De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11239)

Belle 06-06-2006 21:16

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Was even verkeerd, er is dus geen CIrtek ingeschreven voor lemans maar degelijk onder RAR (maakt infeite niet veel uit:rolleyes: ) en tijdens spa was er denk ik geen Ferrari onder RAR hoor, maar wel onder Menx-Convers. en waren de beide DBR9's onder RAR ipv CIrtek...

Hehe...ik ook ff verstrooid. Was uiteraard de Menx 550 die toen meereed.

Quote:

Originally Posted by Bramzel
RAR en Team Modena zijn gewoon marketing-namen voor Cirtek. Cirtek runt die auto's, onder welke naam ze ook rijden.

Aha...wel, we waren er niet zo heel ver af. :p

Stranger 06-06-2006 21:50

En zelfs dat klopt niet helemaal. Team Modena is eigenlijk een zelfstandige structuur, maar laat op dit moment haar Aston Martin runnen door Cirtek.

De bedoeling is dat dit jaar, wellicht al op de Nürburgring, de Aston Martin DBR9 volledig door Team Modena wordt geprepareerd. Cirtek zou zich dan volledig op de andere DBR kunnen richten. (en misschien nog op de 550?)

Belle 06-06-2006 22:02

Quote:

Originally Posted by Stranger
En zelfs dat klopt niet helemaal. Team Modena is eigenlijk een zelfstandige structuur, maar laat op dit moment haar Aston Martin runnen door Cirtek.

Team Modena heeft toch 2 DBR9's?

Viper GTS-R*** 06-06-2006 22:05

Quote:

Originally Posted by Belle

Team Modena? Deze is niet hun naam die ze officieel gebruiken hé...
@ Stranger: Team Modena vanaf Nurburgring (LMS???) met een eigen DBR9 ... verklaar... bron... bedoel je infeite RAR ipv Team Modena ofzo??
En denk niet dat Cirtek de 550 nog gaat onder handen nemen hoor...
Ze zullen eerder de DBR9 verder ontwikkelen..

Bramzel 06-06-2006 22:46

Quote:

Geen van die 2 DBR9's zijn van het team (noch van Cirtek of RAR). Beide wagens zijn van verzamelaars.

MichelRacing 06-06-2006 22:53

Dit is eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij de JMB Racing Maseratie MC12's van Dick Waaijenberg, als ik het niet verkeerd begrijp?

Bramzel 07-06-2006 00:20

Quote:

Originally Posted by MichelRacing
Dit is eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij de JMB Racing Maseratie MC12's van Dick Waaijenberg, als ik het niet verkeerd begrijp?

De een is van Waaijenberg, de ander van Kutemann.

gwyllion 07-06-2006 09:34

Quote:

Originally Posted by joost
Wel Bouchut moest die ronden ook niet afleggen, hij reed ook al in Le Mans hè :cool:. Maar Pesca moet drie razendsnelle jongens hebben op die auto (op beide autootjes eigenlijk :gas: ) en met Minassian zal nog niet alles in kannen en kruiken geweest zijn tijdens testdag. Vandaar het zekere voor het onzekere en dus Bouchut - zoveel snelle Fransen waren er niet meer over denk ik -. Nu blijkt die laatste niet zo enorm snel in vergelijking met de habitués (relatief natuurlijk) en komt Mina toch vrij. Let wel, dit is mijn eigen interpretatie.

Als Henri 6 snelle piloten wil, zou hij Loeb dan ook niet moeten vervangen door iemand met meer ervaring? Ik zou denken dat Bouchut met wat meer tijd achter het stuur zeker zo snel kan gaan als Loeb.

De strategie van Pescarolo tijdens de race zou zijn om met 1 wagen volle bak te vertrekken en zo Audi zijn tent te lokken. De andere wagen zou iets rustiger rijden om te profiteren als de Audis in de problemen (betrouwbaarheid of aanrijdingen) komen.

gwyllion 07-06-2006 10:38

Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat heel wat nieuws/geruchten over de testdag:
  • Audi: de technologie van R10 partikelfilter zal in personenwagens terecht komen; het testprogramma van Audi is zwaar door elkaar gegooid na Sebring (motor van chassis 2 gaf de geest en chassis 1 werd vernield door crash in een test na Sebring), in aller ijl moest een 3de chassis gebouwd worden (chassis 1 is nog altijd niet hersteld); Audi denkt eraan om een snelheidsrecord in zoutwoestijn te doen
  • D1 diesel Lola (vroegere Taurus): de wagen was klaar, maar is gecrasht tijdens eerste test in Snetterton (de piloot had niet door dat hij wielspin had door de stille motor; ook probleem voor R10)
  • Honda: werkt aan een hybride LMP1 motor via Mugen op basis van de huidige V8 (4 liter of 4.5 liter in Courage)
  • een andere Japanse fabrikant die onbekend wenst te blijven, wil naar Le Mans komen
  • Mazda: zou een waterstof rotatiemotor ontwikkelen en deze in een Lola chassis hangen
  • Lola: de Chamberlain-Synergy B06/10 is volledig hersteld
  • Rollcentre: eindelijk geverfde body delen (wel in zwart :()

joost 07-06-2006 13:12

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Als Henri 6 snelle piloten wil, zou hij Loeb dan ook niet moeten vervangen door iemand met meer ervaring? Ik zou denken dat Bouchut met wat meer tijd achter het stuur zeker zo snel kan gaan als Loeb.

Loeb heeft natuurlijk ook bijkomende 'speelstationtroeven'... Over Minassian nog, hij reed al in 2003 en 2004 voor Pesca.

J

Grig-O 07-06-2006 14:16

Hoe snel rijdt Loeb eigelijk op Le Mans?
Een wereldkampioen rally zal wel niet traag zijn op circuit, Loeb kennende

Bart.Vandecavey 07-06-2006 16:26

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Hoe snel rijdt Loeb eigelijk op Le Mans?
Een wereldkampioen rally zal wel niet traag zijn op circuit, Loeb kennende

In de kwalificaties draaide hij 6 seconden per ronde trager (zijn voorlopig de enige resultaten die ik per piloot heb gevonden)

3.41 <-> 3.35

http://www.lemans.org/24heuresdumans...nce2TpsPil.pdf

Stranger 07-06-2006 18:08

Quote:

@ Stranger: Team Modena vanaf Nurburgring (LMS???) met een eigen DBR9 ... verklaar... bron... bedoel je infeite RAR ipv Team Modena ofzo??

Autosport - June 1 2006 - Page 21 - Cirtek to lose DBR9

en dan staat er letterlijk:
"The top privateer Aston Martin DBR9 in the world is set to be taken away from Cirtek Motorsport.
The GT1 car, which won last year's FIA GT finale in Bahrain, looks increasingly likely to be run by a new operation known as Team Modena before the end of the season. The name already appears on the side of the car, but it has so far been billed as an umbrella organisation designed to complement Cirtek's activities.
Team Modena, which was established by car owner Ric Bryan, has now revealed that it wants to set up its own structure to run the car. That could be in place as early as the Nürburgring Le Mans Series round in July.
Team Modena commercial director Mark Gallagher said: "Ric would like to have his own team, which is why he founded Team Modena. Our plan is to eventually take over the running of the car."
Gallagher stressed that there would be no change prior to the Le Mans 24 Hours on June 17/18. "For Le Mans we will be totally with Cirtek," he said.
Cirtek's Rob Schirle was unavailable for comment.

Viper GTS-R*** 07-06-2006 19:10

@ Stranger: speciaal nieuws kun je zeggen... had niet meteen verwacht.
Dan is ons vraagteken direct opgelost hé Belle:p, Team Modena neemt de DBR9 over van Cirtek. Dit wil dus zeggen dat 1 DBR9 officieel van RAR was en de andere officieel van Cirtek;) Vraag me af waarom Cirtek hier nog geen nieuws heeft van laten lekken?

Belle 07-06-2006 19:19

Quote:

Dan is ons vraagteken direct opgelost hé Belle:p, Team Modena neemt de DBR9 over van Cirtek. Dit wil dus zeggen dat 1 DBR9 officieel van RAR was en de andere officieel van Cirtek;) Vraag me af waarom Cirtek hier nog geen nieuws heeft van laten lekken?

Hehe, you betcha! :p
Bedankt voor de uitleg, Stranger!

Cirtek zal misschien wachten tot na de 24 uren van LeMans om een officieel bericht uit te zenden, daar Team Modena de wagen ws pas overneemt vanaf de 1000 kms van Nürburg.

Stranger 07-06-2006 19:45

Eerder dit seizoen is er al eens een persbericht uitgegaan waarin stond dat de wagens het seizoen zouden rijden onder de naam Team Modena.
Vervolgens stonden ze echter toch weer als Cirtek ingeschreven.

Bramzel 07-06-2006 19:46

Quote:

Zoals je in dat nieuwsbericht kunt lezen is een van die wagens (de eerste die ze kregen) van Ric Bryn. En zo is die ander weer van een andere verzamelaar, die ze onderbrengen bij teams om te laten racen (en zo door racehistorie de wagens in waarde te laten stijgen).

Belle 07-06-2006 19:50

Quote:

Zoals je in dat nieuwsbericht kunt lezen is een van die wagens (de eerste die ze kregen) van Ric Bryn. En zo is die ander weer van een andere verzamelaar, die ze onderbrengen bij teams om te laten racen (en zo door racehistorie de wagens in waarde te laten stijgen).

Die verzamelaars hebben precies wel ietsje teveel centen! ;)

Viper GTS-R*** 07-06-2006 20:53

Quote:

Die verzamelaars hebben precies wel ietsje teveel centen! ;)

Dat zijn investeerders hé;) veel geld uitgeven aan een top gt wagen, ervoor zorgen dat deze veel zeges boekt en na enkele jaren dus terug verkopen en pakken poen winst ... zo bedoel je dus Bramzel??
Slim gezien van de 'verzamelaars' :rolleyes:

Belle 07-06-2006 20:57

Quote:

Dat zijn investeerders hé;) veel geld uitgeven aan een top gt wagen, ervoor zorgen dat deze veel zeges boekt en na enkele jaren dus terug verkopen en pakken poen winst ... zo bedoel je dus Bramzel??
Slim gezien van de 'verzamelaars' :rolleyes:

En maar hopen dat de wagen niet tot schroop gereduceerd wordt. Toch een grote risico. :)

Bramzel 07-06-2006 21:58

Quote:

En maar hopen dat de wagen niet tot schroop gereduceerd wordt. Toch een grote risico. :)

Mwoah, 't is veelal vastgelegd dat de rijder of het team de schade vergoed. Paydrivers betalen over het algemeen zelf de schade, Smith of Vann zal zelf moeten lappen als ze hem krom rijden. Bij schade voor iemand als Bouchut of Garcia zal denk ik Cirtek voor de kosten moeten opdraaien.

Viper GTS-R*** 07-06-2006 22:18

En hoe worden de kansen van de niet 'officiele' wagens in GT1 bekeken?
Luc Alphand C5-R, RAR DBR9, of F550 van RAR, Menx...
Of blijft het tussen AM en P&M gaan? Hoop dat er toch nog een outsider voor een podium plek kan gaan. Ben ook wel benieuwd naar de Acemo Saleen, tijdens de testdag niet zo speciaal snel en had wat problemen. En BMS? toch ook half officeel team van AM...

Brecht 07-06-2006 22:59

Quote:

En hoe worden de kansen van de niet 'officiele' wagens in GT1 bekeken?
Luc Alphand C5-R, RAR DBR9, of F550 van RAR, Menx...
Of blijft het tussen AM en P&M gaan? Hoop dat er toch nog een outsider voor een podium plek kan gaan. Ben ook wel benieuwd naar de Acemo Saleen, tijdens de testdag niet zo speciaal snel en had wat problemen. En BMS? toch ook half officeel team van AM...

waarom het gaat gaan tussen Prodrive en P&M :

- De 550's kunnen niet meer mee met de modernere GT's
- De Lambo en Acemco Saleen lijken mij niet snel en betrouwbaar genoeg
- BMS en Cirtek gaan met hun Aston waarscijnlijk problemen krijgen, net zoals Prodrive dit vorig jaar had

- De C5-R gaat uitrijden denk ik, als eventueel Corvette Racing of Prodrive problemen krijgt zie ik Alphand een ere plaats halen

gwyllion 07-06-2006 23:16

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
- BMS en Cirtek gaan met hun Aston waarscijnlijk problemen krijgen, net zoals Prodrive dit vorig jaar had

Ik denk toch dat je de Cirtek Aston niet mag afschrijven. Brabham, Garcia en Niquet (hopelijk terug Bouchut) zijn echte topcoureurs. En ze rijden op het juiste rubber: Michelin (BMS gebruikt Pirelli). Voor mij komt deze wagen toch in aanmerking voor een podiumplaats. Ze zitten natuurlijk wel met het nadeel dat de DBR9 25 kg extra moet meesleuren en de C5R niet en dat ze de low drag bumper niet meer mogen gebruiken.

De oververhittingsproblemen van vorig jaar zijn al een tijdje opgelost.
Quote:

Stéphane Sarrazin : « Concernant la chaleur dans la voiture, ça a été réglé assez rapidement. L’équipe a fait un grand travail là dessus, et nous avons désormais une température normale. Des petites choses ont été apportées sur l’auto mais cela nous fait gagner beaucoup. Nous avons notamment une nouvelle suspension. Tous les détails ont été améliorés. Nous avons aussi gagné en expérience ».

Henning 07-06-2006 23:28

I hope Chamberlain can repair their car but the crash was pretty hard. But the driver is ok which is most important.
here some pictures from us
http://www.endurance-fans.de/galleri...29bd3996581ff1

sry a little bit spamming but i think good shots from the crash

A.J. 07-06-2006 23:38

Same place as the Lister of JC-Walter a few years ago?

Mark 07-06-2006 23:39

Quote:

Originally Posted by Henning
sry a little bit spamming but i think good shots from the crash

No, candidates for the Paddock Photo Award 2006 ;) Nice to see how the marshals first run away from the crash..........but as soon as they realise that they are not in danger they turn and go back to the car and the pilot.

gwyllion 08-06-2006 01:27

Quote:

Originally Posted by Henning
I hope Chamberlain can repair their car but the crash was pretty hard. But the driver is ok which is most important.

The car has already been completely repaired. See http://www.mulsannescorner.com/news.html

tommy84 08-06-2006 14:18

Quote:

Originally Posted by A.J.
Same place as the Lister of JC-Walter a few years ago?

Exactly, he lost it at the end of the new Esses where the Bugatti-circuit goes off.

Viper GTS-R*** 08-06-2006 23:28

Volgend artikel: http://www.endurance-info.com/articl...d=2179&thold=0 is zeker de moeite waart om te bekijken. Wel in het Frans. Staat ook grappige foto bij van de bazen bij pesca en audi watch and see;)

Mark 10-06-2006 21:08

Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn:rolleyes:

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/

Bramzel 11-06-2006 01:39

Quote:

Originally Posted by Mark
Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn:rolleyes:

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/

Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.

A uit PDGRacing 11-06-2006 09:19

Deze week een van leukste Auto Hebdo's van het jaar gelezen. Aflevering zal nog te vinden zijn bij de betere tijdschriftenzaak. En wel hierom:
- De officiële gids van de 24h Le Mans
- Dat de enige echte naam van de Corvette C6.R is ;)
- Na de 24h, Corvette de 2 wagens verkoopt. De intresse is van Luc Alphand, PSI en Hezemans (GLPK?)
En last but not least, een rondleiding in de DBR9 door Christophe Bouchut. Bijna verplicht leesvoer. Waarom een DBR9 en 550 betrouwbaarder zijn dan een Viper over 24h ( Zelfs zijn Russische teammaats kregen de 550 niet kapot in 24h :D ). De stabiliteit onder het remmen, de motor die beter gemapped is, aero die beter is ( 1 ton bij 300km/h), het tanken dat 8 seconden sneller gaat in de DBR9 dan bij de 550.
Maar nog beter, het is niet allemaal roze geur en maneschijn die DBR9:
De stuurstang gaat over de uitlaten, zodat deze heel snel opwarmt.
CB moest speciaal nieuwe schoenen hebben met dubbele zolen, omdat de pedalen zijn vorige versmolten hadden.

En nog even het prijskaartje erbij melden, voor de verzamelaars ;)
750 000 euro voor de wagen
250 000 euro verplichte onderdelen
500 000 euro jaarlijks voor motor-onderhoud

Zoals ik al zei, een van de beste AH van het jaar

Mark 11-06-2006 21:39

Quote:

Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.

Mijn mening was gebaseerd op een artikeltje in de Autosport ;) Vandaar dat ik het frappant vond dat ze dit aangepast hadden. ACO, Le Mans, franse teams.........je kent de gedachtengang wel ;)

FIRE 11-06-2006 22:04

The-Paddock Le Mans Spotters Guide 2006
Club Arnage Le Mans Guide 2006 (Engelstalig)
Project Le Mans Fan Guide 2006 (Duitstalig)

gwyllion 12-06-2006 10:04

Bouchut reacts on Pescarolo press release !

Pescarolo :no:

FIRE 12-06-2006 12:08

Natuurlijk zijn er 2 kanten aan dit verhaal, echter ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een grote kern van waarheid in het verhaal van Bouchut zit.

Pescarolo :no:

gwyllion 12-06-2006 13:49

Minassian zal in elk geval sneller zijn, maar het is inderdaad geen manier om iemand met het palmares van Bouchut te behandelen.

Ik ben benieuwd hoeveel website dit persbericht van Bouchut zullen publiceren. Ik verwacht niet dat op het op lemans.org terecht komt, maar hopelijk toch op endurance-info.com zodat de Franse fans ook de andere kant van het verhaal te lezen krijgen.

Belle 12-06-2006 14:22

Als ze dan echt niet van plan waren om van Bouchut zijn diensten gebruik te maken, vind ik het erg dat ze hem zijn contract bij Team Modena lieten ontkrachten. Zeer onprofessioneel vind ik...

FIRE 12-06-2006 15:05

Dat Pescarolo erg gecharmeerd was van Minassian is al langer bekend, echter omdat Pescarolo geen volledig seizoen rijdt (enkel met 1 wagen voor Boullion/Collard in LMS) is Minassian niet eerder overgestapt van Creation naar Pescarolo.

All times are GMT +2. The time now is 16:53.