![]() |
Weet je wat ik niet goed begrijp? Dat een veer die loskomt van een wagen die tegen bijna 300 km/u vooruit rijdt, ineens in tegengestelde richting naar een achteropkomende wagen vliegt. Normaal zou je toch verwachten dat elk voorwerp dat loskomt van een wagen die vooruit rijdt, ook vooruit verder botst en ergens naast de baan tot stilstand komt?
|
Quote:
Massa zou buiten de schedelbreuk en hersenschudding ook een oogletsel hebben. Gevreesd wordt dat zijn carrière voorbij is hierdoor. (op de radio gehoord). |
Dit bevestigt echter het tegenovergestelde:
Quote:
|
Quote:
Hij komt los in Turn 3 (bocht naar rechts), en raakt Massa tussen bocht 3 en 4, waarna hij in bocht 4 rechtdoor gaat (linkerbocht). Dat blijven gas geven was me ook opgevallen. Zeker dat de wagen vol in toeren gaat zelfs nadat de wagen in de banden zit. Het terugschakelen is duidelijk hoorbaar ( even rondzoeken op youtube), maar je ziet de handen totaal geen beweging maken om te schakelen. Als ik mijn balletje even mag opgooien: De veer raakt de linkerhersenhelft, controleert die zijde van de hersenen niet het rechter deel van het lichaam? En zit het gas niet onder de rechtervoet? |
Schumacher als vervanger van Massa lijkt het: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77418
|
Quote:
:champagne: Prachtig nieuws :applaus: Te hopen komt hij door de test's ivm zijn nek enzo. Nu vraag ik me af of hij ook de GP in Belgie zal rijden, die is maar 1 week na de gp van Europa. Als hij meerijdt ben ik wel eens benieuwd wat hij kan presteren, winnen verwacht ik niet meteen. De wagen is dit seizoen trouwens nog nooit in staat geweest om echt voor de zege mee te rijden. Een podium is wel al gelukt, dus hopen we daar maar op he :) ps: het zou hellemaal af als hij in een "stig" kostuum komt rijden :p |
Quote:
|
En toen werd de F1 plots weer dat stukje interessanter voor mij !
Hamilton vs Schumacher, Raikkonen vs Schumacher, Button vs Schumacher, Vettel (!) vs Schumacher. Laat maar komen !! |
Quote:
't wondert mij dat ze Prost niet gevraagd hebben... En Hakinnen bij McLaren, Mansell bij Williams en euhrm, wie nog, effe denken, Piquet Sr. bij Renault. Loeb al maar gelijk bij de volgende GP aan de bak bij STR. Hebben de ROC ook in een keer gehad. :crazy: De F1 is en blijft een circus. |
Tja, je zal maar testpiloot zijn bij Ferrari. Niet dat je zit te hopen op een ongeval van één van de vaste rijders natuurlijk, maar àls het dan gebeurt zou je toch mogen veronderstellen dat je ook eens je kans mag gaan. Niet dus. Ik vraag me af hoe die jongen(s) zicht moet(en) voelen nu...
|
Quote:
|
Quote:
Ben benieuwd naar hun reaties. |
Quote:
|
Quote:
ik ben benieuwd of hij nu ook met evenveel tamtam gaat eisen dat het volledige team alleen maar naar zijn pijpen mag dansen, en niet meer mag luisteren naar de vaste rijder? Bij mij heeft F1 al een tijd geleden volledig afgedaan, en ze bezorgen mij bij bijna iedere GP opnieuw het bewijs waarom. Een amateurtoneel gezelschap is beter georganiseerd dan dat zootje. |
Ach, het zal wel meevallen. Maar wat nu. Had er niet ooit eens ene Schumacher gezegd dat hij niet met ene Raikkonen in één en hetzelfde team wou rijden...
En wat gaat er nu gebeuren dan? |
Ha, schitterend toch. Schumacher is terug en er ontstaat weer een hele contra-beweging op het forum. Just like the old times !
Aangaande de Ferrari testcoureurs; die hebben beide mogelijk net wat meer kilometers op hun naam staan dan Schumacher zelf momenteel. Een terugkomst van Schumacher betekent evenveel als massa's meer aandacht voor de F1, voor Ferrari (kassa kassa schaalmodelletjes, oude Ferrari-MS vlaggen, extra merchandising) en als hij nog genoeg snelheid in zich heeft wat spektakel op de baan ook. Hij heeft in feite niets te verliezen, het seizoen 2009 voor Ferrari was toch al boeken dicht, dus waarom ook niet. |
Quote:
Een jonge broekie zou zich idd gepasseerd kunnen voelen......maar dat zijn deze twee heertjes niet. Wat betreft de terugkomst van Schumi? Leuk voor de FIA, F1, Fans en organisatoren die nog kaartjes moeten verkopen maar funest voor zijn mythe-vorming. De huidige bolide is een prul, het team is danig verzwakt t.o.v. van 2 jaar terug. Coureurs zijn nooit meer zo scherp na enige tijd van "inactiviteit".............er doemt een Heintje Davids scenario op. Zijn ster/heldenstatus gaat verbleken. |
Quote:
Ik hoop gewoon dat Massa weer de oude wordt of tenminste opnieuw een normaal bestaan zal kunnen leiden. Ik vond dat hij aan een sterk seizoen bezig was. |
Quote:
grosso modo zijn er 2 scenario's mogelijk:
Welk scenario het ook wordt ... ik denk dat FIA, Ferrari, organisatoren en zeker ook de Fans zullen smullen van deze ontwikkelingen. De kassa zal rollen de komende maanden. |
Quote:
|
Ik ben het eens met Airco (amai, waar gaan we dat schrijven ;) )...
Als Schumi er niets van zou bakken zal het luiden: "tja, wat wil je met een auto die niet vooruit te branden is"... Als hij één of meerdere GP's zou winnen met zo'n zeepkist van een Ferrari zal hij dé held van 2009 zijn... Hij kan echt niets verliezen denk ik, winnen des te meer. |
Quote:
Maar, als hij de klus echt kan klaren en afmaken, dan mogen Raikkonen en Massa onmiddellijk met pensioen, mijn gedacht. Het wordt dus een dubbeltje op zijn kant. Ofwel wint ie, ofwel zal hij moeten strijden in het midfield en daar heeft hij in het verleden toch al laten zien dat dat hem niet zo goed afgaat. Maar ik hoop voor hem dat 'em niets verliest. |
De ticketverkoop voor de grote prijs van Belgie vaart er wel bij. Vorige week kloegen ze nog over tegenvallende voorverkoop en nu zijn ze op weg om alles uitverkocht te krijgen.
Ik ben benieuwd wat Schumacher gaat kunnen doen met een middelmatige wagen. Qua fysiek denk ik dat het nog wel goed zit bij hem. |
Toch even wat vergelijkingen gezocht tussen Armstrong en Schumacher.
Armstrong wint 7 keer de Tour en houdt ermee op op 36-jarige leeftijd. Hij komt 3 jaar later terug en wordt 3e in de Tour. Schumacher wint 7 wereldtitels en houdt ermee op op 37-jarige leeftijd. Hij komt 3 jaar later terug en wordt in het WK.... ook 3e? Wie weet? PS: na deze Tour verklaart Armstrong dat hij volgend jaar ook nog gaat meedoen. Na dit WK verklaart Schumacher dat hij... zou hij? |
Bernie kennende is het nu al geregeld dat Schumacher de race zal winnen...
|
Of anders worden de andere teams geschorst voor de volgende wedstrijd...:)
|
Quote:
|
Schumi mag (naar alle waarschijnlijkheid) 1 dag testen met de F60, hij heeft al wat KM's in de armen gekregen afgelopen weekend met verouderd materiaal:
Quote:
|
Quote:
Het gaat dus de goede richting op met Massa. :) Nu vraag ik me wel af hoe lang het zal duren alvorens hij terug kan racen.. Ik zou het raar vinden als Schumacher maar 1 race rijdt. Ten eerste omdat de race in Spa maar 1 week na de race in Valancia is. En ten tweede omdat ik denk dat hij even terug wilt wennen aan de f1 om toch teminste een podium te behalen. Te hopen komt er snel een officieel bericht over hoelang schumi zal rijden. |
Quote:
C U |
Quote:
|
Quote:
Gentlemen... start your engines... |
Quote:
Toch zie ik Massa tegen Singapore of Japan al terug in de wagen zitten.. (al dan niet Schumacher aanwezig als reserve rijder) Ik erger me wel de laatste tijd aan berichten in de pers van mensen wat twijfelen aan de beslissing van schumacher en ferrari. In de vorm van "waarom doet schumi het nu nog, hij kan toch alleen maar verliezen" Een betere vervanger dan Michael Schumacher kan je toch niet bedenken. Er is dus de keuze voor ferrari tussen iemand met 250 grandprix starts en 91 zeges, een test rijder wat ook niet (of zo goed als niet) met de F60 heeft gereden, of een rijder van buitenaf (Bourdais, Senna,...) Tja dan is de keuze toch rap gemaakt.. En zoals al hier eerder vermeld is, heeft schumacher niet veel te verliezen. go schumi :gas: |
Toch geen test met de F60! Frank Williams houdt hem tegen, en dat vind ik nu eens net goed se. Net zoals Williams zegt, mocht Alguersuari dat ook niet. En ik ben er zeker van dat hij daar meer baat bij had dan Schumacher. Hij heeft al kunnen testen in de wagen van vorig jaar, zo heeft hij toch het snelheidsgevoel nog eens teruggevoeld!
En zou er nu echt ineens dubbel zoveel volk naar Francorchamps komen omdat Schumacher meedoet. Ik betwijfel dat ten sterkste. De eerste dagen zal de verkoop wel omhoog gaan ja, maar om ineens alles uit te verkopen, dat lijkt me heel sterk. |
Aangaande Massa, ik heb even dat interview van deze morgen gezien (wijdversprijd op youtube en deredactie.be voor de liefhebbers), en ik heb het gevoel dat hij het momenteel nog niet echt weet; kon nauwelijks uit zijn woorden geraken, precies. Toch benieuwd hoe het met dat oog gesteld is, want dat hangt er maar slappekes bij.
|
Williams heeft vrienden:
Quote:
|
Quote:
|
nu las ik daarstraks op het werk in het laatste nieuws dat schumacher op sliucks ou hebben getraind met die f1 uit 2007 en dat dit ook verboden is?
|
Quote:
|
Niet te doen, hoe gretig alle journo's het hele Schumacher verhaal gebruiken om de F1 vakantie- en dus komkommerperiode te overbruggen.
Al rijd ie met 4x4 banden onder de 2007 auto, wat kan mij dat schelen, of gaat de concurrentie proberen erachter te komen of er niet stiekem kers aan boord zit van de 2007? Moest Ik één of andere commissie van de FIA/FOTA zitten, zou ik een tussenoplossing voorstellen: Schumacher met de F60 laten testen ten koste van startgrid posities. Per testdag moet ie 10 plaatsen achteruit op de grid starten per gestarte GP. Dus, als hij 1 testdag aflegt, dan de eerstvolgende GP. Legt hij 2 testdagen af, dan de eerste 2 volgende GPs. Een testdag stemt overeen met 1,5 uur in de ochtend en 1,5 uur in de namiddag, zoals op een reguliere vrijdag van een GP weekend. Is dat gezemel onmiddellijk opgelost. Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:46. |