De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   BSA Peugeot 307 WRC - Thiry - Condroz 2006 - Tamiya - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14752)

Guido 17-04-2007 18:53

Quote:

Originally Posted by Tom21 (Post 208173)
Mooi werk wat je hier laat zien Huudo! Ik heb het topic eens snel doorgenomen en moet zeggen dat het er erg knap uitziet. Die panellines zijn superrealistisch zo, maar heb je nog veel plastic over in deze naden? Daarmee bedoel ik of je er niet bijna helemaal doorzit?

Tom

Ik denk dat ik tot iets over de helft van de dikte gegaan ben (geschat). Dus, neen, ik zat er niet bijna helemaal doorheen. Wat essentieel is bij het uitkrassen, is het gebruik van de juiste tool - maar is dat niet altijd zo, de juiste tool gebruiken?

Tom21 17-04-2007 19:00

Verkoop jij nog van die Tools Huudo? Had er vrijdag al eentje willen vragen, maar jij had ze toen niet bij dacht ik...?
Heb van (Gulfie) denk ik ook zo iets gekregen, wat hij zelf gemaakt had, ga deze ook eens proberen.

Tom

Guido 17-04-2007 19:03

Quote:

Originally Posted by Tom21 (Post 208179)
Verkoop jij nog van die Tools Huudo? Had er vrijdag al eentje willen vragen, maar jij had ze toen niet bij dacht ik...?
Heb van (Gulfie) denk ik ook zo iets gekregen, wat hij zelf gemaakt had, ga deze ook eens proberen.

Tom

Ik heb ze eigenlijk nooit zelf verkocht. Ik heb me toen zo'n setje van SRC zelf aangeschaft en enkele uitgedeeld in Jabbeke aan enkele collega/vrienden bouwers om het eens uit te testen. Maar nu moet ik helaas toch wat zuinig zijn, anders zit ik zelf zonder.

Bijbestellen kan nog wel vermoed ik, maar ik vrees dat ze niet vlot meer verkrijgbaar zullen zijn, toch niet die van SRC, want daar draait alles op een laag pitje blijkbaar.

Guido 17-04-2007 19:54

2 Attachment(s)
Voor de volledigheid nog even 2 foto's van het poeder posten dat ik gebruikt heb voor de stoelen.

Gulfie 18-04-2007 07:05

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 208181)
Ik heb ze eigenlijk nooit zelf verkocht. Ik heb me toen zo'n setje van SRC zelf aangeschaft en enkele uitgedeeld in Jabbeke aan enkele collega/vrienden bouwers om het eens uit te testen. Maar nu moet ik helaas toch wat zuinig zijn, anders zit ik zelf zonder.

Bijbestellen kan nog wel vermoed ik, maar ik vrees dat ze niet vlot meer verkrijgbaar zullen zijn, toch niet die van SRC, want daar draait alles op een laag pitje blijkbaar.

Vermits deze schrapers PE delen zijn kan misschien iemand van dit forum hier een handeltje in starten ... :+ :o

vinnie 18-04-2007 08:54

Je kunt er ook verkrijgen bij Mediamix Hobby van het merk Corydos.
http://www.mediamixhobby.com.sg/cata...oducts_id=4350
Grts.

BSmodels 18-04-2007 18:30

Quote:

Originally Posted by vinnie (Post 208205)
Je kunt er ook verkrijgen bij Mediamix Hobby van het merk Corydos.
http://www.mediamixhobby.com.sg/cata...oducts_id=4350
Grts.

ik heb er zo'n gekocht, deze zijn wel heel fijn (dun) ideaal voor 1/43 maar misschien minder voor de grotere schalen. Maar er zijn er nog andere bv crazy modeler, .....

BSmodels 18-04-2007 18:33

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 208201)
Vermits deze schrapers PE delen zijn kan misschien iemand van dit forum hier een handeltje in starten ... :+ :o

ge weet wat ge moet kopen vrijdag :D

Guido 19-04-2007 21:24

1 Attachment(s)
Genoeg gezemeld, tijd voor weer een kleine update.

Ben ondertussen aan de wielen begonnen. Nu ja, wielen, 1-tje is er zo goed als klaar. Als je je beperkt tot de basisdingen, zijn 4 wielen natuurlijk op 1 avond afgewerkt, er van uitgaande dat ze al gespoten zijn op voorhand natuurlijk. Afwerking zoals daar zijn moeren "aanstippen" en decals plaatsen. Als je natuurlijk ook nog ventielen gaat plaatsen, alles van de nodige smoke voorziet, deze smoke dan achteraf weer "down toned" én dan ook nog besluit om de wielmoeren van een foto-ets moerkopje te voorzien, dan ben je natuurlijk niet onmiddellijk klaar. 1 avondje werk! (1,5 uur) leverde dit wiel op.

http://forum.depaddock.eu/attachment...6&d=1177010658

Op de foto links het bewerkte wiel, rechts een exemplaar zoals het uit de doos komt.

De foto leert me verder dat ik ook het ventiel wat zal moeten "down tonen" vermits een tikje te groot. :D Het rubber moet nog wat verweerd worden, maar dat zal pas aan de orde zijn wanneer ook de kas klaar is. Kwestie dat ik weet welke band hoeveel moet vuil zijn om overeen te komen met het vuil dat ik nog op de wagen zal aanbrengen...

Gulfie 19-04-2007 21:52

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 208331)
Op de foto links het bewerkte wiel, rechts een exemplaar zoals het uit de doos komt.

Allé gij ...

Hoe maakt gij eigenlijk uw ventielen?

Guido 19-04-2007 21:59

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 208336)
Allé gij ...

Hoe maakt gij eigenlijk uw ventielen?

gewoon, gaatje boren, stukje getrokken sprue erdoor en dan op maat afsnijden. Het kopje stip ik aan met wat secondenlijm en als dat droog is, mat zwarte enamel erover.

Tom21 20-04-2007 17:27

Ziet er goed uit Huudo! 1,5uur per wiel...dure wielen gaan dat worden :)

Tom

BSmodels 20-04-2007 17:58

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 208337)
gewoon, gaatje boren, stukje getrokken sprue erdoor en dan op maat afsnijden. Het kopje stip ik aan met wat secondenlijm en als dat droog is, mat zwarte enamel erover.

aha, het sjoepke is dus secondenlijm ? goed gezien !

moerkopjes zijn ook zeer mooi.

allé nog 7 te gaan :D

Guido 20-04-2007 22:37

Quote:

Originally Posted by Tom21 (Post 208361)
Ziet er goed uit Huudo! 1,5uur per wiel...dure wielen gaan dat worden :)

Tom

Alleen het beste is goed genoeg. Niet enkel voor mijn eigen modellen, maar zeker ook voor die die in opdracht gebouwd worden. ;)

Flame 20-04-2007 22:45

Knap wat je weer boven toverd, sprakeloos:gas::applaus:

All times are GMT +2. The time now is 05:46.