De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9428)

fish88 23-04-2005 11:17

http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/rfh2005.jpg

Mark 25-04-2005 23:11

Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken. Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?

vandijk 25-04-2005 23:31

Quote:

Originally Posted by Mark
Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken. Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?

:eek: mooi he die jan! Langzaam wordt duidelijk waar ie mee bezig is.

fish88 26-04-2005 00:17

ik denk dat hij gewoon doorgaat met dome want hij had tijdens de uitzending veel goede woorden over dome

Stranger 26-04-2005 07:45

Er gaan ook geruchten dat Ford (weer) onder de naam Jaguar de sportscars in wil.

Gaan we de succesvolle combinatie Lammers - Jaguar weer zien? :)

Raceboy 26-04-2005 14:10

Quote:

Originally Posted by Stranger
Er gaan ook geruchten dat Ford (weer) onder de naam Jaguar de sportscars in wil.

Gaan we de succesvolle combinatie Lammers - Jaguar weer zien? :)

lijkt me een raar gerucht een jaar nadat ford alle autosport afbouwde.

Stranger 26-04-2005 17:54

Ford heeft nog steeds autosport, alleen het geldverslindende F1 project werd verkocht net als Cosworth.

Zowel in het WRC als het Junior WRC, NASCAR en de V8 Supercar Championship Series zit Ford nog gewoon. Een LMP1 bouwen en daarmee lange afstandsraces rijden (en winnen?) is waarschijnlijk financieel interessanter.

En zeg nou zelf, meerijden in de F1 òf Le Mans winnen, wat spreekt nu meer tot de verbeelding?

FIRE 26-04-2005 18:07

Quote:

Vandaag is Jantje te zien in RTL Autosport...........mededeling dat ze waarschijnlijk de rest van het LMES seizoen zullen afwerken.

Is inderdaad goed nieuws. Zou hij dan samen met die Amerikaan gaan rijden? John Bosch heeft het volgens mij te druk met zijn TGP en Ferrari Challenge races.

Quote:

Echter dat is klein nieuws vergeleken met dat ene zinnetje, althans als ik dat goed verstaan heb. Ze waren wat aan het keuvelen over de reglementen voor sportscars enzo..........en opeens zei Lammers dat ze druk bezig waren met de plannen voor 2006, 2007 en 2008. Ze waren een wagen aan het bouwen :confused: Kijk een Lola, Zytek, Courage, Pescarolo of Dome die koop je maar die bouw je niet. Waar is die gast mee bezig? Een echte Nederlandse LMP?

In 2006 zijn de huidige LMP900 wagens (zoals RfH Dome, Audi en Lister) niet meer toegestaan, dus RfH ontkomt er niet aan om een LMP1 of LMP1 Hybride aan te schaffen. Een hybride lijkt me niet logisch omdat deze in 2007 niet meer toegestaan zijn. Ik begreep overigens gisteren van Lammers dat het ombouwen van de huidige LMP900 wagen naar een LMP1 hybride zo'n €400.000 kost. Voor meer info over reglementen: http://www.mulsannescorner.com/kieronsalterlmp12.html

Ik kan me niet voorstellen dat RfH zelf een auto gaat bouwen, Lammers heeft namelijk duidelijk aangegeven dat het financieel niet voor de wind gaat. Het lijkt me logischer dat RfH bv een nieuw model Dome koopt en die samen met de fabriek gaat ontwikkelen.

....Of zou John Bosch iets zien in een LMP1 project aangedreven door een Ferrari krachtbron? Kortom een zogenaamde Barron-Ferrari LMP1? Vorig jaar was de Nederlander Wiet Huidekoper op zoek naar technici voor een "long term Le Mans sports car programme"....;)

vandijk 27-04-2005 12:39

Zo weer een beste verandering op de Le Masn entry list. Bijna alle teams op de reservelijst hebben hun wagen teruggetrokken. Alleen Spyker staat nog op de reservelijst.

ACEMCO heeft zich teruggetrokken met als gevolg dat er een nieuw Frans team met een Porsche op de lijst voor 5 juni staat...

Wie had dit nu weer zien aankomen?

gwyllion 27-04-2005 17:13

Waarom wordt de reserve lijst niet aangevuld? Rare boel.

fish88 27-04-2005 17:52

ja er zijn nog een paar zyteks en een paar lister storms die op de lijst willen :( (denk ik)

Mark 09-05-2005 20:28

Wellicht weer twee wagens minder...................

Quote:

Jon Field, who opened and then abruptly closed the Banana Joe's and Margarita Mama's nightclubs in the Denver Pavilions, was indicted Thursday on embezzlement charges.

Specifically, the Denver grand jury accused Field of using some of the money for his home and an expensive passion: sports-car racing.
http://www.denverpost.com/business/ci_2714463
Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A

FIRE 09-05-2005 20:33

Quote:

Wellicht weer twee wagens minder...................

Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A

Ik had het ook gelezen, is eens een keer iets anders dan drugssmokkel. ;)

Mark 19-05-2005 23:42

Quote:

Peter Baert naar Eurosport

Zo gaat Eurosport binnen een maand bijna 8 uur live uitzenden van de 24 Uren van Le Mans. Hartstikke heerlijke momenten voor een commentator."
"We zijn met zijn vieren binnen de autosport-ploeg en ik ben de enige Vlaming.

www.pitstop.tv
Yes, prachtig............hopelijk op eurosport 1. Als dat het geval is dan is het zwaai zwaai naar de 12 uur BTCS in Spa ;)

JPMontoya 20-05-2005 00:00

dat ze eurosport maar eens terug op de kabel zetten !

@Peter Baert wordt FIA GT blijvend verder uitgezonder op de site van Eurosport?

All times are GMT +2. The time now is 16:40.