![]() |
Quote:
Verder nog, en natuurlijk zijn er in iedere periode rijders geweest die op een bepaald moment de nr1 status hadden/hebben. Al dan niet afgedwongen door maturiteit, uitstraling, ambitie enz. Maar nooit over zo'n lange periode en nooit zo expliciet (lees geregeld, zelfs de commentatoren vertellen het er iedere keer bij). Hakkinen kwam naar Mclaren en ging Senna eens even aftroeven in de eerste qualificaties aan het stuur van een McLaren. Het lukte! Maar na de eerste bocht van de race wist ie al onmiddellijk hoe laat het was... :) Om maar te zeggen dat, indien Schumi zijn nr1 status had "verdient" ipv contractueel te regelen, dan had het voor mij een veel grotere kampioen geweest dan dat ie nu ook nog maar ooit kan zijn. ;) |
Even vraagje:
Quote:
Uiteraard kan het technisch bijna niet meer, wagen mag niet uitvallen, je past amper in iemand anders zijn stoeltje, veiligheid, kan 1 persoon iemand anders in de gordels vast strappen, ... |
Quote:
|
Ik dacht zelfs dat het in de F1 zo was, dat vanaf het moment dat je uit de auto was je opgave officieel was en je niet meer opnieuw mocht vertrekken. De praktijk spreekt me wel tegen (bv DC Spa 98)
Nog wat over Schumacher: In de Jordan en de Benetton heeft hij genoeg respect kunnen afdwingen om zijn verdere leven gemakkelijk te maken. Hij was het die Piquet mooi aftroefde in de Benetton. Ook met andere teamgenoten veegde hij de vloer aan. Als je altijd 1-1.5 seconde sneller bent dan je teamgenoot, mag die wel iets voor jou doen. Trouwens alle keren dat EI en RB MS hebben voorgelaten zijn gemakkelijk te tellen. Frankrijk 1999 (met EI), Oostenrijk 2001, Oostenrijk 2002 (plus mss USA 2005 waar RB niet meer mocht aanvallen) Andersom: Maleisië 1999, Europa 2002, Hongarije 2002,Italië 2002, USA 2002, Italië 2004 Wie kan tellen, weet genoeg ;) |
Quote:
Over Cevert, Cevert dacht zelf wel dat zijn tijd nog zou komen, toen Stewart ermee ging stoppen. Maar is dat nu een reden om je, als team zo dominant bent, toch in te houden en Stewart de overwinning te geven? Cevert had zeker enkele keren kunnen winnen maar deed het niet. Of het teamorders waren of niet, dat weten wij niet, maar het lijkt er wel heel sterk op. Williams dan, Frank geeft nooit uit eigen wil teamorders, al zijn er wel gevallen dat een van de piloten het eisten. Ik dacht dat het begin de jaren '90 nog gebeurd was, maar ik weet niet met welke piloot. Senna was er zo rotsvast van overtuigd dat hij alles en iedereen in de vernieling kon rijden (wat hij meestal ook deed), dan hij echte teamorders ook niet nodig had. Doordat hij meer aandacht opeiste voor zijn bolide, bracht wel teweeg dat zijn ploegmaat minder voorbereid aan de start kwam en dat Senna zich dus geen zorgen hoefde te maken verslagen te worden. Het zijn wel voorbeelden van teamorders. Niet in exact dezelfde vorm, maar dat maakt juist niks verschil. Ze zijn wel niet zo overdreven als Ferrari het nu doet. Wat de roden nu doen, is zeker niet goed voor de sport, maar teamorders an sich zijn ook niet goed voor de sport. Maar beschuldig hen niet dat dit de dood van de sport meebrengt. Reglementen die inhalen onmogelijk maken, teambazen die mekaar het zonlicht in de ogen niet gunnen.... Al die zaken tesamen zorgen voor een eventuele dood van de sport, mar niet enkel het gebruik van teamorders. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 05:28. |