De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zichtbaarheid tijdens de nacht van de nummers (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5874)

laurent 24-08-2003 23:29

Quote:

Originally posted by Ottooke
En ook niet te vergeten, de Mini met groene lichten. Of die nu werkelijk helpen weet ik niet, maar het ziet er wel cool uit :)
Wij herkenden hem van ver bij t binnekomen van de pits... Iedereen omgeven met een groene gloed,
en Volgens de piloten was het vrij relax voor de ogen.

redje 24-08-2003 23:52

De Mini was goed te herkennen, evenals de wagens met fosforstickers. De 36 van de gebroeders Thiers ook duidelijk met zn lichten. Er was er eentje met een antenne en daarop een klein licht, kdacht van JDK.

laurent 24-08-2003 23:56

yup da was JDK

Megane 25-08-2003 06:34

Quote:

Originally posted by redje
De Mini was goed te herkennen, evenals de wagens met fosforstickers. De 36 van de gebroeders Thiers ook duidelijk met zn lichten. Er was er eentje met een antenne en daarop een klein licht, kdacht van JDK.
Ik denk dat het KS motorsport was ( Van bellinghen).

Scapa 25-08-2003 08:15

Quote:

Originally posted by Megane
Ik denk dat het KS motorsport was ( Van bellingen).
Ik ben er zeker van ;)

Mark 25-08-2003 10:07

Toch lijkt het me verstandiger om zoiets reglementair vast te leggen. Kijk individuele herkenningstekens zijn goed voor de teammembers e.d. ...................maar de toeschouwer langs de baan heeft daar vrij weinig aan.

Overigens wel leuk om te zien hoe sommige teams dat elk jaar weer oplossen, de een kerstboom op zijn dak, de ander blacklights achter de voorruit............creatief een 10!

NGT Racing 25-08-2003 11:09

Voor de nummers te lezen was het blijkbaar toch niet zo makkelijk, op een gegeven moment ( moet rond middernacht geweest zijn )spint de de system force porsche in de eerste linkse en komt in de grindbak terecht, de marshalls nemen hun driehoekje met gele spotjes om het gevaar aan te geven, volledig volgens de regels van de kunst.
Ik heb niet kunnen tellen hoeveel wagens er daar onder geel een plaatsje hebben goedgemaakt ten nadele van de jongens die flink van het gas gingen.
De Marshalls waren druk aan het toekijken ( toch niet de slechtst verlichtte plaats van het circuit ) maar ik denk niet dat ze alle terroristen hebben kunnen opschrijven.
Jammer

Scapa 25-08-2003 16:11

Quote:

Originally posted by Marshal
Toch lijkt het me verstandiger om zoiets reglementair vast te leggen. Kijk individuele herkenningstekens zijn goed voor de teammembers e.d. ...................maar de toeschouwer langs de baan heeft daar vrij weinig aan.

Het is vooral de bedoeling dat de teamleden (de mannen aan de muur eigenlijk) de wagen herkennen... Er zijn zo al reglementen genoeg vind ik.

Mark 25-08-2003 16:34

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Het is vooral de bedoeling dat de teamleden (de mannen aan de muur eigenlijk) de wagen herkennen... Er zijn zo al reglementen genoeg vind ik.
Of de organisatie nu een fletse niet lezen sticker (en waarschijnlijk de goedkoopste) sticker uitdeelt of ze delen een (duurdere) fosfor sticker uit.............ik zie daar niet veel verschil in qua regels enzo..........als je het reglement leest zou er eigenlijk helemaal niks veranderen.

Quote:

Sportief reglement: 74. Nummers en achtergronden, evenals de verplichte publiciteit worden door de organisator ter beschikking gesteld. Deze zijn verkrijgbaar bij de paddockverantwoordelijke van Mediagroup Van Dyck Belcar 2003. Tijdens de meetings op Circuit Zolder is dat op het wedstrijdsecretariaat, tijdens andere meetings in de Mediagroup Van Dyck Belcar-mobilhome. Deze dienen voor de technische controle en voor de volledige duur van de meeting in zijn geheel te worden aangebracht:
Zet het woordje fosfor ertussen en klaar is kees................bij het technisch reglement kun je dan zelf wat schrappen m.b.t. verlichting van de nummers..........ik zie alleen maar een win-win stituatie :D

Scapa 25-08-2003 16:52

Ik dacht dat je de individuele herkenningstekens (waar ik bvb groene lichten, neon's, kerstbomen en wat ik nog allemaal onder versta) wou reglementeren. Jij bedoelt gewoon de nummers, misverstand dus :)

A.J. 25-08-2003 16:55

Echt reglementair zijn die fosfor nummers wel niet. In het reglement staat dat de nummers op een "witte" achtergrond moetetn staan en deze lichtgevende achtergronden zijn toch wat geelachtig :+ :D

Scapa 25-08-2003 17:00

Zijn die extra antennes op sommige wagens geen aërodynamische hulpmiddelen die buiten de contouren van de wagen uitsteken en bovendien scherp zijn? :+

petit piérre 25-08-2003 18:37

toch heel simpel waarom de meeste van die teams geen fosfor sticker plakken. s'Nachts kunnen ze gerust hun grootste tegenstander zonder moeite een zetje geven richting opgave of schade, zonder dat ze er zelf de dupe van worden. Ook inhalen onder geel (knipperend licht) zal vele piloten wel niet vreemd zijn. Dat brengt ons dan weer nnar een vorige thread. "baancommissaris; een gevaarlijke job" Hiervoor heb ik dan ook een oplossing. Alle piloten die volgend seizoen in de Belcar willen deelnemen zouden dit jaar evenveel dagen moeten doorbrengen op een marshalspost. 3 dagen per weekend mogen de belcar deelnemers vrij trainen, kwalificeren en racen, aan 7 wedstrijden per jaar. Dat maakt dan 21 dagen als baanpost doorbrengen dit jaar, om volgend jaar weer je race-licentie te behalen.
Dit lost dan 2 problemen; de veiligheid van de baanposten (de rijders die als BK gediend hebben, beseffen HOPELIJK wat wij soms meemaken!!), en het te kort aan baanposten waarmee de circuits SOMS te maken heeft.
Is dit mogelijk of ben ik luidop aan het dromen???????
Greetz

Mark 25-08-2003 18:53

Quote:

Originally posted by petit piérre
Is dit mogelijk of ben ik luidop aan het dromen???????
Je weet toch, de meeste dromen zijn bedrog ;)

Hoe een simpel idee (en dan nog wel van een hollander :+ ) zoveel los kan maken :D

fast freddy 12-09-2003 18:48

bwa kijk voor 's nachts zou dit heel handig zijn
maar een hele auto vol ermee is ook niet zo mooi he

All times are GMT +2. The time now is 00:18.