De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2006, teams en coureurs (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12101)

Mark 08-02-2006 13:06

Het blijft een hardnekkig gerucht: Ickx-Midland-DTMA Audi '04:

Quote:

en zo schrijven vanmorgen bijna alle Duitse dagbladen over "Vanina Icks" in plaats van "Vanina Ickx". Zo werd het immers gisteravond door het Duitse nationale persbureau DPA gemeld...

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=2375
Nu maar hopen dat Vanina haar contract met Kolles goed leest want dat schijnen ware meesterstukjes zijn ;)

Mark 08-02-2006 16:30

Quote:

Susie Stoddart: "But who knows what will happen this year. I'm not considering DTM yet. I'll only start worrying about what to do if they make me an offer."

www.autosport.com
Wat is de waarde van een contract? Bij madam Stoddart niet erg veel. Ze heeft dus al een contract op zak bij Comtec in de WSbR 3.5. Contract op zak? De betaaltermijnen zullen wel vast liggen ;)

Maar als MB inderdaad met een contract gaat wapperen dan is zo vertrokken.Dat is leuk voor het Comtec team, kunnen ze alsnog op zoek naar een coureur met budget, een paar weken voor aanvang.

Scapa 08-02-2006 22:30

Ik vraag mij af welke eer er zal te rapen zijn met een 2004 A4...

Mark 09-02-2006 00:01

Quote:

Originally Posted by Scapa
Ik vraag mij af welke eer er zal te rapen zijn met een 2004 A4...

Veel ;), wat dat betreft zitten die Duitsers anders in elkaar dan de lage landers. De verschillen tussen '04, '05 en '06 wagens zal in 2006 een stuk kleiner zijn. Uiteraard zullen de '06 wagens een kleine fractie sneller zijn. Met de '04 wagen van Audi zijn toch aardige dingen te bereiken.............zie Christian Abt. Die staat niet bekend als een piloot die van nature bloedje snel is ;)

Als Vanina gewoon haar prestatienivo van 2005 doorzet in 2006 en voor een '04 wagen goede resultaten behaald dan heeft dat zeer zeker een gunstig vervolg bij de Duitsers van Audi. Is het niet een zitje in een '07 wagen in 2007 dan misschien in een zitje in een proto van Audi.

Ickx, vrouw, Le Mans, Audi.........tja qua PR een supersterke combinatie in wording. Een droom voor elke marketeer. Beetje speculatief allemaal maar ik denk dat we verder dan 2006 moeten kijken i.v.m Audi en '04 wagens ;).

redje 09-02-2006 12:13

Quote:

Originally Posted by Mark

Ickx, vrouw, Le Mans, Audi.........tja qua PR een supersterke combinatie in wording. Een droom voor elke marketeer. Beetje speculatief allemaal maar ik denk dat we verder dan 2006 moeten kijken i.v.m Audi en '04 wagens ;).

De Marketing-boys van Audi zijn er al mee bezig, check maar op http://www.audi-france.com. Papa Jacky komt ook eens langs.

FIRE 12-02-2006 21:52

Quote:

Originally Posted by Mark
Wat is de waarde van een contract? Bij madam Stoddart niet erg veel. Ze heeft dus al een contract op zak bij Comtec in de WSbR 3.5. Contract op zak? De betaaltermijnen zullen wel vast liggen ;)

Maar als MB inderdaad met een contract gaat wapperen dan is zo vertrokken.Dat is leuk voor het Comtec team, kunnen ze alsnog op zoek naar een coureur met budget, een paar weken voor aanvang.

Comtec is "not amused":

Quote:

"Mercedes has apparently expressed an interest in having Susie on board, and we would never hold her back in terms of her career options," a team spokesman told Crash.net, "but she is still very much part of our plans, and there is a contract that needs to be honoured.

"We appreciate that it isn't every day that a major manufacturer like Mercedes comes knocking at your door, and perhaps this will cause Susie to reflect on the direction her career will take. All we ask is that she keeps us in the picture - we do have a contract with her and that either needs to be honoured or bought out."
http://www.crash.net/news_view~t~WS-...~id~124841.htm

FIRE 19-02-2006 14:00

Ickx is bevestigd bij Kolles (2004 Audi A4):

http://www.racing1.de/web/dtm/artike...wsID=9653&sid=

Scapa 19-02-2006 14:34

Ons Vanina doet dat niet slecht :applaus:

Mark 19-02-2006 15:15

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ickx is bevestigd bij Kolles (2004 Audi A4):

http://www.racing1.de/web/dtm/artike...wsID=9653&sid=

Deze zin is nog het belangrijkste: Am Samstag unterzeichnete die 31-Jährige den Vertrag mit Audi.

Dus gewoon een fabriekscontract op zak! Voor Audi mag ze aan de slag bij het team van Kolles. Van alle Belcar coureurs, lichting 2005, maakt zij de grootste stap voorwaarts in 2006.

smiley 19-02-2006 17:25

ik maar voor Vanina beginne supporteren dit jaar.. ma ze heeft geluk dat opel weg is gegaan anders had ze een fan minder :p
eigelijk best wel fijn op nog eens een belg(ische) aan de start te zien !! te hopen kan ze hier en daar wat moois laten zien en ook wat punten sprokkelen...

Raikkie 19-02-2006 17:27

Goh, misschien moet ik naar Hockenheim toch maar een Belgisch vlagje meenemen dan :applaus: Ben erg blij dat er een Belgische vrouw DTM rijdt, jammer dat het niet bij Mercedes is :p

Bart.Vandecavey 19-02-2006 17:37

Er staat wel een foutje in dat persbericht...

"Vanina Ickx ist die Tochter des siebenmaligen Le Mans-Siegers Jacky Ickx und hat sich vor allem bei Langstrecken-Rennen einen Namen gemacht"

El Torro 19-02-2006 19:33

:applaus: Vanina rijdt met een 2004 Audi A4 DTM die wordt ingezet door het nieuwe team van Colin Kolles die teambaas van het Midland F1 Team is en kocht twee 2004-A4’s voor dit seizoen.
Spectaculaire klasse die DTM, hoop dat ze er wat mee weg komt om toch in de middenmoot te kunnen draaien.

www.dtm.de

gwyllion 19-02-2006 21:13

Voor Susie Stoddart zou er bij Mercedes ook een contract klaar liggen.

Er zijn geruchten dat de 2de 2004-A4 door Max Biaggi bestuurd zou kunnen worden.

Het kan dus al bij al nog een leuk DTM jaar worden, ook al zijn Paffett en Opel vertrokken.

Wild Goose 20-02-2006 05:47

Quote:

Originally Posted by El Torro
:applaus: Vanina rijdt met een 2004 Audi A4 DTM die wordt ingezet door het nieuwe team van Colin Kolles die teambaas van het Midland F1 Team is en kocht twee 2004-A4’s voor dit seizoen.
Spectaculaire klasse die DTM, hoop dat ze er wat mee weg komt om toch in de middenmoot te kunnen draaien.

www.dtm.de

Ben ook zeer benieuwd hoe onze belgische dame er het gaat van af brengen.

The Interceptor 20-02-2006 14:45

Ik hoop voor Vanina dat ze voor het seizoen nog deftig wat kan testen in de Audi, want als je in de DTM iets wil betekenen, moet je echt wel tot op de limiet gaan, en dit zowat de hele race lang.

Maar mijn steun krijgt ze natuurlijk ook! :)

gwyllion 20-02-2006 15:20

Dat ze bij een nieuw team gaat rijden, is geen goed teken. Het eerste jaar (2004) dat Joest wagens inzetten, trok op weinig. Ervaring van het team, de piloten en race ingenieurs, is cruciaal.

Mark 20-02-2006 18:04

Quote:

Vandaag maakte Jos Verstappen bekend definitief niet in de DTM van start te gaan

“We waren met Audi en Mercedes in onderhandeling, maar ik laat DTM niet los. We proberen het voor 2007!” aldus Jos Verstappen.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2315
Ja Jos, richt je maar op 2007, zoals je in 2005 het vizier verlegde naar 2006 ;)

JPMontoya 20-02-2006 18:33

Vanina ging deze week wat aan haar conditie werken bij Audi duitsland :)

FIRE 22-02-2006 17:42

Timo Scheider is bevestigd bij Audi:
Quote:

Audi holt Timo Scheider in die DTM zurück: Der junge Deutsche, der im vergangenen Jahr den Titel in der FIA GT-Meisterschaft nur um einen einzigen Punkt verpasste, pilotiert in der Saison 2006 einen Audi A4 DTM.
http://www.racing1.de/web/dtm/artike...wsID=9663&sid=

smiley 22-02-2006 18:18

staat ook op http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=3280
da staat toch nie hé scheider met een audi hemd.. :p
ik begrijp niet waarom hij een 2004 wagen krijgt.. hij heeft toch zeer vaak laten zien dat hij snel kan rijden
natuurlijk zal het verschil niet groot zijn tussen de 2004,2005 en 2006 wagens maar toch, een 2005 a4 had hij toch zeker mogen krijgen !!
ik ben wel eens benieuwd wie er nog met de 2006 a4's gaat rijden op ekstrom en kristensen na.. HHF,Fassler,Tomczyk,... ????

FIRE 22-02-2006 18:20

@ Smiley:
Dat van die 2004 wagen heb ik verkeerd gelezen. Dus die uitspraak van mij moet je negeren.

gwyllion 23-02-2006 13:10

Ik zie wel nergens dat hij een 2004 Audi krijgt?

FIRE 23-02-2006 19:15

Welke wagen hij krijgt is nog niet bekend. Ik had dat in eerste instantie verkeerd gelezen (en gepost). Vervolgens heeft Smiley daar op gereageerd.

gwyllion 23-02-2006 19:35

Ik veronderstel dat hij geen 2004 wagen krijgt, want dan zou het persbericht meer op de Vanina lijken (of eventueel tesamen aangekondigd).

gwyllion 24-02-2006 12:23

Susie Stoddart en Mathias Lauda worden bij Mucke en Persson (Mercedes) bevestigd.

M.D. 24-02-2006 18:54

Scheider krijgt eentje uit 2005.

bron: http://www.autosport.be/news/6382.awm

FIRE 24-02-2006 20:19

Mercedes
Bernd Schneider - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Mika Hakkinen - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Jamie Green - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Bruno Spengler - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Stefan Mucke - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004 of 2005?)
Suzie Stoddart - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004)
Mathias Lauda - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004)
Jean Alesi of Alexandros Margaritis (?) - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004 of 2005?)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)

Audi
Matthias Ekstrom - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Tom Kristensen - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Martin Tomczyk - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
H-H Frentzen (?) - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Christian Abt - Team Phoenix- Audi A4 DTM (2005)
Pierre Kaffer - Team Phoenix- Audi A4 DTM (2005)
Frank Stippler - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
Timo Scheider - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
Vanina Ickx - Team Kolles - Audi A4 DTM (2004)
............... - Team Kolles - Audi A4 DTM (2004)

EDIT: Stoddart en Lauda gekoppeld aan 2004 Mercedes. Bedankt Smiley.

El Torro 24-02-2006 20:23

Nieuw bij Audi is het Audi Sport Team Phoenix onder leiding van Ernst Moser.
Het team komt uit Meuspath in de Eifel, vlakbij de Nürburgring en zet dit seizoen twee Audi's van vorig jaar in voor Christian Abt en Pierre Kaffer. Phoenix reed sinds 2000 DTM met Opel, maar heeft ook al Audi-ervaring: in 1999 reed het team in het toenmalig ADAC-STW-kampioenschap met een Audi A4 quattro en won in datzelfde jaar ook met Audi de toerwagenrace in Macau met Michael Bartels.

www.autosport.nl

smiley 24-02-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by FIRE
Suzie Stoddart - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Mathias Lauda - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)

op pitstop.tv staat
Stoddart, die vorig seizoen actief was in de Britse F3, wordt ingelijfd bij Mücke Motorsport. Ex-GP2-rijder Lauda kan terecht bij Persson Motorsport. Allebei gaan ze aan de slag met een Mercedes C van 2004.
dus ook lauda in een 2004 wagen.. (als ze teminste niet verkeerd zitten op pitstop.tv)

wel mooi dat ook szie stoddart een 2004 wagen krijgt ! ik ben benieuwd wie hete r het beste vanaf gaat brengen.. enze landgenoot of de schotse...

El Torro 24-02-2006 20:33

<a target="_blank" href="http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29530">Hier</a> staat dat Alan Mc Nish hoogstwaarschijnlijk toch niet in de DTM zal rijden dit seizoen.

Er zijn hem dan zelfs 2 dames voorgegaan dit seizoen....;)

smiley 24-02-2006 21:31

Quote:

Originally Posted by El Torro
<a target="_blank" href="http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29530">Hier</a> staat dat Alan Mc Nish hoogstwaarschijnlijk toch niet in de DTM zal rijden dit seizoen.

Er zijn hem dan zelfs 2 dames voorgegaan dit seizoen....;)

op de eerste pagina (laatste post staat datzelfde bericht ook al...

The Interceptor 25-02-2006 18:47

Nu kunnen ze misschien een "ladies trophy" oprichten? :)

smiley 25-02-2006 19:30

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Nu kunnen ze misschien een "ladies trophy" oprichten? :)

hah dat dacht ok net ook !! zou wel amusant zijn :D
wat ze wel meschien kunne doen is verschillende categorieen maken (2004-,2005- of 2006 wagen)gewoon zodat de rijders met oudere wagens ook nog wat onderling kunnen strijden... :gas:

Mark 26-02-2006 02:26

Verstappen en/of management snappen werkelijk geen hol van de Duitse manier van zaken doen.

Quote:

“De DTM is voor dit jaar definitief van de baan”, aldus de nog steeds mateloos populaire Verstappen op zijn website. Daaraan voegde hij toe dat hij begrijpelijkerwijs een auto wil besturen, waarmee hij voor de overwinningen kan strijden. Een winnende Audi of Mercedes zat er voor 2006 niet meer in, maar wie weet slaagt het lobbyen voor 2007 wel.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2713
Je krijgt bij die Duitsers niet meteen een nieuwe wagen als je tot de B-categorie coureurs hoort. Je moet al ex-F1 wereldkampioen of een populaire Duister zijn om meteen terecht te komen in een nieuwe wagen. Laat eerst maar eens zien dat je het nivo aankunt .........en dan is het jaar erop een zitje in een "actuele" wagen geen probleem. Die Duitsers zijn makkelijk te volgen op dat gebied. Ze zijn zelfs schappelijk te noemen, als je een jaar geen deuk in een pakje boter rijdt dan nog hoef je je geen zorgen te maken over een zitje ;) Zie Schneider, Capello, Reuter..............

We zullen weleens zien wie in 2007 de beste deal heeft gesloten. Madam Ickx met haar '04 Audi in 2006 of Joske die bedankt voor eer in een '05 of '04 wagen ;)

Zou er een rondje op durven te geven in Café de Rotonde in Montfort, helaas dicht.

smiley 26-02-2006 09:11

waarom moet hij nu perse een 2006 wagen hebben.. volgens mij gaat het verschil tussen de 05 en 06 wagens echt klein zijn hoor ! vorig seizoen hadden ze toch een nieuw regelement gemaakt, en er mocht toch zo goed als nox meer verandert worden.. naar mijn mening gaan we regelmatig een rijder met een 2005 wagen op het podium zien.. er staan heel wat zeer gooede rijders op die 2005 wagens kijk maar naar audi !
Kaffer en Stippler zijn allebij eens 5de geworden met hun 2004 wagen vorig seizoen en Abt deed nog beter met een 4de en 2de plaats, en dan is er ook nog Scheider wat met zijn opel heeft laten zien dat hij ook races kan winnen (als ze teminste niet te snel zijn banden willen wisselen )
ook bij mercedes zullen er ongetwijfelt ook wel weer sterke rijders op de 2005 wagens staan !

gwyllion 26-02-2006 12:11

Het is wel raar dat de 4de Abt rijder nog niet bekend gemaakt is. Twijfelen ze nog tussen McNish en Frentzen? Als ze voor Frentzen kiezen, betekent dit dat enkel Kristensen succesvol de overgang heeft kunnen maken van de LMP naar DTM (Capello, Biela, Pirro en McNish zouden dan allemaal gebuisd zijn). McNish is inderdaad een twijfelgeval: veel ups en downs en het leek er telkens op dat hij zijn draad eindelijk gevonden had in de DTM wagen (bv. tijdens test sessie), maar dan lukte het toch weer niet (tijdens de kwalificatie en race). Frentzen was in zijn eerste jaar DTM ook niet goed. Misschien moeten ze Allan toch een kans geven. Het is dus kiezen tussen gokken (McNish nemen) en op veilig spelen (Frentzen het zitje geven). Spijtig dat ze beiden geen kans kunnen geven :(

Bramzel 26-02-2006 13:07

Quote:

Originally Posted by smiley
waarom moet hij nu perde een 2006 wagen hebben.. volgens mij gaat het verschil tussen de 05 en 06 wagens echt klein zijn hoor !

Het is al een slag voor z'n ego dat hij door voor DTM te kiezen definitief toegeeft niet meer mee te kunnen doen voorin in de singleseaters. Dan ook nog eens een 04 of 05 wagen accepteren is natuurlijk ego-technisch absoluut te ver gaand ;)

Mark 26-02-2006 13:12

Daarnaast zal de vergoeding aan de lage kant zijn geweest, in de ogen van Verstappen en zijn management. Voorlopig worden we;) weer om de oren gereden in de A1GP van Mexico.

gwyllion 26-02-2006 13:44

Verstappen maakt gewoon totaal geen kans bij Audi. Abt, Phoenix en Rosberg zijn fabrieksteam en de rijders worden dus rechtstreeks door Audi Sport betaald. De 2 2004-Audis van Colin Kolles zijn prive wagens. Ik denk dat Vanina Ickx ook een Audi contract op zak heeft, maar voor het 2de zitje bij Colin Kolles zal (zwaar) betaald moeten worden. Realistisch gezien kwam (het geld van) Jos enkel voor dat zitje in aanmerking.

All times are GMT +2. The time now is 10:12.