Frank 490 |
08-07-2005 20:20 |
Quote:
Originally Posted by redje
De fabrikanten proberen hun zin door te drijven en binnen de huidige F1 kunnen zo indirect wel macht hebben/verwerven.
Maar, zoals ik al zei, officieel zal dat nooit zo zijn. Officieel gezien kunnen zij alleen nooit de macht hebben. Bovendien is FIA meer dan F1.
|
Nou, dat wordt wél officieel als er een pion van één der fabrikanten op die stoel komt te zitten. Probleem van de heren is natuurlijk dat ze het onderling niet eens zijn. Ieder voor zich en zo, allemaal eigen belangetjes, dus een gezamenlijke kandidaat naar voren schuiven wordt erg lastig. Dat lukt ze eenvoudig niet.
Bovendien, wie praat er over 'officieel'? Het gaat de fabrikanten om macht, 'invloed' als dat prettiger klinkt. Een sterke (lees: bepalende) invloed is veel interessanter dan een poppetje naar voren schuiven. Dan zou het om 'het mannetje' gaan, waar iedereen vervolgens op kan 'schieten', maar daar gaat het die fabrikanten natuurlijk helemaal niet om. Het smeekt trouwens eigenlijk om corruptie. In deze omstandigheden, waar de belangen zo waanzinnig groot zijn, waar het om zoveel geld gaat, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om niet te bezwijken voor de ongetwijfeld fantastische bedragen die worden uitgeloofd om een voordeeltje voor een fabrikant te regelen. Ik zeg daar maar verder niks over. Ik leg het liever aan mezelf uit dan aan de rechter.....
Overigens heb je gelijk hoor. De FIA regelt meer dan alleen F1. Waar zit echter het meeste geld in, waar zijn de belangen het grootst? Juist, in de F1. Geloof me nou, het gaat om macht en invloed, niet om de sport. Die wordt er gewoon aan opgeofferd.
|