De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Duval à la Loix? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10600)

Rasse 17-05-2005 10:45

Wat ik me al twee jaar afvraag bij François, is hoeveel zijn entourage hier mee te maken heeft. Hij is 24, heeft een manager, zijn familie , die allemaal heel nauw bij zijn carriere betrokken zijn. Is er dan niemand die vat kan krijgen op die jongen? Of is het dan toch nog altijd dat rotverwende kind dat alles van papa kreeg, en nooit verantwoordelijkheid moest nemen?
Als Duval nog te redden valt voor het WRC, zal er een sterke persoon moeten opstaan die hem een keer goed om de oren slaat zodat hij uit zijn droomwereldje komt.
Als je zijn laatste artikel in AutoNews leest !??!
Loeb wordt gevraagd om Le Mans te rijden, dan wil Dudu DTM. Dat ie eens eerst werk gemaakt had van zijn job bij Citroen.
Duval heeft talent. En hij is geen "slechte" gast. Maar een verwend kind. Hij heeft er nooit voor moeten vechten. Dat is helaas de keerzijde van alles wat zijn vader voor hem gedaan heeft.
't Is een spijtige zaak.

En Thiry of Loix in zijn plaats? Keep dreaming. Ze halen nog liever McRae terug naar het WRC. Tip: Tirabassi.

Rallyloverke 17-05-2005 10:50

Loix in de Citroën Xsara zou ik anders ook wel eens willen zien hoor. Maar het zal inderdaad bij dromen blijven ...

Sainz terug in het WK is anders ook wel mooi. Dàt is nog eens een "grote meneer". (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan Loeb, die weet ook goed waar hij mee bezig is en rijdt ook vrijwel niks kapot)

Guido 17-05-2005 15:08

Quote:

Originally Posted by Johan
...

Sainz terug in het WK is anders ook wel mooi. Dàt is nog eens een "grote meneer". (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan Loeb, die weet ook goed waar hij mee bezig is en rijdt ook vrijwel niks kapot)

Toch denk ik dat het maar een depannage is van Sainz - zoals hij zegt, om iets terug te doen omdat Citroën hem in 2003 zo geholpen heeft. Wat Loeb betreft, door zijn turnersverleden, denk ik dat hij een zeer hoog concentratieniveau over een lange tijd kan aanhouden. De fouten die hij maakte de afgelopen jaren, waren meestal van het dommere soort, zo van die dingen die je slechts 1-malig fout doet omdat je het nog niet allemaal zo goed weet. Maar wanneer hij de laatste auto "plat" heeft gereden, kan ik mij niet meer herinneren.

Rallyloverke 17-05-2005 15:47

Misschien wel een "depannage" voor alle "lastige" onverhard-rally's en Duval enkel nog de asfaltrally's (zoals Duitsland, ...)?

gwyllion 17-05-2005 16:42

Duval op asfalt? In Monte Carlo heeft hij toch ook een paal gevonden om zijn wagen rond te plooien.

Sennake 17-05-2005 19:06

Quote:

Misschien wel een "depannage" voor alle "lastige" onverhard-rally's en Duval enkel nog de asfaltrally's (zoals Duitsland, ...)?

De Fransen kennende zullen ze Duval met zijn pollen niet meer aan een Citroën laten komen. En ik kan niet anders dan zeggen dat ze in feite gelijk hebben. Het is waar dat een jonge piloot vroeger meer krediet kreeg om tot volle ontplooiing te komen, maar in de harde en dure wereld van de business tegenwoordig is geen plaats meer voor ontluikend talent als het te lang duurt. Dat is in de F1 exact hetzelfde. En geen toe, er is nog een verschil tussen slechte resultaten rijden omdat je de wagen niet onder de knie krijgt en hem keer op slag plooien omdat je over de limiet gegaan bent. Een wagen van een half miljoen euro perte totale rijden tot daar aan toe, maar 3 of 4 wagens op 6 rally's is echt wat teveel van het goede...

Belg of geen Belg, ik heb alle begrip voor de beslissing van Citroën. Dit in schril contrast met de beslissing destijds bij Peugeot over Loix.

Luigi 17-05-2005 19:51

Quote:

Originally Posted by Huudo
Toch denk ik dat het maar een depannage is van Sainz - zoals hij zegt, om iets terug te doen omdat Citroën hem in 2003 zo geholpen heeft. Wat Loeb betreft, door zijn turnersverleden, denk ik dat hij een zeer hoog concentratieniveau over een lange tijd kan aanhouden. De fouten die hij maakte de afgelopen jaren, waren meestal van het dommere soort, zo van die dingen die je slechts 1-malig fout doet omdat je het nog niet allemaal zo goed weet. Maar wanneer hij de laatste auto "plat" heeft gereden, kan ik mij niet meer herinneren.

Ik denk dat dat in 2000 of 2001 moet geweest zijn. Toen hij met zijn saxo in het frans kampioenschap een chicane, aangelegd met strobalen, miste. Hij heeft zijn saxo toen vol op zo'n baal geparkeerd :) .

Pascal 18-05-2005 01:34

Colsoul op één TT.

Wat Colsoul betreft, vind ik hem een grote meneer wat betreft de pilotenkeuzes voor zijn wagens. Ook als tuner is hij top...
Dat hijniet verlegen is voor straffe en gedurfde uitspraken weet ik ook, al doet hij deze uitspraken niet dikwijls.

Misschien gaat idd ook Prevot niet vrijuit...

Alw as het reeds vorige rally duidelijk dat Prevot niet tevreden wat met de "aktie" van Duval.

Quote:

COLSOUL: "PREVOT IS ONBEKWAAM"
Guy Colsoul liet op Sporza Radio zijn licht schijnen over de problemen waarmee François Duval worstelt. Duval mag van Citroën niet deelnemen aan de rally van Turkije na enkele zware crashes.
Volgens oud-toprijder Colsoul ligt het probleem vooral bij de corijder, bij de opgestapte Stéphane Prévot dus. "De navigator moet de chauffeur leiden, letterlijk en figuurlijk. Prévot kan dat niet. Hij is onbekwaam. Het was de verkeerde man bij de verkeerde rijder."

"Duval is wereldtop, maar is het niet gewend om bevelen te krijgen. Raad van managers en zo lapt hij aan z'n laars." "hij is eigenwijs en arrogant"
Quote:

"DUVAL IS EIGENWIJS EN ARROGANT"
Guy Colsoul is bikkelhard voor François Duval, maar wel eerlijk. "Duval heeft nauwelijks school gelopen. Hij is niet bekwaam om veel te denken. Correctie: denken kan hij wel, maar wat er dan van komt, is een ander paar mouwen."
"François is een eigenwijs mannetje dat niet geïnteresseerd is in geld. Hij kan arrogant zijn, goh. Maar roekeloos is hij zeker niet. Alleen nu, nu hij zich wel spiegelen aan WK-leider Loeb."
"Maar François kan veel meer dan Loeb, alleen is hij 8 jaar jonger. Zijn carrière is niet in gevaar. Ik zie hem met een goeie corijder bij Citroën blijven"

C U

Dirtdevil 18-05-2005 11:39

Zeg dat de Guy het gezegd heeft. :D

Ik denk dat het allemaal wat rap gegaan is voor de swa! Zeg nu zelf, iedereen zat te wachten op zijn eerste overwinning! Bij Ford was de prestatiedruk lang zo groot niet! Misschien omdat hij daar meer ontspannen kon rijden dat hij minder fouten maakte en dat hij zich beter amuseerde!

greetz

Sennake 18-05-2005 14:01

Quote:

Originally Posted by Dirtdevil
Zeg nu zelf, iedereen zat te wachten op zijn eerste overwinning!

Wij als fans misschien wel, maar de Citroën-bazen toch niet denk ik. Om op te tornen tegen Loeb vanaf je eerste rally met een Xsara moet je toch wel buitenaards zijn... En Wallonië is wel een andere wereld, maar tot nader order zijn de Walen toch nog geen aliëns. Alhoewel... :p

Rallyloverke 18-05-2005 14:08

Citroën heeft aan Duval anders toch duidelijk gesteld dat aankomen belangrijker was dan winnen.

Zéker in Cyprus was het niet meer zo moeilijk om nog fabriekspunten te pakken, nadat bijna alle genomineerden uit de rally waren verdwenen. Het was duidelijk : voor hun mocht hij er gerust 8ste zijn, zolang hij maar constructeurs punten zou verzamelen, en dààr is hij zwaar in de fout gegaan.

Bart 18-05-2005 19:30

op www.sporza.be onder auto/motor kan je het interview met Colsoul herbeluisteren ;)

Yannick R 18-05-2005 21:31

Quote:

Citroën heeft aan Duval anders toch duidelijk gesteld dat aankomen belangrijker was dan winnen.

Zéker in Cyprus was het niet meer zo moeilijk om nog fabriekspunten te pakken, nadat bijna alle genomineerden uit de rally waren verdwenen. Het was duidelijk : voor hun mocht hij er gerust 8ste zijn, zolang hij maar constructeurs punten zou verzamelen, en dààr is hij zwaar in de fout gegaan.

Ja, dat snap ik ook niet.
Hij reed toch dacht ik mooi 6e ? (alleszinds in de punten).
Dan zou ik op safe gereden hebben. Dan sprokkel je toch nog enkele punten en wat krediet van Citroën.

Dominique 18-05-2005 22:43

Quote:

Originally Posted by Sennake
En Wallonië is wel een andere wereld, maar tot nader order zijn de Walen toch nog geen aliëns.

Hoe?
Nee?
Oei ... :confused:

Rallyloverke 19-05-2005 09:35

Volgens www.pitstop.tv is Duval toch al terug aan het testen in Corsica. Dus Sennake : hij zit al terug aan het stuur van een Citroën :)

gofastfreddy 19-05-2005 09:37

heb gelezen dat dudu zegt dat ze geen jonge gast vinden met zijn talent om hem te vervangen.

daarom gebruiken ze nu sainz.

Rallyloverke 19-05-2005 10:09

Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze iemand zoeken met het talent van Duval, maar daar méér verstand aan gekoppeld. Met Sainz hebben ze al terug verstand gevonden.

Ik heb die beelden van de crash in turkije nu nog eens bekeken en hij had maar wat te vertragen ... (hiervoor moest hij natuurlijk eerst nadenken hé)

Ik ben een paar jaar geleden naar de Duistland geweest : in 2002 was dat en toen was Citroën daar met Loeb, en ook Puras en Bugalski. Misschien eens bij Puras informeren?

gofastfreddy 19-05-2005 10:30

dat ze bugalsi oproepen is daar toch test piloot .
en is puras niet gestopt met rijden ?????

Sennake 19-05-2005 10:49

Quote:

Volgens www.pitstop.tv is Duval toch al terug aan het testen in Corsica. Dus Sennake : hij zit al terug aan het stuur van een Citroën :)

Ja, een C4 zeker ;)

Bart.Vandecavey 19-05-2005 12:29

Of met zo'n Citroën... om zijn wrakken te gaan ophalen

http://www.cargolifting.be/images/autoselect2.jpg

Bart.Vandecavey 19-05-2005 15:47

Quote:

Volgens www.pitstop.tv
Bugalski vervangt Duval voor de test in Corsica... Dus Johan: en nu gij.... :p

Rallyloverke 19-05-2005 16:17

OK OK , Sennake heeft gelijk met de (Citroen) C4 :-)

En een beetje na die post had ik het wel over Bugalski hé?

In ieder geval, dankzij Duval toch al veel posts in het rally-forum :)

Raceboy 19-05-2005 21:00

volgens sainz komt duval terug:

Quote:

Double champion Carlos Sainz believes Francois Duval can come back after being dumped by Citroen for the next round of the WRC in Turkey.

Citroen have persuaded Sainz to come out of retirement to replace Duval for the event after the Frenchman crashed for the third time in six starts at last weekend's Rally Cyprus.

However, in an interview in this week' Autosport magazine, Sainz said: "Francois is a very good driver and I am still confident he can make it.

bron: autosport.com
staat wel niet bij dat het bij citroen is he ;)

EDIT: zoek de fout in het artikeltje :D

Guido 19-05-2005 21:04

Quote:

Originally Posted by raceboy

Dat krijgt ge als circuitgasten over rallies gaan schrijven... :frusty: Blij toe dat ik geen abo heb op dat 'heilige boekske'.

Fransman, waar halen ze het.... :fight:

gofastfreddy 19-05-2005 21:07

Quote:

volgens sainz komt duval terug:

staat wel niet bij dat het bij citroen is he ;)

is da foutje somshet woord goed ?????

Rasse 19-05-2005 21:09

Quote:

Dat krijgt ge als circuitgasten over rallies gaan schrijven... :frusty: Blij toe dat ik geen abo heb op dat 'heilige boekske'.

Fransman, waar halen ze het.... :fight:

HUUDO RULES !!!!!!!!!!!!!!!!! :applaus: :applaus: :applaus:

Guido 19-05-2005 21:39

Quote:

Originally Posted by gofastfreddy
is da foutje somshet woord goed ?????

euh neen...

Quote:

... replace Duval for the event after the Frenchman crashed ...
...

Mark 19-05-2005 21:46

Quote:

Blij toe dat ik geen abo heb op dat 'heilige boekske'.

Hela, kom niet aan mijn geloof! ;) :D Zolder ligt weleens in Nederland en met de nationaliteiten van de Belgische en Nederlandse coureurs nemen ze ook niet zo nauw. Vaak genoeg dat ze een Belg aanzien voor een Nederlander............en op zich is dat natuurlijk een fijne fout;) :D

Rasse 19-05-2005 22:27

Quote:

Originally Posted by Mark
Vaak genoeg dat ze een Belg aanzien voor een Nederlander............

We moesten ze een proces aandoen. Of de persvrijheid afschaffen. Wat is het volgende ? Zoete mayonaise in ons frituur? :mad: :p

Dominique 19-05-2005 23:22

Quote:

Originally Posted by Rasse
We moesten ze een proces aandoen. Of de persvrijheid afschaffen. Wat is het volgende ? Zoete mayonaise in ons frituur? :mad: :p

Nee, annexatie van Nederland bij Vlaanderen...
Over horror gesproken.

gofastfreddy 20-05-2005 19:33

...[/QUOTE]huudo

a da maakt nie uit klapt frans he en sommige van die fransen hebben ook last van hunne nek.

Raceboy 23-05-2005 23:47

Duval kan het waarschijnlijk wel vergeten:

Quote:

Francois Duval's hopes of returning to Citroen after next month's Rally of Turkey have taken a set back after team boss Guy Frequelin admitted he is already looking at potential replacements for him for the following Acropolis Rally.

bron: autosport.com

Sennake 24-05-2005 07:18

Alhoewel ik het als Belg vreselijk jammer vind, ben ik eerlijk gezegd niet verbaasd, integendeel, ik kan er perfect inkomen.

Guido 24-05-2005 12:35

Of hoe kan je je zelf als natuurtalent nekken in 3 eenvoudige stappen...

Raceboy 26-05-2005 20:52

Duval is toch een naief kereltje hoor :

Quote:

Francois Duval reckons he will return to Citroen this season despite being dropped by Citroen for next week's Rally of Turkey, according to this week's Autosport magazine.
voor de volledige uitleg van Duval :http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=44497&s=8

Guido 26-05-2005 21:03

Quote:

Duval is toch een naief kereltje hoor :

voor de volledige uitleg van Duval :http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=44497&s=8

Goe geprobeerd Raceboy - nu proberen ze ons hier ook al een abo aan te smeren op diene autosport... :bye: :p

Raceboy 26-05-2005 21:23

Quote:

Goe geprobeerd Raceboy - nu proberen ze ons hier ook al een abo aan te smeren op diene autosport... :bye: :p

en heel seizoen karten kost geld hoor. ;) werkt da ook nimeer gratis registratie?

gwyllion 27-05-2005 00:03

Het interview staat ook gewoon op wrc.com: Duval still has Xsara hopes

Quote:

"I hope... I am sure I will come back with Citroen in Greece. I don't know if Citroen will take a different driver, but there aren't many young drivers out there," Duval told Autosport magazine after he was dropped following a spate of three crashes in six events.

Duval expressed surprise at the decision to drop him and suggested that it may have been taken by Claude Satinet, the director general of Automobiles Citroen rather than by rally team principal Guy Frequelin. "Mr Frequelin understands the driver," said Duval, "he was in rallying a long time ago. It hasn't been easy, I have tried to stay on the road on every rally, and Guy understands that, but I believe Mr Satinet is not really happy."

Duval will not attend next weekend's Rally of Turkey, but remain at home in Belgium. His next meeting with Frequelin is not expected to be held until after the Rally of Turkey.

gwyllion 14-06-2005 13:43

WRC - Duval keert terug in Argentinië (pitstop.tv)

Samen met Sven Smeets moet hij volledig in dienst van het merkenkampioenschap rijden.

Megane 14-06-2005 15:39

Duval terug bij Citroen

Duval terug bij Citroen in argentinie.

Goed nieuws dus, alleen aankomen is zeker vereist.
Ook zal hij vergezelt zijn van een nieuwe co, nl sven smeets. :applaus: :gas:

All times are GMT +2. The time now is 04:07.