De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2005 Gp Usa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10837)

A.J. 19-06-2005 11:24

dit lijkt wel een beetje op Imola 1982 waar een groot aantal teams de race geboycot hebben omwille van de meningsverschillen tussen FISA(Balestre) en FOCA(Ecclestone)

marcel 19-06-2005 14:34

Quote:

Originally Posted by airco
nee dat niet ... Maar wat zegt dat Bridgestone vrijdag al niet wist dat het met de slijtage op Barcelona moeilijk zou worden voor de Ferrari rijders ?

Zij hebben het berekend risico genomen en verloren .... Dan mag je nu niet toestaan dat anderen deze situatie ontlopen zonder nog maar een risico te moeten nemen.

dan had Bridgestone iets moeten zeggen he. Michelin trekt nu aan de alarmbel, Bridgestone deed dat niet. en als de FIA van iets niet op de hoogte is, kan ze ook niet ingrijpen he.
het valt mij trouwens op dat de meesten hier voorlopig liever een eerlijke competitie zien dan een veilige. ja, het is misschien niet eerlijk. maar Ralf is al 2 keer op volle snelheid die muur ingeknald na een klapband. de eerste keer was hij zowat de rest van het jaar out. als dat nu weer gebeurt met een aantal michelin-rijders, is het ook geen eerlijke competitie meer denk ik.
en hoe verantwoord is het van een organisatie om 70% van de deelnemers de baan op te sturen met materiaal waarvan de producent heeft laten weten dat het onveilig is?

AlesiRed27 19-06-2005 16:39

FIA:

* We zetten geen chicane in bocht 13

* Een Michelin team mag nieuwe banden gebruiken maar krijgt "heavy penalties", maar geen uitsluiting

* Een Michelin team mag oude banden gebruiken en ze wisselen tijdens race als ze geen competitief voordeel er uit halen (begin daar eens mee...)

Trouwens, staat er in de reglementen niet dat je, indien je eentje wil vervangen, er maar eentje per pitstop mag vervangen?

Ik ben eens curieus wie de grootste euh... tandwielen heeft: 't Is blijkbaar hard tegen hard nu, binnen 3 uur weten we het...

AlesiRed27 19-06-2005 16:45

Planet F1 heeft de e-mailtjes tussen Michelin & Whiting

Scapa 19-06-2005 16:55

Wat een klucht. :D

Ik dacht dat veiligheid prioritair was voor de FIA, blijkbaar niet... Door het eindeloos veranderen van de regels verliezen de (banden)constructeurs veel van hun informatie zodat ze dikwijls bijna van 0 moeten beginnen. Niet geheel onlogisch dat er dan eens fouten worden gemaakt. Ben eens benieuwd. Straks TV opzetten en 6 wagens op de grid zien, het zou wat zijn :D

Openingszin van Gaëtan Vingeron: "Mes chers spectateurs, comme vous le voyez on va assister à un grand prix un peu bizarre" :d :d :d Ik zie het zo al voor mij...

marcel 19-06-2005 17:01

Quote:

Originally Posted by AlesiRed27
Trouwens, staat er in de reglementen niet dat je, indien je eentje wil vervangen, er maar eentje per pitstop mag vervangen?
.

ik denk dat het reglement zegt dat je enkel een bandenwissel mag doorvoeren, maar niks over het aantal banden

AlesiRed27 19-06-2005 17:03

Ze gaan gewoon rijden, ik voel het... $$$ over common sense. :mad:

Als er iemand, eender wie op Michelins, de muur inknalt en er iets aan over houdt, dan hoeft F1 voor mij niet meer, 't is inderdaad een klucht.

In een andere raceklasse hadden de powers that be gewoon gezegd, starten op "oude" banden met penalty, de nieuwe zijn onveilig, mag niet op gereden worden.

Nee, nu gaan we een allegaartje krijgen van mensen die op "oude" banden starten, een paar (Ron "whatever it takes to win" Dennis?) die weer risico's gaan pakken ten koste van veiligheid... 't gaat waat worden... "spanning" van de foute soort: Wie vliegt wanneer van de baan en wie slaagt er in op de baan te blijven? *GOE* bezig... :mad: :mad:

Dat de FIA nog maar suggereert van "'t zal wel gaan op die banden, probeer maar" is gewoon ziek. Zijn die mensen totaal een verantwoordelijkheidsgevoel kwijt?

Ik zie ze liever niet starten, F1 fan of niet. De sport is risicovol, klopt, maar we moeten ook niet terug naar de jaren '50 gaan.

Eigenlijk, hebben de marshalls hier niets op te zeggen? Kunnen zij de beslissingen niet forceren (bv. *niet* op de indy-spec michelins laten starten?)

kartboyke 19-06-2005 17:05

Door dit incident krijg ik eens te meer het gevoel dat de fia wil laten zien wie er de touwtjes in handen heeft.
Of hebben ze schrik om veel centjes te mislopen?
Dat veiligheid niet op de eerste plaats komt snap ik echt niet, aangezien de circuits steeds moeten evolueren om het veilig te houden.
maarja, misschien begrijpen wij als "gewone" mens dat niet hé :D

AlesiRed27 19-06-2005 17:09

What's next?

Als de FIA enkel aan centen denkt, wat dan als een circuit voor een of andere reden eens onveilig blijkt, 24u voor de race?

Dan gaan ze ook niet de race cancellen... Enerzijds regeltjes om het spel te vertragen, anderzijds niet ingrijpen als er gevaar blijkt.

In feite is Monaco al een mooi voorbeeld... Leg morgen eens een "Monaco" door de straten van Borgerhout (niet disrespectvol, ik wijs op het contrast) en roep dat uit tot de F1 van Belgie, 't Zal echt wel doorgaan :crazy:

marcel 19-06-2005 18:19

Quote:

Nee, nu gaan we een allegaartje krijgen van mensen die op "oude" banden starten,

ik denk dat iedereen zal kiezen voor de onveilige banden. na de nurburgring had ook iedereen gezegd dat ze liever een risico nemen...

Lender 19-06-2005 18:24

Quote:

Originally Posted by F1racing
Michelin will not allow its seven Formula One teams race in the US Grand Prix today. This was announced by Michelin today in response of the FIA statement. The FIA refused to allow Michelin to use different tyres or to create a chicane in the final corner.

It means that Renault, McLaren, Williams, Toyota, Sauber, Red Bull and BAR will not be racing in the F1's ninth round. It is still unclear what will happen and if the race will get underway with only six cars (Ferrari, Jordan and Minardi).

Wat gaat er nu gebeuren? :confused:

Petter-Jån 19-06-2005 18:33

Het hoogtepunt van het jaar in de strijd tussen Jorden en Minardi! :D
Wie pakt er de laatste podiumplaats?

Petter-Jån 19-06-2005 18:50

Juist live op RTL gehoord dat 9 van de 10 teams akkoord gaan (waaronder Ferrari, wie niet akkoord gaat hebben ze niet gezegd) met een chicane in de banking. De FIA daarentegen had gezegd dat daar geen chicane ligt, dus dat er ook geen komt.
Eventueel zou er wel iets gezegd zijn geweest van de FIA als: "als de chicane er komt, dan telt de wedstrijd niet mee voor het WK en wordt er dus een soort "vriendschappelijke wedstrijd" gereden".

Ik denk dat ze in de Formule 1 gewoon met een groot plan bezig zijn om het aantal toeschouwers nog te verhogen. Er leven meer vrouwen dan mannen op deze aardkloot, als ze dus een soap kunnen integreren in een sportwedstrijd ..... :p

Lender 19-06-2005 18:50

RTL zou gezegd hebben dat er geen punten uitgedeeld worden in Indy, wat gebeurt er hier toch? 18 van de 20 rijders hebben ingestemd met een chicane, behalve de 2 ferrari rijders. Jongens jongens

Petter-Jån 19-06-2005 18:54

Oei, dan denk ik dat ik het omgekeerd verstaan heb.
Ik dacht dat hij zei: "auch Ferrari..."? Maar ik kan mis zijn.

Petter-Jån 19-06-2005 19:04

Lender heeft idd gelijk.
"Ferrari ist das einzige Team das sich dagegen wert"

Spannend, spannend!

Mark 19-06-2005 19:14

Quote:

Eigenlijk, hebben de marshalls hier niets op te zeggen? Kunnen zij de beslissingen niet forceren (bv. *niet* op de indy-spec michelins laten starten?)

Die hebben al helemaal niets te zeggen ;) Als je doelt op de blauwe blazers........die schijten nu in alle kleuren van de regenboog. Wat moeten ze doen.........waarschijnlijk weet er geen een de juiste oplossing. Dus meneer Bernie, wat denkt u? Waarop Bernie zegt: Denk aan de schadeclaims heren! Jullie, als FIA zijnde, kunnen de GP waarvoor ik de rechten heb gekocht niet laten doorgaan. Dus graag mij centjes terug :D

Uiteindelijk zal er weer een slappe oplossing uitkomen.

A.J. 19-06-2005 19:20

schoon mannen die van Ferrari

Guy 19-06-2005 19:32

Quote:

Originally Posted by A.J.

En toch hebben ze gelijk.....

redje 19-06-2005 19:33

Quote:

Originally Posted by A.J.

Ferrari woonde de vergaderingen niet bij. Maar er werd niet bekend gemaakt welk team tegen was, vermoedelijk waren het wel de roden.

Finish 19-06-2005 19:40

Quote:

Nine teams say no chicane, no race
There are reports that Minardi and Jordan have joined the Michelin teams and say that unless there is a chicane to slow the cars down, they will not be taking part in the United States Grand Prix. The latest twist in the story means that in just over an hour from now we could see two cars lining up on the grid at the start of the race, which would be a complete disaster for F1 in the United States.

The pressure is therefore on Ferrari to compromise and do something in the best interests of the sport.

The team does not have a record of such actions in recent years.
bron: www.grandprix.com

Dus wel degelijk Ferrari.
Feit is dat de grote boosdoener hier nog altijd Michelin blijft, mensen ! Ferrari gaat altijd om te winnen, dus waarom cadeaus geven aan falende concurrenten ? Dat moet zowat hun logica zijn.

Mark 19-06-2005 19:48

Wat een farce, alleen een opwarmronde (volgens de tandarts van SBS6 die iets hoorde van Dennis en Briatore).............en dan allemaal naar binnen. De strijd tussen Jordan en Minardi voor plaats 3 zal spannend worden ;) Nu maar hopen dat er geen startcrash is waarbij de Minardi's en Jordans betrokken zijn :D Ondanks dat Michelin de hoofdoorzaak is van deze ellende is het oplossend vermogen van alle andere betrokken zwaar onder de maat. De fans staan weer eens spreekwoordelijk voor lul!

Finish 19-06-2005 19:48

Als ze racen met de kwalificatie-compound, hou ik toch m'n hart vast voor de Renaults en de McLarens: beide wagens eisen enorm veel van de banden. En Kimi's crash zit nog vers in het achterhoofd.
Wie neemt de verantwoordelijkheid op zich als er iets zou gebeuren ? ....

marcel 19-06-2005 19:56

op t eerste zicht staan alle wagens toch op de grid

Finish 19-06-2005 20:00

Quote:

Originally Posted by marcel

Maar bevestiging van Marks mening door Tassin en Vigneron !

ola ! spannend :D

Mark 19-06-2005 20:02

Quote:

Als ze niet starten krijgen ze een boete van 250.000 Euro/Dollar (?) per wagen. Met de opwarmronde voldoen ze aan de verplichtingen. Tijdens de opwarmronde kun je een technisch mankement constateren ;)

Finish 19-06-2005 20:02

SurreËl ! Lol !

Ottooke 19-06-2005 20:03

Super! Dat is pas mooie TV. Alle michelin teams in de pits. Veiligheid boven alles!

Finish 19-06-2005 20:04

En Minardi en Jordan scoren punten ! woohooo !!

Petter-Jån 19-06-2005 20:04

Ongelofelijk!!

JPMontoya 19-06-2005 20:05

Nooit gezien...Wat een sensatie....Ik hoop dat de Minardis op Podium komen.

Ik heb geen tv :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

smiley 19-06-2005 20:06

maaar ocharme de fans.... eerst denke ze dat iedereen rijd maar dan gaan ze allemaal binnen...
ik supporter in iedergeval voor albers hij moet het podium hale !!!!

marcel 19-06-2005 20:06

en daar betalen de amerikanen dan 150 euro voor :(

Finish 19-06-2005 20:10

doodsteek voor de GP van Amerika.
zware boete voor de Michelinteams en Michelin
Winnaars: Ferrari: uit het niets gaat Schumacher bij een zege naar P3, vlak achter Raikkonen. Bij de constructeurs gaat Ferrari eveneens naar P3...

Tja. Hier komt een serieus staartje aan !

Maaarrr...goede keuze. Veiligheid boven alles. Een leven gaat boven een spannende race.

sledge 19-06-2005 20:11

Barrichello is net over een waterfles gereden. Het publiek laat zich horen.

Mark 19-06-2005 20:11

Quote:

en daar betalen de amerikanen dan 150 euro voor :(

Als daar maar geen rellen van komen. Belachelijk. Ok, Michelin fucked up................maar de halsstarrige houding van FIA en Ferrari zijn een schande voor de sport. De sport en de fans zijn weer eens de dupe van eigen belang. Tis niet de eerste keer dat Ferrari de sport voor schut zet. Remember Oostenrijk 2002.

De eerste fles is al op de baan gegooid, een rode vlag na 75% wedstrijd?

JPMontoya 19-06-2005 20:13

Dit zou wel eens een spannende race kunnen worden...Een strijd tussen Minardi & Jordan voor het podium
Maar een zwarte dag voor F1

sledge 19-06-2005 20:16

Wat nu toe doen? Doorrijden voor de fans of stoppen? De bridgestone rijders zullen zich ook ongemakkelijk voelen zo, zij zijn er het slachtoffer van

Thomaske 19-06-2005 20:18

Aan ene kant vind ik het wel goed dat Michelin dit heeft gedaan. Ze denken aan de veiligheid van hun teams.

Volgens mij kunnen ze echter geen boete krijgen omdat men deel heeft genomen aan de verkenningsronde. Als ze dat niet hadden gedaan reden die 6 nu ook niet.

Mvg

Finish 19-06-2005 20:18

Quote:

Originally Posted by Mark
Als daar maar geen rellen van komen. Belachelijk. Ok, Michelin fucked up................maar de halsstarrige houding van FIA en Ferrari zijn een schande voor de sport. De sport en de fans zijn weer eens de dupe van eigen belang. Tis niet de eerste keer dat Ferrari de sport voor schut zet. Remember Oostenrijk 2002.

De eerste fles is al op de baan gegooid, een rode vlag na 75% wedstrijd?

Ferrari ? Waarom toch weer Ferrari ? MICHELIN heeft hier schuld, eh ? Hallo ?
Die chicane extra werd in de eerste plaats door de FIA geweigerd, hé ! Wat verwacht je van Bridgestone, die het hele seizoen al een inferieure band hebben ? Dat ze Michelin de hand toereiken en vriendelijk de puntjes binnenleveren ? De 'geest van de sport' is racen: net dat doen de Michelin teams niet ! Zij rijden de pits binnen. De Ferraris, Jordans en Minardis racen wel.

Ik snap gewoon de logica hier niet. Michelin maakt een fout en Ferrari is de schuldige ?!

Black Flag this, op een supportersvlag. Hoog tijd. Wat een wansmakelijke cirque. En weer krijgt Ferrari de zwarte piet toegeschoven.

All times are GMT +2. The time now is 02:23.