ;)

wiljo
15-12-2004, 16:55
Originally posted by Bramzel
Volgende keer even de "edit" knop gebruiken aub, 5 posts op een rij is een beetje overdreven ;)

Bedankt voor de tip, zo worden het er in elk geval geen zes. :+

Mark
16-12-2004, 02:02
Zojuist terug van de RACB Awards...........

Kumpen liet weten dat het internationale programma weleens voorrang kon krijgen op de Belcar. Diezelfde situatie kan ook weleens opdoemen voor Longin. Vergelijk de kalenders maar eens ;)

Thomaske
16-12-2004, 08:05
4 FIA GT weekends samen met de Belcar. We hebben het er al over gehad binnen 't team en we vonden 't belachelijk van de Belcar organisator. Niet alleen wij hoor, er waren er nog.

Mvg

Baron
16-12-2004, 12:46
Originally posted by Thomaske_GLPK
4 FIA GT weekends samen met de Belcar. We hebben het er al over gehad binnen 't team en we vonden 't belachelijk van de Belcar organisator. Niet alleen wij hoor, er waren er nog.

Mvg
:fight:
Dat was me nog niet opgevallen.
Onbegrijpelijk!
Als organisator mag je zoiets toch niet over het hoofd zien. Als je weet dat een aantal van je toppiloten ook in de FIA-GT actief zijn, vermijd je die datums toch. :rolleyes:
Je kan het Kumpen, Longin,Hezemans e.a. niet kwalijk nemen dat ze bij een dubbele programmatie Belcar - FIA-GT voor het laatste kiezen.

Thomaske
16-12-2004, 14:00
De 24uren van Zolder vallen ook samen met een FIA GT race hoor. Hoe gaan ze dit dan aanpakken?

Mvg

Megane
16-12-2004, 16:05
Originally posted by Thomaske_GLPK
De 24uren van Zolder vallen ook samen met een FIA GT race hoor. Hoe gaan ze dit dan aanpakken?

Mvg

Misschien verwacht men in zolder dat ze kunnen concureren tegen de fia gt. Ge weet nooit met die in zolder. ;) :D

Thomaske
16-12-2004, 16:41
Stel dat zoals de laatste jaren Longin, Hezemans, Kumpen rijden op de wagen van GLPK hé. En dit jaar valt de 24u samen met een FIA GT koers, wat doet GLPK dan of wat doen de rijders?

Mvg

Mark
16-12-2004, 18:41
Originally posted by Thomaske_GLPK
Stel dat zoals de laatste jaren Longin, Hezemans, Kumpen rijden op de wagen van GLPK hé. En dit jaar valt de 24u samen met een FIA GT koers, wat doet GLPK dan of wat doen de rijders?

Mvg

Zou je die vraag niet beter kunnen stellen binnen aan het team zelf? Daar was je toch lid van?

We mogen niet speculeren over wagens maar wel over het hoe en wat m.b.t. de 24 uur. Een nogal tegenstrijdige houding als ik jouw berichten vluchtig doorlees.

Belle
16-12-2004, 18:43
Ik snap dat toch allemaal niet hoor. Er zijn toch altijd piloten die ook Fia GT rijden en logisch dat ze daar voorrang aan geven. Maar daardoor krijgen wij ze wel niet in Belcar te zien! :rolleyes:

En waarom hebben ze die 24 uren nu op het laatste weekend van augustus gelegd en niet zoals de voorgaande jaren het voorlaatste... Ik blijf het ook jammer vinden dat Brands Hatch niet begin juli valt. Kalender valt dus een beetje tegen dit jaar... :(

Mark
16-12-2004, 19:42
Een goede of slechte kalender, het is maar de vraag in hoeverre de organisatie hierin de hand heeft gehad. Vergeet vooral niet het gestuntel met de Formule 1 kalender. Heel wat lokale organisatoren hebben daar last van. Wat te denken van de mensen achter de 24 uur van de Nürburgring............vanwege de F1 gaan ze de 24 uur aldaar verplaatsen naar mei!!

Zo zullen er nog wel meer van die conflicterende belangen zijn ;) Denk ook eens aan de LMES en Renault weekends die er op twee jaar tijd zijn bijgekomen plus de toename van het aantal F1 weekends. Op dat punt krijg je steeds meer weekends die in de periode april - oktober een dubbele bezetting hebben qua topwedstrijden. Dat probleem zal in de komende jaren eerder groter worden als kleiner.

Wat betreft de "clash" tussen de datums voor het FIA GT en Belcar. Nog geen 5% procent van de Belcar piloten heeft hier last van........kunnen we eens kijken of in 2005 de Belcar zijn uitstraling blijft behouden bij het gemis aan 2 of 3 bekende piloten. Denk het wel ;)

Bramzel
16-12-2004, 20:29
Originally posted by Mark

Wat betreft de "clash" tussen de datums voor het FIA GT en Belcar. Nog geen 5% procent van de Belcar piloten heeft hier last van........kunnen we eens kijken of in 2005 de Belcar zijn uitstraling blijft behouden bij het gemis aan 2 of 3 bekende piloten. Denk het wel ;)

Ik denk dat de kneep nou juist ligt bij die 5%. 4 conflicterende data betekend 4 races waarin Kumpen/Longin niet mee kunnen doen, wat (misschien wat voorbarig, maar to make the point; ) bijna automatisch betekend dat Goossens/Hart al kampioen zijn.

Yvonne
16-12-2004, 21:04
Originally posted by Bramzel
bijna automatisch betekend dat Goossens/Hart al kampioen zijn.

Dan moet de wagen het ook wel uithouden. ;-). Marc en David kunnen absoluut rijden, maar de wagen heeft afgelopen seizoen ook de nodige pech gehad....

Laten we hopen dat de Belcar op de Belcar Masters wordt beslist met de toppiloten als Kumpen, Goossens, Longin...

Brecht
16-12-2004, 21:23
Nou, hopen dat SRT volgend jaar kampioen is, maar dan wel op een sportieve manier, met een mooi duel met GLPK of een ander team.

Greetzz.. Corvetteboy

Belle
16-12-2004, 21:48
Ik hoop dat ook... Maar euh...laten we PSI ook niet vergeten, want als ze opnieuw met dezelfde bemanning op de proppen komen, zullen ze toch ook weer een geduchte tegenstander worden. Want zonder pech komen Vosse en Bouvy toch ook vaak op dat podium. En ik hoop dat AD de Porsche van Menten ook wat verder kan ontwikkelen zodat hij ook wat kan meestrijden.
Ik ga er nu natuurlijk van uit dat de piloten bij die teams blijven rijden, want ja, daar kan ook wel het één en ander veranderen...

Mark
16-12-2004, 23:25
Welk klasse gaat de primeur beleven van de BMW 1 serie in racespecificatie? Belcar of BF Goodrich Langstreckenpokal? Tussen beide wagens zal een wereld van verschil zitten (de een op benzine, de ander op diesel).

Eerste wedstrijd Belcar: 26-27 maart
Eerste wedstrijd Langstreckenpokal: 19 maart

Eens kijken wie het eerste is, maar wel leuk om mee te nemen in de voorbeschouwingen ;)

De Duitse poging: TeamDoseMotorsport (http://www.team-dose.de/)

Scapa
17-12-2004, 00:26
Originally posted by Mark
Welk klasse gaat de primeur beleven van de BMW 1 serie in racespecificatie? Belcar of BF Goodrich Langstreckenpokal? Tussen beide wagens zal een wereld van verschil zitten (de een op benzine, de ander op diesel).

Eerste wedstrijd Belcar: 26-27 maart
Eerste wedstrijd Langstreckenpokal: 19 maart

Eens kijken wie het eerste is, maar wel leuk om mee te nemen in de voorbeschouwingen ;)

De Duitse poging: TeamDoseMotorsport (http://www.team-dose.de/)

Mag er altijd eens achter komen :D

Heb wel een vermoeden welke van de twee er eerst het circuit zal zien :)

Stefan
26-12-2004, 11:43
in de autosport van deze week staat dat Xero-Competition opzoek is naar coureurs voor Belcar 2005

ICEMAN
26-12-2004, 13:55
Volgens RW komt Xero geen heel jaar Belcar rijden.

Met de komst van de 25-jarige Ryan Hooker werd door Xero Competition ook meteen bevestigd dat het kiest voor een volledig seizoen in het Britse GT kampioenschap, en niet in Belcar. De Belcar geruchten kregen eerder vorm, na deelnames van Xero aan een race in Spa en aan de Belcar Masters in 2004. Dave Beecroft, de sterke man achter Xero Competition, sluit echter één of meerdere uitstapjes naar Belcar niet uit.

Meer ... (http://www.racingworld.be/nieuws/1514/)

Bart.Vandecavey
28-12-2004, 09:13
Oei oei Kelly samen met haar baas in een koersauto... als dat maar goed komt...

ICEMAN
28-12-2004, 13:24
:D Tuurlijk komt dat goed. :gas:

ICEMAN
28-12-2004, 21:08
Weet er iemand iets van de vertigo af?

Baron
28-12-2004, 23:36
Originally posted by ICEMAN
Weet er iemand iets van de vertigo af?

Voor Gillet is de Belcar steeds een noodoplossing geweest. Tony Gillet zei vorig jaar al tijdens de 24 Uren van Francorchamps dat een internationale profilering de enige manier was om het merk Gillet commercieel te laten overleven.
Met de reglementswijziging in FIA-GT is het dus best mogelijk dat het team zich op die competitie gaat richten en dat we de Vertigo niet meer terugzien in de Belcar.

ICEMAN
29-12-2004, 00:26
Dat zou ik jammer vinden. Hopelijk komt hy toch minstens 1 keer meedoen.

JPMontoya
29-12-2004, 00:40
Belcar is niet altijd een noodoplossing geweest voor Vertigo. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de wagen en was Belcar een goed testterrein. Wat evenwel niet wil zeggen dat men niet wilde winnen. .. Maar een volledig belcar programma is commercieel niet intressant voor de overwegend waalse sponsers.

Met de recente goede resultaten kan men eigenlijk voor het eerst echt een internationaal programma viseren. Het probleem blijft echter dat de Gillet tussen schip en wal valt steeds weer met homologatie. (Is nog maar eens gebleken voor 1000km van 2004 en recent in Bahrain) Dus voor 2005 is het nog koffiedik kijken... men is @ de moment aan het bekijken wat de verschillende opties zijn Internationaal (denkende aan LMES / FIA GT)

AlainH
02-01-2005, 01:58
Dit zoekertje gevonden op www.autosport.be :


B&S Racing Performance zoekt piloten voor de Zolder Touring Cup en Belcar. In de ZTC word gereden met een Renault Megane en in de Belcar met een Saker sportscar, aangepast voor de GTB klasse.


Link : http://www.autosport.be/classif_detail.awm?id=81

Mark
02-01-2005, 12:31
Ahhh, ze zijn nog aan het zoeken ;) Van die Saker is vorig ook al sprake geweest maar ik weet niet of dat van hetzelfde team is geweest.

yannick88
02-01-2005, 12:55
Originally posted by Mark
Ahhh, ze zijn nog aan het zoeken ;) Van die Saker is vorig ook al sprake geweest maar ik weet niet of dat van hetzelfde team is geweest.


Ik heb enkele weken voor de tien uren een gesprek gehad met Guido Buskens en die wist mij te vertellen dat het projekt wel degelijk ging doorgaan aangezien de wagen ook al werd aangekocht .

Met sportieve groeten

B&S Racing
02-01-2005, 13:14
B&S Racing Performance heeft daadwerkelijk de Saker aangekocht en zal in 2005 deelnemen aan de mvd Belcar. Zowel Martijn Stroek als ikzelf, Guido Buskens, zullen instappen. Maar voor de 24-uurs race zijn we nog op zoek. Daarnaast zal om toerbeurt een derde piloot instappen. Wellicht Michel Kolen maar deze is nog niet zeker van zijn budget. De auto wordt op dit moment gebouwd en zal vermoedelijk eind februari/begin maart geleverd worden.

Mark
02-01-2005, 14:48
Een betere bevestiging dan deze is er niet ;) Is al bekend welke krachtbon er gebruikt gaat worden?

B&S Racing
02-01-2005, 16:10
De keuze van de motor is niet vrij omdat er een verplichting op de auto zit namelijk de Saker cup challenge. Na twee jaar zal deze verplichting vervallen. De mogelijkheden zullen dan uiteraard enorm zijn.
De krachtbron is een subaru 2ltr turbo met een vermogen tussen de 220kw en 250kw en een koppel van ± 410nm. E.e.a nog door Saker motorsport te ontwikkelen. Versnellingsbak nog niet volledig bekend. keuze is sequentieel van quaife of een sequentieel aangeleverd door Saker motorsport. Wellicht dat we in Birmingham a.s. een keuze maken.

Vriendelijke groet,
Guido

Pascal
02-01-2005, 16:58
In dezelfde Turbo Magazine staat en reportage over de Belgen in 2004 in de eenzitters. Onderaan het kadertje van deze Belgen staat iets over de plannen van 2005. Bij Jan Heylen staat er "F3 ?" en "Belcar".

Gaat Jan een vervolg maken aan zijn eerste ervaring tijdens de RPN in GT-wagens ????

C U

ICEMAN
03-01-2005, 16:17
Hoe zit het met Kuismanen? Weet iemand daar iets van?

Thomaske
05-01-2005, 19:44
Kuismannen heeft bij de laatste race al gemeldt dat ze ook in het seizoen 2005 komen met hun Viper.

Mvg

Baron
06-01-2005, 02:48
Heeft er nog iemand iets gehoord van de Kamala?
Die wagen werd begin vorig jaar aangekondigd voor de GTB-klasse en zou einde seizoen een paar races rijden, maar hebben we nooit gezien.
Jurgen Van Hover had iets met dat project te maken.

Pascal
06-01-2005, 03:01
Die wagen heeft op het eind van het seizoen een paar keer getest op Zolder. Verder dan testen (met de nodige problemen) is het niet gekomen. De wagen is er nog maar of hij verder getest gaat worden en/of ingezet zal worden weet ik niet. Zoals steeds hangt het waarschijnlijk weer af van de nodige budgetten.
Bovendien moet er nog heel wat aan de wagen gewijzigd worden, als je 't mij vraagt. Zoals hij reed had hij open wielkassen en dat mag niet in Belcar. Ook daarzocht het team nog naar een oplossing.

Wellicht weet Pascual hierover iets meer...

C U

pascual
07-01-2005, 18:33
Kamala:

Bijna alle onderdelen van het chassis, motor, koeling, koetswerk, zijn aangepast. Het enige probleem dat er is, is dat de eigenaar v/d Kamala al enige tijd aan't wachten is op bepaalde onderdelen uit Engeland, oa. de voorwiel kappen.

Wanneer de Kamala verder zal getest worden weet ik ook niet juist, vanuit Spanje is dat moeilijk moeilijk te evalueren.

M.v.g.

Pascual.

Mark
10-01-2005, 11:55
Wederom een zoekertje op autosport.be waaruit mogelijk twee Belcar-wagens kunnen voortvloeien:

Piloten gezocht voor nieuw seizoen Bel-car:
Porsche 996 GT3 RS GTB
Porsche 996 Bi-turbo GTA
Voor meer informatie surf naar www.ham-car.be


Ze zijn nog aan het zoeken bij Ham-Car......

Robin Haschke
11-01-2005, 19:31
;) thats true, and Car for 2005 is nearly ready by GS Motorsport.

You can find the pictures on:


http://www.holiday-maker.de/NewCar.html


and


http://www.gs-motorsport.com




greetz

Robin ;)

Mark
11-01-2005, 20:04
Robin,

Is that the body-shell of an ETCC-car? Paintjob looks great....

Scapa
11-01-2005, 20:18
Originally posted by Mark
Robin,

Is that the body-shell of an ETCC-car? Paintjob looks great....

Zo te zien wel :) Vleugel ontbreekt nog maar Georg kennende zal het een impressionant geval zijn :D

Welcome on this forum Robin ;)

ICEMAN
11-01-2005, 23:22
ferm bakske, nu al :cool:

AlainH
11-01-2005, 23:54
Het is de ex-ETCC-wagen van Jorg Muller als ik het goed voor heb

Scapa
12-01-2005, 00:05
Originally posted by AlainH
Het is de ex-ETCC-wagen van Jorg Muller als ik het goed voor heb

Denk het niet. Zouden het chassis en rolkooi dan niet wit moeten zijn? ;)

AlainH
12-01-2005, 00:08
Als ze de buitenkant hebben geschilderd hebben ze misschien ook de binnenkant een ander kleurtje gegeven ?

Scapa
12-01-2005, 00:11
Originally posted by AlainH
Als ze de buitenkant hebben geschilderd hebben ze misschien ook de binnenkant een ander kleurtje gegeven ?

Gebeurt raar of zelden, dus zou mij verbazen. Bovendien spuiten ze bij GS normaal ook het chassis en kooi wit ;)

Robin Haschke
12-01-2005, 10:52
The Car is EX Jörg Müller, the color inside is original.......

Scapa
12-01-2005, 12:25
Originally posted by Robin Haschke
The Car is EX Jörg Müller, the color inside is original.......

In ETCC all the cars he raced are white on the inside (2002-2003-2004) which is habit of Schnitzer since a long time ago. Did he race this car in another championship maybe? It's not on his site apparently.

Robin Haschke
12-01-2005, 12:33
They build the Car for the Race in Macao. (This Car had not so much Races......)

Raceboy
12-01-2005, 13:29
Xero racing zoekt in autosport naar piloten om Belcar te rijden. Zouden we dan toch nog eencorvette erbij krijgen?

Thomaske
12-01-2005, 13:57
Als je de eerste site bekijkt en dan wat naar onder staan zie je er toch staan dat het een ex Jörg Müller is.

Mvg

ICEMAN
12-01-2005, 14:24
Originally posted by raceboy
Xero racing zoekt in autosport naar piloten om Belcar te rijden. Zouden we dan toch nog eencorvette erbij krijgen? Gaan ze nu toch een volledig seizoen rijden? :confused:

Mark
12-01-2005, 14:58
Die advertentie staat al enkele weken in dat blad.........en zegt eigenlijk helemaal niets. Piloten die een budget hebben kunnen zich melden bij Xero........en een van de mogelijke programma's is Belcar. That's it! Als ze iemand vinden uit Puerto Rico die voldoende budget heeft maar wil deelnemen aan het GT kampioenschap van Puerto Rico gaan ze daar rijden ;)

Als je elk jaar zou uitgaan van het aantal advertenties die een dergelijke strekking hebben dan zou je elke wedstrijd 80 wagens aan de start hebben in wat voor kampioenschap dan ook ;)

@Iceman
Als je de verzamelpost van "mogelijke deelnemers" op andere fora post zou je dan zo vriendelijk willen zijn om de originele URL erbij te zetten. Aangezien er verouderde informatie inzit op die andere fora krijgen de mensen op die manier foutieve informatie te lezen. Trouwens, bronvermelding is wel zo netjes!

ICEMAN
12-01-2005, 16:33
Wees gerust, het is al aangepast. En sorry voor de bronvermelding.

Arvid
12-01-2005, 19:07
Hello everybody! :)

The Car of Robin is an Ex-Müller Car raced at Macao 2003.
Everything was up to ETCC Standard except the body wich George widened with an ETCC kit.

Scapa
12-01-2005, 19:51
Originally posted by Arvid
Hello everybody! :)

The Car of Robin is an Ex-Müller Car raced at Macao 2003.
Everything was up to ETCC Standard except the body wich George widened with an ETCC kit.

Hi Arvid, so you finally managed to get yourself registerd :p :D

This shoud be the one... (http://www.motorsport.com/photos/f3/2003/mac/f3-2003-mac-sm-0810.jpg) Which team prepared the cars that year?

Arvid
13-01-2005, 00:56
Yes, Stijn, that is the car, but i don't know for sure wich team entered it.

Robin Haschke
13-01-2005, 10:44
It was Schubert Motors from Oschersleben.

Stefan
14-01-2005, 14:06
In de Bn/DeStem(brabants nieuwsblad) van 14 januari staat dat Peter van de Kolk deelneemt aan het belcar seizoen 2004 in een BMW

Scapa
14-01-2005, 14:14
Stond er nog wat meer info bij mbt tot team of wagen?

Bart.Vandecavey
14-01-2005, 14:24
Originally posted by Scapa
Stond er nog wat meer info bij mbt tot team of wagen?

ja, een BMW :+

ICEMAN
14-01-2005, 14:31
Scapa bedoelt waarschijnlijk het type BMW.

Scapa
14-01-2005, 14:33
Originally posted by ICEMAN
Scapa bedoelt waarschijnlijk het type BMW.

Uiteraard... ;)

ICEMAN
14-01-2005, 14:35
Zou het die Compact van tijdens de 24 uur niet kunnen zyn? :confused:

Stefan
14-01-2005, 14:44
Stond helaas niet bij wat voor type het was.

Scapa
14-01-2005, 14:45
Originally posted by ICEMAN
Zou het die Compact van tijdens de 24 uur niet kunnen zyn? :confused:

Denk ook dat het ofwel die Compact of anders de YabYum V8 zal zijn...

Pascal
14-01-2005, 15:17
Originally posted by Stefan
In de Bn/DeStem(brabants nieuwsblad) van 14 januari staat dat Peter van de Kolk deelneemt aan het belcar seizoen 2004 in een BMW

Hopelijk bedoel je het seizoen 2005 :D ;)

C U

Mark
14-01-2005, 18:21
Die Compact met ETCC look lijkt me de meest logische optie. Tijdens de nieuwjaars race op Zandvoort hebben ze met die wagen weer getest. Benieuw wat v/d Kolk gaat doen met die Marcos die hij naar eigen "idee" heeft gebouwd. Dat is dus een Mantis die niet opgebouwd is bij Eurotech in Venlo.

Zal het Compactje erbij, bedankt voor de tip ;)

AlainH
14-01-2005, 18:47
Originally posted by Scapa
Denk ook dat het ofwel die Compact of anders de YabYum V8 zal zijn...

De overgebleven YabYum-wagen is verkocht

Scapa
14-01-2005, 20:32
Originally posted by AlainH
De overgebleven YabYum-wagen is verkocht

Weet je ook aan wie?

AlainH
15-01-2005, 02:25
Originally posted by Scapa
Weet je ook aan wie?

Neen, ik zal het eens moeten vragen...

Stefan
15-01-2005, 10:15
Originally posted by Mark
Die Compact met ETCC look lijkt me de meest logische optie. Tijdens de nieuwjaars race op Zandvoort hebben ze met die wagen weer getest. Benieuw wat v/d Kolk gaat doen met die Marcos die hij naar eigen "idee" heeft gebouwd. Dat is dus een Mantis die niet opgebouwd is bij Eurotech in Venlo.

Zal het Compactje erbij, bedankt voor de tip ;)


In dat zelfde artikel stond dat hij met de Marcos custom 500(zoals hij hem noemde) DSC en een aantal Spaanse GT wedstrijden gaat rijden.

Er stond ook nog bij dat hij probeert om volgend jaar met een Koeningsegg aan de start van Le Mans te komen en dat hij waarschijnlijk dit jaar Met Lammers en zijn Dome Le Mans gaat rijden

Mark
17-01-2005, 00:16
Germans coming in :D

Des weiteren plant das Team von MPR-GT-Racing.Ltd in der Saison 2005 bei der Belcar sowie bei den 24 Stunden- Klassikern von Spa, Nürburgring und Zolder ebenso bei den beiden Rennen zum Saisonfinale in Zuhai und Bathurst zu starten. www.gt-eins.de

Het team: http://www.mpr-gtracing.com/

Het hoofdprogramma zou het Spaanse GT kampioenschap zijn, daarvoor hebben ze al een coureur. Voor de rest van het programma zijn ze nog coureurs aan het zoeken.

De wagen is overigens.........wow
http://www.gt-eins.de/CMS/images/stories/2005/Sonstige/mprgtbmw1.jpg
bron: www.gt-eins.de

De omschrijving van de wagen: BMW M3 GTR E 46 met 5 Liter V 8 Motor uit de M5

Robin Haschke
17-01-2005, 11:11
second driver is fix! :

http://217.160.162.185/gs/fotodb_gs/fotodetail.php?sid=f58f15ff4f624b5ccfc960e23c03fe5 f&id=45

Robin Haschke
17-01-2005, 11:24
second driver is fix! :

http://217.160.162.185/gs/fotodb_gs/fotodetail.php?sid=f58f15ff4f624b5ccfc960e23c03fe5 f&id=45

Mark
17-01-2005, 13:40
Originally posted by Robin Haschke
second driver is fix! :

http://217.160.162.185/gs/fotodb_gs/fotodetail.php?sid=f58f15ff4f624b5ccfc960e23c03fe5 f&id=45

Danke ;)

17 jaar :eek:

Driesco
17-01-2005, 14:51
Moet je geen 18 zijn om Belcar te rijden?

ICEMAN
17-01-2005, 14:55
En Joeri Smolderen vorig jaar dan? Als ik my niet vergis was die ook geen 18 & Stéphanie Boden tijdens haar eerste 24 Uur van Zolder ook niet.

Robin Haschke
17-01-2005, 15:35
Last Year on 24 Uren Zolder I was 17 too......

Mark
17-01-2005, 18:30
Originally posted by Driesco
Moet je geen 18 zijn om Belcar te rijden?

In het sportief reglement Belcar 2004 wordt niet gesproken over een minimum leeftijd ;) Je licentie is bepalend..........dus als je op je 16de of 17in het bezit van een geldige licentie zoals die vermeld staat in het reglement mag je vrolijk van start gaan.

Scapa
18-01-2005, 16:01
Originally posted by Mark
Germans coming in :D



Het team: http://www.mpr-gtracing.com/

Het hoofdprogramma zou het Spaanse GT kampioenschap zijn, daarvoor hebben ze al een coureur. Voor de rest van het programma zijn ze nog coureurs aan het zoeken.

De wagen is overigens.........wow
http://www.gt-eins.de/CMS/images/stories/2005/Sonstige/mprgtbmw1.jpg
bron: www.gt-eins.de

De omschrijving van de wagen: BMW M3 GTR E 46 met 5 Liter V 8 Motor uit de M5

Laat maar komen! De wagen is wel de moeite vind ik. Zou wel eens weten vanwaar de ophanging afkomstig is.

Denk dat de toerisme klasse terug in opgang is :)

pipo
18-01-2005, 19:02
Ik vrees dat ze die wel is in de GT klasse zouden kunnen steken.

Raceboy
18-01-2005, 19:35
M3 GTR E46 is een toerisme in de belcar.

Roel
18-01-2005, 21:40
[QUOTE]Originally posted by Scapa
[B]Laat maar komen! De wagen is wel de moeite vind ik. Zou wel eens weten vanwaar de ophanging afkomstig is.

als je de foto's goed bekijkt ga ik voor eigen fabricaat, zeker geen motorsport ophanging ;)

kulgan
19-01-2005, 11:11
Die wagen staat nu te koop op racecarsdirect.com...
Dus is precies nog niet echt zeker dat hij Belcar gaat rijden :)

http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=16738&cat=

Scapa
19-01-2005, 12:12
Originally posted by kulgan
Die wagen staat nu te koop op racecarsdirect.com...
Dus is precies nog niet echt zeker dat hij Belcar gaat rijden :)

http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=16738&cat=

260.000 euro, lol :D

Raceboy
19-01-2005, 13:53
Op iwantadrive.com maakt xero weeral reclame voor zijn belcarplannen.


Description
Xero-Competition.com are looking for drivers to compete in their GT2 Corvette for the 2005 Belcar Series;

Xero were class winners in 2004 and fully intend to visit the podium again this season.

Interested drivers please contact Alan Bonner


wat kost je dat? £8000 voor de GT3 of £90000 voor de GT2 C5. Vanwaar komt die C5 trouwens zo ineens?
Ze lijken me toch erg serieus over de belcar.

ICEMAN
19-01-2005, 14:00
Ze hadde er tijdens de laatste koers toch ook 2 bij? Mss is dat die.

Thomaske
19-01-2005, 16:11
De laatste Belcar race hebben ze op donderdag hun Corvette met lichte blauwe livery van stal gehaald. Er waren plannen om deze in te zetten in 't Belcar kampioenschap 2005

Mvg

ICEMAN
20-01-2005, 17:11
We polsten Bouvy ook nog even naar zijn Belcar plannen, en kregen bevestiging dat de Brusselaar ook dit seizoen het Mediagroup Van Dyck Belcar kampioenschap zal rijden. Opnieuw onder de vleugels van PSI Motorsport, zoals ook vorig jaar het geval was. Bouvy treedt er echter aan met een compleet nieuwe wagen, die over anderhalve week wordt voorgesteld. Ook de Belcar-teamgenoot van Fred Bouvy wordt dan bekend gemaakt. Dit kon wel eens interessant worden. :cool:

Racingworld (http://www.racingworld.be)

Scapa
20-01-2005, 18:15
PSI staat de laatste jaren toch synoniem met Porsche... Ik gok op een 997 GT2.

AlainH
20-01-2005, 18:23
Is er niemand die een Carrera GT durft inzetten ? :)

marcel
20-01-2005, 18:26
ik denk dat de juiste vraag is: "Is er niemand die een Carrera GT kàn inzetten?"

en dan gok ik op: neen.

Scapa
20-01-2005, 18:34
Originally posted by AlainH
Is er niemand die een Carrera GT durft inzetten ? :)

De basisprijs van de wegversie in gedachten: neen...

Belle
20-01-2005, 18:40
Dat dacht ik ook. Als de straatversie al 450.000 euro kost, durf ik niet te denken aan de raceversie! :D

Maar het zou wel een droom zijn...misschien zien ze dat in de Fia GT wel zitten! ;)

Belle
20-01-2005, 18:43
PSI staat de laatste jaren toch synoniem met Porsche... Ik gok op een 997 GT2.

Ergens hoop ik dat ze met de 996 blijven verderrijden. Ik vind die namelijk véél mooier dan de 997... Ja, die koplampen doen het voor me! ;) Maar blijkbaar is dat nu net hetgeen wat de Porsche-liefhebbers stoort aan de 996, dat de ronde koplampen werden vervangen door ovalen.

Weet er trouwens iemand of er bevestiging is dat Vosse opnieuw aan de zijde van Fred zal rijden?

FIRE
20-01-2005, 18:53
Is er niemand die een Carrera GT durft inzetten ?

Denk niet dat Porsche reserve onderdelen gaat leveren.

Werner333
20-01-2005, 18:57
Originally posted by Belle
Maar blijkbaar is dat nu net hetgeen wat de Porsche-liefhebbers stoort aan de 996, dat de ronde koplampen werden vervangen door ovalen.

Rare jongens die Porsche fans. :D
Ik geef ook de voorkeur aan de 996.

marcel
20-01-2005, 19:37
hehe, nu hebben ze bij porsche dus een probleem:

de ene porsche-fan wilt ovale koplampen, de andere ronde...

zal de 998 één ronde en één ovale hebben?

ICEMAN
20-01-2005, 20:02
Ik gok op ne 996 RSR Bi-Turbo. Der was sprake van om te zien als die motor erin zou passen.

@ Belle: Ik denk niet dat het Vosse gaat worden. Ik gok (pure gok ze) op Paltalla.

Thomaske
20-01-2005, 20:12
Als het Vosse nu eens niet zou worden, en dat denk ik ook net zoals ICEMAN. Rijdt deze jongen dan nog in de Belcar en zoja met wie dan wel. Wie kan er snelle rijders gebruiken?

SRT heeft juist Hart binnengehaald. Waar Vosse nu heen. Terug naar Kuismannen alleen voor de 24u en de 6u races?

Mvg

ICEMAN
20-01-2005, 20:15
RTM is ook nog een mogelijkheid als ze deelnemen.

Belle
20-01-2005, 20:17
Als het Vosse nu eens niet zou worden, en dat denk ik ook net zoals ICEMAN. Rijdt deze jongen dan nog in de Belcar en zoja met wie dan wel. Wie kan er snelle rijders gebruiken?

Pffffff...da meent ge nie...Bouvy en Vosse vormen juist zo'n goed team samen! Dat vind ik echt wel jammer zeg... :(

En wie kan er snelle rijders gebruiken? Wel Markus kan die gebruiken maar jammer genoeg kan hijzelf haast geen budgetten inbrengen... Want Vosse/Palttala zou ook wel een topcombinatie zijn. Hopelijk denken ze er bij PSI ook zo over. Maar Leo heeft natuurlijk wel al getekend...

Hopelijk blijft Vosse toch Belcar rijden...

Belle
20-01-2005, 20:18
RTM is ook nog een mogelijkheid als ze deelnemen.

Weet er iemand hoeveel wagens RTM dit jaar zal inzetten in de Belcar? Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

ICEMAN
20-01-2005, 20:25
K denk de Bi-Turbo & diene voor in de GTB. Alleen oppassen voor de muren. :D

Thomaske
20-01-2005, 20:33
Er was in het RTM kamp spraken van twee wagens in te zetten. Betreft de wagens van de Belcar Masters.

Mvg

Vertigo Streiff
20-01-2005, 21:19
Het zou echt wel spijitig zijn als we Vosse niet meer zouden zien in de belcar :(

AlainH
20-01-2005, 21:37
Er gaat een gerucht rond dat Gillet zou verkocht zijn... Kan iemand dit bevestigen ?

ICEMAN
20-01-2005, 21:54
Originally posted by Vertigo Streiff
Het zou echt wel spijitig zijn als we Vosse niet meer zouden zien in de belcar :( Hmz, iemand met zo'n talent as Vosse moet toch een stuur kunnen vinden by een (top-)team.

pipo
20-01-2005, 22:43
Vosse zo goed als zeker bij Kuismanen.

Belle
20-01-2005, 22:48
Ah ja??? Zoals in 2003, zeker? Zal hij dan een volledig seizoen met hem rijden? En ik neem aan dat Kuismanen weer de Viper zal inzetten...

Yvonne
20-01-2005, 23:04
Originally posted by Scapa
PSI staat de laatste jaren toch synoniem met Porsche...

Ja, is dat niet logisch als de P in PSI voor Porsche staat. (PSI staat voor Porsche System Innovation) ;)

Ookal weet ik dat ze in het verleden met andere merken wagens hebben gereden.

Yvonne

Raceboy
20-01-2005, 23:18
PSI staat voor Porsche System Innovation)

tien da zal Pierre Schumacher ni gere horen :D

AlainH
20-01-2005, 23:22
Originally posted by raceboy
tien da zal Pierre Schumacher ni gere horen :D

't Is Christian Schumacher...

Raceboy
20-01-2005, 23:23
oops my mistake

ICEMAN
20-01-2005, 23:27
Voor wat staat PSI nu?

Belle
20-01-2005, 23:30
Het staat wel inderdaad voor Porsche System Innovation. Dus Yvonne had het wel degelijk juist. ;)

Yvonne
20-01-2005, 23:52
PSI staat wel degelijk voor Porsche System Innovation..

Getuige dit stukje tekst van Markus Palttala :

"PSI comes from words Porsche System Innovation and so reflecting our long relationship with Porsche as manufacturer and it's also very suitable for our Porsche road car tuning department."

Yvonne

Scapa
21-01-2005, 12:59
Turbomagazine.be meldt het volgende:

Nous, on ne va pas se plaindre, d'autant qu'en Belgique aussi, les projets de Red Bull sont nombreux, comme on aura le plaisir de le découvrir très bientôt...

Bouvy blijft Red Bull dus behouden.

Belle
21-01-2005, 22:40
OK, in dat geval ben ik helemaal niet meer weg te slaan bij PSI! :D :D

En toch de 997...tzal toch ff wennen worden in't begin...

Scapa
22-01-2005, 00:49
Originally posted by Scapa
PSI staat de laatste jaren toch synoniem met Porsche... Ik gok op een 997 GT2.

Was I right or was I right? :D

Belle
22-01-2005, 00:52
Ik vraag mij nu af wie de AD Biturbo gaat besturen in 2005. Iemand al enig nieuws over de plannen van AD? Blijft Verbergt verderrijden op de Porsche?

Thomaske
22-01-2005, 08:04
Wat ik al een tijdje wist, maar ik mocht dit niet posten doordat ik beloofd had om te zwijgen, bevestigd Pitstop nu zo goed als zeker. Fred Bouvy zal samen met PSI in de Belcar aantreden met een Porsche 997 GT2 BiTurbo. Pitstop legt zelf de samenwerking tussen Bouvy en onze Jos Menten. Dit is wel nog niet zeker.

Bouvy - Menten een zeer snel duo op een zeer snelle wagen. Weer een topfavoriet erbij voor 2005. Het lijstje blijft maar aangroeien.

Maar als Jos Menten nu samen met Bouvy op de Porsche van PSi gaat rijden is dit wel een groot verlies voor AD Sport.

Normale wijze zal AD Sport een Porsche prepareren voor de broers Wauters. Maar verder is voor iedereen nog een groot ?
Gaan ze al hun aandacht zetten op het bouwen en ontwikkelen van huin eigen wagen waarmee ze enkele Rallyraids mee gaan rijden en daarna willen doorverkopen?

Belcar 2004 hadden we het duo Menten - Verbergt maar nu Menten weg is zit Verbergt weer zonder wagen. Gaat deze zich dan helemaal concentreren op het BTCS?

Er volgt meer de komende dagen. Hou de autosportsites in het oog.

Mvg

Mistery
22-01-2005, 09:53
Originally posted by Mark
Red Bull zal ook weer opduiken in de Belcar. Fred Bouvy pakt uit met een nieuwe Porsche 997 GT2-R van PSI, de Brusselaar zal de auto wellicht delen met Jos Menten.

Sinds deze ochtend officieel:

...Menten: "Na twee jaren in de Belcar bij AD Sport vond ik het tijd om eventjes andere lucht op te snuiven. Met AD Sport en Albert Vanierschot ben ik in goede verstandhouding uiteen gegaan. Ik ben hen dankbaar, want AD Sport is voor mij een zeer goede leerschool geweest voor wat betreft de endurance racerij. Ik heb onder de vleugels van AD diverse podiumplaatsen behaald en ben daar fier op."

"Maar ik ben ook jong en ambitieus. Dus richt ik ook mijn blik op de toekomst. In 2004 was er reeds een overeenkomst met PSI Motorsport omtrent de 24 Uren van Spa. Jammer genoeg konden we toen de strijd niet aangaan, wegens een probleempje met het FIA GT reglement. En nu is er dus de overeenkomst voor het Belcar seizoen 2005, waar ik samen met Fred Bouvy de Porsche 997 GT2 de sporen zal geven. PSI is een goed Porsche team en ik hoop dan ook om samen met Fred voor de nodige spanning te kunnen zorgen in het Belcar Kampioenschap 2005."

Bron: www.racingworld.be

marcel
22-01-2005, 15:33
is dat dan een primeur, die 997? of gaat een ander kampioenschap met die eer lopen?

NGT Racing
22-01-2005, 16:38
Er zijn teams die zelf een wagen aan het bouwen zijn op basis van een 997.
Porsche Motorsport zal dit jaar 30 officiele 997 supercups bouwen, deze worden uitsluitend geleverd aan teams die de Porsche Supercup rijden ( de cup die in de F1 weekends rijdt )
Motorsport heeft momenteel nog geen enkele wagen geleverd

Mark
23-01-2005, 18:32
Weer wat leuke zoekertjes op autosport.be:

- Penta Racing is op zoek naar piloten met een wagen. Relatie met Meijers motorsport voorbij? DTM Astra look-a-like project definitief voorbij?
- Team Van Herck op zoek naar een tweede piloot voor de Mazda RX7 Turbo

Scapa
23-01-2005, 19:53
Originally posted by Mark
Weer wat leuke zoekertjes op autosport.be:

- Penta Racing is op zoek naar piloten met een wagen. Relatie met Meijers motorsport voorbij? DTM Astra look-a-like project definitief voorbij?
- Team Van Herck op zoek naar een tweede piloot voor de Mazda RX7 Turbo

Vooraleer die Astra af is is het volgende model van de Astra er al denk ik... Hoe lang zijn ze er nu al niet mee bezig?

Thomaske
23-01-2005, 20:02
De wagen ging normaal in het begin van het seizoen 2004 dus half maart zijn eerste meters rijden was er mij toen meegedeeld langst e-mail. Maar heb hem NOOIT gezien op het asfalt.

Mvg

ICEMAN
24-01-2005, 13:53
En nu is er dus de overeenkomst voor het Belcar seizoen 2005, waar ik samen met Fred Bouvy de Porsche 997 GT2 de sporen zal geven. PSI is een goed Porsche team en ik hoop dan ook om samen met Fred voor de nodige spanning te kunnen zorgen in het Belcar Kampioenschap 2005."Racingworld (http://www.racingworld.be) Als ik my niet vergis is de 997 GT2 toch ne GTA & gene GTB :no: zoals Mark vermeldt in zyne deelnemerslijst. :gas:

Integra
24-01-2005, 21:33
Originally posted by ICEMAN
Als ik my niet vergis is de 997 GT2 toch ne GTA & gene GTB :no: zoals Mark vermeldt in zyne deelnemerslijst. :gas:
I doubt it. 't is toch een GT2, niet de GT3?

ICEMAN
24-01-2005, 21:39
Het is ne Bi-Turbo. Die kan toch niet in GTB gaan rijde e?

Raceboy
24-01-2005, 22:57
Originally posted by ICEMAN
Het is ne Bi-Turbo. Die kan toch niet in GTB gaan rijde e? voorwa ni? Als de motorinhoud kleiner is dan 3600cc toch wel?

Bart.Vandecavey
24-01-2005, 23:06
Ooit al een 1800 cc Porsche motor gezien?

Raceboy
24-01-2005, 23:14
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ooit al een 1800 cc Porsche motor gezien?

jep

volg deze link (http://www.antiquetractors.com/content/yph6552.htm)