![]() |
ik moet toch even kwijt dat ik walg van de manier waarop er hier op het DSC wordt neergekeken. Vorig jaar is de paddock zelf is een kijkje gaan nemen. Het veld is mss kwalitatief lager maar de belcar kan nog veel leren van die mensen over klantvriendelijkheid.
|
Quote:
Wat betreft 2 * 60, de race van zaterdag kun je eigenlijk niet beoordelen vanwege de weersomstandigheden. Zeer uitzonderlijke situatie, bij een onderzoek zou je zo een waarde een uitbijter noemen en dus niet meenemen in de evaluatie. Trouwens een gele vlag situatie van een half uur en een pitstraat die gebruikt wordt als een "interventie-werkplek" kom je ook alleen maar tegen op Spa. Wat een gesukkel om die S&P Porsche weg te halen. De race van zondag is me goed bevallen, jammer van de safety-car op het laatste stukje waardoor de thriller geen mooi einde kreeg. Prachtig om die Goossens door dat veld te zien stampen. Halen ze het wel of niet..........dat was de vraag. |
2*60 minuten zie ik éénmaal in het seizoen wel zitten. We kunnen echter geen objectieve beoordeling geven van deze editie gezien extreme en externe omstandigheden van afgelopen weekend. (Er was wel spektakel en spanning, maar toch...) We zitten namelijk in Spa...
De Belcarteams traden aan als nevenprogramma, zoveel is duidelijk. Dat is natuurlijk een keuze waarmee je als promotor akkoord gaat of niet... Ten eerste was de Belcarpaddock verspreid over de paddock en hier en daar vonden we nog een verdwaalde Belcarvrachtwagen. Het grootste deel stond weliswaar wel samen. Al konden we vaststellen dat sommige teams verbroederden om toch wat aanvaardbare ruimte te hebben. Ten tweede was er slechts één vrije qualif van 30 ' en twee timed qualifs van 30 '. Dat is ruimschoots minder dan wat we gewoon zijn. Aan de andere kant was er heel wat publieke belangstelling. Groot was mijn verbazing op zaterdagmorgen om vast te stellen dat de parking "Ster" op een mum van tijd vol liep. Aan alle kanten zagen we zelfs tentjes staan. De echte gekken weerstonden aan de bakken water die uit de lucht kwamen. Ik zag en hoorde Duitsers, Engelsen, Nederlanders ;) , Fransen, Denen, Italianen... Ik weet natuurlijk ook wel dat de meeste van deze bezoekers voor de LMES kwamen maar de Belcar werd ook goed bekeken. Tijdens vooral de start en eigenlijk ook de hele wedstrijd stond er rijkelijk veel volk langs de piste. Het is uiteraard een uitgelezen kans om je in de kijker te rijden. En op Spa hadden ze dit blijkbaar goed ingeschat want heel wat drankenstalletjes en frituren waren open. Tijdens reguliere wedstrijden zijn deze allemaal gesloten. Maar aan de Belcarorganisatie zou ik de volgende tip geven : luister in de debriefing vooral naar de deelnemers en pas dan naar de RACB. C U |
Na wat Marc Martens gisteren op Sporza wist te vertellen kunnen de tegenstanders van de 2*60min formule op hun beide oren slapen.
|
Ik had anders wel is graag de corvette, vipers, porsche tegen elkaar zien rijden in een korte race. Spijtig genoeg kon dat niet door gaan door het weer.
Maar dom vind ik het voor een pit-stop in te lassen voor een uur te rijden. Maar om mij ervan te overtuigen van 2 maal 60 min zal de baan eerst droog moeten zijn en mag er zeker geen mist zijn. |
Quote:
|
Ik heb hier alles zo eens gelezen, en eigenlijk heeft iedereen wel ergens gelijk volgens mij... volgens mij is de Belcar toch het toonaangevende kampioenschap hier in België, waarom de BTCS dan ook GT's toelaten is mij dan ook een raadsel, moest men van het principe uitgaan van enkel toerisme wagens en dit dan ook toepassen dan volg ik, maar gelijk men het nu uitvoert in de BTCS lijkt het meer op rechtstreekse concurentie tov de Belcar. het Belcarprincipe lijkt mij ook dat het een endurance kampioenschap is, dit kan je moeilijk zeggen van 2x 60min wedstrijden. Kortom ik vrees dat hier weer typisch Belgische "krachten" bezig zijn, samenwerken zou moeten kunnen, maar dan lijkt het mij allezins logisch dat men meer kijkt naar het kampioenschap dat er al het langste is, en nog altijd het populairste is.
|
geef mij toch maar de volle 125 minuten :)
|
Quote:
Ten eerste zie ik als toeschouwer in totaal 30 minuten minder kwalificaties. Ten tweede heb je als deelnemer normaliter 15 minuten per kwalificatie minder "verkeer". Op de lange piste van Spa speelt dat misschien wat minder maar op de 4 kilometer van Zolder heb je daar wat meer last van. Vooraleer je weer begint met kritiek ;) weet ik dat heel de situatie voor elke deelnemer gelijk is. Maar ik vind het veiliger en doeltreffender en bovendien leuker om naar te kijken... Ik zit hier weer te veel woorden aan vuil te maken. Je weet goed genoeg wat ik bedoel... C U |
veel trallala en miserie voor weinig koers. ben er gewest en publiek zou twee keer moeten afkomen, en dan nog op ne zondagmorgend om 9h, voor niks. Bij de meeste teams ook niks dan klachten. 4 paddocks, slepen met materiaal, gn boxen,..., ga zo maar door.
|
Quote:
|
Mijn persoonlijke mening:
2 races van 60 minuten ja, moet kunnen. Verplichte pitstop ja, is spannend. 2 races op 2 verschillende dagen, neen, dan pas ik voor 1 dag. 1 x 60 minuten in de voormiddag, 1 x 60 in de namiddag. Alle trainingen en qualis op zaterdag en iedereen is weer tevreden dat ze vrijdag kunnen gaan werken en niet op Zolder hoeven te zijn. |
All times are GMT +2. The time now is 02:05. |