De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   WRC 2005 - Wales Rally (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11322)

Stranger 19-09-2005 18:14

Op een ander forum zijn wel wat foto's te zien.

Gedetailleerde foto's zijn er voorlopig niet en die hoef ik ook niet te zien.
Vraag me toch af of Peugeot commentaar krijgt op het model 307 dat ze gebruikt hebben aangezien er in het begin veel commentaar was op het dak. Juist dat dak ziet er erg geplooid uit.

TYRI F1 19-09-2005 20:23

risico van het vak maar toch zonde :(

joekel van n domper op het (laatste) seizoen van peugeot dat toch al nie al te best was....

:(

op de site van peugeot

Dirtdevil 19-09-2005 20:33

Amai, de wagen ziet er gehalveerd uit! Volgens pitstop.tv was de boom tot halverwege de cockpit doorgedrongen!
Ik denk niet dat door het steviger maken van de rolkooi zo'n impact goed kan aflopen! Misschien op van die gevaarlijke punten met een paar bandenstapels werken om de kracht van de slag een beetje te breken! Hoewel, dit ook niet haalbaar is, want wat ga je bv in Finland dan doen?

Hoe erg ook, dit is het risico van het vak, maar het blijft een pijnlijk verlies!
RIP Michael.

Stranger 19-09-2005 20:38

En wanneer is een punt gevaarlijk?

Het kan bij de verkenningen wel een bocht op volle snelheid zijn terwijl er tijdens de rally door regen en eerdere wagens ineens een heel andere situatie ontstaat.

Dan kan je overal de bomen wel gaan 'beschermen'.
Denk dat er moet worden gekeken naar het aanpassen van de deuren (hoewel je die nooit 100% veilig krijgt) en eventueel invoeren van SIPS. Ook wel 'side seat mounted airbags' genoemd.

Rasse 19-09-2005 21:58

@ mods : een aparte thread voor de betuigingen?
See prono.

The Interceptor 19-09-2005 23:48

Een boom tot in het midden vd wagen bijna? Dat moet toch wel serieus zijn, maar de wagen is toch ook wel op zijn meest kritieke punt tegen de boom gekomen. Zeker met het oog voor de inzittenden de meest kwetsbare plek.

Die Finse beelden krijg ik niet echt te zien. Af en toe een stilstaand beeld meer niet :s

The Interceptor 19-09-2005 23:55

Volgens Eurosport.com zou Peugeot het wel eens voor bekeken kunnen houden.
"Het kampioenschap is niets in vergelijking met dit ..."

Jo Smets 20-09-2005 16:27

Zoals ik kan zien is de wagen nog redelijk intact, wielbasis blijft ongeveer gelijk, en de wagen is niet dubbelgevouwen, dat doet al veel. Wielen staan nog steed in de zelfde richting. Ook is de deur maar tot aan de rolkooi ingedeukt, de inpakt op zen lichaam zal de rest gedaan hebben.

Het dak, tja... dat zal wel plastic of carbon zijn , dus daar sta ik niet zo versteld van, tenzij de dak verstevigingen geknakt zijn en dubbelgeplooid naar boven.... Dan is het idd niet zo goed.

Maar stel je maar eens voor wat voor een kracht dat geeft, tegen een boom rijden. Als je een balletje met 10 m/s op de grond gooit en dat 1cm inzakt voor dat het terug naar boven komt, dan heeft dat al iets van 300 en meer G te verwerken gekregen.... Dat overleeft een mens niet.

Ben toch wel benieuwd naar wat het dak gedaan heeft. En naar iets betere fotos.

mvg,
Jo Smets

All times are GMT +2. The time now is 13:08.