De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Wordt Michael Schumacher ooit nog wereldkampioen F1, of is het afgelopen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11527)

Ottooke 18-10-2005 13:45

Quote:

Originally Posted by marcel
Zondag is dat in mijn ogen toch gebleken. normaal zie je hem na een spin in de gravel bak de marshalls aansporen om hem uit de bak te duwen. ditmaal stapte hij gewoon uit, en liep duidelijk verveeld terug naar de pits.

vorige week in Japan ook, hij vocht nog wel een beetje terug, maar het gebruikelijke Schumi-"vuur" was er niet meer bij.

Als hij nog kampioen zal worden, zal het toch zeker aan de wagen moeten liggen

Zijn opgave zondag is volgens mij geen gevolg van een gebrek aan motivatie maar eerder het resultaat van het gezond verstand gebruiken. Hij kon geen punten meer pakken om hoger in het WK te eindigen. Enerzijds omdat hij niet vooraan reed, anderzijds omdat hij met banden reed waarvan niet was geweten of die de eindmeet gingen halen. Zijn achtervolgers in het WK bij de piloten vormden geen bedreiging (Montoya reed al niet meer mee en Fisichella zou niet genoeg punten kunnen halen), maar ik twijfel of Schumi een verschil ziet in P3 of P5. Voor een meervoudig WK telt enkel P1 (en voor de centen moet hij het niet meer doen).

Waar ik je wel (gedeeltelijk) gelijk in geef is het feit dat hij nog WK kan worden, maar de wagen moet goed zijn. Ik voeg daaraan toe dat ook de piloot goed moet zijn. Als de Ferrari goed is, dan zal Schumacher nog altijd beter moeten doen dan Massa.

The Interceptor 18-10-2005 15:25

Ik verwacht wel dat Ferrari volgend jaar weer sterk voor de boeg gaat komen, maar of het voldoende is om Schumacher aan een 8e titel te helpen? Ik denk het niet. Maar als het volgend jaar niet is, ziet ik het hem niet meer doen. Dus ik denk dat hem volgend jaar wel sterk gaat rijden, maar toch (net) geen kampioen!

Sennake 18-10-2005 16:06

Quote:

Originally Posted by Savi
Awel Sennake, ik voorspel dat Schumacher volgend jaar, en het jaar erop met de titel gaat lopen. En waarom doe ik dat? Omdat ik het kan... ;-)

En ik voorspel dat de paus dit jaar nog als eerste mens voet zet op Mars :rolleyes:

bluelite 18-10-2005 16:16

Ik denk niet dat de paus met die tikker van hem door de medische tests van astronaut is geraakt :)

Jochie 18-10-2005 20:21

Ik verschiet er eerlijk gezegd van dat hij niet stopt ...

Hij is zijn onaantastbaarheid kwijt en zijn motivatie lijkt ook niet meer dezelfde maar dat is moeilijk te beoordelen natuurlijk.

Maar dat eerste heeft als gevolg dat ander piloten ook minder respect en meer durf gaan tonen, dat en het feit dat hij geen overschot meer heeft ... alles ist vorbei ;)

Sennake 18-10-2005 23:05

Quote:

Originally Posted by Jochie
alles ist vorbei ;)

Seffens krijg ik nog compassie ;)

Finish 18-10-2005 23:20

Mja. Pakt dat het normaal is dat Schumacher en Ferrari nu een hoop negatieve commentaar over zich krijgen. Men vergeet wel nogal snel dat deze combinatie garant stond voor het meedingen naar de wereldtitel sinds 1997, waarbij ze -exclusief Schumachers diskwalificatie in '97- toch 6 constructeurstitels en 5 coureurstitels op een rijtje bemachtigden. Dat mag in feite al een klein mirakel genoemd worden, zeker in de huidige periode waar kleine teams worden opgekocht door de grote motorenfabrikanten die met veel ophef direct voor de overwinning willen gaan.
Het is niet meer dan normaal dat Ferrari ooit een mokerslag ging krijgen, maar dat het in feite zo lang geduurd heeft, spreekt boekdelen. Renault en McLaren mogen nu misschien wel juichen dit seizoen, maar Ferrari heeft het hen jarenlang voorgedaan.
De échte flaters van dit jaar zijn voor mij in feite het knoeiende Williams en de betrouwbaarheid van de McLaren. Ferrari zat er ooit wel eens aan te komen, met als voorbode seizoen 2003.

Sennake 19-10-2005 07:01

Quote:

Originally Posted by Finish
Men vergeet wel nogal snel dat deze combinatie garant stond voor het meedingen naar de wereldtitel sinds 1997...

Vergeten?? Ik wou dat ik het KON vergeten verdorie, ik lig er al jaren wakker van 's nachts! Mag een niet-Schumacher fan dan ook even feest vieren aub? De Schumi-fans hebben begot 5 jaar aan een stuk niets anders gedaan! Het einde van het seizoen is nog geen week geleden, dus we hebben nog wel even wat vierings-tijd te goed, niet?

Finish 19-10-2005 10:13

alle, al een chance dat ge er nog van wakker ligt 's nachts ! Anders zou ik het u niet vergeven, hoor ! :+

Alain 20-10-2005 09:38

Ik denk dat hij de komende twee jaar de titel opnieuw gaat pakken.

Oke, er zijn zoveel verschillende factoren die de uitkomst van een race of seizoen bepalen maar ik vind dat hij intrensiek nog steeds de snelste man van het pak is. Raikkonen kon in de eerste helft van 2004 ook geen potten breken met dat strijkijzer.
De wil is er zowel bij hem als het team.
Rollen kunnen snel omkeren tijdens de winter, dat heeft 2005 wel bewezen.

Zoals al eerder gesteld werd, enkel P1 telt.
Eens in de hoek zitten waar de klappen vallen, is geen slechte zaak. Het zat er aan te komen maar als team en sportman hoop je steeds weer dat het kwakkelseizoen nog een jaartje uitblijft.
Het is tijd om terug te slaan in 2006 en de puntjes op de i te zetten om dan in 2007 in schoonheid te eindigen met een 9e titel :gas:

IVY440 20-10-2005 17:14

Schumacher wordt nog 2 keer kampioen. Als de Ferrari goed is natuurlijk :D

A.J. 20-10-2005 20:00

als Schumacher nog eens wereldkampioen wil worden zal hij toch naar een andere klasse moeten uitwijken denk ik. FIA GT ofzo...

Sennake 20-10-2005 20:26

Quote:

Originally Posted by A.J.
als Schumacher nog eens wereldkampioen wil worden zal hij toch naar een andere klasse moeten uitwijken denk ik. FIA GT ofzo...

Of biljarten...

Guido 20-10-2005 21:09

de kans dat Schumacher - met alle respect voor de geleverde prestaties natuurlijk - nog ooit wereldkampioen F1 wordt is net zo groot als ik nog ooit wereldkampioen in éénder welke discipline zal worden. Niet dus. 'k hoop voor hem dat achteraf niet zal blijken dat hij een jaartje of 2 teveel heeft gedaan, want dat zou met zo'n palmares enkel jammer zijn en alleen maar voer betekenen voor de al even heethoofdige anti-fans als dat de fans heethoofdig kunnen zijn. Anyway, over en sluiten, 't is mooi geweest. Ander en beter. ;)

schumivill 20-10-2005 23:56

Misschien niet,wie weet wel nog es...
Alles hangt af van zoveel factoren,en nu vooral met de nieuwe reglementen,dat ik het echt niet weet.
Dit jaar toonde gewoon aan dat Schumacher met geen topwagen niet veel meer te winnen heeft,dat kon hij nog in 1996,3 zeges met een ferrari die slechter was dan deze dit jaar,of waren de tegenstanders van hoger niveau (geen afbraak aan Hill's prestaties trouwens).
Als Ferrari weer een wagen bouwt die races kan winnen zie ik hem weer strijden voor de titel,misschien had hij die inpuls wel nodig,motivatie om weer te winnen..

All times are GMT +2. The time now is 15:12.