![]() |
5 Attachment(s)
Quote:
Maar in principe zal het wel kloppen, want ik gebruik als referentie het boek "MotoGP Racer's Archive 2004", waaruit ik alles natuurgetrouw tracht na te bootsen, alhoewel ik dus soms niet eens weet wàt ik naboots :o Ik moet overigens wél oppassen met die referentiefoto's, want de Ducati zag er in het begin van het seizoen anders uit, om na de 4e GP een aantal ingrijpende aanpassingen te ondergaan, zoals bv de dubbele uitlaat boven- en achteraan, die de eerste 4 GP's één enkele uitlaat bleek te zijn (t.t.z. 2 uitlaten die uitmondden in één enkele). Zo zijn er nog een aantal verschillen, en de Tamiya-kit is duidelijk gebaseerd op de latere versie! Maar genoeg gezeverd, hier komen weer wat foto's van de vordering der werkzaamheden : |
Als ik me niet vergis is het desmo systeem een systeem dat de kleppen van de motor helpt te sluiten, dus het zit binnenin. Dus dat nabootsen ... good luck! Maar ... bouw een soundmodule in in de soccle en je bent al een heel stuk verder ... want da's typisch desmo en Duc.
Hey Sennake ... mijn volgende project wordt de RC211V van Rossi Valencia 2003. Heb je daar goede referentie foto's van in één van je boeken? (sorry dat ik de thread even bevuil ...) |
Quote:
Via een of andere zoekrobot vind je ongetwijfeld meer en betere informatie hierover, maar het komt erop neer dat desmodromisch systeem eigenlijk synoniem is geworden voor Ducati. Hier onder meer : http://nl.wikipedia.org/wiki/Desmodromisch (vlindermechaniek). http://www.ducati.com/bikes/techcafe...part=technical http://www.usq.edu.au/users/grantd/m...cati/DESMO.HTM Deze link geeft het mooi weer met een animatietje : http://www.answers.com/topic/desmodromic-valve |
Ik wou dat ik ook zo goed kon bouwen als sennake,nismo,huudo.....enz,als je die foto's en modellen ziet????
|
Quote:
|
Ok, nu begrijp ik de techniek. Maar dat zit dus binnenin, en ik ga wel ver in modelbouw, maar zooooover nu ook weer niet eh ;)
|
Quote:
|
De W196 en 300SLR waren er indertijd ook mee uitgerust. Ah ja, van Mercedes natuurlijk. :D
|
Coolen brommer!!
Coolen brommer!! :drewl: |
Quote:
Het eerder aangehaalde 'motsjiklet', vind ik toch wel cooler. :D Maar ook onze Sennake is "ne pas trop juste celui là :D" bezig. :worship: |
:) zeer mooi bezig Sennake
|
Quote:
|
5 Attachment(s)
Nadat het chassis-motorgedeelte nagenoeg klaar was, ben ik aan de voorvork en -wiel begonnen. Ik had de extra voorvork-set van Tamiya aangeschaft, en het verschil is toch wel aanzienlijk. De goud- of koperkleurige stukken die in de gewone kit gespoten moeten worden, bestaan hier uit metalen cilinders en ze zien er prachtig uit, én nog eens natuurgetrouw ook. Ook de zwarte onderdelen bestaan uit zwart gelakte, gedraaide aluminium. Zeer mooi allemaal.
Verder heb ik ook de basic photoetch set van Acustion aangeschaft. Er bestaan er 3 verschillende van basic tot pro, maar ik vond de eerste voldoende omdat ik voornamelijk de photoetch radiatorrooster en de remschijven wilde gebruiken. De meegeleverde "Michelin" spuitmallen om de tekst op de banden te spuiten is trouwens waardeloos omdat de diameter van de band en die van de tekst op de spuitmal totaal niet overeenkomt. En terwijl je een decal die dit euvel vertoont met wat sollen nog kan vervormen, kan dat met photoetch materiaal totaal niet natuurlijk. Jammer, een gemiste kans... In elk geval zie je hieronder enkele foto's van de te monteren onderdelen (motor-chassis, voorvork-helften en voorwiel), en het samengebouwde geheel dat nu op een "halve moto" lijkt (of eigenlijk ook wel is). Je ziet ook een detailfoto van het voorwiel waaraan ik naast detailschildering ook wat extra bekabeling en (als je ze kan zien) een borgpen aan toegevoegd heb (in de as). Allemaal pietluttige details die je op zich eigenlijk niet bemerkt, maar die het totaalbeeld wel een "echt" effect meegeven, waarvan je niet zo direct kan aanwijzen waarom dat eigenlijk zo is... Overigens moet de voorvork nog wel een wash krijgen, net zoals het aluminium onderdeel dat linksboven aan het chassis gemonteerd zit. Op dit moment ben ik bezig aan de onderdelen die vooraan op het stuur moeten komen zoals het dashboard-display, de steunen voor de voorste kuip en de airbox... |
Mooi hoor. Zie maar dat je niet te veel previews post. ;)
|
5 Attachment(s)
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 13:35. |