De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   24u francorchamps (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2630)

Bart.Vandecavey 17-06-2002 08:59

Wat zijn ze daar allemaal aan het knoeien is dat voor de Boucles de Spa misschien?

Stipey 17-06-2002 10:21

Amai! Amai!

't zijn geen kleine werken! Zit serieus wat geld achter blijkbaar, en ze zijn nog maar pas begonnen.

Ik denk dat Raidillion al asfalt is...inderdaad moeilijk te zien, maar de grijze tint doet aan tarmac denken. (en waarom zouden ze er anders foto's van trekken?)

Hey! Bedankt voor de foto's ckj! (ik maar elke dag naar de site gaan om te kijken of er nieuws is, en dan ben jij me voor ;)

Raceboy 17-06-2002 10:33

met hun asfalt. DAt zorgt enkel voor koersvervalsing. In de cliocup krijg je tegenwoordig al penalty als je wat teveel ruimte pakt in Blanchimont. Maar in de belcar zie ik ze daar nog steeds ronde achter ronde de asfaltstrook 5 meter meepakken hoor.

Bart.Vandecavey 17-06-2002 10:34

Als ze dat doen zal er van die asfaltstrook niet veel meer overblijven hé, dat meepakken...

Stipey 17-06-2002 10:55

lol :-)

Als de organisatie op voorhand duidelijke regels opstelt omtrent het gebruik ervan hoeft dat niet tot koersvervalsing te leiden, maar dan moeten ze uiteraard hun regels ook consequent toepassen..

kartboyke 17-06-2002 12:02

Quote:

Originally posted by raceboy
superpole in 24 uur is een belachelijk systeem. Wat maakt het nu uit of je eerst of zesde staat ? :confused:

Eigenlijk het systeem zelf niet ma het is wel vrij publicitair vo de sponsors hé,zo de auto die ze sponsoren op de eerste plaats.
Trouwens heeft toch een toffe sfeer dan vind ik

Raceboy 17-06-2002 12:22

Quote:

Originally posted by kartboyke

Eigenlijk het systeem zelf niet ma het is wel vrij publicitair vo de sponsors hé,zo de auto die ze sponsoren op de eerste plaats.
Trouwens heeft toch een toffe sfeer dan vind ik

Het zou toffer zijn als ze dat zouden doen in de toeringwagens. Daar heeft startplaats veel meer nut .

ckj 17-06-2002 21:52

Maar die stroken zijn volgens mij wel veilig en voor die vervalsingen ben ik niet zo bang hoor.

CKJ Distrispeed

Scapa 22-06-2002 17:53

Re: 24u francorchamps

Quote:

Originally posted by Stipey
Gelezen op autosport.be;

Dit jaar op de 24 uren van Spa; 12 Vipers, 4 Ferrari's 550 Maranello, 2 Lister Storm's, een Marcos, Lamborgini, Lotus, Spyker en een hele resem GT3-porsches.

ge bent BMW vergeten... ;)

kartboyke 22-06-2002 18:12

der komen BMW's ofwa, wieeeeeeeehaaaa, dus terug bmw's in de 24h van francorchamps, hopelijk vallen ze nu nie zo snel uit gelijk 3 jaar gelede en 2 jaar gelede.Winnen zulle ze hoogstwaarschijnlijk nie doen, aangezien er listers en vipers en ferarri's meerijden, ma het is toch schoon hé.
Dan vertrek ik nog leiver nor de ardennen den 3de(allé, die vrijdag hé).

Stipey 22-06-2002 18:44

Re: Re: 24u francorchamps

Quote:

Originally posted by stijnconinx

ge bent BMW vergeten... ;)

euh...ik ben nochthans onfeilbaar; waarschijnlijk zal BMW volgende maand dus worden opgekocht door Porsche.

Scapa 22-06-2002 19:03

Re: Re: Re: 24u francorchamps

Quote:

euh...ik ben nochthans onfeilbaar; waarschijnlijk zal BMW volgende maand dus worden opgekocht door Porsche.

neenee, ik weet uit zeer goede bron dat bmw aan de start zal verschijnen en dit om de ik denk 25ste maar ben nie zeker verjaardag van de M te vieren. het zal niet zijn om te winnen (ze hebben daarvoor geen geschikte wagen) maar ze zullen er zijn en ze rijden mee!

Stipey 22-06-2002 19:05

Ik geloof je wel, maar wetenschappelijk gezien is het gewoon onmogelijk dat ik fouten maak...dat gebeurt anders nooit :-)

Maarten 22-06-2002 22:00

der is toch zo ne speciale bmw gts-r of zoiets, ik dacht dat die het wel moet aankunnen om vooraan mee te draaien. das nen bak die in amerika toch al ophel heeft gemaakt

ik ben nie zeker van de naam, maar ik dacht dat het zoiets was
ik kan er ook volledig naast zitten, want misschien is die niet toegelaten door het reglement
die wagen is wel op basis van de 3 serie gemaakt als ik me niet vergis, dus niet zo een prototype-achtige verschijning als de lemans bakken

Scapa 22-06-2002 22:53

Quote:

Originally posted by Maarten
der is toch zo ne speciale bmw gts-r of zoiets, ik dacht dat die het wel moet aankunnen om vooraan mee te draaien. das nen bak die in amerika toch al ophel heeft gemaakt

ik ben nie zeker van de naam, maar ik dacht dat het zoiets was
ik kan er ook volledig naast zitten, want misschien is die niet toegelaten door het reglement
die wagen is wel op basis van de 3 serie gemaakt als ik me niet vergis, dus niet zo een prototype-achtige verschijning als de lemans bakken

niet toegelaten wegens niet genoeg exemplaren voor op de weg

ge moet het niet te ver zoeken hoor!

Raceboy 23-06-2002 00:04

Quote:

niet toegelaten wegens niet genoeg exemplaren voor op de weg

ge moet het niet te ver zoeken hoor!

en in america niet toegelaten wegens te goed.

Maarten 23-06-2002 19:19

dat was toen dus het enige probleem, de homologatie
spijtig, maar ja

Scapa 23-06-2002 19:28

De echte reden waarom bmw niet meer meedoet met de alms:
door een verandering in het reglement mogen vanaf dit jaar wagens waarvan er niet boven de X aantal wegexemplaren bestaan weliswaar nog meedoen, maar het minimumgewicht van de wagens wordt dan wel serieus opgetrokken. BMW voldeet niet aan de voorwaarden en zou dus extra ballast moeten meenemen. Daar konden ze in München niet mee leven en er werd besloten om dit jaar niet mee te doen. Voor volgend jaar is er nog niets uitgesloten of besloten, maar de kans zou bestaan dat ze nog terugkomen. De vijf M3 GT-R exemplaren zijn immers nog steeds in het bezit van BMW en worden ook niet verkocht.

kartboyke 24-06-2002 13:43

Quote:

en in america niet toegelaten wegens te goed.

Jeps, heb ik ook gezien ergens en gehoord, die hebbe vorig seizoen daar volledig gedomineerd, ze hebbe de rest van het veld daar een poepie laten ruike zelle, héhé.
BMW forever

Porsche917 24-06-2002 18:44

Feit is dat BMW met de M3 GTR in de ALMS GT klasse racette van 1999 tot 2000. Toen zat er nog een V6 in die BMW. Vorig jaar besloot men bij BMW een V8 in de GTR te steken. De auto mocht in het begin van het seizoen deelnemen zonder restrictors, tot Porsche terecht protest aantekende omdat de BMW een veel te groot voordeel had in de GT klasse en vooral omdat er totaal geen BMW M3 met V8 motor bestaat. Van elk model in de GT klasse moet ook een echt baanversie bestaan. Omdat ze dit jaar met nog zwaardere penalties zou moeten racen besloten BMW om zich terug te trekken uit de ALMS GT klasse. Die BMW M3 GTR is een mooie wagen, maar de regels zijn voor iedereen gelijk.

Werner333 24-06-2002 22:26

BMW had beloofd voor het einde van het seizoen 2001 25 exemplaren van de GTR te bouwen voor de weg.
Ze hebben hun belofte niet gehouden.
Spijtig. Want het is een bangelijk machien. Ik heb er naast gestaan in Essen.

Bart.Vandecavey 26-06-2002 10:14

Ik heb op een Engelstalig forum (motorsportforum.com) gelezen dat de Spyker zou kunnen meedoen in Spa 24uur in de Belcar-klasse. En effectief ze staan op de lijst toegelaten wagens tot de Belcar, dus misschien zou die prachtige wagen ook in de Belcar nog rijden...

Raceboy 26-06-2002 10:39

volgens autonews zou er ook een Morgan komen. Now this i gotta see. :)

Compact 26-06-2002 14:16

Porsche917 er bestaan wel degelijk 2 ingeschreven wagens van de M3 GTR. Berger en Theisen waren met deze wagens vorig jaar in Le Mans tijdens de 24 hr. BMW had vorig jaar het reglement tot op de limiet uitgewerkt maar voor dit jaar is het reglement aangepast zoals hierboven beschreven. Bart Mampaey van RBM (JUMA) was vorig jaar ingenieur voor Schnitzer op deze wagens, met name de wagen waarop Ekblom reed, de piloot die dit jaar voor BMW Team Belgium de 320i, ingezet door RBM, bestuurt in de ETCC.

flugel 26-06-2002 20:00

vandaag gelezen dat de 24u uitgezonden worden op kanaal 2, maar hoe, wat en wanneer juist stond er nie bij...

Stipey 26-06-2002 20:03

Details daarover staan te lezen op pitstop.tv, ongeveer zelfde coverage als vorig jaar.

Raceboy 26-06-2002 20:15

Quote:

Details daarover staan te lezen op pitstop.tv, ongeveer zelfde coverage als vorig jaar.
gelieve niet nar hun te verwijzen dat hebben ze daar niet graag.

flugel het is iets van een 2 uurtjes bij de start , om 10 uur zondagmorgen nog is en de finish.

flugel 26-06-2002 20:19

Quote:

flugel het is iets van een 2 uurtjes bij de start , om 10 uur zondagmorgen nog is en de finish.

kanaal2 kan ik nie pakken in Italië zekers? ;) :D

Stipey 26-06-2002 21:03

Quote:

Lol, ne mens zou dat op den duur nog gaan denken ook ;)

Quote:

Al bij al niet zo slecht voor een Belgische zender, en bovendien een internet stream voor de mensen die niet de hele tijd ter plekke kunnen zijn (zoals ik).

Eurosport had ook coverage dacht ik, maar misschien verwar ik wel met de 24u voor Motorfietsen.

Scapa 27-06-2002 17:02

voilà se, ik zal niet alleen heel het weekend in spa zijn maar bijna heel de week! G&A racing is gevraagd om te komen helpen bij het bmw belgium dealer team en ik dus ook...!!! yes yes yes, alles lekker live meemaken!

Raceboy 27-06-2002 17:04

Quote:

voilà se, ik zal niet alleen heel het weekend in spa zijn maar bijna heel de week! G&A racing is gevraagd om te komen helpen bij het bmw belgium dealer team en ik dus ook...!!! yes yes yes, alles lekker live meemaken!
dus ik weet wat mij te doen staat ;)

Scapa 27-06-2002 17:06

Quote:

dus ik weet wat mij te doen staat ;)

idd, fotokes trekken :D

ik zal proberen om voor depaddock wat kaarten te versieren maar ik kan niets beloven

Scapa 11-07-2002 13:01

de voorlopige timing (spa24hours.com)

PROXIMUS 24 HOURS OF SPA

Wednesday 31/07/2002
09.00 - 12.00 Technical Scrutineering (Circuit)
09.00 - 12.00 Administrative scrutineering (Circuit)
16.30 Drivers and Team Managers briefing (Spa)
19.00 Cortege of all cars from Spa to the circuit
Dit moet ik zien! Vorig jaar hebben ze hier op rtbf een stukje van laten zien en ik moet ik zegge, raar zicht!

Thursday 01/08/2002
11.00 - 12.30 Untimed practice
18.20 - 19.50 Qualifying practice
21.20 - 21.50 Superqualifying practice
(max. 28 cars on track)
21.50 - 22.50 Qualifying practice (Night session)
23.20 - 00.20 Qualifying practice (Night session)

Friday 02/08/2002
11.40 - 12.40 Qualifying practice

Saturday 03/08/2002
08.30 - 08.50 Warm up
13.45 - 14.00 Pits Open
14.00 - 15.00 Presentation Cars & Drivers
14.15 - 15.00 Pit Walkabout

16.00
START

Scapa 11-07-2002 13:06

Heeft iemand dat startveld als eens goed bekeken? Amaai zeg, serieus hoog niveau. Als ge daar niet heen gaat weet ik het ook nie meer ze!
Er zijn toch ook vrij veel Belcarteams ingeschreven in vgl met vorig jaar, goe bezig!

vincentdb2001 11-07-2002 18:40

Ik ga er vast en zeker aar toe !! Hoopelijk vanaf de woensdag, als ik dan niet moet werken.... Anders vanaf de donderdag.

Vincentdb

Scapa 11-07-2002 18:50

Quote:

Originally posted by vincentdb2001
Ik ga er vast en zeker aar toe !! Hoopelijk vanaf de woensdag, als ik dan niet moet werken.... Anders vanaf de donderdag.

Vincentdb

ik heb ook al iets te vroeg geroepen; interimbureau gebeld en maandag beginnen werken voor drie weken, maarja geld is nu eenmaal ook nodig! ik gaan wel proberen om dinsdag al te stoppen ze ;)

Stipey 11-07-2002 19:29

Woensdagavond ziet er inderdaad wel amusant uit, mag ik daar met mijnen blauwe Fiesta tussenrijden?

JPMontoya 11-07-2002 19:58

vanavond in Zeebrugge : Teamvoorstelling Vertigo voor 24h van spa

JPMontoya 11-07-2002 19:59

http://www.spa24hours.com/photo_gallery.html

foto's testdag

kartboyke 11-07-2002 20:08

thanks man, wieeeeehoew, dan is er toch nog 1 dingeske goe in die maand juli.
Hopelijk is het rap 3& 4 augustus hé, vinde da ook nie mannen??????????????? :D

All times are GMT +2. The time now is 00:14.