![]() |
De vangrails in Chimay zijn nu 2 rails hoog en moeten voor homologatie 3 rails hoog worden en idd, geen centjes hiervoor...
|
Berichtje uit 2006:
Quote:
Quote:
|
Nou, nou. Ik denk dat er nog andere factoren meespelen, zoals overal, namelijk poen of "pognon" zoals het bij onze zuiderburen heet.
Een groot gedeelte van het budget van het Circuit de Chimay wordt gefinancierd door de paterkes Trappisten. En blijkbaar hebben die voor dit jaar "volop" de kaart van de motorsport getrokken. Na één jaar afwezigheid organiseren ze terug een wedstrijd voor het BK Supermoto en hun "Motos Historiques" (wegrace met klassiekers) wordt één dag langer. Volgens mijn "bronnen" in het Belgische wegrace wereldje zijn de "Classics" de discipline van de toekomst. Beetje contradictorisch als je het mij vraagt, maar bon. Het dient wel gezegd dat je daarmee nog zo'n 350 rijders kan trekken per wedstrijd (à 80 EUR de man). Eén van mijn bronnen had het ook over een heuse volkstoeloop tijdens de "Classics" van vorig jaar maar op de foto's was daar toch maar bitter weinig van te merken, maar misschien zaten ze op dat ogenblik allemaal in de biertent aan een blauwe Chimay te slurpen. Wat "moderne motoren" betreft ziet het er niet naar uit dat die vlug naar het "prinsdom" zullen terug keren... De Belgische rijders zijn nu éénmaal niet uit hetzelfde hout als hun Ierse en Noord-Ierse collega's gesneden. Bovendien zijn er nu ook alternatieven zoals de Club MET op Zolder en Bikers Cup op Francorchamps... Dat betekent dan weer wel dat het BK wegrace al een jaar of 2 volledig op zijn achterste ligt of maw zo dood als een pier is... Van iemand uit het BMB-bestuur hoorde ik zelfs dat Chimay, en ook Gedinne, geen BK race meer wilt organiseren zolang een zeker iemand uit het Luikse nog de plak zwaait over de Belgische wegrace... Dus, huichelaars zijn geen exclusiviteit in de autosport alleen... |
All times are GMT +2. The time now is 00:27. |