De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Welles-nietes BMW GTR (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13592)

Grig-O 31-07-2006 20:34

Armand Fumal mag trouwens naar Oosterijk om te gaan praten met de mensen van RaceAlliance...

Eyewitness 31-07-2006 21:00

het is misschien een heel domme vraag, maar als relatief groetje hier is mij het juiste verschil tussen Gt en tourisme wagen niet echt heel duidelijk...voelt iemand zich geroepen om me wat bij te leren:o

ICEMAN 31-07-2006 22:24

Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.

Viper GTS-R*** 31-07-2006 22:35

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.

Renault Mégane? Dat is nu echt het voorbeeld van wagen die juist NIET mag meedoen vind ik!
Silhouette hé:rolleyes:

Bij M3 is nog discussie mogelijk (naar mijn mening geen duscussie nodig en gewoon laten meerijden zoals deze keer;)) maar over die Mégane lijkt het mij toch duidelijk dat deze echt niet mee kan doen... laat hem mee en alles is toegelaten hoor!

Btw ivm de BMW van Duller, zijn minder goede prestatie's komen gedeeltelijk door het verwijderen van de splitter opde voorbumper... die eraf moest van racb/fia als ze wouden toegelaten worden... zonder die splitter was hij minder goed bestuurbaar en konden ze niet tot op de limiet gaan...

Viper GTS-R*** 31-07-2006 23:06

Quote:

Originally Posted by joost
Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft.
De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse.
Joost

Pas op: Je had 2 verschillende BMW M3 GTR versie's in ALMS!
Die van BMW Motorsport in wit-blauw met V8 4000cc (2002-200.)
http://www.racingsportscars.com/phot...-08-19-043.jpg
Dia van PTG in wit-rood-zwart met V6 3200cc (2000) en V8 4000cc (2001-200.)
http://www.racingsportscars.com/phot...-08-06-007.jpg

En dan de BMW M3 GTR van BMW Schnitzer Motorsport die we in Spa zagen, deze was dan weer een V8 4000cc
(evolutie van die BMW Motorsport wagens van de jaren daarvoor in ALMS)
http://www.racingsportscars.com/phot...-08-01-142.jpg

Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes:

Grig-O 31-07-2006 23:28

Die van PTG lijkt denk ik meer op een toeringwagen, terwijl die van Schnitzer een echte gt is.

gwyllion 31-07-2006 23:47

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes:

Het is nochtans uiterst eenvoudig. Toon mij in de FIA lijst van gehomologeerde wagens een BMW M3 met GT homologatie: http://www.fia.com/resources/documen...on_Country.pdf

Ik zie enkel Groep A en N homologaties :cool:

De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S.

marcel 01-08-2006 00:12

Quote:

Originally Posted by ICEMAN

wat gaat ge met zo'n Mégane doen in een 24 uurs wedstrijd. die wagen is gemaakt om 25 minuten te rijden...

marcel 01-08-2006 00:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S.

trouwens, ALMS laat wel meer zulke dingen toe, die voor hun Europese tegenhanger niet toegelaten zijn, kijk maar naar de MC12 (cfr. Le Mans & LMS)

ICEMAN 01-08-2006 00:25

Het gaat er my niet om met welke bedoelingen die Mégane gemaakt is. het gaat om het feit dat zowel de Renault als de BMW tourismewagens zyn.

Weet ook dat er "maar" 5 echte GTR's zyn. Waarvan 1 in het museum & 1ne plat is.

Rasse 01-08-2006 00:56

Het gaat over de inspraak van KVK tegen de FIA ..

Dries DS 01-08-2006 01:48

Quote:

Originally Posted by Rasse

En die kerel heeft het dus deze keer bij het rechte eind.!

De Düller BMW is gewoon een kas van een M3 met een ander (carbon)bodywork. Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak. Maar de wagen die hier door Race (Jet) Alliance werd gepresenteerd voor een FIA GT (lees wel: GT) wedstrijd, voldoet 0.0% aan de voorschriften van FIA GT. Als de FIA deze wagen toelaat, dan schrijf ik (bij wijze van spreken) volgend jaar een Renault Clio in. Die kunnen ze dan ook niet weigeren, want er bestaat een GT versie van (V6).

Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel. Met dank aan diegenen die de onderhandelingen al op nationaal gebied afgewimpeld hebben. Bye Bye en Zwaai Zwaai naar ene glazen toren, die zich echt niet op Brussels of Waals grondgebied bevindt... Als je tot vier keer toe weigert mee te werken aan wat de liefhebbers van autosport vragen, dan moet je maar één ding doen: het heft in handen pakken en het lef hebben om de snijdende kant in eigen boezem te planten...

Viper GTS-R*** 01-08-2006 13:50

Quote:

Originally Posted by gwyllion

De wagan van PTG die je op mijn foto ziet en waar ik over sprak is niet die dat nu in ALMS rijd hé... die dat nu rijd ja die zit in GT2S maar die PTG M3 van 2000 tot +/- 2002 rijd wel degelijk samen met de M3's van BMW Motorsport en al die andere Porsches in klasse GT2!

oké Dries DS, die Duller BMW is niet echt dezelfde als PTG BMW's en ivm:
Quote:

Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak.
Je hebt een BMW M3 GTR (PTG model 2001/2, BMW Motorsport en Schitzer BMW Motorsport met normalieter V8 4000cc) en BMW M3 met GTR Kit en zelf geprepareerde motor (zoals duller V6 3.2L, GS V8 5000cc, Beliën,... )

Die Duller is dus niet een 100% echte GTR oké dat is een punt, maar een wagen met zo'n potentieel vind ik dat tochwel een GT mag genoemd worden hoor! Begrijp echt niet wat sommigen daarop hebben als je de M3 een GT noemt... en ik spreek niet van die BMW touring wagens of zeg maar sedan (chassis van bv 320i SEDAN) met een M3 motor erin.. dat is een echte Touring. Zelfde met GS BMW V8 GTR, jullie zullen hem misschien touring noemen maar ik krijg dat daar echt niet van gezegd hoor... een touring die Porsche 996 GT3-RS en RSR's voorbij gaat... :rolleyes:

Nuja ieder zen mening over dit maar even gezegd wat ik ervan vond:)

Quote:

Originally Posted by Rasse

Men excuses Rasse maar ik vrees dat je dan de verkeerde thread titel hebt gekozen...

FIRE 01-08-2006 13:58

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel.

GT is ook Touring...:+:D

Werner333 01-08-2006 21:55

Quote:

Originally Posted by FIRE
GT is ook Touring...:+:D

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :D :D :D :D
Knap gezien.
Maar niet andersom he.

All times are GMT +2. The time now is 21:19.