De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Datums 2008, Circuit Zolder ......uiteraard onder voorbehoud. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16594)

Mark 07-12-2007 23:34

Quote:

Circuit Zolder verliest het weekend van de World Series by Renault. WSR verhuist in 2008 naar Francorchamps. Ook het WTCC-weekend dreigt volgend jaar voor Zolder in het water te vallen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3595
Ter info.

Volano 08-12-2007 00:30

Vind het spijtig dat de WSbR weggaan uit zolder. Vorig jaar was er ook geen FR 3.5 op Zolder en toch vond ik het een topdagje. Misschien niet het van het van de autosport maar toch een mooi weekend dat voor iedereen toegankelijk is, en waar je meer kan zien dan op de meeste raceweekends. Ik vond het vorig jaar persoonlijk een megadag dat de autosport dichter bij de "gewone" mensen brengt.

mvg

buchinski 10-12-2007 01:01

Ehm, ik snap iets niet...
Sommigen laten het klinken alsof de WSbR dood is nu ze niet meer in Zolder komen. Ik zou zeggen au contraire

Vorig jaar was er in Zolder toch maar een "onthoofde" World Series te zien en vele mensen komen niet om "de autosport" maar enkel om eens die F1 te zien rijden, zodat ze kunnen zeggen "dat ze er ook zijn bijgeweest". Dat is de harde realiteit.

Met een compleet weekend op Spa kunnen we weer eens de sport laten de bovenhand nemen op de demo/marketing kermis. En op Spa kan het evenzeer een familiedag worden. Straffer nog : er kan op Spa veel meer volk binnen dan op Zolder.

Los daarvan verliest Zolder natuurlijk een publiekstrekker hoewel ik me altijd blijf afvragen of ze dat voor een deel niet aan zichzelve te danken hebben.

ICEMAN 10-12-2007 17:56

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 224371)
Los daarvan verliest Zolder natuurlijk een publiekstrekker hoewel ik me altijd blijf afvragen of ze dat voor een deel niet aan zichzelve te danken hebben.

Wat kan CZ er aandoen dat de WSbR alleen nog maar op F1 omlopen wil racen? :eek:

gregske v 10-12-2007 18:01

Voor mij is het een spijtig feit omdat ik geen vervoer naar spa vind tijdens die race enkel voor belcar races. :(

RKG 10-12-2007 18:56

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 224371)
Ehm, ik snap iets niet...
Sommigen laten het klinken alsof de WSbR dood is nu ze niet meer in Zolder komen. Ik zou zeggen au contraire

Vorig jaar was er in Zolder toch maar een "onthoofde" World Series te zien en vele mensen komen niet om "de autosport" maar enkel om eens die F1 te zien rijden, zodat ze kunnen zeggen "dat ze er ook zijn bijgeweest". Dat is de harde realiteit.

Met een compleet weekend op Spa kunnen we weer eens de sport laten de bovenhand nemen op de demo/marketing kermis. En op Spa kan het evenzeer een familiedag worden. Straffer nog : er kan op Spa veel meer volk binnen dan op Zolder.

De world series zijn altijd een demo/marketing kermis geweest, of de 3.5 er nu bij was of niet!

Mark 22-12-2007 01:27

Quote:

Toen WTCC en Puebla het niet eens konden worden over een nieuwe deal, voerde WTCC-promotor KSO plots Circuit Zolder op als mogelijke vervanger. Er werden onderhandelingen aangeknoopt met Zolder, maar dat leek meer een middel om Puebla onder druk te zetten.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3669
Hmmmmmm, oftewel.......de heren van CZ zijn uiteindelijk ongewenst aan hun poeperd geaaid. Dit is autosport ten top, to use and abuse! de kalender van 2008 is iets minder fraai te noemen na de laatste berichten maar nog steeds niet slecht voor dat omloopje in de bossen van afrit 27;)

bill 08-01-2008 17:44

Weet er iemand waneer de trainingen terug beginne in zolder?
Volgens de site was dat vorige week,ma toen was er niks te beleven.

Dank bij voorbaat.

Mark 18-01-2008 22:55

Quote:

2008 telt een extra dag, reden genoeg voor Circuit Zolder om iets extra te doen dit jaar

April 12-13: Belgian Race Kick Off

May 17-18: Zolder Star Festival
May 31-June 1: Belgian Champ Car Grand Prix
June 7-8: X-Day
July 5-6: ADAC Rennen
August 9-10 : Dutch Power Pack Festival
August 30-31: 24 Hours of Zolder
September 13-14 Truck Grand Prix

October 4-5: Superleague Formula
October 18-19: FIA GT Championship
Nobember 8: 10 Hours of Zolder

persbabbel CZ
Wat doe je als je zoiets leest? Uiteraard agenda erbij pakken en de datums noteren van de echte autosport evenementen, we blijven wel trouw aan het gilde der oranje broeders ;) Hoe het komt weet ik niet maar ik vond het qua kwantiteit maar karig.

Maar 11 evenementen voor de oranje sjarels? Even in het verleden duiken met de handige search-functie van dit forum :) Helemaal gratis en een bron van keiharde feiten!

Even de kalenders opzoeken van de afgelopen jaren en de evenementen geteld waarbij de oranje mannen via RACB of VAS werden ingezet door de NKBK.

2002: 15
2003: 16
2004: 15
2005: 15
2006: even onvindbaar :o
2007: 15
2008: 11 !!

Iets extra doen? Ja, minder dus :) Een daling van 25% in het aantal evenementen waarbij oranje sjarels benodigd zijn. Laat ik het zo stellen, ik lees die persbabels net altijd effe anders ;)

ICEMAN 18-01-2008 23:52

Is 2008 geen schrikkeljaar? En bedoelen ze dit?

Baron 19-01-2008 12:52

Je moet natuurlijk ook nog de wedstrijden voor de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup (de vroegere BEC of Touring Cup) in die kalender inpassen. Ik vind het alleen jammer dat men in Zolder het WTCC niet in huis heeft kunnen halen. Dat Renault met zijn circus richting Francorchamps trekt, vind ik persoonlijk geen verlies, integendeel zelfs. En Champ Cars, FIA GT, de 24 Uren en de Truck GP blijven toch nog altijd topevenementen.

Mark 19-01-2008 13:40

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 227104)
Je moet natuurlijk ook nog de wedstrijden voor de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup (de vroegere BEC of Touring Cup) in die kalender inpassen.

Die staan er al tussen ;) DSMEC is te gast tijdens de Belgian Race Kick Off, X-Day, 24 Hours of Zolder, Truck Grand Prix en de 10 Hours of Zolder.

Jakke.be 20-01-2008 11:43

Quote:

Originally Posted by bill (Post 226073)
Weet er iemand waneer de trainingen terug beginne in zolder?
Volgens de site was dat vorige week,ma toen was er niks te beleven.

Dank bij voorbaat.

Zelfde vraag. En wanneer is de Belcar-Launch voorzien?
Ik vind er niks van op 't net (kan ook te maken hebben met mijn slecht zicht..)

J.

ICEMAN 20-01-2008 12:00

Meestal is de Belcar Launch 1 week voor de eerste meeting.

Mark 22-02-2008 22:11

Er is weer een evenementje gevonden voor CZ in dit toch wel magere jaar:

Wie? GDC / Smarts / 2CV op 04-05 of 11-05:
http://www.amcxl.org/spip.php?article1

Site zegt 04-05, interne kalender van CZ 11-05.

All times are GMT +2. The time now is 15:29.