![]() |
ik verkies toch wel et oude systeem hoor
|
we gaan nog maar eens wisselen van format voor de kwlaificaties. Het goede nieuws is dat we deze keer ook iets te zeggen gaan hebben. stemmen kan je doen op : http://formula1.com/news/3312.html
net effe gelezen en ze trekken m.i. allebei op niks. Ze zijn weer veel te ingewikkeld. |
Het eerste gestemt, al zien we dan wel maar 50 minuten quali. Eigenlijk is het net zoals de 12 ronden format, maar dan met zoveel ronden als je wil. Mischien dat een beperking van het aantal ronden nog beter zou zijn
Voorstel 2 is gewoon bespottelijk vind ik, en zou bovendien enorm saai zijn. Zelfs een superpole sessie lijkt me in de f1 saai, omdat de verschillen over 1 ronde te groot zijn |
Voorstel 1 dat is gewoon hetzelfde als begin dit jaar met kwalificaties op zaterdag én zondag. Met dit kleine verschil dat beide sessies nu achter elkaar zouden gereden worden.
Ik ben nooit voorstander geweest van tijden samen te tellen, dat maakt het boeltje pas ingewikkeld en de snelste staat niet noodzakelijk op pole. Er blijft dus maar 1 optie over en dat is optie 2. Het kan beter maar is nog zo slecht niet. Er is gegarandeerd aktie op de baan de eerste 15 minuten, waar het vroeger niet altijd zo was. Nu zullen er na 15 en 30 minuten gewoon telkens 5 wagens verdwijnen. Echt ingewikkeld is dat niet. En de rest MOET opnieuw een tijd rijden want hun tijd wordt gewist, dus blijft er aktie op de baan. Ik zie dit wel zitten. Positief is ook dat die naftregel in de vuilbak is gekieperd. Gedaan met dat gezeik over verschillende pitstopstratego's op zaterdag. |
Quote:
|
ik heb, net zoals Superdiesel, op voorstel 2 gestemd. actie op de baan gegarandeerd, en je verliest als rijder geen plaatsen omdat je in je snelste ronde opeens een bocht of 3 achter een minardi zit
|
Ik heb ook voor voorstel 2 gekozen.
Wil je de pole halen, dan moet je gewoon 3 keer bij de snelste zijn. Zit je een heel rondje vast achter een minardi, ja, dan moet je al je rijderstalenten gebruiken om er zo snel mogelijk over te gaan of je ligt eruit. Prachtig dus. Dat plus het feit dat ik nog steeds een grote tegenstander ben van het huidige systeem. |
All times are GMT +2. The time now is 01:37. |