![]() |
Jalabert ready to hang up his wheels
Frenchman Laurent Jalabert, one of the most successful riders of his generation, will retire from cycling at the end of the season. At 33, and with 135 victories behind him, the CSC-Tiscali team leader said on Tuesday it was time to bid farewell after 14 seasons as a professional. Jalabert won the Tour of Spain in 1996, was time-trial world champion in 1997 and won some of the most important classics, including Milan-San Remo, the Tour of Lombardy and the San Sebastian Classic. "It's an important day in my riding career but I have decided to bid farewell to cycling at the end of the season," Jalabert said on the Tour de France rest day. The decision comes on the back of Mario Cipollini's decision to retire prior to the start of the Tour de France after his team, Acqua and Sapone team, failed to gain an entry. Eurosport.com |
Quote:
die ploeg staat eerst in de stand van de wereldbeker, heeft net met virenque een klassieker in de tour gewonnen (ventoux). Op een prachtige manier hebben ze Parijs Roubaix gewonnen. es geworden in de dauphiné etc etc etc. Futploegen zijn in mijn ogen ploegen die niet in staat zijn iets te laten zien in de tour of in andere koersen. Ik denk trouwens dat domo 6es ofzoiets staat in dep loegtenstand in de tour. |
ach wat, JPMontoya wou gewoon wat keet schoppen met deze straffe uitspraak :D
trouwens, een futploeg is een ploeg met fut erin. Een flutploeg daarentegen is een waardeloze ploeg :) tot hier deze in feite onzinnige boodschap. |
was idd een schoon overwinning voor virenque. In mijn ogen kan hij nog aanspraak maken op de bollekes, maar dan moetem wel onze jaja achterhouwen hé. Nog bergen genoeg volges mij om zen eigen nog is te bewijzen
|
Idd, vandaag 7 colls voor de boeg.
Mits een beetje intelligent koersen heeft hij vandaag of morgen de bollekestrui. |
Hij zal vandaag niet al te veel punten pakken, want er is 7 man weg met ruime voorsprong. En er zitten zowaar 2 Belgen bij: Axel Merckx en Mario Aerts. Wie weet kunnen we vanavond toch nog eens juichen????
|
Merckx pakt veel punte op de berge. Al 4keer eerst bove. Nici goin' zouek zegge
|
en nog een keer 3e.
Zal nu 2es staan denk ik zo, vlak voor zen teamgenoot Virenque. 2 belgen in de top3 in een lastige berg etappe. Way to go dudes |
vandaag mooie overwinning van Boogerd. Armstrong naar mijn mening ne kilometer te laat vertrokke. Toch een mooi gebaar van de Amerikaan om Sastre nog voor te late.
|
groot respect voor boogerd, ik had in de put gezeten moest armstrong hem nog ingehaald hebben, slim van armstrong inderdaad om sastre nog voorbij te laten
de tour is al lang gedaan, maar die bergritten blijven de moeite !!! |
tis toch nog spannend van plaats 4 tot 8 (9 kan ook). die zitte binne de minuut.
|
wauw, spannend, wie zal plaats 4 krijgen ? Allen kijken vanmiddag ! :D
|
idd, dat wil ik voor geen geld van de wereld missen :D
|
hahahahahaha, da is grappig. ;)
ik wil maar aantone da de ronde supersaai is dees jaar. |
Ook de ritten slagen serieus tegen vind ik.
Een Pantani dierf al is aanvallen op de eerste col van de dag, ullrich dierf het aan om same me armstrong een ganse dag in de aanval te koersen. Dit jaar? Nadda, noppes. Beloki die is "probeert" op de laatste 2 km van de laatste klim. Achja, volgend jaar beter?? ik vrees ervoor... Wat niet wilt zeggen dat ik het armstrong niet gun, hij is nu eenmaal de sterkste |
F1 of de tour, weinig verschil :)
|
Quote:
|
1999
http://a104.g.akamai.net/7/104/1751/...99tdfflag2.jpg 2000 http://a104.g.akamai.net/7/104/1751/...19yellowgw.jpg 2001 http://www.cyclingnews.com/photos/20...6/FSarm_19.jpg 2002 http://www.lancearmstrong.com/pics/2...19-pod2-gw.jpg En deze 2002 Tour was toch wel de saaiste van allen. Wat hebben we gezien ? Bijna elke ploeg heeft wel een overwinning kunnen meesprokkelen. Afscheid van een sterke Jalabert. Knappe Ventoux actie van Virenque. Armstrong regeert. Belgen: eerste week Dierckxssens, tweede week niemand, derde week Mario Aerts en Axel Merckx. Het enige belgische nieuws dat we kregen, was de fusie Domo-Lotto en de nieuwe Quickstep ploeg, met veel controverse in de persoon van Patrick Lefevere. Eind jaren 90 waren we pas tevreden met minstens 2 ritzeges in de Tour. Vooral Steels zorgde daar voor, in duel met Cippolini en Zabel. Steels was deze keer (weer) te zwak, Cippo zegt vaarwel. Deze keer was het tijd voor Ullrich en Garzelli om tegen de dopinglamp te lopen. Ullrich krijgt 6 maanden, Garzelli maar liefst 9; da's een compleet jaar. Who's next ? Armstrong misschien ? ... Hoedanook, als het zo doorgaat wordt het: 2003 http://www.lancearmstrong.com/pics/2...19-pod2-gw.jpg |
Quote:
Als dat nog niet mag ! :D :D ander nieuws: Rumsas 'zou' aan de doping zitten :) 'Lachen', die wielersport ! |
Quote:
Ach ja, 't zal wel weer den hoestsiroop voor den hond geweest zijn zeker. |
Quote:
Haat die dat mens nu echt zò hard ? :) |
omg who's next ... zijn goudvissen maybe ...
ach in heel dat peleton pakt eenvoudigweg iedereen. airco |
Tja, wat wilt ge. Als ge hoort da zelfs 5% van de wielertoeristen pakt. Wat moeten die beroepsrenners nie pakken? Die wielertoeristen rijden half zo rap als die profs. Maar ja tegenwoordig moet je gewoon eens goed ziek geweest zijn en doping mag. Ook armstrong zal voor zijn revalidatie ook wel bepaalde producten genomen hebben die toen mochten gezien zijn medische toestand maar normaal is het alleszins nie dat iemand die zo zwaar ziek geweest is mannen als rumsas die dan zou gepakt hebben op zo'n achterstand zou rijden.
|
Volledig met eens.
|
All times are GMT +2. The time now is 17:43. |