De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24 uur Nürburgring 2005, nieuwtjes en diversen. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9048)

FIRE 08-03-2005 21:30

24h Nürburgring 2005

Het Italiaanse JAS is een endurance versie aan het ontwikkelen van hun S2000 Accord voor de 24 uren van de ring van dit jaar. De auto wordt ingezet met steun van Honda R&D.

Volgens de teammanager van JAS is dit de eerste S2000 wagen die deel gaat nemen. Klopt dit?

Bron: http://www.racing1.de/web/start/popu...hp?newsID=8045

[Opm: Ik kon zo snel geen topic vinden over deze race en heb er daarom maar eentje aangemaakt. Ik zou zeggen plant hier al het nieuws]

gwyllion 08-03-2005 22:15

Er bestond al wel een topic over: Datum 24u Ring bekend, 05-05-05 t/m 08-05-05

Best samenvoegen...

***Edit: dank u voor de tip ;) ***

Mark 08-03-2005 22:19

Re: 24h Nürburgring 2005

Quote:

Originally posted by FIRE

Volgens de teammanager van JAS is dit de eerste S2000 wagen die deel gaat nemen. Klopt dit?

Ik denk het van niet. Zowel in 2003 als in 2004 hebben Molenaar en de Coronels deelgenomen met een Engstler BMW die verdomd veel leek op de ETCC uitvoering. Foto van 2003 heb ik niet online staan, wel deze van 2004 .

M.b.t. de 24 uur van Der Ring, de voorbereiding gaat aardig kort worden voor veel teams. Door de langdurige sneeuwperiode op en rond de Nordschleife heeft men niet verder kunnen werken aan de diverse wegwerkzaamheden. Bij Flugplatz moet er nog een dikke kilometer asfalt gelegd worden, zolang de vorst in de grond zit kan men niet verder met deze werkzaamheden.

Als gevolg hiervan is de Test- und Einstellfahrt van 12 maart a.s. geannuleerd. Er zijn dus maar 3 wedstrijden voor de beruchte 24 uur zelf.

Driesco 08-03-2005 22:31

Kan alleen maar in het voordeel spelen van de buitenlanders

Mark 08-03-2005 22:38

Quote:

Originally posted by Driesco
Kan alleen maar in het voordeel spelen van de buitenlanders
Dacht het niet, de rookies knallen nu nog vlugger in de berm en vangrails :D

Driesco 08-03-2005 22:41

In Duitsland hebben ze wel betere verzekeringen voor racewagens blijkbaar. De kans dat het op de Ring misgaat is inderdaad wel groter dan pakweg Zolder of Francorchamps.

Mark 09-03-2005 19:12

Quote:

Originally posted by AlainH
Totaal off-topic maar om uw nieuwsgierigheid niet teveel op proef te stellen :

Quote:

http://eerc.co.uk/cms/news.php

Britcar Class 1 Registrations at 17.02.2005
Britcar2005

CLASS 1

2 BMW GTRSchnitzer
3 BMW GTR

Totaal off-topic ;) die nr3 BMW GTR is een slechte look-a-like. Eugone O'Brien en Peter Seldon zullen in 2005 enkele wedstrijden rijden met deze wagen. Er staan een foto van deze wagen in de Autosport van 10-03-05

AlainH 09-03-2005 19:38

En die nummer 2 ?

Jochie 09-03-2005 21:27

Re: Re: 24h Nürburgring 2005

Quote:

Originally posted by Mark
M.b.t. de 24 uur van Der Ring, de voorbereiding gaat aardig kort worden voor veel teams. Door de langdurige sneeuwperiode op en rond de Nordschleife heeft men niet verder kunnen werken aan de diverse wegwerkzaamheden. Bij Flugplatz moet er nog een dikke kilometer asfalt gelegd worden, zolang de vorst in de grond zit kan men niet verder met deze werkzaamheden.

Als gevolg hiervan is de Test- und Einstellfahrt van 12 maart a.s. geannuleerd. Er zijn dus maar 3 wedstrijden voor de beruchte 24 uur zelf. [/B]
Ze hebben idd nog 7 werkdagen nodig om de baan in orde te krijgen.
Maar het is ginder nu volop aan het regenen en +3 dus de sneeuw gaat eraan :)

De VLN einstellfahrt is niet afgelast maar verplaatst naar vrijdag de dag voor de eerste VLN, de 19e.

Jochie

Mark 19-03-2005 15:48

Quote:

Totaal off-topic ;) die nr3 BMW GTR is een slechte look-a-like. Eugone O'Brien en Peter Seldon zullen in 2005 enkele wedstrijden rijden met deze wagen. Er staan een foto van deze wagen in de Autosport van 10-03-05 [/B][/QUOTE]

Filmpje van die Engelse GTR: http://www.eerc.co.uk/cms/video/dunsfold0105.wmv

In voorbereiding op de 24 uur van de Nürburgring heeft de fabrieks BMW GTR vandaag deelgenomen aan de eerste wedstrijd van de Langstreckenpokal. Vertrokken vanaf een 2de en 4de plaats................maar of ze eerste wedstrijd volledig kunnen rijden is niet zeker. De wedstrijd is onderbroken vanwege dichte mist.

TOM 19-03-2005 18:00

Normaal gezien gaan ik dit jaar naar de 24 uur van de ring.
Ben er al eens geweest en stond toen aan steilstrecke en gaan dat dit jaar terug doen.
Als iemand van jullie gaat, waar gaan jullie dan ergens staan?

Jochie 19-03-2005 21:11

Quote:

[i]
In voorbereiding op de 24 uur van de Nürburgring heeft de fabrieks BMW GTR vandaag deelgenomen aan de eerste wedstrijd van de Langstreckenpokal. Vertrokken vanaf een 2de en 4de plaats................maar of ze eerste wedstrijd volledig kunnen rijden is niet zeker. De wedstrijd is onderbroken vanwege dichte mist. [/B]
De wedstrijd werd spijtig genoeg niet hervat.
De vriend voor wie ik voornamelijk ging kijken is niet aan zijn stint toegekomen x|

Dit is de uitslag
http://www.langstreckenpokal.de/erge...05-03-19s5.pdf

De 2 GTRs deden mee, en ze waren zalig om zien zoals ze door de mist en het veld kliefden met volle faren :)

De 343 GTR met Jorg Muller starte, om voor mij ongekende reden, wel als laatste.
Na 2e ronden had hij het volledige veld (edit, natuurlijk enkel de eerste groep :D), incl de 342 GTR en 4wd Alzen Turbo ingehaald!
Een minder efficiente bandenwissel sloeg hem volgens mij uiteindelijk terug.

Fotos volgen.

Jochen

Mr.Dallara 19-03-2005 21:27

Onbegrijpelijk dat er in de nationale media niets is vermeld over de komst van de officiële GTR's naar Nurburgring!! :mad: !
Deze wagens zijn gewoonweg heilig, dit moet bij iedereen aan de oren komen z'n nieuwtjes....

Ik had graag ff naar de Eifel willen rijden voor de GTR's te zien rijden, al had de mist mij dan wel ongetwijfeld veel vloekwoorden doen uitspreken... :cool:

Was dit éénmalig van BMW Motorsport? of zijn er nog deelnames gepland in de VLM ter voorbereiding op de 24 uren op DE ring???

Mark 19-03-2005 23:50

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Deze wagens zijn gewoonweg heilig, dit moet bij iedereen aan de oren komen z'n nieuwtjes....

Weet je wat nieuws is? De prestatie van de Alzen 996 Biturbo 4*4............die heeft vandaag de GTR's aan gort gereden. De wagen met de bijnaam, Das Turbinchen, had na één rondje een voorsprong van 28 seconden op de achtervolgende GTR.

Overigens is de kans groot dat de GTR's nog een wedstrijd zullen meepikken i.v.m. de voorbereiding op de 24 uur. Deze test is niet helemaal geslaagd vanwege de korte duur.

Opvallende dingen uit de deelnemerslijst:
* Andy Priaulx die deelnam met een 320i E46. Was dat een ETCC/WTCC wagen? Overigens reed Claudia Hürtgen met een vergelijkbare wagen. Wat broeden ze uit bij BMW :confused:
*Hannu Luostarinen die zijn vrachtwagen heeft ingeruild voor een Opeltje :D
* Een Audi TT LPG :eek: als racewagen
* Geen BMW 1 Diesel te bespeuren................dus als G&A tijdens het NRF van start gaat met de 1 hebben zij dus een wereldprimeur ;)

Raceboy 20-03-2005 00:23

Quote:

één rondje
rondje :D

All times are GMT +2. The time now is 21:03.