De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP van Australië 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10123)

gwyllion 03-03-2005 12:16

Ik denk dat Stoddart gegokt heeft en zwaar op zijn gezicht terecht zal komen. Hij beweert bij hoog en laag dat alle teams hem steunen behalve Ferrari en probeert de publieke opinie tegen Ferrari op te zetten om ze zo te dwingen de Minardi toch goed te keuren. Nu blijkt ineens dat hij de handtekening heeft van Tony Purnell, voorlopige baas van Jaguar en inmiddels vervangen bij Red Bull Racing. Zijn plaatsvervanger Christian Horner is ook niet plan de Minardi toe te laten :eek:

Dit staat allemaal te lezen op pitstop.tv.

Speedy 03-03-2005 13:22

Wat mij beterft zou Minardi mee mogen rijden,maar waarom is er dan nog een reglement nodig vraag ik me af,tja,de discussie over wat wel en niet mag zal wel altijd blijven bestaan zeker?
En wat betreft Ferrari:wat kunnen zij er aan doen dat ze momenteel de beste zijn,het is toch aan de andere teams om te bewijzen dat ze minstens evengoed of beter kunnen doen,of niet?Het is natuurlijk wel saai als het komende seizoen net als de voorgaande zal zijn,maar het is aan de anderen om dat te proberen veranderen volgens mij........

sledge 03-03-2005 14:28

Op zich zou ik er geen probleem mee hebben om Minardi toe te laten, maar er zijn naar mijn mening teveel addertjes onder het gras om het probleemloos te laten verlopen. Wat als ze bv punten pakken die in oktober o zo belangrijk waren om Jordan voor te blijven, of wat als ze in een incident betrokken zijn dat iemand anders punten kost....

The Interceptor 03-03-2005 15:22

Ik weet ook niet goed wat er met de Minardi's moet gebeuren, als de wagen niet in orde is zou hij eigenlijk niet mogen starten natuurlijk. Maar 't is natuurlijk 'maar' Minardi, die vrijwel nooit punten scoort .... moest een team als Sauber ofzo zo willen starten, ik denk dat ze het niet rondkrijgen hoor.

Op foto's op f1racing.nl zie ik als 3e piloot bij Minardi die "ervaren" man staan :) gaat die dan ook de vrijdagtraining voor zijn rekening nemen? Op u 40+ in F1 debuteren, 't is maar weinigen meegegeven :D

Nu naar de race zelf, ik ben toch wel benieuwd hoor, toch wel meerdere teams die goed gepresteerd hebben in de winter. Ook velen in het wereldje denken precies dat Red Bull een sterk seizoen tegemoed gaat, ik zie ze toch nog niet snel op het podium eindigen eigenlijk, al blijken ze wel een heel sterke motor te hebben :eek:

Voor de overwinning zondag zou ik mijn geld op Alonso zetten, ik verwacht echt dat Renault meteen sterk aan het seizoen begint evenals McLaren en wsl Ferrari ook wel. BAR (hoe zeer ik ook hoop dat Jenson eens kan winnen) die verwacht ik echt niet vooraan :( Kzal al blij zijn als hem top 5 haalt denk. Maar dat zien we de volgende dagen wel ...

FIRE 03-03-2005 15:40

Quote:

Originally posted by gwyllion
Nu blijkt ineens dat hij de handtekening heeft van Tony Purnell, voorlopige baas van Jaguar en inmiddels vervangen bij Red Bull Racing. Zijn plaatsvervanger Christian Horner is ook niet plan de Minardi toe te laten :eek:

Dit staat allemaal te lezen op pitstop.tv.

Wil Red Bull niet Ferrari motoren?

gwyllion 03-03-2005 15:42

Quote:

Originally posted by FIRE
Wil Red Bull niet Ferrari motoren?
Zou kunnen, Midland ook, denk ik.

airco 03-03-2005 16:08

Quote:

"I sympathise with their position but rules are rules,” the BBC report the team boss as saying. "My position and that of Red Bull is that nothing would be more frustrating for us in a debut race to finish ninth with a Minardi ahead of us and a point taken from us."
eigenlijk heeft Horner daar wel overschot van gelijk ....

Guido 03-03-2005 16:29

Quote:

Originally posted by airco
eigenlijk heeft Horner daar wel overschot van gelijk ....
Spreekt anders wel boekdelen over het geloof in eigen kunnen...

gwyllion 03-03-2005 17:12

Todt is verstoppertje aan het spelen. Stoddart kan hem maar niet vinden :D

airco 03-03-2005 20:59

Quote:

Originally posted by Huudo
Spreekt anders wel boekdelen over het geloof in eigen kunnen...
Bwa wil weinig zeggen he ....

De top 6 ligt meestal wel gereserveerd voor de topteams .... Maar de plaatsjes erachter zijn voor iedereen te bereiken ...

Zeker in de race aan het begin van het seizoen waar regelmatig nog uitvallers te noteren zijn.

Luigi 03-03-2005 21:01

Ik vind heel die Minardi-affaire maar een super belachelijk spelleke worden. Ok reglement is reglement maar komaan jong. Das al wat ik er nog over ga zeggen want kben er mij veel te boos om aant maken. Ik heb het gevoel dat de huidige F1 zich precies al aant opdoeken. Met zo'n toestanden win je ieder ieder geval geen fans.
Voor de rest ben ik blij dat we weer vertrokken zijn. Kben content van weer een paar vertrouwde gezichten te zien: de la Rosa is back! en tis Doornbos toch maar gelukt!! Ik heb zojuist eens de foto's op F1 Racing bekeken en twas wel grappig. Alonso kan het nie veel schelen dat hij daar staat, Fisico probeert heel deftig te doen, Montoya heeft een "don't mess with me" attitude (altijd al gehad) en Villeneuve zijne overall is weeral 2 maten te groot. Kortom, gentlemen, start your engines!!! :D

Finish 03-03-2005 23:31

Vraag van journalist aan Schumacher over het uitsluiten van Minardi:

Quote:

Given they are not a threat can you see any reason why they should be excluded?
MS: If .. you play soccer?
I used to..
MS: Imagine there is a new rule in soccer and you always play with ten people and there is always one team that is not doing very well, would you accept they play with 11 or more people…?

If they were effectively playing with their hands tied behind their back already, yeh.
MS: I don’t think it is a serious subject to discuss.
bron: f1-live.com

:D

Mark 03-03-2005 23:36

Het verhaal Minardi kon weleens met een sisser aflopen............

Quote:

Although the team does have some legal bodywork pieces to hand in Australia, they have not been track tested, and Stoddart is loathe to fit them to his cars. He may however be faced with no alternative, should the situation come to a head on Friday morning
www.speedtv.com
Zou Albers nog steeds met een grijns op zijn smoelwerk rondlopen?

Finish 03-03-2005 23:43

Wel verbazend dat Jordan akkoord is. Dat team is zowat de naaste concurrent van Minardi. Als beide Jordans zondag dan achter de Minardis eindigen, lijkt Stoddart me toch geen reden tot juichen te hebben. Wat een oplichterij ! Reglementen zijn reglementen, en dat argument is al énorm vaak aangehaald op dit forum. Het is niet omdat je een wagen hebt die onmogelijk voor punten kan gaan, dat de bak niet conform de reglementen hoeft te zijn.
Inzetten, die nieuwe stukken, anders niet meedoen !

Finish 03-03-2005 23:58

Red Bull toch akkoord

Quote:

Red Bull gaat er dan toch mee akkoord dat Minardi haar wagens van vorig jaar inzet tijdens de eerste race van het nieuwe seizoen. De teambaas van Red Bull, Christian Horner, zei eerder vandaag nog dat hij niet wou ingaan op het verzoek van de noodlijdende Italiaanse renstal.

De mening van het team is echter veranderd nadat Paul Stoddart samen met Horner een paar zaken heeft besproken. Om de mening van Red Bull te veranderen moest Stoddart wel een toegeving doen. Als Minardi in de top acht eindigt en vóór Red Bull belandt in de race, dan zouden ze hun punten en hun plaats opgeven.

Het is eerlijk gezegd niet de meest sportieve manier om dit soort zaken aan te pakken, maar op die manier staat Minardi een stap dichter bij de deelname aan de Australische Grand Prix. Het team moet nu enkel nog een unanieme stem hebben van de teams. De enige struikelblok in dat opzicht vormt het Ferrari team.

Bron: PlanetF1

All times are GMT +2. The time now is 12:26.