De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2008, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16239)

Viper GTS-R*** 11-11-2007 22:05

Die RBImmo Saleen is inderdaad één van Konrad.
Maar wie zegt dat die gekocht is, en niet verhuurd?

Quote:

Originally Posted by Grig-O
En als die Saleen van RBimmo een Konrad exemplaar is, waarom reed Thomas Enge dan op een moment achtste in Brno? Een Konrad Saleen kan naar mijn weten de beste GT2's niet meer volgen..

En waarom zou dat niet lukken? Er stond wel duidelijk vermeld in dat persbericht van RBImmo Racing dat het een Konrad exemplaar is die hier en daar verbeterd zou geweest zijn. En dit met Enge achter het stuur lijkt het mij logisch dat hij aan de staart van de GT1's kon rijden. Enfin ja voor even dan :)

Zou het niet logischer zijn moest PK wachten tot SRO/FIA de nieuwe technische reglementen vrijgeeft ivm. die 'new generation' GT1's...

Kan men afwegen of het nog zin heeft om een 'this generation' GT1 te kopen ipv zo'n nieuwe. Zo zou je toch behoorlijk wat kunnen leren in 2008, waar er nog veel teams hun huidige GT1 zullen gebruiken. Dan kom je in 2009 of 2010 al fris naar voor met je 'new generation' GT1 terwijl de meeste teams dan nog zullen moeten 'leren' omgaan met hun 'new generation' GT1...

Ja wist even niet goed hoe ik de huidige en nieuwe genaratie GT1's moest benoemen daarmee dat 'this' en 'new' generation gedoe.

Neo-242 11-11-2007 23:13

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 222801)
Gaat PK naar LMS met de Saleen?!?
En als die Saleen van RBimmo een Konrad exemplaar is, waarom reed Thomas Enge dan op een moment achtste in Brno? Een Konrad Saleen kan naar mijn weten de beste GT2's niet meer volgen..

Neen sorry, ik had me fout uitgedrukt. Ik bedoel dat PK zowel in Belcar als in FIA GT niet meer met een Corvette zal rijden dan, wel met een andere wagen.

Men gaat nu kiezen voor een wagen die men niet goed kent, hoe je daar meer kans mee maakt op een titel is me een raadsel :cool:

guntha 11-11-2007 23:19

Ik ga dat gedonder van die v8 van pk missen. :( Wel goed dat ze dan tenminste een snelle saleen nemen. Kunnen ze meedoen voor de titel eenmaal ze de wagen tegoei kennen.

Integra 12-11-2007 16:34

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 222822)
Altijd maar het zelfde wat jij hier neer schrijft. Als je een Corvette kan afbreken dan doe je het maar al te graag. Jongen, stop er aub bij want dit valt niet altijd in goede aarde met andere personen.

Mvg...

Het is mijn mening. ;) Iedereen heeft recht op een mening. ;) Dit is trouwens vooral gezegd vanuit het standpunt dat er momenteel geen enkele Saleen in FIA GT rijdt ...

JorritVD 12-11-2007 19:21

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 222801)

Updates aan wagen en Pitstopstrategie.

JorritVD 14-11-2007 19:37

Bartels/Vitaphone wil volgen jaar gewoon terug komen met de MC12. Hij wil alles proberen rond te krijgen voor kerst. Ook wil hij naar LeMans toe als alles meezit. Welke auto? Hij wil graag de ACO overtuigen dat de MC12 kan meedoen. Anders is er nog een andere optie en dat is een auto huren.

bron: endurance-info

gwyllion 14-11-2007 23:03

Le Mans met een Maserati MC12? Dat lukt nooit.

Integra 15-11-2007 08:53

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 223039)
Le Mans met een Maserati MC12? Dat lukt nooit.

Hopelijk niet, maar net zoals van de Porsche RS Spyders gezegd werd dat ze nooit Le Mans zouden halen, zouden er dit jaar blijkbaar 3 aan de start verschijnen. ;)

Viper GTS-R*** 22-11-2007 22:35

Edil Cris meld op fiagt.com dat ze terugkeren naar FIA GT in 2008.

Met hoeveel wagen's en welke piloten staat er niet bij, maar aangezien ze nog een extra F430 GT2 hebben aangekocht zullen ze wel van plan zijn terug met 2 Ferrari's deel te nemen.

http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1440

Viper GTS-R*** 25-11-2007 23:04

Christopher Haase teste op Adria met de Lamborghini Murcielago GT1 van Reiter Engineering. Volgens Hans Reiter was het een positieve test.

Volgend jaar rijd het terug in het ADAC GT Masters met de Gallardo en als partner Albert Von Thurn und Taxis. Wel benieuwd of deze test een mogelijkheid geeft om een FIA GT uitstapje te maken in 2008...

Bron: endurance-info.com

Grig-O 01-12-2007 12:06

Volgens Project Le Mans komt PK volgend jaar aan de start met de ex-Zakspeed Saleen!!! De C5-R en de Z06 worden zoals eerder vermeld verkocht.

http://www.project-lemans.de/

Integra 01-12-2007 13:04

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 223867)
Volgens Project Le Mans komt PK volgend jaar aan de start met de ex-Zakspeed Saleen!!! De C5-R en de Z06 worden zoals eerder vermeld verkocht.

http://www.project-lemans.de/

Eindelijk een Saleen. :applaus:

Coach Ep 01-12-2007 14:31

hmm, Pitstop meldt dat er voor het FIA GT nog geen bolide bevestigd kan worden. Als opties worden (inderdaad) een Saleen of een C6 genoemd. Wel dat de Z06 verkocht is in Italie.

Brecht 01-12-2007 15:11

Saleen is nog niet zeker, hoop op een C6.R, kan teminste nog mee zonder technische problemen.

JorritVD 01-12-2007 15:34

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 223882)
Saleen is nog niet zeker, hoop op een C6.R, kan teminste nog mee zonder technische problemen.

Hoop meer op de Saleen, is technisch ook goed em je moet niet vergeten dat de Saleen de beste auto was in het Fia GT 2006 kampioenschap.
Saleen hadmeer punten dan de GLPK C6.R en ze hadden bijden wel mankementen gehad in dat seizoen.

Integra 01-12-2007 17:07

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 223882)
hoop op een C6.R, kan teminste nog mee zonder technische problemen.

:crazy: :applaus:

Dan wel even hopen dat de aandrijving niet wegvalt.

JorritVD 02-12-2007 15:14

even een update van het lijstje:

GT1:
Aston Martin DBR9
1x: Gigawave Motorsport
2x: Jet Alliance Racing
??? Aston Martin Racing - BMS
??? All-Inkl.com Racing
??? Carsport Holland / Phoenix Racing

Corvette C5-R
??? Selleslagh Racing Team
??? PSI Experience

Corvette C6.R
??? Carsport Holland / Phoenix Racing
??? All-Inkl.com Racing
??? PSI Experience
??? Selleslagh Racing Team
??? PK Carsport

Lamborghini Murcielago R-GT
??? Reiter Enginering

Maserati MC12 GT1
??? Vitaphone Racing
??? Scuderia Playteam
??? JMB Racing
??? Racing Box

Porsche 996 GT2-R
??? PMB Motorsport / JMT Racing Team

Saleen S7-R
??? RBimmo-Racing
??? PK Carsport

GT2:
Ferrari 430 GT2
2x Scuderia Ecosse
??? AF Corse
??? Racing Team Edil Chris
??? Advanced Engineering
??? Easy Race
??? JMB Racing

Porsche 997 GT3-RSR
2x (of 3): BMS Scuderia Italia
??? Tech9 Motorsport
??? Prospeed Competition
??? Ebimotors

G2:
Gillet Vertigo
??? Belgian Racing

Mosler MT900R GT3
???2x Motorsport International

Grig-O 02-12-2007 15:18

GO-TO-ONE niet vergeten! :cool:
En SRT overweegt om met een C6 af te komen ;)

Zeg Joritt, van waar haal jij die Maserati van Racing Box?

JorritVD 02-12-2007 19:26

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 223940)
GO-TO-ONE niet vergeten! :cool:

;)

Quote:

En SRT overweegt om met een C6 af te komen ;)

Stond er al lang bij ;)

Quote:

Zeg Joritt, van waar haal jij die Maserati van Racing Box?

Er waren dacht ik geruchten dat hij beshikbaar was voor citation cup rijders, zolang ze maar geld brachten. Maar ik weet niet meer waar dat stond.

Viper GTS-R*** 02-12-2007 20:16

Wel JorritVD, heb even je lijstje bekeken en alleen maar de 'zekere' wagen's overgehouden of toch waar er een recent artikel van is verschenen dat een deelname verklaart:

GT1:
Aston Martin DBR9
1x: Gigawave Motorsport
2x: Jet Alliance Racing

Maserati MC12 GT1
2x: Vitaphone Racing

Saleen S7-R
??? RBimmo-Racing
(nu dit waren de bedoelingen, om 1 als topwagen te laten rijden en 1 als mogelijke citation cup entry, maar aangezien ze Zolder niet hebben meegereden vraag ik me nog af of ze wel in 2008 zouden deelnemen.)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GT2:
Ferrari 430 GT2
2x: Scuderia Ecosse
2x: AF Corse
2x: Racing Team Edil Chris

Porsche 997 GT3-RSR
2x (of 3): BMS Scuderia Italia

Waarom zet ik hier geen Prospeed bij?
Als je even kijkt op volgende link zie je dat ze hun 997 RSR verkopen:
http://www.fiagt.com/cars.php?market=true&key=16
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
G2:
Gillet Vertigo
1x: Belgian Racing

Mosler MT900R GT3
2x: Motorsport Internation
1x: GO TO ONE Racing

Grig-O 02-12-2007 20:35

Quote:

Zeg Joritt

Sorry Jorrit :p

En Prospeed verkoopt hun Porsche Cup ook, hopelijk komt dit nog goed!

Grig-O 02-12-2007 20:52

Even op de site van RB Immo geweest, en wat ik daar vond heeft me toch wel verrast. http://www.rbimmo-racing.com/rennen.htm#

(Ze zouden getest hebben in Spa...)

Er is gewoon al te veel poeha rond gemaakt. De wagen is voorgesteld in hun thuishaven, ze hebben al getest, de piloten zouden al volop bezig zijn met hun voorbereiding,...

JorritVD 02-12-2007 22:30

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 223963)
Even op de site van RB Immo geweest, en wat ik daar vond heeft me toch wel verrast. http://www.rbimmo-racing.com/rennen.htm#

(Ze zouden getest hebben in Spa...)

Er is gewoon al te veel poeha rond gemaakt. De wagen is voorgesteld in hun thuishaven, ze hebben al getest, de piloten zouden al volop bezig zijn met hun voorbereiding,...

Die foto's van die test waren al geweest voor de race van Brno.

JorritVD 02-12-2007 22:36

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 223959)
Wel JorritVD, heb even je lijstje bekeken en alleen maar de 'zekere' wagen's overgehouden of toch waar er een recent artikel van is verschenen dat een deelname verklaart:

Het is ook zo goed als zeker dat Phoenix/Carsport Holland terugkomen met de DBR9 of C6.R
Het is ook z goed als zeker dat PeKa (of hoe het team ook gaat heten ;)) met een S7-R of DBR9 terugkomt.
Het is ook zo goed als zeker dat Reiter met de Lambo terugkomt als ze genoeg budget vinden, aldus Menten op Endurance-info.com

De rest van de teams/auto's zijn alleen maar goede mogelijkheden dat ze komen.

Thomaske 02-12-2007 22:40

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 223971)
Het is ook z goed als zeker dat PeKa (of hoe het team ook gaat heten ;)) met een S7-R of DBR9 terugkomt.

Waar haal je deze zever nu?

Anthony Kumpen vertelde nog tegen Peter Baert dat het tussen een C6-R of een Saleen S7-R zou gaan.

Waar haal jij dan in g*dsnaam die DBR9?

Mvg

Coach Ep 03-12-2007 13:25

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 223971)
Het is ook zo goed als zeker dat Reiter met de Lambo terugkomt als ze genoeg budget vinden, aldus Menten op Endurance-info.com

Detail.... ;)

JorritVD 03-12-2007 18:30

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 223973)
Waar haal je deze zever nu?

Anthony Kumpen vertelde nog tegen Peter Baert dat het tussen een C6-R of een Saleen S7-R zou gaan.

Waar haal jij dan in g*dsnaam die DBR9?

Mvg

Ho, een dikke typfout. Ik bedoelde C6.R. Was wat te haastig ;)

JorritVD 03-12-2007 18:50

Luc Alphhand Adventures met 2 C6.R naar de Spa 24h race.
1 auto wordt volledig bemand met de officiele fabriekspiloten: Beretta, Gavin & ?Magnussen?

Er is ook een kans dat 1 C6.R het complete Fia GT seizoen gaat rijden omdat LAA va plan is om met 1 van bijde C6.R een andere programma ad te werken dan de LMS serie.

Grig-O 03-12-2007 20:42

Volgens Project Le Mans twijfelt Carsport Holland tussen de Corvette en de Aston Martin, al is het niet uitgesloten dat beide auto's aan de start komen.:champagne:

GT2-R 03-12-2007 21:31

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 223962)
Sorry Jorrit :p

En Prospeed verkoopt hun Porsche Cup ook, hopelijk komt dit nog goed!

Enkel hun 'oude' Porsche 997 GT3 SC staat te koop. Bovendien gaat er tegen volgend jaar een nieuwe Porsche 997 GT3 SC komen met 50pk extra. Als je volgend jaar in de BELCAR nog een kans wil maken tegen al dat geweld zal het niet met de gauwe ouwe GT3 SC zijn.

En er zou ook een nieuwe 2008-spec van de 997RSR komen. Aangezien de 2007-spec het niet altijd even goed deed ten opzichte van de F430's besluit Prospeed misschien om een nieuwe aan te schaffen (zeker nu dat er ook een 2008-spec F430 komt)?

Bramzel 04-12-2007 15:14

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 224038)
Volgens Project Le Mans twijfelt Carsport Holland tussen de Corvette en de Aston Martin, al is het niet uitgesloten dat beide auto's aan de start komen.:champagne:

Ghehe, een luxeprobleem waar veel teams jaloers op zullen zijn ;)

Grig-O 04-12-2007 20:40

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 224043)
Enkel hun 'oude' Porsche 997 GT3 SC staat te koop. Bovendien gaat er tegen volgend jaar een nieuwe Porsche 997 GT3 SC komen met 50pk extra. Als je volgend jaar in de BELCAR nog een kans wil maken tegen al dat geweld zal het niet met de gauwe ouwe GT3 SC zijn.

En er zou ook een nieuwe 2008-spec van de 997RSR komen. Aangezien de 2007-spec het niet altijd even goed deed ten opzichte van de F430's besluit Prospeed misschien om een nieuwe aan te schaffen (zeker nu dat er ook een 2008-spec F430 komt)?

Met hoeveel procent zekerheid vertel je dit nu allemaal?

Thomaske 04-12-2007 22:29

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 224038)

Als ze voor de DBR9 kiezen, bestaat de kans dat C6-R te koop gaat staan. Misschien iets voor PK Carsport?

Mvg...

Coach Ep 05-12-2007 13:45

Nieuw team in GT2!

DSC meldt de komst van een 'nieuw' team in GT2: CR Scuderia. Het betreft het nieuwe, eigen team van voormalig Scuderia Ecosse man Chris Niarchos (de grote man achter de britse Cobra groep) dat komend seizoen 2 Ferrari F430's inzet. 1 exemplaar reed afgelopen jaar al onder de vlag van Scuderia Ecosse maar was van meet af aan eigendom van Niarchos. Daarnaast zal een vers exemplaar worden ingezet. Omdat Niarchos op sponsorgebied de grote man van Scuderia Ecosse was (en gelet op het feit dat zij dus 1 auto minder tot hun beschikking hebben), is het de vraag of we Scuderia Ecosse nog gaan terug zien. Per saldo verandert er dan niet veel (:().

Rijders voor CRS zijn ook al bekend: Kirkaldy + Bell en Mullen + Niarchos. Daarnaast worden een 3-tal F430 GT3's ingezet in het britse GT kampioenschap en 4 Formule Renaults. Er wordt geen eigen inschrijving voor Le Mans gedaan maar mogelijk komt CRS wel in actie namens een ander team.

De breuk tussen Scuderia Ecosse en Niarchos was overigens van de zomer al bekend gemaakt.

Grig-O 05-12-2007 14:17

Scuderia Ecosse heeft z'n deelname met 2 auto's al bekend gemaakt. Kirkaldy en Mullen worden gesponsord door de Cobra groep, dus is het normaal dat die mannen vertrekken.

bron: iemand van endurance-info. :)

JorritVD 05-12-2007 16:25

Even een goede update
Zeker
GT1:
Aston Martin DBR9
1x Gigawave Motorsport
2x Jet Alliance Racing

Corvette C6.R
Spa 24H:
2x Luc Alphand Adventures

Maserati MC12 GT1
2x Vitaphone Racing

Saleen S7-R
Spa 24H:
1x (0f 2x) Larbre Competition

GT2:
Ferrari 430 GT2
2x Scuderia Ecosse
2x CR Scuderia Racing
2x AF Corse
2x Racing Team Edil Chris

Porsche 997 GT3-RSR
2x (of 3x) BMS Scuderia Italia

Mogelijk
GT1:
Aston Martin DBR9
?2x Aston Martin Racing - BMS
?1x All-Inkl.com Racing
?1x Carsport Holland / Phoenix Racing

Corvette C5-R
?1x Selleslagh Racing Team (CC?)
?1x PSI Experience (CC?)

Corvette C6.R
?1x Carsport Holland / Phoenix Racing
?1x All-Inkl.com Racing
?1x PSI Experience
?1x Selleslagh Racing Team
?1x PK Carsport

Ferrari 550 Maranello
?1x Solution F (CC)
?1x Care Racing (CC)

Lamborghini Murcielago R-GT
?1x Reiter Enginering

Maserati MC12 GT1
?2x Scuderia Playteam
?2x JMB Racing (CC)
?2x Racing Box (CC)

Porsche 996 GT2-R
?1x PMB Motorsport / JMT Racing Team (CC)

Saleen S7-R
?1x RBimmo-Racing (CC)
?1x PK Carsport

GT2:
Ferrari 430 GT2
?1x Advanced Engineering
?1x Easy Race
?1x JMB Racing

Porsche 997 GT3-RSR
?1x Tech9 Motorsport
?1x Prospeed Competition
?1x Ebimotors

G2:
Gillet Vertigo
?1x Belgian Racing

Mosler MT900R GT3
?2x Motorsport International
?1x GO-TO-ONE

GT2-R 07-12-2007 16:18

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 224091)
Met hoeveel procent zekerheid vertel je dit nu allemaal?

Ik heb nergens gezegd dat Prospeed een nieuwe Porsche besteld heeft. Ik wilde gewoon duidelijk maken dat het te koop stellen van 3 van hun wagens niet per sé slecht nieuws is.

Grig-O 07-12-2007 19:49

Mastercar naar 1000km Monza en naar de 24h van Spa??

http://www.racingworld.it/fiagt/noti...ta-il-suo-2008

Integra 07-12-2007 20:15

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 224225)
Ik heb nergens gezegd dat Prospeed een nieuwe Porsche besteld heeft. Ik wilde gewoon duidelijk maken dat het te koop stellen van 3 van hun wagens niet per sé slecht nieuws is.

Het lijkt mij onlogisch een nieuwe auto te bestellen als de nieuwigheden toch gewoon als losse upgrades te koop zijn. Ik ben er dus vrij zeker van dat Prospeed geen nieuw chassis zal kopen.

TT Racing 07-12-2007 21:23

Om even orde op zaken te stellen, de RSR 2007 staat te koop omdat we dus weldegelijk een 2008 besteld hebben. De upgrades zijn te duur om als losse onderdelen te bestellen.

Verder zijn er 2 GT3's 2008 op komst.

Een beetje uitleg kan soms geen kwaad om eventuele misverstanden te vermijden.;)

All times are GMT +2. The time now is 09:59.