De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 wintertijd, het kleine nieuws (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9550)

Jan 07-12-2004 16:14

Quote:

Originally posted by A.J.
niet vergeten dat Andy Priaulx een heel goede F3 piloot was die races won in UK en ook tijdens de seizoensfinales in Macao en Korea hoge ogen gooide
Dan hebben ze bij pitpass hun huiswerk niet goed gemaakt, en ben ik te goedgelovig geweest ;) Mogelijk waren de aanwezigen op dat feestje in Zell am See te zat om serieuze praat te verkopen (en dan zitten we eigenlijk weer terug bij post 1 van deze thread :D )

jan

Mark 07-12-2004 19:25

Quote:

Originally posted by jan
dus meer dan een soort kerstgeschenk hoef je er volgens mij niet achter te zoeken.

Idd, gewoon een dankjewel voor de getoonde diensten....hier zijn uw 20 rondjes F1 ;)

De carriere-ladder van Priaulx is wel opmerkelijk. Voordat hij in de Britse F3 terecht kwam was hij Brits heuvelklim kampioen.

Mark 12-12-2004 20:59

Sterke uitspraak Hauptgeschäftsführer der Nürburgring GmbH, Dr. Walter Kafitz

Quote:

Hauptgeschäftsführer der Nürburgring GmbH, Dr. Walter Kafitz: Betriebswirtschaftlich entsteht für die Nürburging GmbH zwar ein Verlust. Aber nach wie vor ist die Formel 1 die größte Veranstaltung am Ring und einer der wichtigsten Imageträger der Region und des Landes. Für die Eifel ist der Grand-Prix von Europa ein großer wirtschaftlicher Gewinn. Land und Kreis rechnen mit mehr als 60 Millionen Euro zusätzlichem Umsatz. Zudem verdient keine Rennstrecke der Welt Geld mit der F1 . Melbourne lässt sich den Australien-Grand-Prix rund acht Millionen Euro kosten. www.rz-online.de
2004 was een goed jaar voor de Nürburgring, alle evenementen zorgden voor leuke verdiensten. Echter door één Grand Prix Formule 1 op de kalender te hebben komt de hele onderneming in het rood terecht. De GP zelf is wel goed voor de nodige omzet in de regio...........maar het circuit zelf maakt verlies. Tja wie is de eigenaar van het circuit? De provincie / deelstaat Rheinland-Pfalz (90%) en de regio / gemeente Kreis Ahrweiler (10%)...... uiteindelijk dus de gewone man in de straat ;)

The Interceptor 14-12-2004 17:54

Niet dat ik blij ben met dit nieuws, maar ik meld het toch maar even:

afgelopen weekend is Jenson Button op de "Johnny Herbert Karting" verslagen door een team van vrouwen, waar o.a. zijn vriendin deel van uitmaakte. Jenon werd nochtans bijgestaan door Alan McNish en Robbie Kerr.

Ik wist niet dat Louise Griffith buiten haar mooie voorkomen en zangtalent ook nog over een pak stuurmanskunsten beschikt. Ik ken weeral iemand om de volgende 4-uren karting in ons team te zetten se :)

volledig artikeltje op F1-racing.nl

The Interceptor 15-12-2004 15:14

Op www.f1-racing.nl staat te lezen dat BAR nu ook echt te koop staat. Ze stellen de fans wel meteen gerust in hetzelfde artikeltje, maar ik blijf het maar een rare manier van werken vinden ...

TommySoprano 15-12-2004 19:57

Op autosport.com las ik dat Boris Jeltsin, het Midlandteam heeft vervoegd. Waarschijnlijk als voorproever in de Hospitalitybar? :D

Mark 16-12-2004 02:30

Midland komt misschien niet als extra nieuw team naar de Formule 1. Kans is aanwezig dat men Jordan gaat overnemen..........maakt enkele zaken toch simpeler en goedkoper ;)

Team Dubai gaat toch door.............alleen vanwege de dood van een of andere sjeik hebben ze even een mediastilte ingelast ;)

E.e.a. volgens Autosport 16-12-04

redje 16-12-2004 15:49

Quote:

Originally posted by The Interceptor
Op www.f1-racing.nl staat te lezen dat BAR nu ook echt te koop staat. Ze stellen de fans wel meteen gerust in hetzelfde artikeltje, maar ik blijf het maar een rare manier van werken vinden ...
Raar, want dat pas niet in het plaatje waarin Honda nu 45% eigenaar is.

TommySoprano 18-12-2004 21:02

Nog in Autosport van deze week: Volgens Bernie kan er een F1-race komen in London maar dan moet "'t Stad" wel £100 miljoen op tafel leggen. Zien jullie dat al gebeuren in een stad waar auto's tol moeten betalen?

gwyllion 21-12-2004 17:35

Na BMW en Honda geeft nu ook Mercedes-Benz de strijd tegen de introductie van V8-motoren op.

bron: www.f1racing.nl

Mr.Dallara 27-12-2004 15:00

Niet rechtstreeks met het F1 silly season te maken, maar zonet heb ik op de site van het circuit van Barcelona gelezen dat men tussen nu en de F1 testen in januari het circuit een grondige opknapbeurd gaat geven. Vooral de track zelf dan.

Meer er over HIER ;)

Aangezien beelden meer zeggen dan woorden:
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216037.jpg
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216003.jpg
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216014.jpg

Toch wel enorm dat je dergelijke investeringen kan doen als circuit, ieder jaar opnieuw! Volgens mij moet dit (dank zij de redelijk lage huurpijs) één van de meest gebruikte circuits zijn ter wereld.

In 2004 haalden ze bijna 800.000 bezoekers op het circuit!!!

airco 03-01-2005 17:57

Re: F1 wintertijd, het kleine nieuws

Quote:

Originally posted by Mark
Kimi is op het foute pad terecht gekomen
aansluitend ;)

Quote:

Voor Kimi Raikkonen en echtgenote Jenny eindigde 2004 niet bepaald op een positieve noot. Kort voor Kerstmis stuurde het echtpaar nog vlug twee wagens naar de schroothoop. Beide Finnen waren betrokken bij een verkeersongeval.

Eerst was het McLaren-rijder Kimi Raikkonen die te snel ging in zijn Cadillac en in een rechtse bocht de controle over zijn peperdure wagen verloor. De wagen werd bij de crash ernstig beschadigd, maar de Fin bleef op enkele schrammen na gelukkig ongedeerd.

...

bron: f1racing.nl

gwyllion 03-01-2005 18:17

Mercedes zal die auto's van Raikkonen wel gesaboteerd hebben: Kimi reed met een Cadillac en zijn vrouw reed met een BMW. Toeval ... :D

Mark 10-01-2005 13:57

Re: F1 wintertijd, het kleine nieuws

Quote:

Originally posted by Mark

Andere leuk nieuwsitem is de verhouding BAR / Honda. Het mag duidelijk zijn dat Honda zwaar aan het investeren is in het team van BAR. Windtunnel, meer aandelen enzo......... In die aandelen zit een klein probleem, 10% daarvan is handen van een viertal namelijk Adrian Reynard, Rick Gorne, Graig Pollock, Jerry Forsythe. Honda wil die aandelen hebben en heeft een bod uitgebracht bij die vier heren van het eerste uur van BAR. Mochten die 4 niet akkoord gaan met het bod, dan kon BAR weleens richting faillisement gaan. Kan Honda voor een prikkie een doorstart maken ;)

British American Tobbaco wil sowieso van zijn aandelen af gezien het naderende reclameverbod. Op dit moment eigenlijk niet meer dan een stille vennoot.

En jawel hoor, BAR failliet en toch weer niet :D Die hebben we zien aankomen;)

Quote:

BAT en Honda hebben samen de vennootschap BARH Ltd. opgericht. Binnen die joint venture heeft BAT 55% van de aandelen, Honda 45%. www.pitstoptv.be
Met de loop der tijd zal het percentage van BAT fors afnemen en dat van Honda uiteraard fors toenemen.

Quote:

Via een vereffening kon BARH het BAR-team overnemen van de curatoren. www.pitstoptv.be
Graig Pollock staat dus met lege handen, benieuwd of de 4 heren van het eerste uur nog steeds vriendjes zijn. Reynard, Gorne en Forsythe pissen naast de pot.

Mark 13-01-2005 20:02

Robert Doornbos in de formule 1!!!! Nieuws kun je ook lezen uit andere berichten. Vandaag is bekend geworden dat Heikki Kovalainen en Nicolas Lapierre gaan rijden voor Arden in de GP2.

Het mag bekend zijn dat Doornbos in 2004 een tweejarig comtract had getekend bij Arden. Uteraard met een clausule dat het contract ontbonden zou worden als hij een zitje kreeg in de F1.

Conclusie van vandaag, geen Doornbos bij Arden........dus in de F1 ;) 1ste, 2de of 3de coureur? Geen idee.....

All times are GMT +2. The time now is 19:41.