![]() |
Quote:
|
Quote:
Maar idd jammer voor die mooie wagen maar met Ducktape is veel te herstellen... |
Mja, ducktape... Hier zal toch wel wat meer nodig zijn vrees ik... Blijkbaar hebben ze dus veel reserve-stukken voorradig en komt het allemaal wel in orde. Het is natuurlijk altijd nog afwachten dat alles deftig werkt eens terug gemonteerd. Het team heeft daar volgens mij nog niet veel ervaring mee dus dat valt nog af te wachten. De carosserie stukken werden voor onze neus ingeladen in de camionette van carosserie Vannerum voor herstelling... Om een vb te geven van de inpakt van de klap: 1/3 van de remschijf was afgebroken. Nu, dan weet je het wel.
|
amaai... zo ne schonen auto en zo uit de bocht gegaan... spijtig voor die mannen
|
Het is te hopen dat we de Corvette dit weekend nog zien rijden. Maar ik vrees er wel voor. De schade is echt wel heel erg.
Duimen maar voor die mannen van Selleslagh. Want die Corvette is toch de wagen die iedereen wil zien rijden zondag. Als die niet aan de start verschijnt, is het NRF meteen onthoofd. |
Corvette
Vannerum en een Amerikaan, da past blijkbaar niet zo goed bij elkaar.
Een paar jaar geleden was de Callaway ook plat net voor de 24H, als ik mij niet vergis was het toen Dierick aan het stuur. Wel spijtig natuurlijk een zeer mooie wagen deze C5R, maar om na zo een crash alles in orde te krijgen is toch wel niet simpel. Misschien begint het toch te snel te gaan, het verschil in snelheid begint zeer groot te worden. En het niveau van de piloten begint ook sterk te verschillen. Als ik lees dat Anthony 1.32.5 heeft gereden op een donderdag wat gaat dat geven in quali. Straks rijdt de Belcar een rondje Zolder sneller dan de F1. Bas Leinders reed vorig jaar met zijn Nissan op een lege piste net onder de 1.30 dacht ik. |
Mijn zoon heeft gisteren het ongeval van de corvette zien gebeuren , er was geen andere wagen mee betrokken , gewoon veel te vroeg op het gas en de wagen niet meer onder controle .
Het is niet de eerste keer dat dit met Marc Vannerum gebeurt remember de calleway met Marc aan het stuur en niet Robert Dierick |
Misschien begint het toch te snel te gaan, het verschil in snelheid begint zeer groot te worden. En het niveau van de piloten begint ook sterk te verschillen.
IDD Megane. Je hebt volkomen gelijk. Er begint zich duidelijk een Belcar met twee snelheden af te tekenen. Enerzijds heb je steeds professioneler wordende teams met beter en sneller materiaal en echte toppiloten die de Belcar opzoeken. Anderzijds zijn er duidelijk een aantal teams en piloten die om diverse redenen (budget, onvoldoende testmogelijkheden, maar ook simpelweg niet goed genoeg) dit niveau niet meer aankunnen. Het verschil in snelheid en bekwaamheid wordt soms hallucinant. |
Ik vindt dat allemaal zever in pakskes.
Over het snelheidsverschil in Le Mans klaagt toch niemand . En tussen de proto's en de GT's is dit hetzelfde. Voor mij geeft dit juist iets extra's. Zeker in Zolder waar de GT's het zwaar hebben tegen de wagens uit touring. Remember de Finse Audi !!! Er is al zoveel over eventuele veranderingen van de formule verteld, en ik kan hier enkel nog aan toevoegen dat de verscheidenheid en de verschillen tussen de wagens de sterkte is van de Belcar. |
tja die snelheidsverschillen daar moet ge gewoon rekening mee houden. ik reed gisteren met onze funcup ook tussen al die belcar machines en ik moest gewoon goed in de spiegels kijken en een beetje anticiperen, tis natuurlijk makkelijk spreken vanuit de tragere wagens, want ik denk dat die mannen in die vliegmachientjes als een viper, corvette, porsche biturbo, etc. dat natuurlijk vanuit een ander perspectief bezien.
ik heb er gisteren geen last van gehad. |
Circuit Zolder Press Release heet van de pers :
Drama tijdens de drukke donderdagse vrije trainingen op Circuit Zolder. Even voor 16 uur knalde Marc Vannerum aan het stuur van de Williams-Chevrolet Corvette C5-R na de chicane en halfweg de heuvel in de muur. Einde oefening, dat was duidelijk, maar er werd meteen voor erger gevreesd. De schade aan die peperdure nieuwkomer (het nummer 9 dat bij het fabrieksteam Pratt&Miller is gebouwd) leek voldoende om voor een forfait te moeten vrezen. Maar dat is dan zonder het doorzettingsvermogen van SRT gerekend. Het Selleslagh Racing Team kondigde om 19 uur fier aan dat de ontbrekende onderdelen al op transport uit het Amerikaanse atelier waren vertrokken en dat de wagen zich zaterdagmorgen aan de technische controle zal aanbieden. Er zal dus nog druk gesleuteld worden in de Zolderse pitlane... Overigens komt er nog goed nieuws uit de SRT-stal. Op de lijst der Gasten prijkt er slechts één naam: die van de maagdelijk witte Ford Mondeo Turbo. Hij wordt dit weekend bestuurd door Didier Defourny en Patrick Slaus, twee grote namen uit de nationale autosport. |
Persbericht Circuit ZOLDER 11/04/03
EDIT Oeps Sennake, je was me dus nét voor :D :D De mijne is dus gewist EDIT Maak jullie dus maar op voor een spannende openingsmanche van het BELCARseizoen 2003 ! (naar alle verwachtingen dus) MET de Corvette aan de start ! |
Re: Corvette C-5 R
Quote:
Marc ok, maar als we de Chevrolet dit weekend terug gaan zien ? En zoveelste tegenslag voor het sympathieke Selleslagh Racing Team. Bron: Donderdag 10 april, vrije-trainings-dag |
:frusty:
Juist binnen: BiTurbo RTM onherstelbare beschadiging ... forfait voor eerste wedstrijd !!!! Verdere detail ontbreken .... Karl RTM :frusty: |
Quote:
IK weet niet of gij ooit al eens op circuit gereden hebt, maar ik wel.In de touring -cup rijden er ook rijdende chicanes rond, ik ben er zelf eens afdeduwd door een blauwe wagen in de villeneuve, terwijl ik deze wagen al zekers gepasseert was want hij pakt mij achteraan op mijn bumper en dan in mijn deur. :no: Wat gebeurde er in de voorbije 24.H van zolder in de eerste rondes? Alle gooi weekend allemaal, ik kan niet komen. Dju toch :confused: |
All times are GMT +2. The time now is 10:48. |