De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans 2006: race 17-18 juni (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13291)

Belle 18-06-2006 17:58

Redelijk teleurstellend dat mijn favoriet (#009) een hele tijd op kop hangt en dan pas als 5de over de finish rijdt. :frusty: But I guess that's racing?

Gelukkig heeft de #007 nog een podium gehaald.

Voor de rest vond ik het een zeer 'eventvolle' race. Er is redelijk veel gebeurd en heb mij dan ook geen moment verveeld achter het scherm.

Maar zij er maar zeker van dat ik er volgend jaar LIVE bij ben !! :bye:

FIRE 18-06-2006 18:01

Quote:

Originally Posted by gwyllion
380 rondjes. Is dat een afstandsrecord? In 2004 reed de Audi R8 379 rondjes, maar was het circuit toen iets langer?

Record staat nog steeds op naam van Marko/van Lennep ('71, 397 ronden / 5335.313 km)

Sennake 18-06-2006 18:03

Proficiat aan Audi die met een gloednieuwe dieselwagen zomaar de overwinning kunnen pakken.

De Pescarolo nr 17 heeft inderdaad een perfecte race gereden, geen enkele panne gehad, altijd aan hun maximum gezeten en eervol verloren. Er valt het team dus niets te verwijten, ze hebben er alles aan gedaan en zelfs het geluk zat mee, en toch worden ze "maar" tweede. Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen.

En ik? Ik moet weer maar eens een Audi gaan bouwen en een Corvette. Het wordt, ondanks het feit dat het een andere Audi is en (sinds vorig jaar) een andere Corvette, toch wel eentonig. Maar ik ben wel content dat het record van Kristensen niet nóg scherper gezet werd. Het was al erg genoeg toen vorig jaar Ickx' zijn record geklopt werd...

Mark 18-06-2006 18:10

Quote:

Originally Posted by Sennake
Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen....

Dat moet hij sowieso gezien de reglementen voor 2007 ;) Pesca speelt op de kaart van Peugeot.............maar of dat de juiste kaart is?

Deze Le Mans was geen klassieker "qua strijd". Wel gezien de winnaar. Eigenlijk moest Audi wel winnen, de crew van dit weekend telde 187 personen! Wie kan daar tegenop? Alleen een andere fabrikant lijkt me zo..........

smiley 18-06-2006 18:12

yes !! corvette wint weer van aston martin.. :applaus:
alleen is het dit jaar geen 1-2.. maarja toch gewonnen :worship:
ook wel knap van alphand met de c5r :cool:

en jah de audi.. ik had wel verwacht dat audi zou winnen alleen had ik niet gedacht dat het nr 8 zou zijn wat als eerste over de finish ging..

ook mooi van LNT in gt2.. de porsches beginen nu precies toch wel oud te worden..

JPMontoya 18-06-2006 19:18

No !! Aston Martin verliest van Corvette

gwyllion 18-06-2006 19:20

Quote:

Originally Posted by Sennake
De Pescarolo nr 17 heeft inderdaad een perfecte race gereden, geen enkele panne gehad, altijd aan hun maximum gezeten en eervol verloren. Er valt het team dus niets te verwijten, ze hebben er alles aan gedaan en zelfs het geluk zat mee, en toch worden ze "maar" tweede. Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen.

Spijtig dat Pescarolo dit een jaar te laat doet. Hadden ze vorig jaar zo perfect gereden, was Pescarolo zeker gewonnen tegen de gehandicapte R8?

Audi heeft gedeeltelijk gewonnen door het voordeel dat diesels hebben. Misschien is dit wel wat unfair... In de toekomst misschien kleinere restrictors en/of tanks voor diesel motoren?

gwyllion 18-06-2006 19:24

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
No !! Aston Martin verliest van Corvette

Ik vond ook dat Aston Martin het dit jaar echt verdiende :( Prodrive laat weer al eens steken vallen met de betrouwbaarheid. Ze concentreren zich te hard op snelheid en de kwalificatie.

Belle 18-06-2006 19:46

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik vond ook dat Aston Martin het dit jaar echt verdiende :( Prodrive laat weer al eens steken vallen met de betrouwbaarheid. Ze concentreren zich te hard op snelheid en de kwalificatie.

Ik vond ook echt dat AM de overwinning verdiende. De 009 was al van bij het begin het snelst en alle drie piloten reden een mooie en foutloze race.

Ik hoop zo dat David de wagens inschrijft voor de 24 uren van Spa maar ik denk dat dat 'wishful thinking' is...

Raceboy 18-06-2006 19:58

Quote:

Originally Posted by Belle
Ik vond ook echt dat AM de overwinning verdiende. De 009 was al van bij het begin het snelst en alle drie piloten reden een mooie en foutloze race.

Het gaat nu eenmaal niet om het snelst te zijn.

gwyllion 18-06-2006 20:14

Audi had trouwens een geheim wapen achter de hand:
Quote:

The only unscheduled pit stop was carried out at 3:47 am when Audi Sport Team Joest decided to replace the gear cluster after trouble with fifth gear. In spite of the fact that the change of the entire rear end - as it had been done with the R8 - is no longer allowed by the rules, the team needed less than ten minutes war this exercise thanks to an innovative gearbox design.

Viper GTS-R*** 18-06-2006 20:25

ivm Gordon Ice Pol Porsche van de Belgen, hij is niet in de officiele lijst opgenomen.
Daar heeft hij 3 rondjes te weinig voor gereden...
Bron: pitstoptv

Belle 18-06-2006 20:40

Quote:

Originally Posted by raceboy
Het gaat nu eenmaal niet om het snelst te zijn.

I know...het is de betrouwbaarheid tijdens een endurance...en daar schieten ze nog altijd iets te kort vrees ik.

Raceboy 18-06-2006 20:43

Quote:

Originally Posted by Belle
I know...het is de betrouwbaarheid tijdens een endurance...en daar schieten ze nog altijd iets te kort vrees ik.

op radio le mans:

- What should Aston Martin do to win a 24 hour race?
- Build a 25 hour race racecar ;)

Belle 18-06-2006 21:11

Quote:

Originally Posted by raceboy
op radio le mans:

- What should Aston Martin do to win a 24 hour race?
- Build a 25 hour race racecar ;)

You a point there but you gotta hand it to them: ze hadden wel genoeg benzine deze keer hé! :p

All times are GMT +2. The time now is 17:34.