De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hoe zit het nu eigenlijk met de GP van België 2006 ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11612)

Mark 15-12-2005 00:42

Quote:

De onderhandelingen met Bernie Ecclestone over een nieuw contract voor de organisatie van de GP van België schieten blijkbaar goed op. In La Dernière Heure meent de Waalse regering dat de deal na Kerstmis al rond kan zijn voor zowat 4 miljoen euro.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10401
Dat zou voor de Waalse regering heel mooi zijn, maar iemand die Bernie E. een beetje volgt moet toch enige bedenkingen hebben. Een deal van +/- 15 miljoen Euro terug brengen naar 4 miljoen Euro :confused:

Voor "Europa" is het tarief 15 miljoen Euro op dit moment. Als je de Engelse blaadjes mag geloven betalen de nieuwe GP's bijna 30 miljoen Euro :eek:

Gezien Bernie's verleden kan ik maar moeilijk geloven dat die kleine 9 miljoen Euro op jaarbasis laat lopen. Gaat er via een ontraceerbare achterdeur nog wat richting Londen? ;)

Luigi 15-12-2005 13:58

Quote:

Originally Posted by Mark
Een deal van +/- 15 miljoen Euro terug brengen naar 4 miljoen Euro

Gezien Bernie's verleden kan ik maar moeilijk geloven dat die kleine 9 miljoen Euro op jaarbasis laat lopen.

Ik wil helemaal niet moeilijk of ambetant doen maar 15-4=11 en 9+4=13. Dat maakt dus een "korting" van 11 miljoen voor onze waalse "vriendjes". Kvraag mij toch af hoe Elio dat geflikt heeft :rolleyes: :crazy:

Ferrari Forever 26-12-2005 00:47

Kunnen wij nu zonder risico's kaarten kopen voor de gp 2006 van Belgie of niet ? Dat is de enige vraag die me bezighoudt.

A.J. 26-12-2005 00:52

Quote:

Originally Posted by Ferrari Forever
Kunnen wij nu zonder risico's kaarten kopen voor de gp 2006 van Belgie of niet ? Dat is de enige vraag die me bezighoudt.

zonder risico is dat nooit...
remember Spa 1985 of Indianapolis 2005...

Ferrari Forever 27-12-2005 21:52

Quote:

Originally Posted by A.J.
zonder risico is dat nooit...
remember Spa 1985 of Indianapolis 2005...

Wat ik eigenlijk bedoel is, gaat er nu wel of niet een gp door ?
Ik weet wel dat de race op de Fia kalender staat maar voor de rest is het in de media plots bijzonder stil rond heel het Spa-francorchamps dossier.
Ik zou wel kaarten willen bestellen, probleem is dat ik niet weet waar...

The Interceptor 28-12-2005 00:40

Ik wou het al vragen waar ge er momenteel kon bestellen.
Ik heb ook al eens enkele sites van zo'n F1-reis-agentschappen bezocht, daar kunt ge voor elke GP, buiten die van België, tickets bestellen.
Maar volgens een berichtje op pitstoptv.be van enkele dagen geleden, lijkt de deal toch nog lang niet rond te zijn...

Mark 28-12-2005 00:43

Quote:

Originally Posted by Ferrari Forever
Ik zou wel kaarten willen bestellen, probleem is dat ik niet weet waar...

Ligt eraan welke...........als je voor brons gaat zou ik gewoon zo lang mogelijk wachten.

Voor de andere tribune-kaarten? Zover ik weet is er nog geen promotor gevonden. Sterker nog, er is nog steeds geen accoord met Bernie E. Behalve de boete-clausule dan :D

Dus kaarten bestellen zal nog niet tot de mogelijkheden behoren ;)

Astra-fan 28-12-2005 13:42

Op www.f1-gpt.com kun je nochtans al kaarten bestellen. Voor de rest nog geen andere sites gevonden waar je al kaarten kan bestellen.

Ik vraag me af of er dit jaar weer kortingen worden gegeven op de brons tickets zoals de laatste jaren de laatste weken voor de grote prijs.

Ferrari Forever 28-12-2005 22:05

Toch vreemd dat het lijkt alsof de gp van Spa al in kannen en kruiken is terwijl niemand lijkt te weten of die nu eigenlijk wel doorgaat.
Op vrt teletext staat ie er ook gewoon tussen op 17 september, alleen de gp van Brazilië is nog onder voorbehoud.
Moest de Waalse regering deze maand de knoop niet doorhakken of heb ik het verkeerd voor ?

Mark 03-01-2006 21:41

Volgens mij gelden er andere wetten voor Spa. Nu weet ik niet of Bernie E. voor kerstman heeft gespeeld maar opeens geeft de kleine toe aan de wensen van het Waals kabinet.

De overeenkomst van 2010 (of 2015) wordt ingekort tot 2008. Daarnaast gaat het bedrag van 15 miljoen terug naar 6 miljoen. Ok, er zal wel nog 15 miljoen euro verspijkerd moeten worden aan Spa om het weer op peil te brengen met de gewenste F1-normen.

Quote:

Nochtans meent La Libre Belgique in kringen rond Ecclestone te hebben vernomen dat de F1-patron het eens zou zijn met de nieuwe voorwaarden. De krant vermeldt niet of er voor Ecclestone in ruil voor diens inschikkelijkheid andere zaken zullen geregeld worden.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10510
Het zou me verbazen dat Bernie alleen maar kortingen geeft en daar niets voor terug wilt zien. Dat zou volstrekt tegen de handelswijze van Bernie E. ingaan.

Of is hij bang dat zijn "wurgcontracten" in het openbaar komen?

El Torro 03-01-2006 22:40

De F1 Grand-Prix zou inderdaad nog 3 jaar (2008) in Francorchamps zijn, Ecclestone en de Waalse overheid staan op het punt een contract hiervoor te tekenen.
Eerder was een contract door de Walen getekend tot 2015 maar nadien weer ontbonden, de ondertekenaar kon geen Engels :crazy: das nog es nen blooper ze.......

http://www.rtl.nl/(/sport/grandprix/...ncorchamps.xml

Raceboy 08-01-2006 19:55

het gaat niet goed met de GP:

Quote:

Er dreigen opnieuw problemen in Fran-
corchamps. Mogelijk kan de GP van Bel-
gië dit jaar niet gereden worden. Deze
keer heeft het niets te maken met geld-
zorgen, wel met renovatiewerken. Die
lopen ernstige vertragingen op. Waals
Minister van Economie, Marcourt, doet
er naar eigen zeggen alles aan om 17
september te halen.

bron vrt tt

Mark 11-01-2006 20:27

En nu gaat het wel weer goed:

Quote:

Michel Daerden, budget minister in the French-speaking southern region of Wallonia where the Spa-Francorchamps circuit is located, told parliament that a deal was nearly done, reported local agency Belga.

www.autosport.com
Qua infrastructuur zou het ook goed zitten. Tja, wat gaat de GP 2006 kosten? Gokje: 21 miljoen Euro!! (fee Ecclestone 6 milj. + 15 milj. voor aanpassing circuit, geen inkomsten want Bernie is de promotor ;) )

Raceboy 11-01-2006 20:54

Quote:

Bernie is de promotor ;) )

geen gratis kaartjes op vrijdag dan waarschijnlijk

Mark 12-01-2006 20:49

Quote:

Tja, wat gaat de GP 2006 kosten? Gokje: 21 miljoen Euro!! (fee Ecclestone 6 milj. + 15 milj. voor aanpassing circuit, geen inkomsten want Bernie is de promotor ;) )

Baert zet in op 26 miljoen ;):
Quote:

In het nieuwe GP-voorstel zou Wallonië jaarlijks (en wellicht voor slechts 3 jaar) 6 miljoen euro betalen aan de FOM. Ecclestone zou de promotie van de race weer op zich nemen. Inclusief de kosten voor de werken aan het circuit kan de F1-factuur voor Wallonië in 2006 oplopen tot 26 miljoen euro.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10601
Zijn er nog kandidaten die een gokje willen wagen? :D

Mario 20-01-2006 13:29

De Standaard bericht dat er dit jaar geen Belgische GP zal zijn : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20012006_024

Raceboy 24-01-2006 14:44

in 2006 geen, in 2007-2012 wel.

Quote:

Ecclestone zou in die vijf jaar de Grote Prijzen in Francorchamps op eigen risico organiseren, zonder enige interventie van het Waals Gewest. Als tegenprestatie zou het Gewest een eenmalige schadeloosstelling van 18 miljoen euro betalen. Dat bedrag komt bi de 15 miljoen euro infrastructuurwerken die nodig zijn om het circuit te doen beantwoorden aan de veiligheidsnormen. Ook zou de grote nieuwigheid bestaan in de oprichting van een enkele maatschappij die de organisatie van alle F1-wedstrijden zou overkoepelen en een filiaal zou tellen in elk land waar er Grote Prijzen zijn.

de morgen
Dus betalen zullen we.

Mark 26-01-2006 14:24

Quote:

Originally Posted by raceboy
Dus betalen zullen we.

Op pitstoptv staat weer een nieuwe aflevering van de Waalse F1 soap. GP in 2006 kan gewoon doorgaan.........met een addertje van 15 miljoen onder het gras:

2006 GP: Geen aanpassing aan het circuit, vergoeding volgens oude contract. Dus 15 miljoen euro voor Bernie
2007 - 2012: Aanpassen circuit (15-20 miljoen Euro). Per jaar 6 miljoen subsidie aan Bernie ( 30 miljoen ) plus een eenmailge subsidie van 18 miljoen.

Dus tussen de 78 en 83 miljoen gaat het F1-grapje kosten in de komende jaren.

manu 07-02-2006 14:35

:Offtopic: Een leuk alternatief voor degene die geen F1-race kunnen bezoeken dit jaar.http://www.hln.be/hln/cch/det/art_167403.html:crazy:

Mark 08-02-2006 17:18

Na het DTM gaat de F1 definitief niet door in 2006:

Quote:

"The Belgian National Sporting Authority, the RACB, has written to notify the FIA of the withdrawal of the 2006 Belgian Grand Prix from the FIA Formula One World Championship," the FIA said in a statement.

www.autosport.com

fish88 08-02-2006 18:58

Hebben ze goed geregeld daar...

vortex 09-02-2006 00:36

Jammer natuurlijk. Ik lees op tbk.fameflame.dk dat er mogelijk veranderingen aan de layout van het circuit komen. Wat mij dan vooral verontrust is een geopperde chicane in Blanchimont. Dat kan toch niet waar zijn!!
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??

Mark 09-02-2006 01:07

Quote:

Originally Posted by vortex
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??

Nee, ik ben nog niet ingelicht door het managementteam van Spa-Francorchamps :D

Heb wel ooit eens tekening voorbij zien komen op het net van de "3 circuits in één variant" maar daar zat geen chicane in Blanchimont bij. Toch klinkt dat vehaal wat jij zegt niet raar in de oren..........hoe dat triest dat dan ook is.

Voor de F1 moet het pitsgebouw flink verlengd worden. Een vaste maat is de Source........dus moet men uitbreiden richting Busstop. De Pit-entry zal dan ergens tussen Busstop en Blanchimont komen te liggen. Tja opeens klinkt een chicane in Blanchimont zeer aannemelijk. Maar als dat het geval is dat toch een verdomd zware aderlating voor de liefhebbers en de coureurs.

Was er nog een bron bij dat tbk.fameflame.dk verhaal?

vortex 09-02-2006 01:14

nee, helaas, alleen een tekening. te vinden onder motorsport discussion.
http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewt...27823&start=25

Als er nu inderdaad met grof geweld verbouwd gaat worden zouden dan ook de andere evenementen (24 uur) in gevaar kunnen komen?

marcel 09-02-2006 01:15

moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg :D

Raceboy 09-02-2006 13:54

we komen er goedkoop vanaf:

Quote:

Het Waalse gewest zal vijf jaar lang een bedrag van zes miljoen euro betalen. Twee miljoen euro daarvan zou jaarlijks gezocht worden in sponsoring. Het contract kan na drie jaar herzien worden.

Het bedrag van de Waalse investering gaat voor de helft naar werken op en naast het circuit van Francorchamps. De andere helft gaat naar de uitstap uit het vorige contract.

Het voorakkoord bepaalt ook dat er voor het niet-organiseren van de Grote Prijs van dit jaar geen vergoeding betaald moet worden.

vrtnieuws.net

Mark 09-02-2006 14:46

Quote:

Originally Posted by raceboy
we komen er goedkoop vanaf:

Nou, 65 miljoen Euro blijft toch een aardig bedrag ;)

marcel 09-02-2006 16:02

we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen

A uit PDGRacing 09-02-2006 20:18

Quote:

Originally Posted by marcel
we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen

Inderdaad wij Belgen.:) Het kraantje waar het uitloopt is misschien Waals, maar de bron waar het uitkomt is Vlaams. Is dit niet de manier waarop onze Franstalige landgenoten België bekijken? :fight:

bluelite 09-02-2006 22:32

Quote:

Originally Posted by marcel
moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg :D

Wel, er is in feite voldoende beschikbare ruimte in de huidige pits/paddock in Spa, alleen wordt deze ruimte op een slechte manier benut. Je zit daar met dat enorme niveauverschil en dus een verdiepingenstructuur in de paddock. Makkelijker zou zijn om de paddock slechts uit twee verdiepingen te laten bestaan en het geheel effen te maken. Daarmee bedoel ik dat de verdieping "24-uren-pits" niet mooi horizontaal staat, en dat je er enorm veel plaats verliest door de tunnel(s) die midden in de paddock uitkomt.

De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.

Een pitlane aan de Kemmel... Plaats is er zeker en vast, alleen is het niveauverschil daar ENORM. Dat wil zeggen dat je daar moet beginnen om dat gat volledig op te vullen en dat zijn kosten die ze zeker niet willen maken. Als ze gewoon beide pitgebouwen afbreken en er moderne, multifunctionele pits van maken, die groot genoeg zijn voor iedereen (geen bekrompen box zoals in de 24-uren-pits).

Liever 20 grote pitboxen, dan 40 kleine waarin je geen plaats hebt om naast de wagen te staan. Als je dan toch over nog een pitgebouw beschikt met plaats voor 10-12 (eventueel 14) F1-teams, dan is er plaats genoeg. Dan moet de hele infrastructuur voor de bezoekers nog aangepast worden, ttz: moderne tribunes, deftige wc's en vooral deftige wegen op en rond het circuit.

Fonne 10-02-2006 00:00

Quote:

Originally Posted by bluelite
De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.

Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .

Mark 10-02-2006 00:23

Quote:

Originally Posted by Fonne
Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .

Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog :D Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.

Fonne 10-02-2006 00:53

Quote:

Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog :D Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.

Ja recent, ik wist niet juist hoe lang geleden he. en als ze die drempel nu eens weg werkten ? zou dat niet gaan of zouden ze drempel vrees hebben ? :)

marcel 10-02-2006 19:41

volgens pitstop.tv gaan ze de chicane omgekeerd leggen en de source aanpassen...

plus nieuwe tribunes zetten met een totaalcapaciteit van 20.000, nieuwe paddock, en de voetpaden verbeteren, alsook nieuwe parkings

El Torro 16-02-2006 14:25

Gaat het nou wel of niet door dit jaar in Francorchamps ???

<a target="_blank" href="http://www.grandprix.com/ns/ns16250.html">Hier</a> staat dat het evenement gecancelled is voor dit jaar en dat de <a target="_blank" href="http://www.auto-sport.nu/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1139525754&archiv e=&start_from=&ucat=17&">F1 coureurs</a> teleurgesteld zijn over deze maatregel.
Maar <a target="_blank" href="http://actuality.skynet.be/index.html?l1=actuality&l2=sport&l3=f1&l4=home&new _lang=nl">hier</a> staat de GP nog gewoon op de kalender ?!?!
Mocht het niet doorgaan is dit toch een schande van de organisatie als ze het niet geregeld krijgen om een GP op 's werelds mooiste circuit te organiseren :frusty:
De DTM gaat ook al niet door dit jaar :frusty:

Het is niet alleen Francorchamps die in de puree zit, ook in <a target="_blank" href="http://www.grandprix.com/ns/ns16253.html">Hockenheim</a> staan ze aan de rand van de afgrond :confused:

Waar moet dat dan heen met de, van ouds her verreden, europese F1 Grand Prix's ?
Is de tendens dan toch naar Azië of Verwegistan, de landen die door hun opkomende economische status evenementen als een F1 GP naar zich toe trekken en wij hier in het "rijke" westen verzadigd zijn van dit soort activiteiten ?!? :(

Mark 17-02-2006 11:17

Quote:

• GP Belgien fliegt aus dem Kalender Spa endgültig gestrichen

Die Formel-1-Weltmeisterschaft wird in diesem Jahr definitiv nicht in den ursprünglich vorgesehenen 19 Läufen ausgefahren. Der internationale Automobilverband FIA bestätigte am Donnerstag (16.2.), dass es keinen Ersatz für das gestrichene Rennen in Spa-Francorchamps am 17. September geben wird.

auto-motor-und-sport.de
Definitief geen F1 in Spa 2006 en ook geen alternatieve race in Brazilië. Nee, echt lekker gaat het niet met de omloop in Spa............maar dat is niet iets van de laatste paar maanden;)

El Torro 01-04-2006 23:55

zie <a target="_blank" href="http://www.sport.be/nl/autosport/article.html?Article_ID=128186">hier</a>, de F1 komt in 2007 terug in België !?!?

Ferrari Forever 02-04-2006 00:02

Geloof er niets van.....

marcel 13-05-2006 17:36

Bernie vindt ondertussen dat de onderhandelingen voor 2007 te lang aanslepen

Nicki_Mks 13-05-2006 20:04

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met de mensen die al betaald hadden?

All times are GMT +2. The time now is 22:07.