De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Canadian Grand Prix (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2581)

airco 07-06-2002 15:28

ben je zeker dat het zo een oude foto is ... met photoshop kan je een foto op enkele seconden er zo laten uitzien zene ...

airco

Finish 07-06-2002 15:38

'ouwe foto' in de zin van pitexit nog niet veranderd ;)

Maarten 07-06-2002 16:12

het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de speed limit tot aan die witte lijn loopt, gezien die witte lijn helemaal doorloopt over de breedte van het circuit, hetgeen niet zou gedaan worden met een lijn die het einde van de speedlimit aangeeft.
ik vermoed eerlijk gezegd ook dat het ergens na de box van minardi zal zijn, al zal het bij deze pitexit misschien iets verder zijn op het nieuwe stuk, afwachten dus.
het lijkt wel dat het zo geschreven staat in de voorwaarden van de FIA dat vele grindbakken plaats moeten ruimen voor asfalt stroken (cf Raidillon - Blanchimont). is mijn inziens geen goede zaak, aangezier er sowieso rijders die "chicane" gaan afsnijden, en dan krijgen we weer de discussie van stop & go of drive-through en dergelijke meer. ook voor de veiligheid lijkt me dit niet opportuun.
maar ja wie zijn wij ook al weer hé, een stem en niks meer ...

yvdp 07-06-2002 16:24

Quote:

Originally posted by Finish
'ouwe foto' in de zin van pitexit nog niet veranderd ;)
idd. Toch ne schone foto hé

Stipey 07-06-2002 16:53

Quote:

Originally posted by Maarten
het lijkt wel dat het zo geschreven staat in de voorwaarden van de FIA dat vele grindbakken plaats moeten ruimen voor asfalt stroken (cf Raidillon - Blanchimont). is mijn inziens geen goede zaak, aangezier er sowieso rijders die "chicane" gaan afsnijden, en dan krijgen we weer de discussie van stop & go of drive-through en dergelijke meer. ook voor de veiligheid lijkt me dit niet opportuun.
maar ja wie zijn wij ook al weer hé, een stem en niks meer ...

Nochthans,... Ook Zolder had tijdens de DTM zo'n asfalten uitloopstrook kunnen gebruiken in de chicane, en ook die koprol van ik-weet-al-niet-meer-wie was volledig de schuld van de grindbak.

De FIA gaat er waarschijnlijk vanuit dat de (zeer sterke) auto's van vandaag (met schokabsorberende kreukelzones, etc) minder lichamelijk letsel veroorzaken wanneer de auto in de banden vliegt, dan wanneer een grindbak hem in de lucht lanceert...en dat kan ik ergens wel volgen. Voor een zware Viper lijkt een grindbak natuurlijk nog steeds de beste keuze...

airco 07-06-2002 17:12

ik denk dat we over dat thema ons moelijk een oordeel kunnen vormen ... Neem van em aan dat elke beslissing van de FIA over zulke zaken goed onderbouwd zal zijn, met test's, wetenschappelijke modellen ...

airco

Stipey 07-06-2002 18:48

Quote:

Originally posted by airco
ik denk dat we over dat thema ons moelijk een oordeel kunnen vormen ... Neem van em aan dat elke beslissing van de FIA over zulke zaken goed onderbouwd zal zijn, met test's, wetenschappelijke modellen ...

Inderdaad, maar hoe groot is de kans dat ze enkel rekening houden met eenzitters die nauwelijks iets wegen? (F1/F3000)

Raceboy 07-06-2002 18:49

Quote:

Originally posted by Stipey

Inderdaad, maar hoe groot is de kans dat ze enkel rekening houden met eenzitters die nauwelijks iets wegen? (F1/F3000)

100% voor de FIA telt maar 1 ding F1.

JPMontoya 07-06-2002 21:30

GP in Montreal is idd de MAX !!!

ben er in 2000 zelf geweest (tijdens zomer , nt tijdens gp)

nog geslipt me onze buick op de curbs bij opkomen van de rechte lijn ; heb ook op da podium daar gestaan echt de max , en da is daar idd zo schoon als t op de foto'kes eruitziet

Maarten 07-06-2002 23:39

tja maar ik vlieg toch liever in de grindbak dan in de banden
de schok is niet zo groot en de kosten al evenmin

airco 07-06-2002 23:41

Quote:

Originally posted by raceboy

100% voor de FIA telt maar 1 ding F1.

tja ... a choice must be made ... de 1-zitters, en de GT's bv verschillen enorm van impact en eisen van circuit's...
Als ze grindbakken laten die sjust niks helpen in eenzitterij (zie ongeval Burti op Francorchamps ... Schumacher in Stowe-corner ... enz) dan zijn de eenzitters een vogel voor de kat ...

NU verliezen de andere raceklassen een goeie grindbak ... maar zulke wagens kun je nu eenmaal nog iets steviger maken dmv kooistructuur, ...
Bovendien kunnen deze raceklassen van de asfalt-strook gebruik maken om de hoek waarmee ze in de banden knallen kleiner te maken ...

airco

Savi 09-06-2002 21:40

Ik heb bij wijze van test eens wa foto's gemaakt van de race, dus met de digitale kodak hé ;)

Ik zal ze zometeen eens posten, dan kan ik ze vergelijken met die van TiBo.

airco 09-06-2002 21:49

Quote:

Originally posted by Benklak
Mak is iet vragen? Tot waar is de speed limit dan geldig? Tot aan die witte streep al op het circuit of kunnen ze ervoor al vollen bak gaan?
het was dus ietsje voorbij de box van Minardi dat ze mochten doorrijden ... wel mochten ze de witte lijn bij het opkomen van de baan niet overschreiden (buitenkant bocht houden dus)

airco

Mario 10-06-2002 11:16

Omdat ik niet weet welke nu precies de racedraad is, post ik maar hier.

Iemand nu gehoord wat de uitleg was voor dat wolkje dat een tijdje achter Coulthard hing in Monaco ? 'k Was met iets anders bezig, maar heb wel gehoord hoe ze het oplosten. Toch wel indrukwekkend.

airco 10-06-2002 11:42

mja heb dat ook gehoord ... dat is inderdaad het voordeel van 2-weg telemetrie he ...

airco

All times are GMT +2. The time now is 01:40.