De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Meetings (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Fia GT 1/24 Slotmeeting - Technisch Reglement voor de modelbouwers - en teamvorming. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11821)

Guido 29-03-2006 14:46

Communicatie jongens, of een gebrek daaraan, is in heel deze story de rode draad...

- Ik gebruik een NSX -> wordt er gedacht, maar niet gezegd, gebruik een andere want die is veel te lastig
- We krijgen een "reglement" met een keuzelijst van auto's -> er wordt niet bijgezegd welke geschikt zijn voor beginners
- Er wordt een avondje aan gespendeerd met Gr.A wagens (wat lekker makkelijk lijkt) -> maar er wordt niet bijgezegd dat een GT lastiger is
- Er wordt een datum vooropgesteld -> pas op het laatste komt er een nieuwe
- Er wordt gewaarschuwd dat ook deze datum krap is -> wordt weggewimpeld met de stelling dat lopende projecten er niet zullen onder lijden
- Er wordt afgeblazen -> blijkt dat een latere datum zonder enig probleem gekund had

...

- Er wordt een categorie voorgesteld -> er komt geen feedback op van de beginners over het reglement, de wagens enz.
- De nieuwe datum komt gevaarlijk dicht korterbij -> er wordt niets gezegd over het feit dat ook deze moeilijk haalbaar wordt

Om maar te zeggen dat het me nu erg duidelijk is waarom het een en ander is misgelopen.

En wat ik nog het strafste vind is dat ook nu weer blijkt dat er al andere Paddockers zijn komen rijden en al deftig aan het bouwen zijn...

Ik hou van transparantie en eerlijke communicatie over alles wat we ondernemen hier op DePaddock en elders. Anders zou ik al mijn ervaringen op het gebied van bouwen met niemand delen. Je kan hier verdorie pagina's vol aan hints en tips lezen, maar als ik er zelf nodig heb, zwijgt iedereen als vermoord...

Zal de volgende keer ook eens 2x nadenken vooraleer ik nog kwistig mijn hints en tips ga posten.

Slotten ligt voor mij voor onbepaalde tijd in de ijskast, gelijk waar en in gelijk welke vorm. Zal er nog eens goed over nadenken vooraleer ik er nog eens mee begin. Aan alle andere slotters die de smaak wel te pakken hebben: amuseert jullie! Ik zal dat ook doen met mijn statische modellen. ;)

MFahrer 29-03-2006 15:02

Ik kan me voorstellen dat je als organisatie als "De Paddock" altijd zoveel mogelijk volk probeert te betrekken in een activiteit zoals beurzen of bedrijven bezoeken, gaan karten, cuircuitwandelingen en zo... maar het gaat hier om een groot circuit in een garage die niet veel groter is dan het circuit zelf... het moet mogelijk zijn ook hé. Je hebt ook weinig aan een race als je om de 45 minuten 3 minuten mag rijden hé...

Als je trouwens per man de kost van een 1/32 slotcar rekent (50 - 55 euro), zit je aan een prijs die veel duurder is dan het idee om 1 bouwdoos met 2 man om te bouwen en op een beschikbaar chassis te monteren, zelfs met lichten en interieurtje erin. Ook als je in team rijdt blijft het duurder... het zou inderdaad veel minder tijd in beslag genomen hebben...

Mvg,

G.

MFahrer 29-03-2006 15:21

Ik moet Huudo er gelijk in geven dat er langs beide zijden communicatiestoornissen waren. Het is volgens mij te stil gebleven rond dit initiatief van beide zijden. Ik dacht vanaf het begin dat de bouw van de wagens zelf niet meer doorging... team 3 zweeg vanaf de bijeenkomst als vermoord.:confused:

Over de bouw van slotcars weet ik redelijk wat... maaar... het was ook de eerste keer dat iedereen bij ons een GT ging bouwen... we hebben zelf ook ons peer afgezien met sommige wagens. Ik kon dus onmogelijk zeggen wat er moeilijker was dan iets anders. Over de haalbaarheid van de vooropgestelde data mocht er inderdaad langs beide zijden meer duidelijkheid zijn.

Over de tips and tricks die je nodig had, mocht je gerust allerhande vragen stellen Huudo. Als ik met nog niet gestelde vragen zit (zoals bij jullie over het slotten), moet ik ze ook zelf stellen hé! :)

Ter info: De paddockers die zich melden om iets anders te komen rijden dan deze wedstrijd hebben zich nooit in deze thread gemoeid... ze hebben enkel hun appreciatie laten blijken in de "slotcar-impressie" sectie.

Ik vind het jammer dat je zo gedemotiveerd bent (samen met de rest), want jullie hadden leuke ideeen voor de wagens en jullie zouden onder het rijden dikke fun gehad hebben. Jullie zouden het ook prachtig gedaan hebben...

:bye:

G.

Sennake 29-03-2006 16:23

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Als je trouwens per man de kost van een 1/32 slotcar rekent (50 - 55 euro), zit je aan een prijs die veel duurder is dan het idee om 1 bouwdoos met 2 man om te bouwen en op een beschikbaar chassis te monteren, zelfs met lichten en interieurtje erin.

Tenzij je al een 1/32 slotcar bezit natuurlijk. En dan nog : voor je 50 euro heb je nadien ook iets, met die ombouw hou je nadien enkel een vernielde body en een minder-valide piloot over...

Dominique 29-03-2006 19:10

er is nu heel veel over gepraat, en iedereen heeft zijn mening(en) kunnen opgooien. Ik stel voor dat we het efkes laten rusten, en er op de volgende meeting in de Wheels eens op terugkomen (als we wat gekalmeerd zijn).

Pat 29-03-2006 19:58

Quote:

Originally Posted by Huudo
...

Je kan hier verdorie pagina's vol aan hints en tips lezen, maar als ik er zelf nodig heb, zwijgt iedereen als vermoord...

Denk eens goed na ...

All times are GMT +2. The time now is 03:27.