De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Spa 24H (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20296)

NetForce84 02-08-2011 21:31

Quote:

Er zijn andere zaken gebeurd die mij meer aan cowboytoestanden doen denken, zoals bvb. de Lambo die tegen een totaal onaangepaste snelheid de pits wil inrijden, daarbij op een haartje na enkele marshalls mist (ééntje had nog de reactie van neer te duiken onder de vangrail) om tenslotte op zijn zij te eindigen.
filmpje: http://www.liveleak.com/view?i=5f9_1312145317

Pascal 03-08-2011 12:35

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 269936)
Er zijn andere zaken gebeurd die mij meer aan cowboytoestanden doen denken, zoals bvb. de Lambo die tegen een totaal onaangepaste snelheid de pits wil inrijden, daarbij op een haartje na enkele marshalls mist (ééntje had nog de reactie van neer te duiken onder de vangrail) om tenslotte op zijn zij te eindigen.

Uitleg van de piloot : mijn voet zat geklemd onder het rempedaal en daardoor bleef ik op het gas....

C U

Raceboy 03-08-2011 20:25

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 269868)
R@ce@holiC was in de buurt van de crash en heeft deze foto genomen:

Ik stond aan de andere kant op de tribune en daar zag het er zo uit:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4782152_n.jpg

Scapa 04-08-2011 22:20

Dan stond je niet ver van mij :D

Scapa 04-08-2011 22:23

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 269936)
Ik zie niet in wat er daar schandalig aan is? Misschien eens vragen hoe de Audi rijders die werden aangetikt door onoplettende piloten erover denken...

Heb het veel andere wagens ook meermaals zien doen hoor, zie het eerder als een teken om duidelijk te maken dat er een snellere wagen aankomt; want in je achteruitkijkspiegel kan je mijns inziens moeilijk uitmaken hoe snel het achteropkomend verkeer aankomt.

Ze zaaien zo gewoon paniek op de baan. En je kan het zeker eens gebruiken maar bij hun was het gewoon continu, precies een rijdende discotheek. Marc Goossens heb ik dat bijvoorbeeld maar zelden zien doen, Wauters toen die derde lag ook niet,..

Mark 04-08-2011 22:50

Volgens mij hebben we die discussie hier al tig-keer gehad ;) Het is aan de snelle piloot die de langzame piloot voorbij gaat. Oftewel, de snelle laat de langzame leven. De snelle mag uitzoeken hoe hij het doet.

Met de lichtjes knipperen is de minst nette manier, komt aggresief over. In goeie ouwe tijd van de Belcar was er zelfs een team die het deed bij koersen overdag!

Oja, dit was een editie met de meeste deelnemers sinds een jaar of 12? Welgeteld 0 vrouwen aan de start! Dat is toch wel opmerkelijk.

JCE.72 04-08-2011 22:55

Quote:

Originally Posted by Scapa (Post 269981)
Ze zaaien zo gewoon paniek op de baan. En je kan het zeker eens gebruiken maar bij hun was het gewoon continu, precies een rijdende discotheek.

Ik kan begrijpen dat kerels zoals Fässler en Rockenfeller met hun LMP1 ervaring dit wel wat eerder gaan doen, en zeker die laatste gezien zijn ervaringen van enkele maanden geleden... toen hielpen zijn discotheeklampjes bij het dubbelen van een GT niet en we weten allemaal wel hoe het eindigde.

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 269982)
Welgeteld 0 vrouwen aan de start! Dat is toch wel opmerkelijk.

Ik heb er nochtans eentje op het tweede hoogste trapje van het podium algemeen gezien Mark, met name Claudia Hürtgen (al ziet ze er niet meteen erg vrouwelijk uit)...

marcel 04-08-2011 23:03

ik vind het een overbodige discussie. je hoorde er niemand over klagen bij de 24u van Le Mans, en het gebeurt in zowat elke endurance-wedstrijd.
waarom het nu opeens een probleem zou zijn, ik snap het niet?

Mark 04-08-2011 23:31

Quote:

Originally Posted by JCE.72 (Post 269983)

Ik heb er nochtans eentje op het tweede hoogste trapje van het podium algemeen gezien Mark, met name Claudia Hürtgen (al ziet ze er niet meteen erg vrouwelijk uit)...

klopt, met tuin-overall en korte haren dacht ik aan iets anders :D

Hoe dan ook, meer wagens dan ooit en minder vrouwen dan ooit aan de start! Werk voor de FIA lijkt me zo.

Scapa 05-08-2011 09:43

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 269984)
ik vind het een overbodige discussie. je hoorde er niemand over klagen bij de 24u van Le Mans, en het gebeurt in zowat elke endurance-wedstrijd.
waarom het nu opeens een probleem zou zijn, ik snap het niet?

Je kan de 24u van Le Mans met z'n verschillende klasses en enorme snelheidsverschillen toch niet vergelijken met Spa afgelopen weekend waar bij wijze van spreken als op een zakdoek zat?

marcel 05-08-2011 10:10

wat heeft dat er nu mee te maken? het gaat over het flashen van lichten, en da's voor een piloot even irritant bij een groot snelheidsverschil als bij een klein.

bij de crash van rockenfeller waren er hier en daar stemmen als zou de ferrari afgeleid zijn door het flashen van de audi (met zowiezo al bijna verblindende lichten), maar toch hoorde je niemand roepen dat dat flashen daar paniek veroorzaakte, of dat daar een bende cowboys rond reed.

All times are GMT +2. The time now is 17:42.