De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Teamnamen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8874)

pipo 27-08-2004 12:30

Quote:

Originally posted by gti-r
AD sport?
waarvoor staat Dino dan?

Dino was de vroegere partner van Albert, en heeft al veel jaren zijn eigen workshop in Zonhoven, het welgekende Dino Sport.
Bijna al de tanktorens komen van hem. Hij maakt ook de ophangingen voor de vertigo en de vroegere yarissen

Baron 27-08-2004 12:41

JED 2 Racing, het Volvo-team van de familie Dumortier, was jarenlang een vaste waarde in de Belcar.
ED stond misschien voor Etienne Dumortier. Maar weet er iemand wat die "J" en "2" betekenden?

A.J. 27-08-2004 13:21

Quote:

Originally posted by Baron
JED 2 Racing, het Volvo-team van de familie Dumortier, was jarenlang een vaste waarde in de Belcar.
ED stond misschien voor Etienne Dumortier. Maar weet er iemand wat die "J" en "2" betekenden?

de originele piloten van jed 2 racing waren :

Jean andrianne
Etienne Dumortier
baudoin De rosee

de 2 staat misschien voor de 2 D's?

A.J. 27-08-2004 17:52

een andere leuke teamnaam :
Team Charly, meervoudige kampioenen in de Touring Cup. Zelf hab ik van 1995 tot 1998 deel uitgemaakt van dit team.

Charly was gewoon de naam van de hond van Hermann Brinkmann. Het beestje is rond 2000 gestorven maar de naam van het team bleef behouden.

FIRE 27-08-2004 18:21

Quote:

Originally posted by A.J.
een andere leuke teamnaam :
Team Charly, meervoudige kampioenen in de Touring Cup. Zelf hab ik van 1995 tot 1998 deel uitgemaakt van dit team.

Charly was gewoon de naam van de hond van Hermann Brinkmann. Het beestje is rond 2000 gestorven maar de naam van het team bleef behouden.

Dit doet me denken aan het Amerikaanse team Gunnar Racing (Prachtige website!), ook dit team is genoemd naar de overleden hond van de baas.

Bart.Vandecavey 27-08-2004 19:48

Euhm ze heten ook gewoon zo hoor... Kevin Gunnar en zoon Jeanette Gunnar

FIRE 27-08-2004 20:52

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm ze heten ook gewoon zo hoor... Kevin Gunnar en zoon Jeanette Gunnar
Nee, ze heten Kevin Jeanette en Gunnar Jeanette.

Het team en zoon zijn vernoemd naar de hond.

Bart.Vandecavey 27-08-2004 21:55

Ah thanks ik had dat eigenlijk nooit door...
Ben wel een absolute fan van hun site...

ICEMAN 01-09-2004 19:37

Daikin Racing Team: onze hoofdsponsor en daar gewoon Racing Team aan toegevoegd.

Vroeger was het Van de Velde Motors.

Autofan 01-09-2004 21:58

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Daikin Racing Team: onze hoofdsponsor en daar gewoon Racing Team aan toegevoegd.

Vroeger was het Van de Velde Motors.

Goede reclame, Tom ;)

ICEMAN 02-09-2004 10:14

Moet ook gebeuren he. :D

TommySoprano 02-09-2004 21:17

Ik vond Apomatox altijd een rare naam, klinkt als een geneesmiddel voor maagklachten...

Mark 02-09-2004 22:02

Quote:

Originally posted by TommySoprano
Ik vond Apomatox altijd een rare naam, klinkt als een geneesmiddel voor maagklachten...
Waar is de tijd van die prachtige namen in de F3000.....wat te denken van "il Barone Rampante". Dat team ging de lucht in met wit poedersuiker :D

A.J. 02-09-2004 22:09

iets wat ook niet veel mensen weten is hoe Ralph Firman Sr aan de naam VAN DIEMEN is gekomen.
Awel, hij had in het begin een vennoot, Ambrose en vader van Marcus Ambrose die nu in de Australische V8 rijdt. Deze Ambrose was afkomstig van Tasmanië. De originele naam voor Tasmanië is Ven Diemen's land. Toch wel leuk om te weten...

FIRE 02-09-2004 22:22

Quote:

Originally posted by TommySoprano
Inderdaad, maar wat betekent Apomatox nu?

Quote:

Originally posted by A.J.
iets wat ook niet veel mensen weten is hoe Ralph Firman Sr aan de naam VAN DIEMEN is gekomen.
Awel, hij had in het begin een vennoot, Ambrose en vader van Marcus Ambrose die nu in de Australische V8 rijdt. Deze Ambrose was afkomstig van Tasmanië. De originele naam voor Tasmanië is Ven Diemen's land. Toch wel leuk om te weten...

Heb lange tijd gedacht dat Van Diemen een Nederlands bedrijf was dat in Engeland gevestigd was. Is de familie Firman nog werkzaam binnen Van Diemen? (Van Diemen is namelijk eigendom van Don Panoz, bekend van G-Force en Elan)

All times are GMT +2. The time now is 08:23.