![]() |
Quote:
Maar ik heb alvast een hoop bijgeleerd van deze discussie en zal het kunnen gebruiken binnenkort... Enne die remolie is toch makkelijk op te halen? Gewoon even naar je auto lopn, toch?? :+ :+ |
Remolie? Die heb ik redelijk vlug in huis gekregen met bijhorende crème-doos-container via onze Guy. ;) Redelijk weinig modelbouwtijd gehad afgelopen week, dus was het deze avond tijd om definitief te beslissen wat ik ging aanvangen. De 206 nog eens goed onder de loupe genomen en eigenlijk was ie zo slecht nog niet eens geschuurd. Niet al te fijn, maar ook weer niet te brut om er geen extra laag overheen te kunnen doen. Eigenlijk was de laag perfect opgeschuurd voor de volgende laag... Er zat nog wat (wellicht voldoende) verf in de grote Motip spuitbus, dus... dan ga je opnieuw nadenken.
In de remolie? Een mogelijkheid, maar dan zijn we natuurlijk veel verder van huis. Bovendien is het ook altijd een heel gedoe om de olie er weer af te krijgen en de body weer volledig te prepareren om de grondlaag te zetten, de kleurlagen enz. Veel, heel veel vertraging. Decanteren en nieuwe laag zetten? Ook een mogelijkheid, maar dan moet ik nog wat langer dan vandaag wachten en met de drukke werkweken in het verschiet zou het nog lang kunnen duren vooraleer ik ook deze enigszins omslachtige klus zou kunnen uitvoeren. Minder vertraging als bij het oliebad, maar toch nog lang. Gewoon een extra laag rechtstreeks uit de spuitbus? What the heck, why not. Als het misgaat, gaat hij alsnog het oliebad in, dus... niks te verliezen. Bij aanvang leek de laag opnieuw op appelsien uit te draaien... Maar, moet ik nu geen wet-coat zetten? Denk het, dus ietske langer aanhouden tot alles er wat nat begint uit te zien. Opletten voor uitlopers, ja, dat moet goed zijn. Ben nu een helf uurtje na het spuiten, en het ziet er ok uit. Geen super gloss, laat ik zeggen dat het semi-gloss is, maar wel voldoende glad om decals te zetten. Laten uitharden enkele dagen en dan stillekes aan, aan de decals beginnen. Misschien dat ik in Jabbeke me daar wel mee kan stilhouden 2 dagen. :) ps. Zou het dan toch nog ooit gaan lukken - Guido en spuitbussen...? :) pps. Foto's volgen later. |
En als het nodig blijkt, ik heb nog een bus staan van dat blauw. Daarmee zou je zeker moeten toekomen.
Houd u dus maar niet in. :D |
Ons 206'je steekt dan toch in de remolie. :fight: Deze keer was het spuitwerk dus prima gegaan, dus daar geen probleem. Nu zijn het de decals! die me genekt hebben. What happened? Wel, de grote witte zijvlakken onderaan bleken iets te groot om goed te zijn. Begonnen aan de linkerkant, netjes uitgesneden, warm water gebruikt, afgeweekt en aangebracht. Niet dat ik dacht dat het makkelijk zou gaan worden, integendeel zelfs, want de vorm daar is behoorlijk uitdagend. Ik heb echter al voor hetere vuren gestaan, dus vertrouwen had ik er wel in.
Al snel bleek dat de decal erg broos was, en scheurde... zo ongeveer in het midden tot halfweg de decal. Wat zitten prusten en de decal daar maar verder gescherud. Kwestie van er geen blauwe spleet aan over te houden. Ter hoogte van de scheur was er uiteindelijk wat overlapping van beide helften, dus ook witter dan de rest, maar aangezien er toch nog reclame overheen moest komen, zou het niet zo erg opvallen. Dat was gisterenavond. Inspectie vandaag leerde dat er enkele vreselijke en lelijke blaasjes onder de decal waren komen te zitten - gisteren niks van gemerkt overigens. Dus, blaasjes opengeprikt, nog wat rooie daco sol erover heen en afwachten. Na een uurtje, was het beter maar nog steeds enkele hardnekkige met een rubberbootje. Dus, opnieuw geprikt en opnieuw wat sol eroverheen. Toen ging het rubberbootje overstag en kwam er een groot gapend gat in de decal... Exit mooie afwerking en dus in de remolie. :mad: Ik wist het gewoon op voorhand. Normaal gezien zet ik nooit maar 1 enkele decal op een avond. Maar gisteren dacht ik nog: "Wacht maar even af tot morgen vooraleer je de andere decals gaat zetten." Immers, deze decalsheet is niet meer te krijgen, en als de witte decals mislukte, zou ik alsnog kunnen decaperen, opnieuw blauw spuiten en de witte vlakken niet meer in decal doen, maar ook meespuiten. Waar ik het meeste tegen op zag, het in 2 kleuren spuiten, heb ik nu aan mijn broek... Voor wanneer en of er nog een vervolg komt aan deze van in het begin mislukking, weet ik niet. |
Quote:
Guido en Peugeots... komt nooit meer goed. Laat ik het daar maar op steken. :) |
Decalproblemen
Quote:
Dat is erom vragen hé :Offtopic: Decalproblemen ?! Sounds familiar !!! Met de Subaru Impreza WRC 1999 Ypres Westhoek Rally 'Vergokan' had ik net hetzelfde voor (de Subaru die ik had meegebracht naar de Meeting in Asse). Deze decals zijn ondertussen ook nergens meer te vinden. Resultaat : Project stopgezet ! Nu hij toch in de remolie ligt, kan je misschien kiezen voor de rode Peugeot 206 WRC 'Bastos' ? Regards, 555 |
Quote:
Quote:
:) |
Echt wel jammer. Nu gaat het spuiten eens goed, nu werken de decals tegen. Dat gezegd zijnde: als je alle witte vlaken gaat spuiten vermijd je die problemen wel, maar ben je er zeker van dat de andere sponsordecals nog wel allemaal van goede kwaliteit zijn?
|
Quote:
Als ik alle witte vlakken ga spuiten, krijg ik heel dat gedoe met over- en onderspray van bepaalde delen, het opkuisen daarvan én het kleurverschil dat er onvermijdelijk gaat zijn tussen de gespoten witte vlakken en de rest van de witte logo's (leeuw op het dak, 206 aan de zijkanten enz.) Bovendien zal het pas de 2de keer zijn dat ik me aan een 2-kleurenschema ga wagen waarbij dat de scheidingslijn niet wordt afgedekt door een decal (zoals dat bij een Rothmans of jaren '80 Williams model wel het geval was). De eerste keer, vele jaren geleden, heeft het mij 3! kits gekost om een resultaat te krijgen waar ik happy mee was. Sindsdien ben ik er nooit meer aan begonnen en zie er nu ook zo erg tegenop... |
Oepsie... Ik heb deze ook liggen nog. Ga er dus best dit jaar nog wat aan doen dan?? Verdorie nu ben ik bang aan het worden...
Allez, hopelijk gaat alles goed dan he. Succes alvast !! En je niet amuseren nu he... |
Die decals van de corolla van Tsjoen (ook uit 2003) had daar ook last van, gelukkig is het nog goed gekomen.
Ik heb nog decals liggen van 1997 (winfield subaru) dat zal iets geven... :D |
All times are GMT +2. The time now is 07:28. |