![]() |
Quote:
|
Het probleem is dat Alonso weer gas geeft als Schumacher voorbij is...
|
Quote:
Maar het is voor iedereen met wat race inzicht of ervaring duidelijk dat wat Alonso daar doet niet logisch is. Als er een code rood is rijd je rustig terug naar de pits aan een traag en niet verrassend tempo, simpel. Wat hij daar doet lijkt meer op het proberen voordeel halen tijdens een flying start. Maar eigenlijk niet verrassend om onfaire praktijken te zien van een team welke op zijn minst 1 grote sponsor heeft die gerund wordt door maffia ... |
Op het filmpje zie je ook duidelijk hoe Kubica begint met het ontwijken van Alonso.
Dit wijst erop dat ook hij niet in staat was om op een vlotte manier zijn snelheid aan te passen aan die van de leider. Misschien kan je dan oordelen dat ook Kubica oordeelkundig in de fout ging maar als je ziet waar het allemaal gebeurt ... Los van de reglementen is het gewoon een heel erg onfair maneuvre van Alonso dat voor mijn part echt te beoordelen valt als "dangerous driving" terwijl wat Schumi doet eerder een overtreding is naar de letter van de wet en niet de geest. |
Quote:
Dit was absoluut geen sprint naar de pit ze:rolleyes: . En alonso die op de rem gaat staan,ja hallo. Bekijk dat filmpje maar eens goed. Hij gaat gewoon van het gas. Hij remt niet eens. Kubica volgt kort en moet zelfs niet eens zijn remmen blokkeren:rolleyes: . Schumacher rijdt op zijn gemak buiten om. Heeft zich zelf aangedaan. En kijk eens op de cv van schumacher. Zijn eerste tittel onwaardig.Dan in 97. 2004 in de tunnel van monaco een braketest op montoya:fight: . staat allemaal op de CV van ene SCHUMACHER. Dan spreken we niet over het misleiden van de kwalificatie van monaco 2006. Op die van alonso staat nog niet meer op dan zijn poles,overwinningen,tittel en die ene braketest op doornbos. |
Quote:
Dit is al grappigste dat nu heb gehoord. De maffia zit er al tussen:crazy: :rolleyes: Duidelijk enkele gefrustreerde mensen op het forum... |
Quote:
Maar dat van de maffia was waarschijnlijk niet zo'n verstandige opmerking om maken als ik de naam niet wil noemen. Quote:
|
Wat een start van Schumi en Alonso! Schumi van p11 naar p4 al. Hopelijk wordt het dan toch nog een spannende race. :)
|
wat een wedstrijd! beste GP van het jaar, en dat op de Hungaororing
|
dit was mega.
|
Lang geleden dat ik met een bonkend hart naar een GP gekeken heb! :applaus:
Nick, ik denk dat gij lekker gaat feesten met uw eerste Button overwinning! Ik vind het jammer dat Kimi eruit lag, maar anderzijds vind ik het super dat de la Rosa als 2de gefinisht is. Hij reed beheerst en nam gelukkig geen onnodige risico's... Hopelijk verhoogt dit z'n kansen bij McLaren. Tjunge junge...waren alle GP's maar zoals deze... |
Jawadde ...
Op meer dan 1 ronde staan, op 3 punten komen en dan uitvallen. Wat een beetje regen allemaal al niet kan doen :applaus: Ksnap alleen niet waarom Schumacher niet binnenkomt voor dry tyres op 15 ronden van het einde. Ferrari was sowieso toch de snelste op het droge, dus P4 of P5 had er nog zeker ingezeten. Anderzijds, als je op 3 punten kan komen ... je zou voor minder buitenblijven. |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D
Man man, wat een GP, een superstart van Schumi en Alonso, maar niet te vergeten, ook Jenson was bezig aan een mooie eerste aantal ronden, en vanaf dat hij Schumi passeerde zag ik een mooie resultaat al wel aankomen. Vanaf dat Alonso nog eens in zicht kwam, zat ik echt op't puntje van mijn stoel. Alonso mag er dan wel zijn afgegaan, denk dat het zelfs zondag zijn probleem sowieso heel spannend geweest was, maarja, dat maakt niet uit. Eindelijk die eerste overwinning! En ze smaakt zo zoet :p (mijn vlag hangt al voor de raam :D) edit: en voor ik het vergeet, ook héél knappe prestaties van de la Rosa en Kubica ! |
trouwens, misschien een detail na de wedstrijd, maar ben ik de enige die opgemerkt heeft hoe een bridgestone ingenieur even een meetinstrument tegen de achterband van Raikkonen stak, net op het moment dat de crews de wagens moesten alleen laten? was duidelijk een rode mouw aan een witte overall
|
Niet gezien.
Wat een race. Alleen,....viel mijn telenet verbinding weg:mad: . Na wat frustraties uitgewerkt te hebben kreeg ik een goei 10 ronden voor het einde weer beeld. Alonso zijn uitval heb ik niet kunnen zien:mad: .Thanks telenet! Het was spijtig.Schumacher had misschien wel een knappe start. Maar hij lon vrij over de linkse kant en dan mooi naar binnen sluiten omdat er een gat vrij was. Alonso daarin tegen zat helemaal ingesloten en nog naar P1 spurten:eek: :applaus: . Schumacher mag dan bekend staan om zijn kwaliteiten in de regen. Hier heb ik het toch niet gezien. De spin na de herstart en toch wel zwakke tijden welke goed waren voor het midden veld. Als het droog was kwam hij terug goed opzetten. Ik vond wel dat hij onsportief was met zijn maneuvers. Iedere maneuver door zijn concurenten hadden grote kans op brokken. Er zijn ook meerdere keren contacten geweest. Alonso,Fisichella,Heidfeld. Bij de laatste had zijn auto het begeven. Als ze naast hem zaten liet hij geen ruimte meer:rolleyes: . Ach ja,hij trok toch zelf aan het kortste eind. Button dan. Super gereden.Het tempo zat er goed in. Winst met droog weer had er niet ingezeten. Eindelijk zijn eerste:applaus: . Toch wel een blunder van raikkonen. Hij verwacht het niet maar als je wat meer aan de binnenkant blijft had hij het niet gehad. Ik vond het raar dat hij zo lang aan de linkse kant bleef. |
Shit, ik heb de race niet kunnen zien. Ik heb duidelijk wat gemist :frusty:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik vond het Liuzzi/Kimi incident niet bepaald iemands 'schuld', eerder een race incident...
|
Quote:
inderdaad, zeggen beide rijders ook: "just one of those things" |
Quote:
Aja en ja dat sportief gewuif van Alonso naar zijn collega's zowat elk raceweekend zullen we maar als standaard aanrekenen. Als je met een Ferrari waar de banden zowat weg zijn nog wat wagens die 3 seconden sneller zijn zo knap achter je kan houden dan heb je toch ballen denk ik ze. :rolleyes: . Of noemen we het onverantwoord racen van Schumacher? Wel dan maar weer treintje rijden al kijk je dan beter de opwarmronde en doe je iets nuttiger, dan moeten we ons nergens in opjagen. Hopelijk volgend raceweekend nog een raceke van dit formaat.:gas: |
Schumacher moet vooral zo blijven voortdoen zoals hij de laatste 10 ronden bezig was, dan word ik misschien nog fan !
Ik heb pas vanaf 22 ronden voor het einde gezien, net voor Alonso uitviel. Weet dus nauwelijks wat er daarvoor gebeurd is. Maar het einde was leuk. Van mij had De la Rosa ook mogen winnen. |
De spannendste race van dit seizoen, misschien van de laatste jaren.
Ik hoopte van begin tot het eind dat de la Rosa die 3e plek kon vasthouden, maar het werd nog beter :). Ik zat op het puntje van mijn stoel (enfin, de zetel) toen hij achter Schumi hing. Hij was dan nog voorbij geraakt ook, haha! Zeer verdiend voor de la Rosa! Ik ben zeer blij in zijn plaats. |
ik had hetzelfde met Heidfeld :)
ik was eigenlijk aan het hopen dat Schumi zoiets ging voorhebben :) :o |
Quote:
-De la Rosa kwam telkens (veel) sneller uit de laatste bocht maar de Ferrari had een hogere topsnelheid (zoals Leinders zei) -Schumi sneed dan nog eens die chicane af en blabla... |
Quote:
|
Quote:
En Heidfeld heeft da ook goed gedaan. Het is eigenlijk het perfecte podium van deze race vond ik; 3 goede coureurs die er hard voor werken. |
Quote:
|
Quote:
Klasse toch ? :gas: Of moet hij even aan de kant gaan om ze voor te laten? |
mja, nogal gekleurde meningen hier weer...
Tot twee keer toe raakt Fisichella Schumacher en telkens wordt dit weer in de schoenen van de Duitser geschoven... Nogal flauw. Wat ik zag was iemand die die streed voor zijn positie, op het scherpst van de snede. Als ik filmpjes zie van Arnoux-Villeneuve, dan jubelt iedereen hoe prachtig dit was. Dat ze daarbij elkaar meermaals zwaar raken, deert niemand. Tot Schumacher eens in een dergelijke situatie zit: dan is het plots weer ongeoorloofd en blabla. Wake up and smell the napalm: racen is niet voor watjes... Verder was het misschien inderdaad wijzer geweest om De La Rosa en Heidfeld (en zelfs mss later nog Barrichello) te laten passeren en toch zo zekere punten op te strijken. Maarja, zo is Schumacher nu eenmaal niet blijkbaar. En deze keer trok hij aan het kortste einde. Jammer voor hem en voor het WK mss. En wat De La Rosa betreft: hij stond op droogweerbanden, waardoor hij heel erg veel snelheid kon opbouwen in de bocht. Dat was trouwens zijn enige kans om Schumacher op het rechte stuk te pakken, want de Ferrari had duidelijk de hoogste topsnelheid daar. En dan heeft slipstreamen weinig zin op zo'n relatief kort recht stuk. |
Quote:
En daar heb ik het niet over. Het gaat er om bij ieder maneuver hij contact zoekt. |
Quote:
|
Quote:
Gezien de reputatie van de Hungarorace had ik mosselen voor m'n geld gekozen en dus bewust niet gekeken. Rond half vier werd ik toch iets te benieuwd en heb ik toch nog een spannende finale gezien. Eindelijk die eerste voor Jenson Button:applaus: En inderdaad, van mij mocht ook Pedro op het hoogste schavotje hebben gestaan (hadden ze die kerel maar eerder laten racen:frusty: ). De uitslag in z'n totaliteit is eens wat anders dan gewoonlijk, tof. Hopelijk valt er nog ergens een samenvatting te vinden waarin ook het eerste deel van de race voldoende aan bod komt. |
Quote:
|
Volgens Pitstop.tv zou Schumacher alsnog een punt winnen. Schumacher werd als negende geklasseerd maar Kubica zou gediskwalificeerd worden zodat Schumacher dus achtste zou worden. De wagen van Kubica zou te licht bevonden zijn na de race.
|
Quote:
|
Quote:
En nog af en toe eens terug te bezien, race was genieten, en zeker die 1e overwinning :) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:31. |