![]() |
Heren F1-kenners, wordt eens allemaal wakker !!!
Het circuit was vorig jaar nog 100m langer dan heden, dus euh... dan is het nu 100m korter hé. Toch nie moeilijk hé mannekes... :confused: :confused: :confused: |
Het verhaal iets te snel gelezen blijkbaar. Tja, gene stress :)
|
Coninx, de weinige keren dat gij al stress had in uw leven, was toen ge vreesde da ge te laat op de koers zou zijn... :D :D :D
|
bij BAR hebben ze ook al gezegd (op de site: www.bar.net) dat Jenson in de voormiddag met weinig benzine aan het rondrijden was. Het is natuurlijk gissen naar de hoeveelheid benzine van de concurenten, maar een seconde is wel heel veel!! Benieuwd voor de tijden van vandaag, BAR zal testen van Button en Davidson
|
Nieuw:
F1wagen met afstandsbediening en gratis coureur/passagier ! http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_194.jpg Werkt op batterijen ! (Valencia-McLaren test :D ) |
Quote:
|
Dat ziet niet zo leuk uit voor Jaguar. Vorig jaar heel wat progressie gemaakt tov het jaar 2002, dus zag het er niet zo slecht uit voor Jaguar als ze zo verder deden.
Ze hebben natuurlijk nog wat tijd, maar toch, trouwens die Red-Bull centen zullen ze nog zeer goed kunnen gebruiken nu. |
Quote:
|
Euhm, ze hebben messchien last van een slechte ontvangst in Barcelone :D
|
Quote:
|
De nieuwe antenne voor de NOKIA handsfree. :D :D :D
Kan ook dienen voor uwe helm aan te hangen. :cool: |
Quote:
|
Een pitot-buis dient inderdaad om luchtsnelheid te meten. Maar dit kan toch onmogelijk een pitot-buis zijn? Een pitot-buis staat loodrecht op de stroming van de lucht in een buis. En naargelang de snelheid van de lucht (of gelijk welk fluïdum dat door die buis stroomt) treedt er een drukverschil op in de pitot-buis waaruit men de snelheid van het fluïdum in de buis kan bepalen.
Deze antenne ondersteboven. De vloeistof om het drukverschil te meten zou gewoon uit de pitot-buis stromen. Daarenboven staat de antenne bovenop de camera gemonteerd. En veel lucht zal daar niet door stromen. De snelheid van een fluïdum is de snelheid van het fluïdum: als dit dan een turbulente stroming is of niet, maakt geen fluit uit. En als men de snelheid van de lucht wil meten buiten, zal men wel gebruik maken van anemometer dacht ik. |
Dat is zeker een pitot-buis: op deze link vind je een schematische voorstelling ervan. Er wordt altijd loodrecht op én in de richting van de stroming gemeten, om het correcte drukverschil te bekomen.
|
Inderdaad, ik verwarde met iets anders. Maar dan is mijn vraag wel: wat is het nut om de luchtsnelheid te meten boven de wagen? Mag ik trouwens opmerken dat je dan trouwens niet de absolute snelheid van de lucht meet, maar de snelheid van lucht boven de wagen, ten opzichte van de wagen. Wat is daar dan het nut van?
|
All times are GMT +2. The time now is 06:02. |