![]() |
Dat zal geen probleem volgen. Alles waar asfalt op moet komen wordt goed aangereden, kijk chicane al, de rest wordt er gewoon afgeschraapt.
De liefhebbers die langst de piste willen lopen zullen wel hun botten moeten aandoen. Daar is het heel vettig. Mijn schoenen waren daar gisteren de getuigen van :D Mvg... |
Quote:
|
Ik denk ... dat als je in de bouw ZIT , er idd niet veel vooruitgang is :-)
|
http://www.racexpress.be/imgitems/2006/02/16feb1.jpg
foto: www.racexpress.be Mochten ze wat eventueel wat tegenslag hebben met de werken dan is er nog niks aan de hand. Het eerste evenement is de motorcross begin april.........daarvoor heb je geen asfalt nodig ;) Asfalt hebben we pas echt nodig tijdens de laatste week van april als de World Series komen. Het zal je maar gebeuren dat je tijdens de verbouwing 4 weken hardnekkige sneeuw en vorst hebt zoals de Nordschleife afgelopen jaar. Dan is een autosportkalender die eind april van start gaat wel zo handig ;) |
Quote:
|
Als ik zo die laatste foto van de chicane zie, dan denk ik niet direct dat die trager zal worden. Het insturen zal misschien wel iets scherper zijn, maar daarna is lijkt het mij vrij rechtlijnig te nemen...
Ben eens curieus voor de eerste rondjes...:gas: |
:worship: Niet elke verandering is een verslechtering ;)
Door de gewijzigde situtie in de eerste chicane is er een fotoplek bijgekomen voor de fotograven achter de draad. Onderstaande foto is genomen vanaf de publiekszone in de eerste chicane. ![]() Foto: G. Eyckmans - Racexpress.be Met een beetje zoom kun je de voorbij scheurende kisten zonder draad op de digitale plaat vastleggen. |
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan! :eek:
|
Quote:
|
Kijk eens naar de zijkant op de foto. Zo te zien is daar toch een paar meter bijgekomen. Oneindig veel plaats is daar niet, de openbare weg ligt er pal naast. Daarnaast zijn alle veranderingen goedgekeurd door de FIA, dus het punt veiligheid zal volgens de regels in orde zijn ;)
|
de chicane wordt op het eerste zicht een pak trager dus dat is ook een punt dat je inderdaad in rekening moet brengen voor de veiligheid.
|
Heren,
op Francorchamps heb je dezelfde situatie in de busstop, daar staat de muur ok dicht bij, niet echt een probleem voor de veiligheid volgens mij. Race-groeten, Jo Smets |
en hier staat de muur ook nog eens weg van de rijrichting. je zal er dus enkel inrijden als je spint, en dan gaat toch al een deel van de snelheid verloren, denk ik?
|
Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.
|
Quote:
|
Quote:
Mijn moeder heeft altijd gezegd "De deur toehouden", "Je ben niet in de kerk geboren!" :gas: :gas: |
Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.
Misschien brengen ze straks tijdens de wandeling meer duidelijkheid. Mvg... |
Quote:
|
Na de wandeling dus bevestiging. Bij het uitkomen van de chicane, net voor opgaan Sacramentsheuvel zal er links een schuin oplopende grindbak komen. Alle verdere veranderingen zullen hier wel aan bod komen.
Net thuis van de wandeling en ik moet zeggen: zinvolle investeringen en alles zeer doordacht. Aan zij die denken dat het circuit trager zal worden door deze werken, ik vrees net het tegenovergestelde. Nu maar lopen dat alles tijdig klaargeraakt. Alle afwezigen hadden ongelijk, zeker piloten die volgend jaar gaan rijden. Als het ergens misgaat op circuit weten we nu op zijn minst waar de vluchtstroken zijn en hoe we deftig weer het circuit kunnen opkomen zonder door de grindbak te moeten gaan. |
Quote:
|
Zo'n schuin oplopende grindbak zal zeker voordelig zijn voor kortere uitloopstroken, maar deze blijft toch wel heel kort. De hoek van de helling kan ook niet zo groot genomen worden lijkt me, anders gaan de kiezels beginnen rollen (desnoods zelfs door trillingen van de passerende wagens) en komen ze op de baan terecht.
|
Zelfs op de site van renault-sport word geschreven over de werken op Zolder!
Quote:
|
@ The Interceptor: Ik weet niet of je erbij was vanmiddag, maar irl lijkt er meer dan genoeg ruimte.
Voor sommigen is er natuurlijk nooit genoeg tarmac ;) |
Quote:
|
Quote:
Dan zal ik met de WS alles wel eens grondig bestuderen daar :) Belcar First Race zal jammer genoeg ook niet voor mij zijn :( |
Ben er idd ook van overtuigd dat het circuit sneller geworden is!!
|
Quote:
het zou mij verwonderen moest je tijdens de Belcar First Race de aanpassingen aan Circuit Zolder zou kunnen waarnemen, aangezien die gereden wordt in Spa ;) |
Voor de Paddock wandeling ben ik snel een tourtje gaan maken aan de drie chicanes om enkele foto's te kunnen maken van de werken zonder extra personen erop. Deze zijn te vinden in het fotoalbum van auto-sport.nu (www.auto-sport.nu/foto) onder Overige en dan 25-02-2006
Grotere formaten (640x480) op de site. (directe link: http://www.auto-sport.nu/foto/thumbnails.php?album=80) http://www.auto-sport.nu/foto/albums...l_PICT0013.JPG http://www.auto-sport.nu/foto/albums...CT0024%7E0.JPG http://www.auto-sport.nu/foto/albums...CT0062%7E0.JPG Mvg... |
1 Attachment(s)
Hier kan je duidelijk zien hoe ver de muur eigenlijk nog van het circuit staat. De foto is gemaakt tijdens de wandeling van zaterdag. De muur staat tegen de openbare weg aan, en wordt van het circuit gescheiden door een licht oplopende grindbak.
Klik op de foto voor een grotere weergave. Attachment 1136 Ook nog even vertellen dat buiten Circuit Zolder, de FIA en de FIM ook Marc Goossens zijn gedacht heeft kunnen zeggen. Er is dus duidelijk heel wat overleg geweest tussen diverse partijen. |
|
Wat gaat <a target="_blank" href="http://www.rj-online.be/GALLERY/albums/userpics/2006-03-02---DSCN9796.jpg">dit</a> worden in de nieuwe chicane ?
|
... nieuwe plaats voor de Maes keet ... ? :)
|
viptent voor de 24 uren?
|
Waterafvoer? Net als die rode aansluiting iets verder in de grindbak?
|
Een verkeersdrempel!!!!
De buren vinden dat er te snel gereden wordt in hun wijk, en daar wil de gemeente dus iets aan doen. :D :+ :D |
Een schans misschien? Als ze die op de goede manier nemen, komen ze voorbij de Q8-brug weer netjes op hun pootjes neer.
|
Quote:
Hopelijk stoppen ze die later nog diep genoeg onder de grind. Tenzij je fabricant/leverancier van bodemplaten of diffusers bent, kan je daar aardig wat geld kwijtspelen.... |
Quote:
Wat maakt het uit Martens & Maes zijn beiden afwaswater ;) |
Quote:
Een wagen die in een grindbak terecht komt "drijft" eigenlijk op al dat grind c.q. zand. Alleen de wielen zakken weg en hebben geen grip op al die korreltjes zand. Vandaar dat ze geen meter vooruit komen in het grind nadat ze hebben stilgestaan in het grind. |
Quote:
Tnx voor de comment. Handig zo'n "ervaringsdeskundige" :D . Ik zie die gasten er altijd alleen maar invliegen..eruit is niet altijd zo aantrekkelijk :). Weer een zorg minder dus... Andere vraag: Was het nu ook de bedoeling de rest van het circuit te herprofileren? Ik veronderstel dan toch dat ze de niet heraangelegde stukken eerst gaan herfrezen en de asfalt en niet bovenop gaan gooien. Waarom dat nu al niet doen terwijl de heraanleg bezig is? Zo spaar je toch enkele dagen tijd uit? |
All times are GMT +2. The time now is 01:39. |