De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   De droom van JorritVD...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13739)

JorritVD 18-08-2006 19:47

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid:) Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc...

De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven:rolleyes: . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem:p

Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft:eek:

Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.

Bramzel 18-08-2006 19:50

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.

Met de Viper van Ambaum zal je in het GT3 waarschijnlijk niet toegelaten worden, da's een oudere versie volgens de Amerikaanse specs. Het idee is op zich goed, maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.

Raceboy 18-08-2006 19:59

Quote:

Originally Posted by Bramzel
maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.

Zelfs 3 stuks.

Bramzel 18-08-2006 20:12

Quote:

Originally Posted by raceboy
Zelfs 3 stuks.

Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen ;)

JorritVD 19-08-2006 00:03

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen ;)

Dat zal denk ik niet zo'n groot probleem zijn. Gewoon onder iemand anders z'n naam rijden kan toch ook?
De auto kan toch van specs veranderen? en anders rijden we in de guest klasse van bijv de 24 uur van Spa en Zolder. Lijkt me ook wel leuk.

Integra 19-08-2006 09:26

Quote:

(auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap)

Waaraan lijdt de auto? :confused: Toch geen oliekanker?

JorritVD 19-08-2006 10:58

Quote:

Originally Posted by Integra
Waaraan lijdt de auto? :confused: Toch geen oliekanker?

zo zeggen we het in Nederland, maar de auto staat eerste in het kampioenshap en heeft zelfs 2 races niet meegereden.

Dries DS 19-08-2006 11:28

Quote:

zo zeggen we het in Nederland, maar de auto staat eerste in het kampioenshap en heeft zelfs 2 races niet meegereden.

Ik heb in mijn (39-jarige) leven al veel meegemaakt. Persoonlijk en in de autosport. Maar een dergelijke idioot als Jorrit VD kom je zelden tegen. Keep on dreaming, zou ik zeggen... Portefeuille is één ding, realiteit is een ander ding. :gas: Maw: kindjes, ga gewoon koersen zien, neem een paar foto's en blijf denken dat je een rol zal spelen... Dan kan je ook blijven dromen. Of je voegt het woord bij de daad, maar dat zal zeker niet via e-mail/forum/site komen.

Mvg,
Dries DS
(Oh ja - om op een bepaalde vraag te antwoorden- ik heb al wat ervaring in deze wereld, en ook met dagdromers/profiteurs/zakkenvullers :p )

PorscheGT 19-08-2006 12:03

Quote:

Ik denk dat integra jouw schrijffout bedoelde. Lijden en Leiden ;) Je schreef lijdt maar het moest leidt zijn :) Kan je makkelijk onthouden door te denken aan Leider .. Niet vergissen met Lijder dan he :D

marcel 19-08-2006 15:15

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Maar een dergelijke idioot als Jorrit VD kom je zelden tegen. Keep on dreaming, zou ik zeggen...

wat er idioot aan is, weet ik niet. moest iedereen die op zijn 16de droomde van een eigen team in de autosport een idioot zijn die die droom nooit waar zou maken, de autosport zou er mooi uitzien.

het zal niet voor volgend jaar zijn, en zeker niet meteen internationaal beginnen, maar het moet mogelijk zijn

GT2-R 22-08-2006 21:18

Quote:

Originally Posted by marcel
wat er idioot aan is, weet ik niet. moest iedereen die op zijn 16de droomde van een eigen team in de autosport een idioot zijn die die droom nooit waar zou maken, de autosport zou er mooi uitzien.

het zal niet voor volgend jaar zijn, en zeker niet meteen internationaal beginnen, maar het moet mogelijk zijn

Ik ben ook 16! Laat ons toch dromen en je weet maar nooit... Je begint met BSC of BEC en zo kan je groeien. Maar ik zou nooit beginnen met een Viper GT3. Te weinig ervaring om met dergelijk materiaal direct ten strijde te trekken. Mij lijkt het het best om met een BMW E36/46 of een Porsche 993 te beginnen. Hierdoor zal je veel bijleren. Dit doe je dan bijvoorbeeld voor 2 seizoenen en dan maak je de overstap naar de MVD-belcar. En als je weet hoeveel jaren GLPK (ik weet niet precies hoeveel maar het zijn minstens 6) er dan heeft over gedaan om een volledig seizoen FIA-GT te rijden dan denk ik dat je idd wat aan het dagdromen bent Jorrid VD. Maar ik wens u alvast veel succes toe (maar begin best nooit met die Viper!!!).

Viper GTS-R*** 23-08-2006 00:27

Weet ge wat ge doet Jorrit?
Koop mij de Dexter's Toyota Supra en laten we hem inzetten in BEC;)
Ik rij en gij financieert alles, lijkt mij tof:D

Zo iet's zou dus een haalbare stap zijn..

Integra 23-08-2006 08:38

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Weet ge wat ge doet Jorrit?
Koop mij de Dexter's Toyota Supra en laten we hem inzetten in BEC;)
Ik rij en gij financieert alles, lijkt mij tof:D

Zo iet's zou dus een haalbare stap zijn..

Zoekt ge nog een 2e piloot? :p

Viper GTS-R*** 23-08-2006 11:47

Quote:

Originally Posted by Integra
Zoekt ge nog een 2e piloot? :p

:D zullen we wel nog eerst onze race licentie moeten halen vrees ik
Alé Jorrit 2 piloten hebt ge al, nu nog uw mecano's
Kandidaten?:p

Supra 23-08-2006 12:13

We kunnen miss een Jeugdteam oprichten :D Zelf ben ik 17. Ik wil ook wel komen rijden. Ik zal vrage of er geen goed prijske kan gemaakt worden voor de supra :D :D

Viper GTS-R*** 23-08-2006 12:22

Quote:

Originally Posted by Supra
We kunnen miss een Jeugdteam oprichten :D Zelf ben ik 17. Ik wil ook wel komen rijden. Ik zal vrage of er geen goed prijske kan gemaakt worden voor de supra :D :D

Et voila that's the spirit;)
Sebiet is hier al in de chacos se:D

JorritVD 23-08-2006 16:10

Allemaal bedankt dat jullie je aanbieden, maar ik zal eerst wat geld gaan zoeken en dan eens kijken voor een autooke. JMB heeft interesse om samen te gaan werken, als ik maar de 75 % van de geld bij elkaar sprokkel.
Misschien met een F430 of een MC12 naar de Belcar? wie weet.

Belle 23-08-2006 16:12

Quote:

Allemaal bedankt dat jullie je aanbieden, maar ik zal eerst wat geld gaan zoeken en dan eens kijken voor een autooke. JMB heeft interesse om samen te gaan werken, als ik maar de 75 % van de geld bij elkaar sprokkel.

MC12 in de Belcar???? :eek: Ik denk dat je dan wat homologatieprobleempjes zult krijgen. ;)

Grig-O 23-08-2006 16:12

Die 430 gaan ze houden voor de FIAGT. Ik denk meer aan een 360 Modena dan. De MC12 is wel nog wat te vind ik.

Viper GTS-R*** 23-08-2006 16:15

Quote:

Originally Posted by Belle
MC12 in de Belcar???? :eek: Ik denk dat je dan wat homologatieprobleempjes zult krijgen. ;)

Vrees ik ook voor;) volgend jaar geen MC12's meer onder FIA reglementen en aangezien Belcar toch FIA richting ingeslagen is...
Dan toch een pluspunt, dat wij geen proto gt zullen krijgen in ons kampioenschap:rolleyes:

Quote:

En wat bedraagt die 75% van het geheel dan ongeveer als ik zo curieus mag zijn? En JMB interesse... dat mailtje posten van hen mag altijd tof/interersant zijn zo hebben we beter over zicht van de bronnen.

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Die 430 gaan ze houden voor de FIAGT. Ik denk meer aan een 360 Modena dan. De MC12 is wel nog wat te vind ik.

Jep, zoals Radigues heeft gedaan voor de 24 uren van Spa.

JorritVD 23-08-2006 16:55

Quote:

Jep, zoals Radigues heeft gedaan voor de 24 uren van Spa.

Het ligt aan het budget. Ik dacht dat JMB momenteel deze auto's tot beschikking heeft staan: F575, F360, MC12?? (zijn van prive eigenaars), F430?? (GT2), F430?? (GT3)
Het liefst natuurlijk met een GT1 auto. Maar met een F430 GT3 en dan elk jaar misschien een klasse hoger is misschien ook wel leuk. Maar misschien heeft JMB ook een leuk idee.

Raceboy 23-08-2006 17:58

De maserati MC12 is gehomologeerd tot 2012 in de belcar.

Viper GTS-R*** 30-08-2006 19:16

Quote:

Originally Posted by raceboy
De maserati MC12 is gehomologeerd tot 2012 in de belcar.

:confused: als Belcar de FIA GT kant op wilt gaan zal deze dan toch niet meer gehomoligeert worden voor Belcar?

Volgende stukjes uit andere thread overgenomen:

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Niks voor jouw team Jorrit die C5-R, lijkt me goed om een team mee te starten;)

Quote:

Misschien, maar ben nu in onderhandeing met JMB over de MC12.
Ik ben nu opzoek naar het budget en hun runnen het team.

Die C5-R van PSI lijkt mij idd ook een realistischere keuze dan de JMB MC12...
Toch als 1ste wagen.. tenzij je daadwerkelijk zoveel sponsergeld kunt binnedrijven...
Hoeveel slaagkans schat je zelf in dat dat project samen met JMB zou kunnen doorgaan?

JorritVD 30-08-2006 19:33

Quote:

Die C5-R van PSI lijkt mij idd ook een realistischere keuze dan de JMB MC12...
Toch als 1ste wagen.. tenzij je daadwerkelijk zoveel sponsergeld kunt binnedrijven...
Hoeveel slaagkans schat je zelf in dat dat project samen met JMB zou kunnen doorgaan?

Waarom nog een Corvette? Dat vind ik wel een beetje saai worden.
slaagkans? ligt of ik het budget rondkrijg.

Quote:

Originally Posted by PorscheGT
Wat bedoel je met die laatste 4 woorden? Kan er niet echt iets uit opmaken ..
En wat Corvetteboy zei over die C5R .. Ik weet niet hoe jij er over denkt, geef mij maar liever de Corvette dan de MC12 .. Toch zeker als allereerste wagen van jouw team .. Iemand anders begint met een Porsche Cup, jij direct met een zware GT1 .. Het is mogelijk, maar het wordt toch zeer moeilijk denk ik ..

Eigenlijks is het de JMB team die meedoet met het kampioenschap en ik kom zeg maar met een investering en koop me in.
De coureurs zijn waar JMB in contact mee staat of een andere goede coureur met wat geld.
Dus waarom beginnen met een Porsche Cup als het met een MC12 kan.
Misschien duurt het wel heel lang voordat ik het budget heb, of misschien rijdt de MC12 maar een jaartje in de Belcar.

Mark 30-08-2006 19:46

Quote:

Eigenlijks is het de JMB team die meedoet met het kampioenschap en ik kom zeg maar met een investering en koop me in.

En waar zit het rendement op de investering van deze 16-jarige internetheld?

Slotje ;)

All times are GMT +2. The time now is 09:13.