De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   De verbouwing op Circuit Zolder (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12216)

Thomaske 13-02-2006 20:27

Dat zal geen probleem volgen. Alles waar asfalt op moet komen wordt goed aangereden, kijk chicane al, de rest wordt er gewoon afgeschraapt.

De liefhebbers die langst de piste willen lopen zullen wel hun botten moeten aandoen. Daar is het heel vettig. Mijn schoenen waren daar gisteren de getuigen van :D

Mvg...

Pat 13-02-2006 21:53

Quote:

Originally Posted by Speedboy 911
Ik denk dat Sennake hier een punt heeft. Aan de foto's te zien zullen ze wel heel hard moeten doorwerken in Zolder om alles tegen 25 maart klaar te hebben.

Ik denk dat Sennake 25 februari bedoelt ... circuitwandeling.

Pinzie 13-02-2006 22:57

Ik denk ... dat als je in de bouw ZIT , er idd niet veel vooruitgang is :-)

Mark 16-02-2006 23:17

http://www.racexpress.be/imgitems/2006/02/16feb1.jpg
foto: www.racexpress.be

Mochten ze wat eventueel wat tegenslag hebben met de werken dan is er nog niks aan de hand. Het eerste evenement is de motorcross begin april.........daarvoor heb je geen asfalt nodig ;) Asfalt hebben we pas echt nodig tijdens de laatste week van april als de World Series komen.

Het zal je maar gebeuren dat je tijdens de verbouwing 4 weken hardnekkige sneeuw en vorst hebt zoals de Nordschleife afgelopen jaar. Dan is een autosportkalender die eind april van start gaat wel zo handig ;)

Sennake 16-02-2006 23:32

Quote:

Originally Posted by Pat
Ik denk dat Sennake 25 februari bedoelt ... circuitwandeling.

Inderdaad Pat.

serge 17-02-2006 09:36

Als ik zo die laatste foto van de chicane zie, dan denk ik niet direct dat die trager zal worden. Het insturen zal misschien wel iets scherper zijn, maar daarna is lijkt het mij vrij rechtlijnig te nemen...
Ben eens curieus voor de eerste rondjes...:gas:

Mark 23-02-2006 22:01

:worship: Niet elke verandering is een verslechtering ;)

Door de gewijzigde situtie in de eerste chicane is er een fotoplek bijgekomen voor de fotograven achter de draad. Onderstaande foto is genomen vanaf de publiekszone in de eerste chicane.

Foto: G. Eyckmans - Racexpress.be

Met een beetje zoom kun je de voorbij scheurende kisten zonder draad op de digitale plaat vastleggen.

Baron 24-02-2006 01:18

Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan! :eek:

JPMontoya 24-02-2006 09:16

Quote:

Originally Posted by Baron
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan! :eek:

lijkt me ook én dan is meteen mijn bedenking dat er toch niets veranderd op het gebied van veiligheid.

Mark 24-02-2006 10:47

Kijk eens naar de zijkant op de foto. Zo te zien is daar toch een paar meter bijgekomen. Oneindig veel plaats is daar niet, de openbare weg ligt er pal naast. Daarnaast zijn alle veranderingen goedgekeurd door de FIA, dus het punt veiligheid zal volgens de regels in orde zijn ;)

JPMontoya 24-02-2006 15:51

de chicane wordt op het eerste zicht een pak trager dus dat is ook een punt dat je inderdaad in rekening moet brengen voor de veiligheid.

Jo Smets 24-02-2006 16:46

Heren,

op Francorchamps heb je dezelfde situatie in de busstop, daar staat de muur ok dicht bij, niet echt een probleem voor de veiligheid volgens mij.

Race-groeten,
Jo Smets

marcel 24-02-2006 17:02

en hier staat de muur ook nog eens weg van de rijrichting. je zal er dus enkel inrijden als je spint, en dan gaat toch al een deel van de snelheid verloren, denk ik?

Yannick R 24-02-2006 17:47

Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.

Bart.Vandecavey 24-02-2006 18:13

Quote:

Originally Posted by Yannick R
Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.

een tikje van een andere deelnemer die binnendoor wil?

Cat-Seven 24-02-2006 22:07

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
een tikje van een andere deelnemer die binnendoor wil?

Mijn moeder heeft altijd gezegd "De deur toehouden",
"Je ben niet in de kerk geboren!" :gas: :gas:

Thomaske 25-02-2006 08:30

Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.

Misschien brengen ze straks tijdens de wandeling meer duidelijkheid.

Mvg...

Bramzel 25-02-2006 13:37

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.

Hoezo raar? Als de grindbak oploopt graaft de auto zich extra in en remt hij dus extra af. Lijkt me een goede oplossing voor zo'n kort stukje.

Chauffeur 25-02-2006 19:06

Na de wandeling dus bevestiging. Bij het uitkomen van de chicane, net voor opgaan Sacramentsheuvel zal er links een schuin oplopende grindbak komen. Alle verdere veranderingen zullen hier wel aan bod komen.

Net thuis van de wandeling en ik moet zeggen: zinvolle investeringen en alles zeer doordacht. Aan zij die denken dat het circuit trager zal worden door deze werken, ik vrees net het tegenovergestelde.
Nu maar lopen dat alles tijdig klaargeraakt. Alle afwezigen hadden ongelijk, zeker piloten die volgend jaar gaan rijden. Als het ergens misgaat op circuit weten we nu op zijn minst waar de vluchtstroken zijn en hoe we deftig weer het circuit kunnen opkomen zonder door de grindbak te moeten gaan.

FIRE 25-02-2006 19:23

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Hoezo raar? Als de grindbak oploopt graaft de auto zich extra in en remt hij dus extra af. Lijkt me een goede oplossing voor zo'n kort stukje.

Zoals tarzanbocht op Zandvoort.

The Interceptor 25-02-2006 19:36

Zo'n schuin oplopende grindbak zal zeker voordelig zijn voor kortere uitloopstroken, maar deze blijft toch wel heel kort. De hoek van de helling kan ook niet zo groot genomen worden lijkt me, anders gaan de kiezels beginnen rollen (desnoods zelfs door trillingen van de passerende wagens) en komen ze op de baan terecht.

Mr.Dallara 25-02-2006 21:55

Zelfs op de site van renault-sport word geschreven over de werken op Zolder!

Quote:

Preparations underway at Zolder
The Zolder track, venue for the 2006 season’s curtain-raiser, is currently the scene of some impressive building work, all with a view to improving safety at the circuit. Run-off areas are being widened, signs are being made more visible and concrete walls are being replaced by railings: nothing is being left to chance!

Luuk S 26-02-2006 00:58

@ The Interceptor: Ik weet niet of je erbij was vanmiddag, maar irl lijkt er meer dan genoeg ruimte.

Voor sommigen is er natuurlijk nooit genoeg tarmac ;)

Baron 26-02-2006 12:12

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Net thuis van de wandeling en ik moet zeggen: zinvolle investeringen en alles zeer doordacht. Aan zij die denken dat het circuit trager zal worden door deze werken, ik vrees net het tegenovergestelde.

Inderdaad. Na wat ik gisteren tijdens de wandeling gezien heb, ben ik er van overtuigd dat het circuit sneller zal worden. Zeker op het stuk van de chicane naar de Villeneuve toe zal er een hogere snelheid gehaald worden. Investeren in goede remmen lijkt me ook geen slechte zaak. De nieuwe uitremzone aan de chicane en het aansnijden van de Villeneuve zijn twee plaatsen waar je forser in de ankers zult moeten dan vroeger.

The Interceptor 26-02-2006 15:46

Quote:

Originally Posted by Luuk S
@ The Interceptor: Ik weet niet of je erbij was vanmiddag, maar irl lijkt er meer dan genoeg ruimte.

Voor sommigen is er natuurlijk nooit genoeg tarmac ;)

Ik was er jammer genoeg niet bij nee, op 't laatst was er nog iets tussengekomen. Had anders zeker langsgekomen.
Dan zal ik met de WS alles wel eens grondig bestuderen daar :) Belcar First Race zal jammer genoeg ook niet voor mij zijn :(

Speesman 26-02-2006 15:56

Ben er idd ook van overtuigd dat het circuit sneller geworden is!!

marcel 26-02-2006 16:24

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Belcar First Race zal jammer genoeg ook niet voor mij zijn :(

:Offtopic:

het zou mij verwonderen moest je tijdens de Belcar First Race de aanpassingen aan Circuit Zolder zou kunnen waarnemen, aangezien die gereden wordt in Spa ;)

Thomaske 26-02-2006 23:27

Voor de Paddock wandeling ben ik snel een tourtje gaan maken aan de drie chicanes om enkele foto's te kunnen maken van de werken zonder extra personen erop. Deze zijn te vinden in het fotoalbum van auto-sport.nu (www.auto-sport.nu/foto) onder Overige en dan 25-02-2006

Grotere formaten (640x480) op de site. (directe link: http://www.auto-sport.nu/foto/thumbnails.php?album=80)

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...l_PICT0013.JPG

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...CT0024%7E0.JPG

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...CT0062%7E0.JPG

Mvg...

Ottooke 27-02-2006 22:40

1 Attachment(s)
Hier kan je duidelijk zien hoe ver de muur eigenlijk nog van het circuit staat. De foto is gemaakt tijdens de wandeling van zaterdag. De muur staat tegen de openbare weg aan, en wordt van het circuit gescheiden door een licht oplopende grindbak.
Klik op de foto voor een grotere weergave.

Attachment 1136

Ook nog even vertellen dat buiten Circuit Zolder, de FIA en de FIM ook Marc Goossens zijn gedacht heeft kunnen zeggen. Er is dus duidelijk heel wat overleg geweest tussen diverse partijen.

Thomaske 28-02-2006 20:13

Kleine update:

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...l_PICT0036.JPG

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...CT0056%7E1.JPG

http://www.auto-sport.nu/foto/albums...l_PICT0073.JPG

More @ www.auto-sport.nu/foto => overige

Mvg...

El Torro 05-03-2006 22:57

Wat gaat <a target="_blank" href="http://www.rj-online.be/GALLERY/albums/userpics/2006-03-02---DSCN9796.jpg">dit</a> worden in de nieuwe chicane ?

Pat 05-03-2006 23:36

... nieuwe plaats voor de Maes keet ... ? :)

marcel 05-03-2006 23:41

viptent voor de 24 uren?

A uit PDGRacing 05-03-2006 23:51

Waterafvoer? Net als die rode aansluiting iets verder in de grindbak?

serge 06-03-2006 11:43

Een verkeersdrempel!!!!
De buren vinden dat er te snel gereden wordt in hun wijk, en daar wil de gemeente dus iets aan doen. :D :+ :D

Nicki_Mks 06-03-2006 20:53

Een schans misschien? Als ze die op de goede manier nemen, komen ze voorbij de Q8-brug weer netjes op hun pootjes neer.

fordje 06-03-2006 21:28

Quote:

Originally Posted by A uit PDGRacing
Waterafvoer? Net als die rode aansluiting iets verder in de grindbak?

Die aansluiting in de grindbak staat precies wel erg ongelukkig..net in de uitloopstrook als je de bocht mist of eruit getikt/gedrukt wordt.
Hopelijk stoppen ze die later nog diep genoeg onder de grind. Tenzij je fabricant/leverancier van bodemplaten of diffusers bent, kan je daar aardig wat geld kwijtspelen....

JPMontoya 06-03-2006 22:38

Quote:

Originally Posted by Pat
... nieuwe plaats voor de Maes keet ... ? :)

schenken ze geen Martens Pils in Zolder?

Wat maakt het uit Martens & Maes zijn beiden afwaswater ;)

Mark 06-03-2006 22:50

Quote:

Originally Posted by fordje
Hopelijk stoppen ze die later nog diep genoeg onder de grind. Tenzij je fabricant/leverancier van bodemplaten of diffusers bent, kan je daar aardig wat geld kwijtspelen....

Daar zullen ze de "projectleiders" van CZ heus wel aan gedacht hebben ;) Zo'n wandeling is nu eenmaal leerzamer dan al die berichten op het net. Ooit wel eens wagen uit het grind moeten trekken? Mocht je daar ervaring in hebben dan weet je ook dat een wagen niet wegzakt in het grind.

Een wagen die in een grindbak terecht komt "drijft" eigenlijk op al dat grind c.q. zand. Alleen de wielen zakken weg en hebben geen grip op al die korreltjes zand. Vandaar dat ze geen meter vooruit komen in het grind nadat ze hebben stilgestaan in het grind.

fordje 07-03-2006 00:39

Quote:

Originally Posted by Mark
Een wagen die in een grindbak terecht komt "drijft" eigenlijk op al dat grind c.q. zand. Alleen de wielen zakken weg en hebben geen grip op al die korreltjes zand. Vandaar dat ze geen meter vooruit komen in het grind nadat ze hebben stilgestaan in het grind.

Tnx voor de comment. Handig zo'n "ervaringsdeskundige" :D . Ik zie die gasten er altijd alleen maar invliegen..eruit is niet altijd zo aantrekkelijk :).

Weer een zorg minder dus...

Andere vraag: Was het nu ook de bedoeling de rest van het circuit te herprofileren? Ik veronderstel dan toch dat ze de niet heraangelegde stukken eerst gaan herfrezen en de asfalt en niet bovenop gaan gooien.
Waarom dat nu al niet doen terwijl de heraanleg bezig is? Zo spaar je toch enkele dagen tijd uit?

All times are GMT +2. The time now is 01:39.