De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP monza (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11252)

student 04-09-2005 16:00

Quote:

Originally Posted by marcel
Montoya was helemaal niet de wedstrijd aan het controleren, zoals de heren Lammens en Goossens verkondigden.

Wat de heren Lammens en Goossens verkondigden is dan meestal ook verkeerd. Goossens doet nog zijn best, maar Lammens zit meestal verder van de waarheid dan de Minardi's van de overwinning.

*EDIT: Schelden doen we hier niet*

Sorry dat ik even off-topic ging

Yannick R 04-09-2005 16:44

En Lammens zegt ook zo goed als elke race: "Ja die Alonso is een echte vechter, hij gaat altijd voor de overwinning".

De echte vechter vind ik dan toch Raikkonen hoor :gas:

Ottooke 04-09-2005 16:59

Ik vond het toch een interessante GP. Geen uitvallers en slechts enkele brokken achteraan het veld bij de start. Ze hebben allemaal goed gereden.
Kimi werd opgehouden door Villeneuve, die zich in het heetst van de strijd voor de wereldtitel nog wil laten opmerken door een duidelijk snellere wagen te hinderen. Dan krijgt Kimi pech met de band evenals Montoya later in de race. Volgens de commentatoren van de RTBF ;) zouden de McLarens hun camber nog gewijzigd hebben voor de race. Verkeerde keuze blijkt achteraf.
Shumacher trager dan Barrichello, heeft Schumi geen motivatie meer? Overigens heeft hij nog geluk gehad dat hij niet bestraft is geweest voor een dubieuze inhaalactie.
Ik kijk al uit naar de GP van België.

redje 04-09-2005 17:05

Quote:

Originally Posted by Yannick R
En Lammens zegt ook zo goed als elke race: "Ja die Alonso is een echte vechter, hij gaat altijd voor de overwinning".

De echte vechter vind ik dan toch Raikkonen hoor :gas:

Alonso moet niet vechten. Raikkonen vecht nog wel, maar op een, volgens mij, verkeerde manier. Hij blijft altijd op de limiet gaan en meestal er zelfs een stuk over.
Als uw wagen qua betrouwbaarheid een van de slechtsten van het veld is, kan je het best iets kalmer aan doen als de situatie er zich toe leent. En aangezien de Mclaren in vgl. met de andere teams buiten Renault wel tot een seconde per ronde sneller is, dan kan je het wel rustiger doen. Dan vermijd je situaties zoals wat hij in de Roggia deed en ook die enkele uitstappen na de tweede Lesmo.

The Interceptor 04-09-2005 17:19

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Overigens heeft hij nog geluk gehad dat hij niet bestraft is geweest voor een dubieuze inhaalactie.

Ik kijk al uit naar de GP van België.

Inderdaad ja, daar mocht hij toch wel een sanctie voor krijgen vond ik. Bocht afsnijden én positie winnen, stond dacht ik gelijk aan een straf? :rolleyes:
En daar in de pitlane met Webber, dat was ook maar iets raars ja, goed dat Sato daar niet bestraft werd voor het overschrijden vd witte lijn. Had gemogen (mss zelfs gemoeten), maar dan hadden ze Webber ook zeker moeten straffen!

Naar de GP van Spa kijk ik nu ook wel uit ja! Had alleen gehoopt dat BAR iets sterker was vandaag, want hoop vooral dat Jenson volgende week schitterend presteert! :D
Woensdag ben ik al ter plaatse (wel niet vergeten nog "ff" die quiz-vragen op te lossen en de prono al in te vullen ...)

Maarten 04-09-2005 17:45

twintig finishers, de betrouwbaarheid lijkt bij iedereen onder controle, want zwaar over de curbs gaan, snoeiharde snelheden, ... goed werk!

ik vond het aangenaam om zien tijdens het eten, dus niet constant naar het scherm gekeken!

Finish 04-09-2005 18:46

Wat Schumacher - Trulli betreft: volgens mij heeft hij Jarno ook voorbijgelaten, want 1 ronde erna zat Trulli weer voor MS.
Of moet je de andere direct voorbij laten ? Want Raikkonen sneed ook eens de eerste bocht af toen hij voor Alonso lag, en ik weet niet of hij dan Alonso voorbijliet.

Ottooke 04-09-2005 20:12

Quote:

Originally Posted by Finish
Wat Schumacher - Trulli betreft: volgens mij heeft hij Jarno ook voorbijgelaten, want 1 ronde erna zat Trulli weer voor MS.
Of moet je de andere direct voorbij laten ? Want Raikkonen sneed ook eens de eerste bocht af toen hij voor Alonso lag, en ik weet niet of hij dan Alonso voorbijliet.

Of was Trulli sneller dan Schumacher en is hij er voorbij gereden ipv voorbij gelaten? Ik weet het ook niet. Idem bij Raikkonen en Alonso. Waar en hoe ze precies weer gewisseld hebben is niet in beeld geweest. Verder lijkt het me logisch dat je na zo'n incident zo snel mogelijk de andere voorbij laat. Schumacher heeft duidelijk verschillende bochten voor Trulli gereden. Voor Schumacher heeft het uiteindelijk niks opgebracht.
Het zou wel handig zijn geweest als er op de tv getoond werd dat het incident "under investigation" was. Dan wist ik dat het de koersdirectie ook opgevallen was.

Ottooke 04-09-2005 20:44

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Woensdag ben ik al ter plaatse (wel niet vergeten nog "ff" die quiz-vragen op te lossen en de prono al in te vullen ...)

Voor al de personen die weleens vergeetachtig durven zijn en hun F1 Prono vergeten heb ik de Calendar van onderaan de pagina naar boven gezet. Nu kan je er echt niet meer naast kijken ;)

smiley 04-09-2005 21:28

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Voor al de personen die weleens vergeetachtig durven zijn en hun F1 Prono vergeten heb ik de Calendar van onderaan de pagina naar boven gezet. Nu kan je er echt niet meer naast kijken ;)

ik ben mijn prono vergete en ik dacht nog op een 1.20 tijd te gokken..en meestal eindig ik met .888 dus zou ik er niet ver naast hebbe gezete :mad: maja volgende keer weer beter :)

Jochie 04-09-2005 22:46

Ik begreep ook niet waarom MS niet bestraft werd voor die "inhaalactie", doorsteken van de chicane.
Als je daar als piloot u fout wil toegeven moet je direct daarna de onterecht bekomen positie teruggeven en dat gebeurde toch niet.

Verder was er wel wat spektakel toen Kimi net zijn band vervangen had en er toen echt voor ging.
Wat bij de commentatoren een uitspraak in de aard van "hij heeft precies nog wat problemen, maakt nog foutjes" ontlokte.
Wakker worden, the Iceman zat gewoon te koken in zijn wagen, nog eens wat emotie in de F1 :)

Jochie

Jan 05-09-2005 13:21

Deze GP hoorde wat mij betreft eerder bij de saaie soort. Contradictorisch genoeg heb ik zelf de ganse tijd vol spanning blijven kijken, en dat had alles te maken met de vraag "Krijgt Kimi het nog voor mekaar of niet?". De uitslag was deze keer dus van groter belang dan het spektakel tijdens de race op zich. Tot halfweg had het er alle schijn van dat de 1 stop strategie zijn vruchten zou afwerpen voor Raikkonen (hadden ze eigenlijk wel een andere keuze?). Toen de linkerachterband problemen begon te geven, zag het er allemaal minder rooskleurig uit, en na die schuiver bleken dan alle kansen verkeken en kwam het erop aan zo dicht mogelijk bij Alonso te eindigen.
Ik zit steeds meer met de twijfel wie er dit jaar de titel het meest verdient.
Raikkonen is tot dusver de strijdvaardigste gebleken, maar Alonso heeft op het juiste moment zijn zuiders temperament binnen de juiste perken geleid, daarbij gesteund door een hyperbetrouwbare Renault.

En dan nog iets, hoewel er nu door velen zo'n beetje smalend (misschien terecht) wordt neergekeken op de povere resultaten van Ferrari, is het blijkbaar velen ontgaan dat ook topteam Williams er steeds minder van bakt.

Tot op heden vind ik het seizoen 2005 in zijn geheel alleszins boeiend, en in zekere zin vergelijkbaar met het begin van de gekke jaren '70: Ferrari niet in beste doen, Williams in de achterhoede, vodden met banden, technisch gesjoemel, conflicten tussen belangengroepen, van tijd tot tijd al eens een pilotenwissel en tussendoor toch enkele spannende GP's. Over tien jaar kijken we misschien nog terug op 2005 als een "grand cru". ;)

Raceboy 11-09-2005 10:33

Schumacher heeft een beetje bang op Monza. (anderen ook hoor ;)) Probleem schijnt de tweede chicane te zijn waar je na een klapband rechtdoor de bandenmuur ingaat. Begrijpelijk dat je daarom bezorgd bent. maar wat het wijzigen van de chicane naar rechts-links i.p.v. links-rechts daaraan kan verbeteren? :confused:

e.e.a vertaald uit autosport 8/9 en zlf gedachten toegevoegd ;)

All times are GMT +2. The time now is 22:52.