![]() |
Zal aan de kleur liggen, de enige verandering die ik zo zie is de antenne of pivot-buis of wat het is voorop de auto en de luchthapper bovenop. Vind hem op die foto wel erg raar uit balans lijken, maar dat zal de hoek van de foto zijn waardoor de achterkant zo lang lijkt.
|
Misschien heb je gelijk dat het een lange achterkant heeft, maar dat net zo lijken omdat je die hoeken net niet ziet.
Wat ik zie is dat er een kleine bocht in de achtervleugel zit die ze volgens mij niet hadden op de "oude" auto. Wat ik vreemd vind is dat de ramen van de deuren een beetje iets van scheeft zitten lijkt wel. |
Quote:
|
Op italiaracing.net staat te lezen dat Jean-Marc Gounon en de jonge Guillaume Moreau een (Frans)duo zullen vormen op één van de officiele Courages in de LMS!
Quote:
Ik verwacht dat hier een vervolg aan komt... |
Quote:
|
Quote:
|
de Le Mans Deelnemerslijst 2007 is bekend. 16 LMP1's, 12 LMP2's, 14 GT1's, 13 GT2's = Totaal 55 wagens.
Enkele verrassingen: - 3 Audi's tegen 2 Pug's - 2 Barazi Gulf Zytek's - de Rollcentre Radical in LMP2 - 2 Luc Alphand Corvettes (C6-R en C5-R) -> Frans Team ;) Spijtig genoeg 2 Belgische teams slechts bij de reserven, maar PSI is de eerste reserve dus als er eentje afvalt zitten ze erbij :p Ice Pol is de derde reserve |
Quote:
Vorig jaar reed Valsecchi ook WSbR en LMS. dus waarom Moreau ook niet, hangt er gewoon vanaf aan welk kampioenschap je voorrang wil geven. Er zit sowieso een trend in het overlappen van kampioenschappen dit jaar in het LMS (Moreau / Collard / Bouchut / Chilton / Johansson / Janis / Enge / ...) |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Een mooi deelnemersveld. Wel raar dat er geen enkel ALMS Porsche GT2 in de lijst staat. Slechts 4 Porsches aan de start. Ongelooflijk.
De 2 ORECA Saleens zijn ook een leuke verrassing. Benieuwd of de betrouwbaarheid voor een 24 uur race er zal zijn. |
Hoe zou jij de Flying Lizards 997 dan willen omschrijven? ;)
Erg mooie lijst, heel erg competatieve grids in alle klasses. Dit kon nog wel eens een intens spannende 24 uur worden :D |
Wat mij opvalt is de 'boycot' tegen wat ik maar als 'Weissach' (Porsche Motosport) zal omschrijven. Felbermayr-Proton & de tweede wagen van IMSA/Matmut werden naar de reservelijst verwezen. Ik kan me eveneens goed inbeelden dat ProSpeed niet gelukkig is met het feit niet bij de genomineerden te zijn, zelfs niet bij de reserven. OK: op ACO/LMS/ALMS kan ProSpeed inderdaad geen adelbrieven voorleggen, maar zo staan er wel velen op die fameuze lijst. Maar bvb een tweede of derde plaats op de reservelijst ware al een (verdiende) erkenning geweest voor de troepen van Penders. Met een mogelijkheid tot deelname zelfs...
Twee wagens van Barazi-Epsilon. Op welke basis? Ja, akkoord... LMS 2006, maar Barazi-Epsilon 2007 heeft niks meer te maken met het team van 2006, evenmin hun wagens. Twee Spykers? Ik heb respect voor het chauvinisme van de noorderburen, maar op het gebied van 'geld schuiven' moeten ze echt niet onderdoen voor de Fransen (die dan al iets minder geld moeten schuiven, nietwaar Luc Alphand?). Wees maar zeker dat die vijf extra pitboxen op voorhand al dik betaald waren met hoofdzakelijk Franse Euro's :) . Voor het eerst sinds lange tijd ook geen WR aan de start. Jammer. Het is idd nooit een topteam geweest, maar steeds hebben ze de nodige inspanningen gedaan, via diverse motorenleveranciers, via privé-investeerders en vooral via de moed en het doorzettingsvermogen van Gérard en Rachel Welter. 'Toen' was er nog plaats voor hen, en voor notoire andere teams, die in de Sarthe mede de (eerste, tweede, derde... ) basis legden voor de Endurance van de 21ste eeuw. WR heeft jammer genoeg bedankt voor deze 75ste editie, die meer en meer een het imago krijgt van een (op voorhand verkochte) openbare aanbesteding. Money Makes The World Go Around... Again... Mvg, Dries DS |
De ACO heeft voorkeur voor proto's en waarschijnlijk hebben daarom alle ingeschreven LMP's een entry gekregen. Luc Alfhand heeft het gewoon erg goed gedaan vorig jaar.
De suggestie dat Spyker geld zou schuiven is natuurlijk grote onzin. |
Mooie startlijst :applaus: , 6 DBR9's :drewl: . Mooi om te zien dat oreca het eindelijk wil proberen met de Saleen. Zou het leuk vinden als PSI ook aan de start zal staan dit jaar.
|
Waar baseer je die 'openbare aanbesteding' beschuldigingen op Dries? Beetje absurd om dat zomaar zonder onderbouwing rond te gaan bazuinen.
|
@Dries DS: Heb jij over het hoofd gezien dat Barazi Epsilon een automatische deelname verkregen heeft via LMP2 kampioen in LMS?
En dan even een overzicht van de GT2 deelnemers:
|
De Sebring deelnemerslijst is ook online: http://www.americanlemans.com/Events...%20Entries.pdf
"Verrassingen": Bill Binnie in VDS Radical en 2 Konrad Porsche. Geen Creation voorlopig, enkel Intersport :( |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
@dries DS
Even ter verduidelijking van jou verhaal over WR. Gerard heeft enkele maanden geleden al besloten om dit seizoen geen races te rijden en dus ook van zijn deelname aan Le Mans af te zien. Bij WR is men hard aan het werk om een compleet nieuw LMP2 chassis te ontwikkelen. Deze zal aandreven worden door een motor die op bio brandstof (de "diester" die we formula campus vinden) zal rijden. De kosten die hiermee verbonden zijn plus de drukke agenda van Welter voor de rekening van Peugeot zijn de werkelijke reden. |
Quote:
|
Toch vreemd dat teams als James Watt Automotive en Tafel Racing aankondigen naar Le Mans te gaan en dan nu toch niet gaan.
Meen me te herinneren dat Tafel Racing zelfs een 'officiële uitnodiging' in handen had ten tijde van dat interview. |
Quote:
|
Quote:
Ik begrijp echt niet waarover jij reclameert. En dat Prospeed niet op de lijst staat is 100% logisch. Er zijn gewoon veel betere internationale teams die zich al jaren in ACO wedstrijden engageren :rolleyes: En dan nog Spyker beschuldigen van omkoperij. Zeer laag :confused: |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Ander nieuws:
|
Quote:
In feite sloeg ik dus de nagel op de kop met de uitspraak die ik eerder op de dag deed over ProSpeed: "Ik kan me eveneens goed inbeelden dat ProSpeed niet gelukkig is met het feit niet bij de genomineerden te zijn, zelfs niet bij de reserven. OK: op ACO/LMS/ALMS kan ProSpeed inderdaad geen adelbrieven voorleggen..." ;) Persoonlijk had ik hen op de reservelijst verwacht, niet bij de vaste nominaties... Rudi Penders is een heel sportieve kerel en hij en het volledige ProSpeed team zullen er m.i. ongetwijfeld voor zorgen dat ze tegen 2008 wel over die nodige adelbrieven beschikken. Heeft iemand ondertussen ergens een reactie opgevangen van PSI Experience of van de Gordon-Boys? Mvg, Dries DS |
Quote:
Quote:
|
Quote:
PSI maakt inderdaad een goede kans, als eerste op de reservelijst, gezien ook mijn reeds eerdere vraagtekens omtrent de tweede wagen van Barazi-Epsilon. Convers MenX is ook nog zoiets... Dan toch liever een (al dan niet Belgische) C6-R in de plaats ;) . (En persoonlijk ook liever een PSI C6-R dan een vastbenoemde LAA C5-R) En wat van onze nationale rijders? Heeft iemand daar iets over gehoord/gelezen? We beschikken in ons kleine landje wel over een aantal vaste waarden, op endurance-gebied. OK, niet een massa 'helden', maar toch wel enkelen... |
Quote:
|
Prachtig startveld! :worship: :applaus:
In tegenstelling tot andere jaren is er dit jaar weinig reden tot discussie. ACO heeft een goede lijst afgeleverd. :applaus: |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Pagani Zonda C12 R
Weet niet goed waar dit te plaatsen, maar er is een interessante post geplaatst op het ten-tenths forum.
Voila : De Pagani Zonda C12 http://www.supercars.net/carpics/374...ZondaC12R1.jpg Volgens sommigen eentje zoals de MC12 Corsa of de Ferrari FXX, maar toch speculatie over een compititiemodel. Komt Pagani naar Le Mans in 200...? iemand hier meer info over? |
De eigenaar van Pagani heeft toch geen belangstelling voor de racerij?
|
De naam van het 3de RS Spyder ALMS is bekend: CET Racing Solaroli Motorsports. bron: http://www.dailysportscar.com/subscr...ms/alms968.htm
Ter verduidelijking:
|
Quote:
2008: 2 x Dsyon voor ALMS 2 x CET Racing voor ALMS 1 x Conzus Motorsport voor ALMS 1 x ... voor LMS |
Stefan Mucke, Alex Yoong en Jan Charouz besturen de Charouz Lola. In 2007 neemt het team deel aan LMS, Le Mans en de laatste 2 ALMS races.
Bron: www.dailysportscar.net |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:12. |