De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Marc Goossens in Busch serie's (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11797)

Mark 08-03-2006 22:06

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Hoe moeten we eigenlijk het niveau van de NASCAR Busch inschatten?

Volgens sommige is het nivo in de Bush-serie zelfs te hoog ;) dat maakt de prestatie des te indrukkwekkender ;) Er rijden zelfs te veel NEXTEL CUP jongens in mee.................

Quote:

When Denny Hamlin crossed the finish line in Mexico City, he won a Busch Series race for the first time.
His victory also left full-time Nextel Cup drivers at 3-for-3 this season in the lower-level developmental series. Since NASCAR has no rule against its topflight drivers moonlighting in the junior varsity races, the "Buschwackers" are dominating the Saturday shows.

sunherald.com

Fonne 08-03-2006 22:08

Ze moemden hem niks voor niks "The Goose is loose" op Fox. Vindt ik wel mooie Bijnaam .

Netforce_1 08-03-2006 22:19

Quote:

Originally Posted by Fonne
Ze moemden hem niks voor niks "The Goose is lose" op Fox. Vindt ik wel mooie Bijnaam .

Is het lose of loose? :confused:
Toch wel een verschillende betekenis, of ontgaat er mij hier iets:o

Mark 08-03-2006 22:40

1 Attachment(s)
Een andere indicatie hoe hoog het nivo wel moet zijn in NASCAR-land is het verhaal rondom Marcos Ambrose. Deze Australiër wil uiteindelijk richting NASCAR Nextel Cup maar voor zover het is zal hij zich eerst moeten bewijzen in de Nascar Craftsman Truckseries en daarna in de Nascar Bush serie. Omdat doel te bereiken heeft hij een 4-jarig contract op zak.

Is die Ambrose dan een prutser? Niet echt, in de afgelopen jaren is hij twee keer Australisch V8 Supercar kampioen geweest. Daarnaast nog twee keer terecht gekomen in de top 50 van Autosport's beste coureurs. Qua "status" in autosportland staat die Ambrose een stuk hoger dan "the roadcourse ace from Belgium" Of dat terecht is kan ik niet beoordelen, daarvoor is mijn kennis te beperkt.

In 2006 zal hij als rookie deelnemen aan de Nascar Craftsman Truckseries maar denk maar niet dat hij in elke wedstrijd mag starten. De eerste drie wedstrijden van de Trucks vinden plaats op de supersnelle ovalen van Daytona, California Speedway en Atlanta en de Nascar-officials geven Ambrose gen toestemming om daar te starten. Te gevaarlijk voor een rookie, eerst de kleine ovals en dan door naar de grote ovals. Let wel, we spreken hier over een klasse onder de Bush-serie.

Behaalde resultaten of gewonnen kampioenschappen in Europa of Australie maken weinig indruk op die NASCAR-Amerikanen. Je begint daar vanaf 0! Als je dan in je eerste wedstrijd, weliswaar op een roadcourse, het hele spel naar huis rijdt in de trainingen en voor een gedeelte in een wedstrijd dan laat je wel een indruk achter.

De wagen van Marcos Ambrose na een schuiver tijdens een race van het Brits F3 kampioenschap op het circuit van Spa-Francorchamps in 2000.

A.J. 08-03-2006 22:48

wat ook wel leuk was :
de commentators van MRN Radio spraken zijn naam behoorlijk goed uit.
In UK was het stevast "goesens", de amerikanen spraken "goossens" redelijk goed uit met een "goo" zoals het startwoord "go". Tja moeilijk om uit te leggen maar wie het hoorde weet wat ik bedoel :D Een beetje zoals de Nederlanders het doen "gowsens"

marcel 08-03-2006 23:44

Quote:

Originally Posted by A.J.
Boris Said en Ron Fellows : ervaren "road racers" die telkens voor de NASCAR wedstrijden worden ingehuurd

Boris Said is ook vast BMW-piloot in ALMS (heeft ook met de M3 GTR gereden in Spa, denk ik)
Ron Fellows is fabrieksrijder bij Corvette

Werner333 08-03-2006 23:57

Quote:

wat ook wel leuk was :
de commentators van MRN Radio spraken zijn naam behoorlijk goed uit.
In UK was het stevast "goesens", de amerikanen spraken "goossens" redelijk goed uit met een "goo" zoals het startwoord "go". Tja moeilijk om uit te leggen maar wie het hoorde weet wat ik bedoel :D Een beetje zoals de Nederlanders het doen "gowsens"

Op motors TV als hij aan de leiding kwam: "The goose is loose" :D

Raceboy 09-03-2006 00:37

Quote:

In UK was het stevast "goesens",

ze waren misschien van antwerpen ? :+

The Interceptor 09-03-2006 23:30

Toen Marc in 1999 nog F3000 reed voor Lukoil Arden, stond er ook steeds "GOOSE" op zijn pitbord. :)

Belle 09-03-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Toen Marc in 1999 nog F3000 reed voor Lukoil Arden, stond er ook steeds "GOOSE" op zijn pitbord. :)

Inderdaad, daarom dat bepaalde mensen hem sindsdien 'The Gooseman' zijn beginnen noemen. ;)

Mark 28-03-2006 10:00

Quote:

."Komt er een vervolg aan het NASCAR-avontuur? Goossens: "Normaal zou ik slechts twee races doen, er zijn nog onderhandelingen gaande, het worden er vermoedelijk vier. In de NASCAR Nextel Cup ga ik vermoedelijk twee "road-courses" rijden."

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=2583
In de States weten ze bepaalde prestaties wel op hun waarde in te schatten ;)

Mogelijke data:
25-06 Infinineon Raceway
13-08 Watkins Glen

Als Watkins Glen doorgaat hebben de Belgische supporters die de oversteek maken geluk. Twee keer Goossens aan het werk voor de prijs van één ;)

Fonne 20-05-2006 21:44

Quote:

Originally Posted by Mark
In de States weten ze bepaalde prestaties wel op hun waarde in te schatten ;)

Mogelijke data:
25-06 Infinineon Raceway
13-08 Watkins Glen

Als Watkins Glen doorgaat hebben de Belgische supporters die de oversteek maken geluk. Twee keer Goossens aan het werk voor de prijs van één ;)

Marc rijdt de 2 races in de Nextel cup het team heeft het budget gevonden .

Mark 29-06-2006 23:41

Quote:

Originally Posted by Fonne
Marc rijdt de 2 races in de Nextel cup het team heeft het budget gevonden .

Ik miste hem tijdens de race op Sears Point, nu weten we waarom:

Quote:

Dit seizoen staat er overigens nog een Nascar-race op mijn programma ook al heb ik door een managerswissel de race in Sears Point niet kunnen rijden.Het betreft de Nextel-race in Watkins Glen op 13 augustus op een derde auto van Robert Gates

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=7312

The Interceptor 30-06-2006 03:25

Was dat niet robert Yates? :)

In alle geval ziet het er voor Marc wel heel goed uit voor volgend jaar, enkel jammer dat wij hem nog maar weinig aan het werk gaan kunnen zien zo.

Fonne 01-07-2006 21:03

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Was dat niet robert Yates? :)

In alle geval ziet het er voor Marc wel heel goed uit voor volgend jaar, enkel jammer dat wij hem nog maar weinig aan het werk gaan kunnen zien zo.

Ja Robert Yates. De derde wagen ook in City Financial kleuren.

All times are GMT +2. The time now is 22:19.