De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Active desktop: een inleiding (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2695)

airco 22-06-2002 00:58

aan Fordje

de kleuren wijzig je in het configuratiescherm van deze active desktop, zoals hier getoond.

http://www.depaddock.eu/airco/no rem...top-config.jpg

die stroke color en fill color duiden op de kleur van de layer. Je kan deze kleuren aanpassen door de hexadecimale kleurcode aan te passen. Voor de specifieke kleurcode van een bepaalde kleur kan je best een programma a la photoshop of paintshoppro gebruiken.

de werk-balk is enkel in windows XP aan te passen. tenzij je programma's gaat gebruiken die je windows kunnen skinnen.

aan Finish

Ok het is misschien niet ideaal, toch is het zeker en vast niet slecht gemaakt. Als je het enkel gebruikt voor MSN kan je evengoed de msn-plugin gebruiken. Dit heeft echter veel meer potentieel ... ik zou bv een tracker kunnen bijschrijven die depaddock in het oog houdt.

Bovendien had ik absoluut niet verwacht dat dit een zo grote impact zou hebben. Hetgeen begon als een voortbreien van mij op een bestaand iets (op een slaapverwekkende dag tijdens de examens) is uitgegroeid tot dit. Na een posten van elkaars desktop's was plots iedereen geinteresseerd ...
Je moet het niet installeren als je niet wil ;)

airco

Savi 22-06-2002 12:16

Seg Airco, kheb nog een probleemke, als ik opnieuw opstart moet ik de active desktop telkens opnieuw opzetten, das nie de bedoeling denk ik toch ;) :confused:

fordje 22-06-2002 12:47

Airco, je geeft aan dat linksboven een mod. functie zou zijn die toelaat de desktop te bewerken. Sorry, maar ik kan die niet vinden. Kan het zijn dat ik via win98 hier niet aan kan?

Ik kan wel via eigenscahppen op elke plug-in de broncode opvragen en daar in dekleuren gaan prutsen, maar dat lijkt e vrij risky aangezien ik niks ken van broncodes en instellingen.

De kleurcodes kan ik wel vinden bij photoshop, dat lijkt me doenbaar, maar kan ik die in de broncode zomaar gaan manipuleren??

Savi 22-06-2002 14:03

Fordje, gebruikt ge misschien een 800*600-resolutie ? Dan kan het misschien dat het pijltje nie zichtbaar is...ik gok maar hé ;)

airco 22-06-2002 17:46

mnee dan heb je waarschijnlijk bovenstaande handleiding niet volledig gevolgd, en heb je ipv van de index.html de msn.html als active desktop ingesteld.

is een van de mogelijkheden.

Valdo 29-06-2002 16:31

weet er iemand nog goeie html voor de active desktop

redje 10-10-2002 22:22

Precies lang geleden da ze nog iet gepost hebben hier, so...
Bij mij is da venster om uwe active desktop en al die vakskes aan te pasen zo klein da ge er niks mee kunt doen, nie echt handig ze.

airco 10-10-2002 23:09

hmm het is voor mij ook al ff geleden dat ik dat op mijn desktop had ... dus de details weet ik er ook niet meer van ...

mij is het toen perfect gelukt om het te maximizen over heel mijn desktop .... ik weet alleen niet meer hoe ik dat heb klaargespeeld.

airco

redje 11-10-2002 20:17

Quote:

Originally posted by airco
hmm het is voor mij ook al ff geleden dat ik dat op mijn desktop had ... dus de details weet ik er ook niet meer van ...

mij is het toen perfect gelukt om het te maximizen over heel mijn desktop .... ik weet alleen niet meer hoe ik dat heb klaargespeeld.

airco

Heeft de alcohol de hersenen aangetast?

airco 11-10-2002 20:38

nee nie echt ... maar na 5 maand heb ik al met zoveel dingen geprutst dat ik het eerste alweer vergeten ben .

airco

redje 11-10-2002 21:54

Quote:

nee nie echt ... maar na 5 maand heb ik al met zoveel dingen geprutst dat ik het eerste alweer vergeten ben .

airco

Da kan gebeuren hé. Bij mij moet het zelfs geen 5maanden duren, soms is ne dag al genoeg.

sledge 11-10-2002 21:58

werkt dat ook met ICQ?

airco 11-10-2002 23:10

nee, tenzij je zelf de dhtml ervoor schrijft

redje 12-10-2002 10:28

Dan moet ge er al serieus wa van kennen. En ik ken echt nie veel van computers.

sledge 12-10-2002 11:24

Quote:

nee, tenzij je zelf de dhtml ervoor schrijft
Is da moelijk, en zo nee, hoe schrijf je zoiets?

All times are GMT +2. The time now is 13:24.