De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   nieuw FIA GT format in 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9122)

Benny_B 05-08-2005 18:44

Ik denk dat de Super GT (of JGTC) wagens eerder als rijdende chicanes zullen beschouwd worden dan echte concurrenten??? Zijn die auto's niet veel trager dan onze pure GT's ???

Hoe zit het eigenlijk met de GT3 klasse, waar er sprake van was??? Een klasse speciaal voor Cupwagens. Zou aanvulling van het veld betekenen, Porsche 997, AM DBRS9, Mosler, Masarati,...

FIRE 05-08-2005 20:14

Quote:

Originally Posted by Benny_B
Ik denk dat de Super GT (of JGTC) wagens eerder als rijdende chicanes zullen beschouwd worden dan echte concurrenten??? Zijn die auto's niet veel trager dan onze pure GT's ???

JGTC wagens zijn sneller dan GT1.

Integra 05-08-2005 22:31

Waarom toch altijd die vergelijking Super GT (former JGTC) <=> FIA GT.
Dat is een belachelijke vergelijking vind ik. Super GT's zijn sneller omdat de reglementen anders zijn. Kan goed zijn dat ze onder dezelfde reglementen allemaal bij elkaar hangen ...

Bramzel 06-08-2005 01:35

Quote:

Originally Posted by Integra
Waarom toch altijd die vergelijking Super GT (former JGTC) <=> FIA GT.
Dat is een belachelijke vergelijking vind ik. Super GT's zijn sneller omdat de reglementen anders zijn. Kan goed zijn dat ze onder dezelfde reglementen allemaal bij elkaar hangen ...

Omdat ze die reglementen gelijk willen gaan trekken en Ratel betrekkingen heeft met het oosten om ook daadwerkelijk samen te gaan racen in de toekomst.

Integra 06-08-2005 10:49

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Omdat ze die reglementen gelijk willen gaan trekken en Ratel betrekkingen heeft met het oosten om ook daadwerkelijk samen te gaan racen in de toekomst.

jaja, weet ik, maar het heeft toch geen zin om deze auto's nu te vergelijken.

Bramzel 06-08-2005 13:04

Klopt (DTM zou een betere vergelijking zijn), maar gezien die link blijft het toch gebeuren.

Gèrre 07-08-2005 21:08

Ik vind dat er niets moet veranderen, de races zijn nu aangenaam om naar te kijken.

Autofan 08-08-2005 10:32

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Ik vind dat er niets moet veranderen, de races zijn nu aangenaam om naar te kijken.

Dat zeg je zeker vanwege de dominantie van de Maserati in de 24 Uren.

Mark 08-08-2005 12:33

Zo veranderlijk als het weer is, zo veranderlijk is ook de visie van Ratel m.b.t. het FIA GT. Omdat het FIA GT zich niet wil plooien naar de wensen van Eurosport gaan FIA GT en WTCC ieder hun eigen weg.............alleen gaat FIA GT 3 verschillende wegen bewandelen !!!!! Ratel, heb je soms een pilletje nodig?

In de Autosport van 04-08-05 staat het als volgt beschreven:
* We krijgen volgens de plannen 1 rondtrekkend FIA GT1 circus. 5 races in Europa en 5 ergens anders in de wereld. Aantal wagens geschat op 25 stuks.....aangevuld met lokale GT1's.

* Daarnaast krijgen we een Pro-Am FIA GT2 veld. 10 races in Europa waarvan 5 samen met de GT1's. De terugval van de huidige GT2's is volgens de Ratel veroozaakt door (fabrieks)teams zoals Freisinger en Gruppe M.

* Tevens gaat men werk maken van de GT3 klasse. GT3-Cups, 360 Modena's en AM DBRS 9 zijn de beoogde wagens voor deze klasse. De FIA gaat er streng op toezien dat de performance van de verschillende wagens gelijk is.....
Waar en hoe de GT3's zullen meerijden is nog niet bekend. Samen met de GT2's? Of tijdens dezelfde weekends maar met gescheiden races.....???????

gwyllion 08-08-2005 13:26

Quote:

Originally Posted by Mark
* Tevens gaat men werk maken van de GT3 klasse. GT3-Cups, 360 Modena's en AM DBRS 9 zijn de beoogde wagens voor deze klasse. De FIA gaat er streng op toezien dat de performance van de verschillende wagens gelijk is.....

Reiter zou wel eens een Lamborghini Gallardo GT3 kunnen ontwikkelen naar het schijnt.

bron: italiaspeed.com (die zich baseren op Autosport)

JPMontoya 08-08-2005 13:57

Quote:

Originally Posted by Mark
Zo veranderlijk als het weer is, zo veranderlijk is ook de visie van Ratel m.b.t. het FIA GT. Omdat het FIA GT zich niet wil plooien naar de wensen van Eurosport gaan FIA GT en WTCC ieder hun eigen weg.............alleen gaat FIA GT 3 verschillende wegen bewandelen !!!!! Ratel, heb je soms een pilletje nodig?

In de Autosport van 04-08-05 staat het als volgt beschreven:
* We krijgen volgens de plannen 1 rondtrekkend FIA GT1 circus. 5 races in Europa en 5 ergens anders in de wereld. Aantal wagens geschat op 25 stuks.....aangevuld met lokale GT1's.

* Daarnaast krijgen we een Pro-Am FIA GT2 veld. 10 races in Europa waarvan 5 samen met de GT1's. De terugval van de huidige GT2's is volgens de Ratel veroozaakt door (fabrieks)teams zoals Freisinger en Gruppe M.

Waar en hoe de GT3's zullen meerijden is nog niet bekend. Samen met de GT2's? Of tijdens dezelfde weekends maar met gescheiden races.....???????

Ik was op de persconferentie van Ratel is Spa en heb via mail de powerpoint presentatie gekregen. Wie er geintreseerd is om deze eens te bekijken PM

FIRE 08-08-2005 14:34

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Reiter zou wel eens een Lamborghini Gallardo GT3 kunnen ontwikkelen naar het schijnt.

Ze kunnen beter eerst zorgen dat de GT1 competatief en betrouwbaar is (geld trouwens ook voor Spyker ;))

Mark 08-08-2005 17:57

Quote:

Klopt, staat boven het stukje van de FIA GT. Reiter heeft de opdracht gekregen van een klant om een GT3 Gallardo te ontwikkelen. De klant wil hem gaan inzetten in de Langstrecken Pokal op de Nürburgring. Daarnaast wil Reiter deel uitmaken van het FIA GT3 kampioenschap in 2006.

Ze hebben overigens nog een Murc R-Gt verkocht aan de Duitser Bernhard Muller (wie kent hem niet ;) ). De eerste sinds vorig seizoen. Naar het schijnt heeft Reiter ooit een order gekregen van Lamborghini (Audi) om er 12 te bouwen. Met deze erbij, op hoeveel stuks zitten we dan? 8? 9?

gwyllion 08-08-2005 18:05

2 x DAMS
2 x Krohn-Barbour
1 x Amprex
1 x JLOC (Japanese Lamborghini Owners Club) -> ik vermoed dat de 2de JLOC wagen in LMES Monza van Reiter zelf was
2(?) x Reiter (testwagens)

Zouden DAMS en Krohn-Barbour terug genomen zijn door Reiter?

Eigenlijk is Reiter Engineering maar een bende amateurs in vergelijking met Prodrive. Wel spijtig want de wagen heeft het potentieel om snel te zijn en de looks :(

Bramzel 08-08-2005 21:12

Quote:

Eigenlijk is Reiter Engineering maar een bende amateurs in vergelijking met Prodrive. Wel spijtig want de wagen heeft het potentieel om snel te zijn en de looks :(

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, geef Reiter het budget waar Prodrive mee kan werken en ze zetten (bijna) net zo'n prestatie neer. Natuurlijk is Prodrive iets beter als Reiter, maar wat Reiter met die Murc gedaan heeft vind ik ondanks alle tegenslagen toch best netjes. Ze hebben nooit de volledige steun van Audi/Lamborghini gehad, en nooit ook maar een fractie van de budgetten gehad waarmee Prodrive zijn wagens ontwikkeld. Verder heeft Reiter dit hele seizoen al uit eigen zak betaald, en blijven ze vooruitgang boeken. Dus Prodrive beter? Zeker. Reiter amateurs? No way.

PS: JLOC heeft 2 Murcs; voor zover ik weet waren beide wagens in Monza van Reiter, en bleven de officiele JLOC's thuis. JLOC heeft er een in GT500 en een in GT300 als ik me niet vergis.

All times are GMT +2. The time now is 14:34.