![]() |
2 Attachment(s)
Ivm het probleempje aan de achterbumper. Dit bljikt geen exemplarisch geval te zijn, want ook de 2de kit van de 307 die ik liggen heb, heeft er behoorlijk last. Voor de duidelijkheid heb ik er even een foto van genomen en nog eens even de bijgewerkte ernaast gezet. Kwestie dat je het duidelijk kan zien.
Lang geleden dat ik zo nog iets bij Tamiya gezien heb... Zijn we van hun zeker niet gewoon. |
1 Attachment(s)
Quote:
By the way, Huudo, ge lijkt me wel ne straffe tist; Ge houdt uw model vast, ge krast uw panellines EN ge maakt ondertussen er ook nog eens foto's van. :p :+ |
Quote:
|
Quote:
Decanteren? 't zal voor een andere keer zijn. Ga voor dit project, 2 busjes TS-30(?) zilver halen, ipv TS17 of Alcald. En dan te bedenken dat de auto's beiden al in grondverf hadden kunnen staan. Oh well, was wel een leerrijke ervaring. |
Tipje voor het decanteren; niet in 1 keer een heel potje vol en NOOIT meteen afsluiten. De drijfgassen moeten er eerst uit! Het kan best een uur staan zonder uit te drogen. Zelf doe ik steeds maar een beetje tegelijk decanteren en dan voorzichtig roeren. Omdat het niet zo veel is kan het potje ook niet "overkoken". En hoe meer je decanteert hoe langer je het moet laten staan... open.
|
Quote:
How to met foto eens van maken? Zou welkom zijn. |
Quote:
Misschien een tip ... als je primer wil airbrushen, koop dadelijk een potje van Gunze en een potje verdunner. Gewoon mengen en klaar is Klara! Geen miserie met decanteren, ... Spuitbussen in kleur is natuurlijk een ander verhaal. Daar zal je moeten blijven decanteren. |
Quote:
Er zat immers een foutje in mijn gedachtengang gisterenavond: "Ik zal dat eens rap decanteren." :no: 'k ga toch de grondverf met de airbrush aanbrengen. Er zit wellicht nog voldoende in het flesje om 1 auto mee te doen. Als dat goed gaat, wellicht de TS30 ook decanteren en airbrushen. ;) Ik neem aan dat synthetische thinner goed is om het pistooltje te reinigen achteraf? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Waarvoor dank Huudo. |
3 Attachment(s)
Waar zitten hier die "décanteurs"... ?
We zijn dus met de grondverf begonnen. Er zat dus nog witte primer in mijn flesje, maar omdat ik witte grondverf op een witte body niet zo'n goed idee vond, heb ik er wat grijze primer in bijgedecanteerd. Ik had immers redelijk wat schuurwerk achter de rug en de iets donkerdere kleur zou evt. foutjes (die waren er wel degelijk) aan het licht brengen. Gespoten met 0,8 à 1bar en ... de verf was al droog voor ze op het model terechtkwam. Het zaakje dekte wel, maar er bleef een korrelig toplaagje achter dat je, eens droog, er bijna gewoon kon afwrijven. Geen probleem, opschuren en een 2de laag zetten, maar dan met wat meer druk. 2 bar dan maar voor de 2de laag. Echter, de verf bleek ook wat te dik te zijn. Ze kwam niet mooi egaal uit het pistool - precies of het geheel sputterde af en toe - met spatjes hier en daar tot gevolg. Daarop heb ik de spuitbus genomen en onmiddellijk een extra laag in grijze primer gezet, rechtstreeks vanuit de spuitbus. Wat 10x makkelijker ging. Gevolg is nu wel dat het oppervlak nergens mooi egaal is (zie detailfoto's), dus een extra schuurronde zal nodig zijn. Daarna komt het zilver aan de beurt. Een "foto how-to" is er nog niet, want eerst moeten het me eens deftig lukken. Mijn vragen aan de heren décanteurs zijn: - kan je Tamiya spuitbuslak verdunnen, en zo ja, waarmee? - met hoeveel druk spuiten om optimaal resultaat te krijgen? |
Quote:
Primer verdunnen moet je in principe doen met dezelfde verdunner waarmee hij samengesteld is. Ik heb zo'n busje erbij genomen maar er staat alleen Japans op. Persoonlijk zou ik primer echter nooit decanteren; ofwel gebruik je hem rechtstreeks uit de spuitbus, ofwel gebruik je spuitbare primer van Testors, die je kan verdunnen met de normale airbrushverdunner van Testors. |
Zo zijn panellines prachtig,veel echter dan met zo een stiftje. Blijft dat op het einde ook nog zo zichtbaar(na alle lak lagen)?
|
All times are GMT +2. The time now is 18:11. |